47. האקדמיה היא חרטה אחת גדולה. רואים רק "ציון". אחרי תואר ראשון, אין לי טיפת אמונה באקדמיה. התואר הוא רק שורה בקורות החיים לשם קבלה לשוק העבודה. י.ש | 16.08.13 (ל"ת)
46. אולי הרמאות היא בתואר אבל ביום למחרת בעבודה קשה לרמות אדם שמועסק על פי התעודה שלו ואינו יודע לכתוב רהוט או לכתוב עבודה באופן עצמאי יעוף מיד מהמשרה לא ניתן לרמות את כולם כל הזמן כתיבת עבודות באוניברסיטה הוא חלק חשוב לנסיון בחיים אולי יוכל לעבוד ככספר בבנק או איש מכירות קשקשן ולא יותר אחד שיודע | 17.08.13 (ל"ת)
45. קל מאוד לדעת מי מפיץ את העבודות באינטרנט שני חוקרים פרטיים שיקנו את העבודות, ויזהו את המפיצים. בנוסף לערוך מבחן על העבודה המוגשת, לבקש לראות ספרים, עזרים. הבעיה שאוניברסטאות לא אוהבות מרצים בעתיים. אז המרצים עוצמים עיין. אביתר | 17.08.13 (ל"ת)
44. לא כולם מושלמים מקריאת חלק מהתגובות נראה כי קיימים אנשים אשר מזלזלים או לא מעריכים את הקרדיט שמעניק תואר אקדמי. אז בכדי שנבין, לא כל מי שסיים לימודים אקדמיים ומחזיק בתואר כלשהו ואפילו תואר שני ושלישי מוכשר למקצוע שלמד, ומנגד לא חייבים להחזיק בתואר אקדמאי בכדי להצליח בחיים. אולם לימודים אקדמים מטרתם לעורר חשיבה , יצירתיות, מקוריות ועוד. ומי שנוהג להעתיק עבודות לקנות עבודות "עובד" על עצמו בעיניים כי בסופו של דבר כך ימשיך להתנהג בחיים ולכן כל הלימודים וההשכלה שרכש הם בזבוז אבנר | 17.08.13 (ל"ת)
43. עבודת חקר באוניברסיטא לפני כמעט 40 למדתי לתואר ראשון בהיסטוריה וגיאוגרפיה בשלוחה של אוניברסיטת חיפה בעמק יזרעל (אז קראו לזה "אוהל-שרה") בתקופתי הייה פרוייקט ארצי שקראו לו "גישור פערים". במסגרת הדבר הזה, סטודנט ממוצא מזרחי קיבל פקטור אוטומטי לכל ציון שקיבל כדי תצ'פר אותו על חוסר נגישות להשכלה או השד יודע מה הנערותו...כתבתי עבודת חקר על נהר הניג'ר באפריקה . עבדתי קשה מאד על העבודה גם כיוון שאהבתי את הנושא וגם רציתי מאד להצליח. המרצה אחרי כמה זמן החזיר לי את העבודה עם ציון יכשל וטען שהעבודה היא ברמה של תלמיד בכיתה ט'! כעבור כחצי שנה היגיש את אותה עבודה חבר שלי שבמקרה הוא עירקי (שכחתי לציין - אני רומני...) הוא קיבל 75 + בונוס "קיפןח" של עוד 5 נקודות - ציון סופי 80 !! כיוון שאני רומני אפילו לא נגשתי למרצה לצחות אבל עובדהרי 40 שהאני עדיין זוכר את זה יצחק | 17.08.13 (ל"ת)
42. אינפלציה של תארים אז זה מה שקורה: תעודת בגרות לא מספיקה היום לשום עבודה; גם תואר ראשון כבר לא באמת נותן הרבה (כל מזכיר/ה הכי זוטרים נדרשים לתואר ראשון), ולכן גם אנשים שמצב נורמלי לא היו כ"כ בקטע אקדמי (וזה הגיוני!) צריכים לעשות תואר שני. העניין הוא, שהתארים השניים באוניברסיטאות עדיין מובנים כמו לפני 20 שנים, אז תואר שני היה עושה בעיקר מי שחשב על קריירה אקדמית. קיצור, הנה האופציות - או להעלות את הרמה של התארים הראשונים, ככה ששוב יהיה להם ערך, או להוריד את הרמה של התארים השניים. ואז כנראה שיהיה צורך בדוקטורט כדי להתקבל לעבודה שפעם תואר ראשון היה די והותר בשבילה. אחת | 17.08.13 (ל"ת)
41. פתרון פשוט יש פתרון פשוט אבל משמעותו עבודה רבה למרצה - על הסטודנטים להגיש טיוטות של העבודה בשלביה המוקדמים. חבצלת | 17.08.13 (ל"ת)
40. זו הסיבה שהולכים ללמוד מקצוע מאתגר, מעניין שאוהבים ולא לימודים מתוך מחשבה על כסף. הרי כניסה לתחום שאנו לא אוהבים תהווה כישלון חרוץ ומתכון בטוח לחוסר הצלחה. דבר שיגרום לייאוש ולתסכול רב, לא רק בעבודה אלא גם בחיים הפרטיים. מנגד, האהבה שלנו למקצוע תביא עמה את הסקרנות האינטלקטואלית הנחוצה על מנת לעמוד בכל משימה ואתגר היוצב לנו על ידי סגל המרצים. ובכך, הימנעות מהעתקות זולות תגיע מעצמה ומהרצון להצליח. וזאת מה שרוב הסטודנטים לא מבינים. לכן, כדאי לשקול טוב על מה ולמה הולכים לשרוף 3-4 שנים באקדמיה. הסטודנט התימני | 16.08.13 (ל"ת)
39. האקדמיה כבר לא רלוונטית צריך להשאיר באקדמיה מספר מצומצם של תארים מדעיים ואת כל השאר להעביר אל מקומות העבודה שיעסיקו אנשים צעירים בתור מתמחים וילמדו אותם את רזי המקצועות. לבטל את האקדמיה | 17.08.13 (ל"ת)
38. מכללות יקרות... אני סטודנט להנדסה במכללה ו, בבחינם ,מבחנים ועבודות הגשה אני לא מעתיק, אבל בשיעורי הבית כן.....אני חושב שיש הבדל תהןמי ברמת ההוראה באקדמיה היום לעומת לפני 30-40 שנה. נוסף שאז לא היו שעורי בית(לא מדבר על עבודות) ובחני אמצע-דבר שרק יוצר עומס מיותר על הסטודנטים וגרם לנו להתמקד בטפל ולא בעיקר. מה שני בעצם מנסה להגיד שהאקדמיה יוצרת עומס מיותר ולא הגיוני-כן, זה לא הגיוני שאדם ילמד 24/7 ובנוסף 90% מהנלמד לגבי כל מקצוע הוא מיותר ונשכח עם הזמן! את מה שצריך לדעת לומדים בקום העבודה וזה בדוק מהכרותי עם מהנדסים, רואי-חשבון ועו"ד!!! ב | 17.08.13 (ל"ת)
37. Boosha! I graduated from Tel-Aviv university, many years ago and even then I had to work hard to pay the tuition and support myself, on top of going to school. I never thought to pay money for someone to write my papers. I am so sad to hear this is really going on in Israel, today. This is a crime!!! What happened to values like Honesty? Working hard to learn because you do want to learn, not because you have to. ?What happened to the morals and high education in this country? Boosha! Anat. USA. Anat Engel | 17.08.13 (ל"ת)
36. אני חייבת לציין שבמהלך הלימודים שלי שקלתי לא פעם לקנות עבודה אומנם לא עשיתי את זה בסוף אבל כן יכולה להבין אלו שכן עשו את זה. הנטל על הסטונטים מאוד גדול, במיוחד כשכל כך הרבה צעירים הולכים להוציא תואר, הדרישות יותר גבוהות, אנשים לומדים במסלולים דו חוגיים וצריכים להוציא ציונים טובים כדי לבלוט. ולא דיברתי בכלל על הצורך לעבוד... דניאל | 16.08.13 (ל"ת)
35. גם השופטים אינם כותבים את ההחלטות והנימוקים.רק חותמים את ההחלטות והנימוקים כותבים המתמחים רן | 17.08.13 (ל"ת)
34. מצד אחד אני מצודד בכאלו שמעתיקים האקדמיה כמעט בכללותה היא רעה חולה, ברוב המכריע של התארים לפחות 80% מחומר הלימוד (והרבה פעמים גם 100%) הוא לא שימושי בעליל, והסיכוי שהסטודנט ישתמש בו באיזה מקום עבודה שואף לאפס. לכן אם הסטודנט מעתיק עבודה שכנראה אם היה כותב אותה היה מבזבז את זמנו לריק אז יש בזה משהו צודק, אך מצד שני אם אחרים מתאמצים ומשקיעים זה לא מוסרי כלפי אלו שהשקיעו. בקיצור הייתי משתמש כאן במילים קיצוניות כלפי האקדמיה המעוותת אם לא הייתי חושש שהתגובה שלי תצונזר, לצערי היום משתמשים יותר בתואר כתעודת איכות חומר אנושי מאשר כתעודה של ידע ששווה משהו.. איש עקרונות | 16.08.13 (ל"ת)
33. למי אכפת... לשר האוצר אין בגרות אז ממש מעניין מישהו "השכלה" במדינה הזאת. בסופו של יום הכל כסף וקומבינות. וכל השאר עבדים (שכירים). - | 16.08.13 (ל"ת)
32. סיפור שמלמד משהו על מה שכתבת כשלמדתי באוניברסיטה, עשינו פעם מעבדה בפיזיקה, וקיבלנו תוצאות, והגשנו אותן. קיבלנו 0 על המעבדה ההיא, ככשאלנו למה, המרצה אמר שהתוצאות שלנו לא נכונות. שאלנו האם משהו ממה שראה שעשינו היה לא נכון, הוא אמר שכל מה שעשינו היה נוכן אבל התוצאות לא. ביקשנו שיחשב שוב את התוצאות והוא קיבל את המספרים שאנחנו קיבלנו. אבל שוב חזר ואמר שמעולם הוא לא ראה את התוצאות הללו. והראה לנו בשמשך שנים קיבלו תוצאות אחרות. שאלנו אם אפשר לראות את העבודות ההן, ואז הוא מצא חוברת מעבדה אחת והראה לנו שהמספרים שונים. ביקשנו לחשב את הערכים מהמדידות שראו שם, ומהר מאוד הסתבר לנו שמי שמדד את המדידות, טעה ושכח להעביר יחידות. כאשר חזרנו אליו עם הממצאים הוא היה בהלם. מסתבר ששנים העתיקו את המעבדה הזו אחד מהשני ואף אחד לא עלה על זה שמי שכתב את המעבדה ראשון עשה את הטעות ההיא... אליהו | 16.08.13 (ל"ת)
31. כשכל מה שמעניין את המערכת הוא הציון בקורס, זה מה שמקבלים היום כבר לא צריך להיות חכם, לא בעל ידע, או הבנה עמוקה, כל מה שהמערכת רוצה הוא ציון בסופו של הקורס. בלי קשר למה שהסטודנט באמת יודע, עד כמה הוא באמת מבין את החומר ועד כמה הוא מביא איתו "ערך מוסף" של רעיונות מקוריים וכד'. לכן במקרים שכאלה אפשר, ובקלות, "לעבוד" עליה. ואם הסטודנט יש לו טיפה שכל, הוא גם יכול לקחת עבודה שכזו ו"להמיר" אותה לצורה שבה הוא היה כותב את הדברים ולסגור עניין. ובזה אשמים לא רק הסטודנטים ודרישות המערכת האקדמית, אלא גם המרצים שלא ממש עובדים עם הסטודנטים שלהם. כל מה שמעניין אותם הוא שיניחו להם לנפשם כמה שיותר. אני בטוח שאם המרצה היה עובד עם הסטודנטים שלו על הסמינריון אף אחד לא יכול היה ל"השחיל" לו עבודה קנויה. אבל כמו בכל מערכת החינוך בארץ, הציון הוא העניין החשוב, וברוב המקרים זה כל העניין, כמו שבחינות המיצב הפכו מבחינת "מינימום" לבחינת "מקסימום" שבה בתי ספר, כדי לקבל ציון גבוה יותר, "מעלימים" את התלמידים ה"גרועים" ביום המבחן וכד', כך העניין עולה במעלה השנים ומגיע גם לאוניברסיאות. מיגי פעם אני מקבל את אותם פרסומים שיש יותר פרסי נובל יהודים ביחס לגודל העם שלנו מכל עם אחר, על פי מה שרואם פה, פרסי נובל כבר לא יגיעו מהעם הזה... אליהו | 16.08.13 (ל"ת)
30. עבדתי במשרה מלאה, הגשתי חמש-שש עבודות ענקיות בתואר ומעולם לא רימיתי. האמת היא שאני פריק של עבודות. תמיד אהבתי לעשות אותן כי זה מרתק לצלול לחומר. מי שמרמה בגלל "מחסור בזמן" או בולשיט אחר משקר. רובם מרמים כי הם עצלנים, או לא חכמים מספיק בשביל להתמודד עם משהו שאינו כולל הקאה של חומר שהם שיננו בעל פה בשיעור. עצוב להודות בזה, אבל 90% מהסטודנטים שחלקו איתי את ספסל הלימודים היו כאלו: רדודים, חסרי בינה, ומכונות שינון. לחשוב? בחיים לא. הגיע הזמן להגיש תלונות על מי שמספק עבודות כאלו. קל למצוא אותם ברשת, והם מסייעים לדבר עבירה. שימי | 16.08.13 (ל"ת)
29. ל26 נראה לי את לא היית מעולם סטודנטית הכתבה מדברת על עבודות הגשה בקורסים בתואר. היא לא מדברת על עבודת גמר או עבודת מחקר כמו בתואר שני ותואר דוקטורת. מדברים כאן על שעורי בית בקורס. זה לא נשמר בשום מקום ולא מתפרסם בשום מקום. | 16.08.13 (ל"ת)
28. מצוקה כלכלית? תעשו לי טובה... במשך כל התארים פירנסתי את עצמי ועדיין מצאתי זמן לכתוב את כל העבודות לבד. כדי לכתוב עבודה סמינרית טובה + נדרש להשקיע כ- 40 שעות עבודה = פחות מחמישה ימי עבודה במשרה מלאה. כמה סטודנטים לתואר ראשון עובדים משרה מלאה ומרוויחים 1500 ש"ח בשבוע? השורה התחתונה לרוב הסטודנטים משתלם מבחינה כספית לכתוב את העבודה לבד, כך שמספיק עם התירוצים. דוקטורנטית | 16.08.13 (ל"ת)
27. מרמים בדרך לתואר מהכתבה ניתן להבין שסטודנטים אינם מצליחים לעמוד בדרישות אקדמיות מוגזמות ומאידך חייבם גם להתפרנס. אני יכול להעיד על עצמי שכל התארים שלי (3) גם למדתי וגם עבדתי ובתואר שני כבר הייתי בעל משפחה. יש לי רושם שהיום גם סטודנטים וגם מרצים יותר מידי מפונקים: סטודנטים רוצים חיים קלים ובילויים (אני ישבתי ערבים שלמים כדי להכין עבודות ולהתכונן למבחנים) והמרצים רוצים להעביר את החומר ותו לא. מכאן שכולם נהנים אך אחר כך באים למקומות העבודה אנלפבטים גמורים שבקושי זוכרים את טבלת הכפל. אריה | 16.08.13 (ל"ת)
26. עבודה בעיניים. קראתי רק חלק מהכתבה כדי להבין שזו לא המצאה ישראלית להעתיק. בגרמניה איבד שר הבטחון את הקרקע מתחת לרגליו: את עבודתו כשר בטחון ואת תואר הדוקטור שלו בגלל העתקות או כפי שזה נקרא "פלאגייט" ולא רק זה, הוא גם נתן למישהו אחר לכתוב את העבודה שלו ולא טרח בכלל לראות מה שכתוב שם. גם שרת החינוך הגרמניה הלכה הביתה בגלל ששיקרה וסיפרה שעשתה את עבודת הדוקטורט שלה בעצמה ובעצם העתיקה. אז כנראה שהמכה היא כללית יותר וככה נראה גם הכל - מועתק וחסר ידע. עוד לא הבנתי למה אנשים מבזבזים את זמנם וכספם על לימודים כשבסופו של דבר אין להם שום ידע על הנושא שבחרו ללמוד אותו? וכשאני חושבת שהרופא שאני צריכה להשתמש בשרותיו בעצם לא יודע כלום על רפואה עוברת בי צמרמורת כמו טוש קר על הגב!!! בברכה שרה אנגל שרה אנגל | 16.08.13 (ל"ת)
25. זה מה שקורה שפותחים את ההשכלה לכולם משל המתכות של אפלטון קובע שלא כל אחד אמור להשכיל. כאשר מאפשרים נגישות להשכלה גבוה לכלל האוכלוסיה, זה בדיוק מה שקורה. האונברסיטאות בתורן לא רק שלא עוצרות את התופעה אלא אף מעודדות אותה בעקיפין, אחרי הכל כל עילג אם כרטיס אשראי ודופק יכול לקנות תואר אקדמי. את הפער בינינו לבין שאר מדינות העולם ניתן לראות כאשר פונים ללימודים בחו"ל. שם קניית תואר אקדמי היא דבר די נדיר ובלתי מתקבלת על הדעת. רפאל | 16.08.13 (ל"ת)
24. בוקר טוב מתי יבינו שכל התארים האקדמיים האלה שווים לת...... ולא מעידים בכלל על כישוריו של מישהו ????? | 16.08.13 (ל"ת)
23. בן דוד שלי פרןפבןר לפיזיקה באיטליה סיפר לי שאחרי מהומות הסטודנטים בהן השתתף גם דני רני כהן בנדיט נאלצו מוסדות אקדמיים רבים לתת תוארים כמעט בלי לימודים התוצאה: מעבידים החלו לבקש מהסטודנטים לצייןבאיזו שנה בגרו מהטכניון או מהמכלל ולא קיבו אותם לעבודה. אפשר להתחכם אבל רק עד גבול מסויים. ד"ר אריסיפלאס | 16.08.13 (ל"ת)
22. מי שמרמה כסטודנט, ממשיך לרמות כעובד. וככה זה נראה בשטח. גם אם המרצה לא גילה, והסטודנט קיבל ציון מבריק, ההפסד הוא לא של המרצה. הסטודנט מרוויח ציון ומפסיד ידע חשוב ומיומנויות שכפי הנראה אין לו (אחרת לא היה קונה עבודה במקום להכינה). כך קורה, שמרצים ועוזרי מחקר מבזבזים זמן יקר ובהתמודדות עם התופעה הנלוזה הזו, במקום לעשות דברים פרודוקטיביים יותר. התלונות הנפוצות "הדרישות גבוהות מדי"; "אין לנו זמן לקרוא" לא ממש משכנעות. גם בחיים האמיתיים, אנשי מקצוע -כפי שאותם סטודנטים אמורים להיות, בסופו של דבר- נדרשים לקרוא, להתעדכן ולבצע מספר פעולות בו-זמנית (למשל, להיות הורה, לטפל בהורים מזדקנים, ולעבוד). בארצות אחרות, מנסיון, מי שנתפש מעתיק פשוט מסולק מהאוניברסיטה לשנה ולעיתים לצמיתות. זהו לקח שלא שוכחים. לא המעתיק וגם לא חבריו לכיתה. אבל מה שחשוב כאן זה ההוגנות, ההגינות והאמינות של הדור הבא של אנשי מקצוע, והפגיעה באיכות המקצועית בעתיד, עוד תעלה לכולנו -גם להם- ביוקר. מ. רצה | 16.08.13 (ל"ת)
21. גניבות ועבודות ממוחזרות - מה חדש ? כל הזמן אותן תלונות כתבות ופסילות ...המרכזים לא מטומטמים ...יש שיקולים זרים לשני הצדדים .הטיפול הערכי המוסרי ...א"י עורי ! r | 16.08.13 (ל"ת)
20. גם לצורת ההוראה הנוכחית באוני' יש חלק בעניין יש הצד המוסרי שהוא באחריות כולנו כחברה לא מוסרית. אבל יש גם אחריות מוסדית הנובעת מהמודל ה"כלכלי" של האוני'. אם המרצים היו דורשים להיות שותפים בכל תהליך העבודה ולקרוא ראשי פרקים וטיוטות ולהעיר הערות ולשבת עם התלמיד/ה, זה היה מתרחש הרבה פחות. כשהשיטה היא שיטת הסרט הנע, כי צריך להספיק הרבה, אז המרצים אינם שותפים לתהליך העבודה, בניגוד גמור לרוח הנכונה של עבודות סמינריוניות כעבודות שאמורות להנחות את הכותבים והכותבות להתחיל לחשוב לבד. ואז הפיתוי לקנות הרבה יותר גדול מרצה בגימלאות | 16.08.13 (ל"ת)
19. הפיתרון מאוד פשוט להבהיר לסטודנטים שעל העבודה להסתמך על החומרים אשר נלמדו בקורס, לרבות הביבליוגרפיה. לא נראה לי שכותב מקצועי ילך לקרוא בכל מקרה כזה את החומר על מנת לכתוב עבודה ולהרוויח 400 ש"ח מסכנים. עדיף לו כבר למלצר בזמן הזה ולעשות עוד כסף. סטודנט | 16.08.13 (ל"ת)
18. הסטודנטים יורים לעצמם ברגל מחוץ לשירות הציבורי- תואר לכשעצמו אינו נותן הרבה. מה מקבלים בלימודים אקדמאיים? ידע ויכולות ניתוח, עיבוד וניסוח. מי שיש לו אותם יכתוב עבודה בקלות, ומי שלא- עדיף שיתנסה בכתיבת עבודות אקדמיות עד שיקבל אותם. אקדמיה זו הזדמנות פז להתנסות בסביבה מוגנת יחסית; הרי עדיף לקבל 70 בקורס מלהגיש דו"ח לא מבוסס ומנוסח גרוע בעבודה. בארשבעי | 16.08.13 (ל"ת)
17. חסר כל הגיון אז הסטודנטים המסכנים טרודים ככ בפרנסתם שהם מוציאים כסף על הסמינריון במקום לעשות אותו לבד? רק לי ההגיון הזה לא נראה? וזה שקול לטענה - גנבתי כי אין לי כסף. עבירה על החוק היא עבירה, לא משנה מה הנסיבות... שיראל | 16.08.13 (ל"ת)
16. לא מענישים את הספקים אם האוניברסיטאות ובעיקר המכללות היו רוצות להיפטר מהתופעה היו צריכים להתחיל להגיש תלונות פליליות על מרמה ובעיקר "סיוע לקבלת דבר במרמה" כנגד הספקים. הספקים מפרסמים את עצמם חופשי באינטרנט, ושמים פתקים ומודעות על הלוחות בפקולטה. לא בעיה למצוא אותם אם רוצים. הבעיה שחלק מהמכללות מעדיפות לעצום עיניים ושהסטודנטים ימשיכו לשלם שכ"ל... תואר בשקל שעולה הרבה מאוד שקלים. מחר המהנדס הזה יחתום על גשר המכבייה... מרצה | 16.08.13 (ל"ת)
15. זו עבירה פלילית לכל דבר קבלת דבר במרמה חברה , העתקת עבודה או קניית עבודה ביא עבירה פלילית לכל דבר ועניין , ולמי שאיבד כל חוש מוסר :בחוק העונשין הישראלי קוראים לזה "קבלת דבר במרמה " התירוץ של עומס אינו לגיטימי. מי שלא מסוגל לעמוד בעומס אקדמי, שלא ילמד באקדמיה. ולמוסדות הלימוד אומר: במקום לקבל את התופעה או להעלים עין מ קניית עבודות והעתקת עבודות ניתן להפחית את העומס על הסטודנט ואז תקבלו גם סטודנטים שמבינים על מה כתבו וגם אנשים ישרים יותר . אחרת ,לא תהיה בעיה לתת שוחד כדי לקדם פרוייקט בניה או מכרז אחר ושרידי הדמוקרטיה האחרונים בישראל יעלמו. דני | 16.08.13 (ל"ת)
14. למה לעזאזל לא מחוקקים בחוק העונשין איסור על מכירת עבודות אקדמאיות? נורא קל לתפוס את הכותבים ועבירה פלילית תרתיע אותם מלמכור עבודות כאלה ולהתפרנס מדברים מוסריים יותר. ליאור | 16.08.13 (ל"ת)
12. ממש לא זווית מפתיעה למציאות הכלכלית החדשה זווית מאוד צפויה למציאות של סטודנטים בלי שום בסיס ערכי וזלזול מוחלט באקדמיה. דור חדש של סטודנטים שמעוניינים לחפף את הלימודים ולקנות תואר כדי לצאת חובה. לילה | 16.08.13 (ל"ת)
10. משפטים באוניברסיטה העברית... עבודות, בחנים, חומרי קריאה עם בחני פתע. בקיצור פינוק. כמעט עו"ד | 16.08.13 (ל"ת)
9. אנשים עושים תואר לחינם ומזבזים כסף-שהכול קשרים במדינה הזאת ונסיון לא חבל לבזבז על לימודים 3 שנים לתואר שלא יעזור זה חרטה הכול שולה | 16.08.13 (ל"ת)
8. יש רק סיבה אחת לא מענישים, יותר מחצי מהאנשים עושים את זה ואם יענישו אותם אז לא יהיו מספיק אנשים שיסיימו תואר ggg | 16.08.13 (ל"ת)
7. מרצה רציני...יודע!!!! ערך של 50% בלבד לעבודה והשאר ...נוכחות, השתתפות..תרגילים ש"ב איך אני??? מרצה | 16.08.13 (ל"ת)
6. או שאולי הדרישות וכמות המטלות כזאת גדולה שאי אפשר להתפרנס וללמוד באותו ביחד ?? אולי משהו לא עובד כאן ולשנות משהו קצת יותר יסודי מאשר לתקוף את אלו שמרמים ? אלו שמרמים צריך להעניש. אבל הקושי בכל מקרה צריך לחלחל למעלה שמישהו סופסוף יעשה משהו. אייל | 16.08.13 (ל"ת)
5. מה הבעיה לחייב, נוסף על העבודה, מבחן קצר בעל פה, פנים אל פנים עם תעודה מזהה? חוששים מטרחה נוספת, ולמי איכפת היושר. | 16.08.13 (ל"ת)
4. באוני. הפתוחה נבחנים על העבודה בסקייפ - המרצה כמובן לא מכיר אותך ומי שעונה לו זה אדם אחר ששוחה בחומר - אחלה של דור חדש של "אקדמאים" אני | 16.08.13 (ל"ת)
3. ואולי הסיבות הן הדרישות המוגזמות של המרצים...? לעשות תואר לפני 20 שנה היה הרבה יותר קל. | 16.08.13 (ל"ת)
2. חחחחח "כולל מע"מ" עלק כמו לשאול "כמה עולה הג'וינט הזה?" ולקבל תשובה: "200 שקל כולל מע"מ". על מי הם עובדים? | 16.08.13 (ל"ת)
1. בהנדסה זאת מכת מדינה כמעט כל הסטודנטים כאשר הם עושים דו"ח מעבדה דבר ראשון שהם עושים זה לפתוח דו"ח ישן ולהתחיל להסתכל על הפתרונות. אני כמעט אף פעם לא פותחת דו"חות עבר במעבדות ואני מרגישה כמו חריגה בנוף... היו כאלה שסיפרו שהזמן שלקח להם להעתיק ולשכתב את הדו"ח זה בערך אותו הזמן שלקח לי ולשותף לעשות את כל הדו"ח בעצמנו. יצא לי אפילו לעשות למישהי פרויקט בכסף, ב700 ש"ח עשיתי לה עבודה שלקחה מספר ימים רצופים בתכנות. אבל זה חריג. אם יש ציונים על שיעורי בית ואני לא מצליחה ופשוט לא מגישה ומקבלת 0 אז זה משפיע על הציון הסופי... מזל שבחלק מהקורסים המרצה מאוד גמיש ואז אני באמת מנסה לפתור את הכל בעצמי. . | 16.08.13 (ל"ת)
עבודה בעיניים
49 תגובות לכתיבת תגובה