אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יום אחד גם שוק הדיור בישראל עלול להיראות כך

61 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

56.
צמצמו את הילודה
בסין הבינו מזמן את מה שבישראל, משום מה, לא. אם הילודה בישראל תמשיך להיות כפי שהיא כיום, שוק הדיור יגיע לכלובים חיש מהר לאחר השמדת כל הטבע, חופים, יערות, שעוד נותרו פה. בסין מרשים לעצמם ילד *אחד* למשפחה. בישראל אפשר להתפשר על שניים, שלושה גג. רוצים יותר? תשלמו הוצאות ביטוח בריאות, חינוך, סובסידיות בדיור על חשבונכם. כך עושים בסין. אם לא נצמצם את הילודה בהקדם, כולל חרדית ובדואית, הכלובים בדרך.
אזרח | 19.08.13
52.
בחיפה רמלה לוד מז' ראשון, מרכז פ"ת, נתניה - דירות 3 חדרים יד שנייה ב-400-600 א' אין שום בועה
למה הציבור רוצה דירות חדשות? תקנו דירות יד שנייה בשכונה קצת פחות מבוקשת ותחסכו מליון שקל.. גורמים לצעירים סתם לרדוף אחרי משכנתא 40 שנה על דירה חדשה, בשביל מה?
יש עשרות אלפי דירות למכירה | 18.08.13
50.
צאו מהמרכז!
אני לא מכירה את המצב בסין, והאם ניתן למצוא עבודה מחוץ לערים, אבל בישראל, למרות מה שכולם טוענים- יש עבודה גם בצפון ובדרום, ותשתיות התחבורה בהחלט מאפשרות נסיעה על בסיס יומיומי למי שממשיך לעבוד מברכז. כל מי שמתלונן שיתרחק קצת מהמרכז, ויוכל לקנות בית גדול, מרווח, לפעמים אפילו פרטי- בסכומים הגיוניים.
הפתרון פשוט- | 18.08.13
48.
איפה החידוש?
"דירות סטודיו" במרתפים של אנשים, לפעמים מפצלים מרתף ל-2 יחידות! כל יחידה 15-20 מ"ר כולל שירותים, מקלחת ו"מטבחון". כמובן, לא לשכוח, חלון של 5 ס"מ צמוד לתקרה, שיהיה אור ואוויר... דירות מחולקות, מגורים עם שותפים, משפחות שחיות בשותפות, יחידות דיור בחצרות של בתים פרטיים, מושבניקים שמגדלים שכונות קרוואנים בשטח חקלאי, בעלי דירות שמתקינים צנרת ומקלחת במחסן\חניה ומשכירים כדירת חדר, דירות 7 מ"ר בתל אביב כשהמיטה תלויה על הקיר מעל המטבחון והשרותים במסעדה בקצה הרחוב... אפשר להמשיך פה עוד הרבה, אנחנו לא כזה רחוק כמו שהיינו רוצים מהמצב המתואר בכתבה. ההבדל הוא שאצלינו עדיין אין כלובים. כל שאר הפיתרונות ההזויים כבר מיושמים פה ובגדול כשצעירים, סטודנטים ולפעמים אף משפחות צעירות או חד הוריות נאלצות לחיות בתת-תנאים כאלה. ואם כבר תת תנאים, תבדקו איפה העובדים הזרים גרים, שם המצב הרבה יותר גרוע... מגורים מוזנחים מאסבסט עם שרותים משותפים, 5-6 אנשים בחדר אחד, בהרבה מקרים מוגדרים כשטח משרדי\תעשייתי ובמבנים שאינם ראויים למגורים או אפילו מיועדים להריסה.
פראייר | 18.08.13
47.
למאותגר שכלית שהציע את אילת כפיתרון
יש לך את כל הגליל והגולן, שנמצאים במרחק של שעתיים בממוצע מתל אביב. שטחים גדולים, פתוחים, עם הטכניון, מוסדות לימוד, תעשייה, חברות הייטק... ועם 40 אחוז יהודים בלבד.... אתה רוצה שנשים את זה בצד, ונלך להקים באילת עיר של 2 מליון איש ? קח את עצמך מתל אביב, ותעבור לצפון... תגלה שכירות בחצי מחיר, מזון זול יותר, מקומות בילוי עם 50 אחוז הנחה באמצע שבוע. אבל פחות בחורות יפות, מוכן ? אתה מוזמן. כל כך הרבה ישראלים קשקשנים שלא פלא שכולם הולכים כמו עדר לתל אביב ומקטרים
צפוני | 18.08.13
41.
למגיב 1, אתה חושב שאתה לא פראייר
נגיד שיש לך כסף, ולפני 5 שנים יכולת ליקנות בו דירת 4 חדרים, נכון להיום הכסף שלך נשחק ומחירי הדירות נסקו לשמיים, היום תוכל לקנות בו מקסימום את השירותים בדירה שרצית לקנות לפני 5 שנים וגם לזה אני לא בטוח שהוא יספיק, אז תגיד לי, מי פה הפראייר?
עם של חוכמולוגים | 18.08.13
40.
שתיקת הכבשים נמשכת
ל מי שכותב כאן הוא זורק מילים לאויר, אנשים מחו בתל אביב יצאו לרחוב אבל הבעייה שאף אחד לא תומך בהם אלה מעדיף ליבכות ברשת ואז עושים מהם מפגרים כאילו הם סתם מפונקים, אבל אם היה יוצא מיליון לרחוב, אלפים בכל עיר אני מבטיח לכם המצב היה מישתנה במהרה כי אז הממשלה היתה משקשקת ומבינה שיש לה עסק עם אנשים בעלי דעה ולא עדר כבשים אתם לא מבינים שמבוצע כאן פשע נגד האזרחים שודדים אותנו בכל מקום אפשרי אין פה שום דמוקרטיה אלה שילטון פאודלי. הסינים מוכנים ליבנות אלפי דירות ב 400 אלף ש"ח ל 4 חדרים.מה הסיבה שהממשל לא נענה ? רק מחאה אמיתית והיתפתרות הממשלה, זה הפיתרון היחיד מי שלא מסכים ימשיך להקליד פה עד שיתפגר.
דרור | 18.08.13
39.
BB צודק !!! צריך להתאחד מול איראן, ושלא נהיה כמו ספרד ויוון.
כל מי שהצביע BB הוא בעצם תומך במדיניות של ריסוק החברה הישראלית. ולראיה - בינתיים מספר החיילים יורד משנה לשנה. המדיניות הנחמדה הזו, תחריב לבסוף את ישראל ללא קרב. וגם כאשר ישראל כבר תהיה מדינת עוני עלובה, גם אז, ימשיכו חסידיו של BB להלל את שם כבוד מלכותו, ויעטרוהו בתארי כבוד של מציל הכלכלה הישראלית........
כל הכבוד לביבי | 18.08.13
38.
ואצלנו משכירים דירות לתיירים על חשבון הצעירים
יש תופעה מתרחבת בישראל שמשכירים בשחור דירות לתיירים באמצעות אתרים בחו"ל וככה לא נשארות דירות לצעירים וסטודנטים. הגיע הזמן שהמדינה ומס הכנסה יעשו לזה סוף כי כשאנחנו באים לחפש עכשיו דירות בחופש דורשים מחירים מופרכים.
אורי | 18.08.13
37.
הונג קונג זה כאן
"מחירי הנדל"ן מרקיעי השחקים בהונג קונג הם במידה רבה תוצאה של מדיניות ממשלתית: הקרקעות נמצאות בבעלות המדינה שמשחררת מהן לבנייה במשורה" וגם שם הם חושבים שהפתרון הוא דיור ציבורי ולא שיחרור עוד קרקעות לשוק, וגם שם זה לא עובד בכלל. נשמע מוכר למישהו?
פרקליטת השטן | 18.08.13
35.
ל-15
אני מסכים איתך, ומה שכתבתי לא סותר את מה שכתבת: ברגע שנפסיק להיות פראיירים (הביקושים יורדים), פתאום יש היצע גדול של דירות מה שיגרום לקבלנים/מוכרי דירות יד שניה למכור בזול יותר. הבעיה היא שזו תיאוריה בלבד, בפועל למי שיש כסף - קונה למה הדבר דומה? בנאדם שיקנה חלב ב100 שקל, אמנם הוא לא יפשוט רגל בעקבות הקניה, אבל הוא משלם יותר מידי......
אלירן  | 18.08.13
34.
הפתרון- תכנית אילת
חברים, אין מנוס וחייבים ללכת לקראת פתרון רדיקאלי- תכנית אילת. התכנית: הקמת מטרופולין אדיר (2-3 מיליון איש) בעיר אילת וחיזוק אמצעי תחבורה לשם: רכבת כבישים וכו'. הרעיון פשוט: העברה מסיבית של משאבים לאומיים לאילת כגון, הטכניון פארקי הייטק, מפעלי ייצור בין לאומיים- תוך מתן הטבות מפליגות לחברות למשך 30-40 שנה. יש לשקול קזינו ויש לחזק את אזור קו החוף כיעד לבילוי לתושבים בנוסף להיותו יעד לתיירות פנים וחוץ. יש לתכנן יישובים מכל הסוגים- משכונות מגדלים ועד בתים פרטיים- ולחלקם בחינם או במחיר עלות הפיתוח. הפיתוח למגורים יכול גם להגיע למרחקים של עד חצי שעה ויותר נסיעה מהעיר אילת הנוכחית בשלב הראשון. (סטייל פרברים אמריקאיים) יש לתת הטבות מס למי שמתחייב לקנות דירה ולגור למשך תקופה. תוך 30 שנה תיווצר אלטרנטיבה אמיתי למדינת תל אביב- בדיוק כמו שקליפורניה היא אלטרטיבה לניו יורק. אחרי המיליון הראשונים שיגורו שם השאר כבר ירוצו לבד והלחץ על גוש דן ירד. כך יתפתח סוף סוף גוש עירוני משמעותי נוסף לגוש חדרה גדרה והמרחבים של הנגב יאפשרו מחירים סבירים. זמן ביצוע- כנראה לא יראו תוצאות בפחות מ15-20 השנה הראשונות. אבל ככל חזון אמיתי- צריך להתחיל אותו מתישהו. לא רק לחשוב על גזירת סרטים. המנהיג שירים את הפרוייקט הזה יהיה ראוי לתואר- ממשיכו של בן גוריון.
שלומי | 18.08.13
33.
נראה לי כמו רעיון עיסקי מצויין - בניית דירות של 8 מ"ר
אפשר לחלק דירות ל-4 במיוחד באיזור ת-א. אני חושב שזה מה שהולך ליהיות בקרוב בישראל, אם המדינה ממשיכה באותו קצב. נראה לי כמו רעיון עיסקי מצויין - בניית דירות של 8 מ"ר הדירות יאוכלסו ב- רווקים, גרושים, עובדים זרים ומשפחות שלקחו להם את הבית בגלל פיגור במשכנתא.
זיו | 18.08.13
24.
אם ממשיכים להתרבות בלי אחריות - זו התוצאה
הרבה יספקו כפיים "אוי ואבוי מה אתה אומר", אבל צריך לצמצם ילודה בכל העולם. משפחות שמביאות יותר מ-3 ילדים הן חסרות אחריות לכולנו. תוחלת החיים מאמירה (85 שנה במגמת עליה) בשל הרפואה המתקדמת ופעילויות מבורכות אחרות, אבל המשאבים (מזון, מים, אנרגיה ובעיקר - מקום) קבועים, הררי אשפה לא ממוחזרת מצטברים, פגיעה אנושה בסביבה ובטבע . דוקא בסין הבינו את זה, אבל יש דוגמאות יותר חיוביות. מתי שהוא זה בטוח יקרה, אבל הגבלת ילודה מוקדמת יותר תוכל להיות קיצונית פחות. אפשר לטמון את הראש בחול ולהמשיך לדבר שטויות ("מה... לא נעשה ילדים?? בושה וחרפה, אנטישמי אחד... הקב"ה יעזור..") או להתחיל לטפל בבעיה שבטוח יצטרכו לטפל בה בעתיד. מוקדם יותר קיצוני פחות.
צביקה | 18.08.13
22.
אחרי גירושים שכרתי דירת חדר 8 מטרים בנתניה. עד עכשיו אין לי דירה
ועד עכשיו אני ממשיך לשכור. אין חוק שכירות, אין פיקוח על השכירות, אין בסיס נתונים אחד עם הנתונים על מכירות/שכירות. אין דיור סוציאלי, אין בניית דירות לשכירות. מתחילה להיות תקופה קשה מאוד. כל אחד צריך לדאוג לעצמו, אסור לסמוך על המדינה. הכל השתנה משנות 90, שרון היה אחרון שנתן פתרון דיור בשנות 90, לאחר מכן התחיל תהליך התדרדרות...
אזרח | 18.08.13
21.
איזה קשקוש. עושים שם ילד אחד, ואין שום בעיה לגור עם ההורים
נכון שדירה מעופשת , 3 חדרים, במרכז הונג קונג עולה 2 מיליון שח. אבל לא ראיתי אנשים גרים ברחובות. אבל ראיתי מלא חנויות של יהלומים, ומוצרי יוקרה. למשל , תיק פשוט לאישה ב 50,000 ש"ר ומעלה !! (לא שאלתי מאיזה עור זה..)
הייתי בהונג קונג | 18.08.13
20.
ההבדל ביננו לבין סין עצום
ללא סולידריות והפרשים קטנים עד כמה שניתן בין המעמדות (עניים, עשירים וביניים) לא תהיה פה מדינה - למה מי ילך להלחם כאשר ילדיו גרים בפחונים ? בסין ,ארה"ב,רוסיה ובעצם כמעט בכל מדינה שאני יכול להעלות על דעתי לחשיבות של הסולידריות והשיויון יש יחסית משקל נמוך בהגנה על הביטחון הלאומי. לעומת זאת בישראל אם אין סולידריות - אין מדינה !!!. והחבר'ה למעלה פשוט לא מבינים את זה
אמיר | 18.08.13
19.
עם שר שיכון נכון ומפלגה נכונה אין בישראל סיכוי לבעיה שכזו!
אין סיכוי שישראל תחקה את סין בבעית הדיור. אין דירות זולות? יש שטחים בשפע מעבר לקו הירוק. פשוט נרחיב את עופרה, כפר תפוח, יצהר וכל מאחז של נערי הגבעות ובעיית השיכון תיפתר במהרה בעזרת הבנט, הביבי ושאר גדולי האומה.
שמואל | 18.08.13
18.
בישראל זה לא יקרה פשוט מכיוון שהזוגות הצעירים יעזבו
בסין אין לתושבים לאן לעזוב ובישראל יש מספיק ארצות שישמחו לקבל צעירים משכילים אם הממשלה לא תשכיל לטפח את הדור הצעיר הם יעזבו וישראל תישאר זקנה...דתית ועניה - כלומר זה יהיה סופה של המדינה אתה הבנת את זה ברוך ???
בת יענה | 18.08.13
17.
זאת דוגמה טובה לשלטון כושל
שלא יכול לספק לאזרחיו את הבסיס של הקיום האנושי - דיור . דוגמא טובה למה בדיוק ? שיכול להיות יותר גרוע ? ומי ישאר בגן העדן הזה ? מי שלא יכול לברוח ? פועלים זרים ? ומי ילחם ? תנו לי לנחש - הונג קונג הוא אי והיציאה מהעיר הגדולה משנה דרמתית את המחירים - שלא כמו בארץ שבה הבועה היא כוללנית ועל כן הנפילה תהיה כואבת . בכל מקרה זה קשור יותר ליכולת לשלם את מחיר הבועה- ואנחנו ברוויה, זה לא קשור בכמה ניתן למכור...אם היה לנו נפט, היה אפשר אפילו יותר....אם לסבתא היו גלגלים...
שגיא | 18.08.13
16.
לא נראה לי כי זה מה שיהיה בארץ.
המקסימום שיכול להיות זה שזוגות צעירים יחזרו לשפיותם ובמקום לקנות דירת 5 חד' חדשה מקבלן הם יקנו דירה יד שניה 3 חד'. תראה היום כל זוג שמתחתן ועדין ללא ילדים ישר רץ לקנות דירה חדשה 5 חד'. זה מראה כי לאנשים יש כסף , משכנתא לא נותנים 100% כך שההון העצמי שלהם יכול להספיק לדירה יד 2 ללא משכנתא.
ניסים | 18.08.13
15.
ל -1
האשמים זה לא הקונים. המחיר נקבע על פי היצע וביקוש - כמו ברוב הדברים. שוק הדיור משוכלל עם המון מוכרים והמון קונים. כל בחור צעיר שסיים צבא רוצה לצאת מחוץ לבית הוריו, וכאלה יש עשרות אלפים חדשים כל שנה. לכן הביקוש גבוה. תוסיף לזה את עשרות אלפי הישראלים שמרוויחים טוב (למשל אלון חסן, עם ה 50 אלף שקל שלו בנמל אשדוד, יכול לרכוש דירה כל שנתיים), ובמבקיל את הריבית הנמוכה והסיכון בשוק ההון, ותקבל שגם המשיקיעים משפיעים חזק על הביקוש. במקביל תוסיף רגולציה מטורפת וקצב בנייה איטי - כל אלו מובילים למחירים גבוהים.
 | 18.08.13
10.
פסיקו להפחיד עם תרחישי אימה לא מציאותיים
בכל העולם יש בעית מימון המגורים כל הערים הגדולות מפוצצות באוכלוסין אסור לתת לתרחיש כזה לגרום לערי ישראל להראות כמו הפבלות בדרום אמריקה או הדירות הממשלתיות בסין או סינגפור יש לבנות בפיזור גבוה גם אם ההשקעות בתשתית יהיו גבוהות ולא לנצל את התשתיות הקימות עד תום יש לפתח את התחבורה כך שניתן יהיה לעבוד גם 100 עד 200 ק"מ ממקום המגורים וליצור מדינה יחודית בה הגישה היא שונה לא להגברת הצפיפות כן לתחבורה מהירה מודרנית הפועלת 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.
חישבו אחרת  | 18.08.13
8.
מי הקבלן שהזמין את הכתבה?
א. ההשוואה היא דבילית לחלוטין - סין לישראל?! גם מבחינת מדיניות כלכלית, דמוגרפיה, וכו' וכו'.. ב. סין נותנת אופציות לגור גם בפרברים (רכבת...אחחח..), הסינים פשוט רואים במחייה בעיר בתור התגלמות הזוהר וההצלחה בחיים שלהם. ג. לכל הבועות בעולם יהיו ביזאריות אשר יהיו יש חוק פשוט שמלמדים במבוא לכלכלה א' גם את האוטיסטים שבינינו - ביקוש והיצע. עמישראל לא קלט את זה עדיין ולא מבין שהכוח לירידת מחירים לא נתון אצל שר אוצר צעצוע שקורא לו שנאוצרים, אלא בידיו עצמו. ד. לבועה בארה"ב לקח 20 שנה להתפוצץ, דוד שלי איים להתאבד אחרי שהבית בל.א. ירד מכמעט מיליון דולר למאתיים אלף. אני צחקתי. ה. יש לומר ומיותר לציין שלתת 30 שנה מהחיים בשביל משכנתא כולל עלויות נלוות כמו לחץ, מינוס, גירושים וכו' לא משתלמים. אבל היי, העיקר שיש 4 קירות. בהצלחה לכל העבדים באשר הם מלוכסני עיניים או לא
אני | 18.08.13
2.
הבעיה בסין שונה לחלוטין
שכחתם לציין את הגורם המשמעותי ביותר במשבר הדיור בסין - הגירה. הרבה מיליוני סינים עוברים כל שנה מהכפרים לערים הגדולות. מדובר בתנועה של יותר מאחוז מהאוכלוסיה בכל שנה. מרביתם עוברים בשל הבטחות להשתכרות יותר מכובדת או חלום למציאת תעסוקה מקצועית - ואין. קצב הגידול של המשק הסיני, למרות שהוא מהגבוהים בעולם - פשוט לא עומד בקצב. התוצאה - אחוז האבטלה בקרב הצעירים שם גדול מבמדינות המיתון האירופאיות (לפי הערכות חיצוניות, כמובן). בשיראל - הבעיה אחרת לחלוטין - יש המון הון אזרחי בישראל ובאירופה המיועד להשקעות ובשל סטגנציה מוחלטת וסביבת ריבית אפסית - ההשקעות זורמות לנדלן. אך עקב בירוקרטיה מטורפת, קצב הבנייה לא מדביק את כמות ההון המיועדת להשקעה בו. בשיראל אחוז האבטלה אצל צעירים (בטח המשכילים שבהם) אפסי עד לא קיים. ברור שמדובר בבעיות שונות לחלוטין...
ניתוח עלוב | 18.08.13
1.
האשמים העיקריים בעליית המחירים הם הרוכשים
אנחנו (הצרכנים) אשמים בעליית המחירים, אנשים מוכנים לקנות דירה כמעט בכל מחיר, בנוסף הדירות של היום ממש ממש קטנות (90 מ"ר ל4 חדרים , סלון מינייטורי, חדר הורים פצפון וחדר לילדים שמיטת 1.20 מטר בקושי נכנסת בו). כל קבלן/חברה משכנת שתדברו איתם יחליצו אתכם לקנות כי המחירים אוטוטו עולים... מה הלחץ הגדול לרכוש דירה?! עם ישראל עדיף לכ-ו-ל-נ-ו להפסיק לרכוש לשכור דירה שנה שנתיים, האמינו לי ההפרש מהשכירות לעומת הירידה במחירים ישתלם. יש לי הון עצמי די גדול ואני מסוגל בקלות לרכוש דירה כבר היום למרות המחירים הגבוהים ואני לא עושה את זה, מדוע? כי אני לא פראייר !!!
אלירן  | 18.08.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת