אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הרכבת הקלה תקועה? האוצר אישר פיילוט ל"רכבת מעופפת"

58 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

58.
קצת הסברים.
הרעיון של סקיי-טראן הוא חשיבה אחרת על הסעת המונים. 1. עלות הקמת קילומטר של קו כזה היא כ-10% מעלות הקמת מסילת רכבת עילית או תחתית. 2. הרעיון הכללי הוא מה שאני קורא "תחבורה ציבורית אישית"- אתה לא עוצר בתחנות שאתה לא צריך; אתה לא מחכה לרכבת הבאה, אלא בכל רגע נתון מחכה לך קפסולה בתחנה; עלות ההקמה הזולה מאפשרת ריבוי תחנות עלייה-הורדה; העלאה מופרדת מההורדה, וכו' וכו'. 3. הקפסולות נוסעות על מסילות maglev שזה אומר שהן מורמות מעל המסילה ע"י מגנטים. אין מגע עם המסילה = אין רעש. 4. ההנעה חשמלית=אין זיהום. לפרטים כנסו לאתר skytran.net
 | 03.08.13
52.
צריך להביא לפה כמה ערבים מעזה שיחפרו מתחת לגוש דן עד חיפה
כמו שהם בנו שם שילומטרים של מנהרות שאפשר להבריח בהם מכוניות (!) אין סיבה שלא יחפרו את זה על כל אזור החוף. כל מה שנשאר זה להזמין רכבות מאירופה והופ אין יותר פקקים. אני גם סומך על הבניה שלהם, יש להם נסיון איך לחפור שהמנהרה תהיה עמידה אפילו נגד פצצות של ח"א הם גם יעשו את זה במחיר של הפיילוט הלא ברור הזה במקום לבזבז מילארדים על כל מיני חלומות של מדע בידיוני
תומר | 30.07.13
51.
ל22: זאת טכנולוגיה להסעת המונים לא פחות מהרכבת או מהאוטובוס
זה שכל קרון יכול להכיל רק 2-3 אנשים זה רק מגביר את הנוחות ויעילות הנסיעה. אם קרון כזה טס פי 10 יותר מהר בגלל שהוא לא עומד בתחנות וברמזורים - ואין לא מכשולים שיש על הקרקע - זה אומר שהוא יוכל להסיע באותו זמן 30 אנשים באותו הזמן שאוטובוס מסיע אותם לוו דווקא למקום שרצו. וזה בלי לומר את החיסכון הענק בכוח אדם (נהגים) - וכל הטעויות האנוש שעולות בהרבה דם
אלכס | 30.07.13
50.
מגניב! ישר כח!
הלוואי ויצא לדרך. נשמע רעיון טוב, רק צריך שהתדירות תהיה גבוהה, והפריסה תהיה רחבה. כי לדוגמא, הרכבת הקלה מתוכננת בצורה כזו שרק כדי להגיע אליה אני אהיה צריכה אוטובוס (רבע שעה לחכות לאוטובוס+רבע שעה נסיעה באוטובוס), מה שאומר שזה ייקח לי חצי שעה בערך במקרה הטוב. ואז לחכות לרכבת הקלה, ואז לחכות לאוטובוס למקום העבודה....
נעמי | 30.07.13
49.
לכל מי שמתלונן על הקיבולת - מה שחשוב הוא ההספק - הרכב הזה יכול להסיע יותר אנשים לשעה
מאוטובוס - בגלל שהוא נוסע יותר מהר - הוא לא תקוע ברמזורים בפקקים ובתחנות ביניים - וכך גם הנוסע מרוויח זמן, וזה גם יותר זול בעלות חומר גלם והקמת תשתית. הוא יותר טוב ממכונית כי הוא לא תופס חניה, ויותר זול ממונית בגלל שלא צריך נהג. יש כמעט 0 ניצול משאבי קרקע, וזיהום אוויר ורעש מאוד נמוך. הכנסת לא צפויה להתנגד להפעיל את ה"חלליות" האלה גם בשבת. לפעמים לא חייבים לשפוך מיליארדים כדי לשפר מצב נתון, אלה פשוט לחשוב בצורה יצירתית...
אלכס | 30.07.13
46.
לכל הציניקנים שלמטה
1. אם במקום אוטובוס אחד שמגיע פעם בחצי שעה ונוסע רוב היום ריק יגיעו קרוניות לפי הזמנה כשאתה צריך, ויהיו אלפי קרוניות כאלה בעיר, התפוקה תהיה הרבה יותר טובה ושימושית מהאוטובוסים והרכבת. 2. בגלל שהקרוניות קטנות התשתית תעלה 10% מבנית רכבת קלה שעולה מליארדים. וחוצה מזה המסילות הקטנות האלה יבנו במהירות ולא יסגרו את העיר לשנים כמו שקרה בירושליים.
ג'וני | 30.07.13
45.
וועידת חקירה ממלכתית ועכשיו
מתי הרכבת בין פתח תקווה לבת ים דרך בני ברק רמת גן ותל אביב תהיה מוכנה? האם ידעתם שמדובר בתוואי שטח של 23 קילומטר בסך הכל והעבודות עליו נמשכות כבר 7 שנים ? הכל התחיל אי שם בשנת 2006 עת הממשלה דאז החליטה להוציא את הרכבת הקלה למכרז והמתמודדים היו שרי הריסון מול לב לבייב . לב לבייב זכה במכרז ולאחר כמה שנים יצא ממנו כיוון שלא יכל לממן אותו. לציבור לא נמסר דין וחשבון וישראל כץ שר התחבורה שאב את הפרוייקט עתיר המימון למשרדו. מי מייצג את הציבור בפרויייקט הזה ??? לא סתם הפרויקט עבר לחברה ממשלתית בשם N.T.A ראשי תיבות של No Train Anyway למה לבנות רכבת כשאפשר לבזבז את הכסף של משלם המיסים האומלל על פיילוטים שבינם למציאות כל קשר הינו מיקרי בהחלט ? למה לבנות רכבת כשהמדינה ויבואני הרכב מתפרנסים כל כך יפה מהצרכן הישראלי שאין לו מושג שהמדינה חייבת לספק לו את כלי התחבורה הזה שקיים במדינות ארופה כבר יותר מ 20 שנה .
אבי | 30.07.13
19.
אוי, הטמטום, הטמטום.
לרכבת עילית יש בעיות ידועות שהופכות אותה לנחותה בהשוואה לרכבת תחתית, ואני חושד שמשרדי האוצר והתחבורה מעדיפים אותה רק בשביל הבעיות האלה: א. רכבת עילית יוצרת בדיוק אותה בעיה שהתקשורת האלחוטית של צה"ל יוצרת: היא מגבילה את היכולת לבנות לגובה. הוזכר בעתונות לא פעם שהמדינה השקיעה הרבה כסף בפתרון הבעיה, ועכשיו יוצרים אותה עוד פעם? ב. הגובה מעביר את הרעש למקומות בהם טרם התמודדו איתו, ויוצר בעיות של נוסעים שמסתכלים לתוך חלונות של בניינים. ג. תקלה שתוקעת קרון בין תחנות היא מכה, הן לפינוי הנוסעים והן לפינוי הפסים. במצב כזה, פחד גבהים קל יוצא מפרופורציות, ורק מחמיר את המצב. רכבת עילית זה בזבוז זמן. הפתרון היחיד שיעבוד הוא רכבת תחתית.
יובל | 30.07.13
11.
חה חה חה חה חה
כל הכבוד למשרד התחבורה, הנה סיפקו לנו את בדיחת השנה, אחרי הרכבת הקלה בירושלים ששיתקה את העיר והמטרונית בקריות שמשתקת את הקריות ואת חיפה כבר 5 שנים, ישתקו עכשיו את תל אביב לכמה שנים ללא תוצאות, אתם מבינים? קרונות שיכילו 3 אנשים! משפחה ממוצעת שתרצה להגיע לאיזה מקום תתפלג ל2 קבוצות. העיר מלאה בכבלי חשמל שמה בעצם יעשו איתם? וכולנו יודעים איך מתחזקים דברים בארץ, קרונות יתחילו ליפול על רכבים שנוסעים בכביש. אלוהים, האימה! האימה! נראה על פניו שלכמה בכירים במשרד בא לנסוע לאמריקה להתאוורר והנה התוצאה.....
דניאל פנטרוק | 30.07.13
10.
רכבת להסעת רכבים חיפה -ת"א - באר שבע
אפשר להפעיל רכבת משא לרכבים + הנהג ברכב . הנהג יוצא מהבית עם הרכב הקטן\ישן ונוסע לתחנת רכבת בחיפה שם הוא עולה עם הרכב על רמפה לתוך הרכבת . הרכבת נוסעת והנהג ברכב הולך לישון או רואה סרט בדי וי די . הרכבת עוצרת בת"א הנהג מדליק את הרכב ונוסע . במקרה שהוא מפספס את הרכבת בחזרה הוא יכול פשוט לנסוע עם הרכב .
גרשון | 30.07.13
5.
שאלוהים יעזור לכם...צעקתי את זה בקולי קולות כשבנו את הרכבת בי-ם !!!אף אחד
כנראה לא שמע לצערי...הרסו עיר שלמה, הצרו רחובות, הפכו רחובות שלמים לחד סטריים, חסמו מעבר לרחובות שלמים וחירבנו את העיר לחלוטין בשביל רכבת קלה שרק % קטן מאוד מתושבי העיר משתמש בה...אכן רכבת עילית טובה בעשרות מונים, וזה קיים כבר מזה זמן רב ברחבי העולם, אבל כאן, כאן זו מדינת חלם בה קברניטיה אוהבים תשלומוניה ומשחדיהם, ולכן העם סובל, סובל קשות.
רן | 30.07.13
3.
רכבת עילית לא חייבת להיות תלויה
יש בבנקוק ובערים נוספות רכבות עיליות רגילות לחלוטין שפשוט נעות על עמודי בטון שנמצאים מעל צירי תנועה, כבישים ורחובות לא דורשת חפירת מנהרות מצד אחד אך מצד שני דורשת הצבת עמודי בטון גדולים ויצירת עומסי תנועה בעיר למשך כשנה של העבודות.
דורה | 30.07.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת