אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"המחירים לא יירדו, חייבים גם רווח יזמי"

74 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

68.
הטעות שלה זה לבנות דירת יוקרה במקום נמוך ב1.7 מיליון במקום לבנות דירה קטנה וזולה יותר באותו מקום.
אם זו היתה דירת 3 חדרים 80 מ'ר שבהחלט מספיקה לזוג עם ילד או לחד הורית או לזוג קשישים המחיר היה נמוך בשליש והיה פי כמה יותר ביקוש. זו דירה יוקרה בדרום הדרומי של תל אביב. כמה מכירות יכולות להיות כאן? לא עדיף למכור 150 במקום 105 דירות שלכולן יהיה ביקוש?
יעקב | 05.10.13
67.
בדיחה שקראתי - אבל כמה אמיתית
ראש עיר הוציא מכרז לבניית בניין בארץ. בא קבלן אמריקאי לראש העיר נתן הצעה 1.5 מיליון דולר. אמר לו ראש העיר למה 1.5 מיליון ? ענה הקבלן: 750 אלף עלויות, 500 אלף שיווק. השאר רווח. בא קבלן ערבי לראש העיר נתן הצעה מיליון דולר. אמר לו ראש העיר למה מיליון ? ענה הקבלן: 600 אלף עלויות, 200 אלף שיווק. השאר רווח. בא קבלן ישראלי לראש העיר נתן הצעה 3 מיליון דולר. אמר לו ראש העיר למה 3 מיליון ? ענה הקבלן: מיליון לי, מיליון לך ומיליון לקבלן הערבי שיבנה...
קלקלן | 05.10.13
66.
:-) מחירי המגרשים כבר ירדו בכמעט 50%
מ-700-800 אש"ח ליח"ד בסובב תל אביב, ל-300-400 אש"ח. זה נותן לכם מרווח יזמי גדל של 400-500 אש"ח. זה מרווח יזמי שחלק מהיזמים יוכלו לספוג בקלות אם הם יאלצו למכור, ועדיין ישאר להם רווח. זה אומר פוטנציאל ירידה של 400-500 אש"ח בסובב תל אביב, ועדיין יהיו קבלנים שישארו בשוק וירצו למכור.
יוסי | 04.10.13
65.
"אתה מקווה שהכל יהיה בסדר"...
אימרה אומללה... אדם רוכש דירה או מפקיד את כל כספו במישהו שרק מקווה שיהיה בסדר... היא צריכה להיות בטוחה ... הטענה שלפיה יש סיכון שבמקרה רעידת אדמה יבואו בטענות כלפי הקבלן נכונה גם לגבי פרויקט חדש ולא רק לגבי תמ"א- אם יעשו עבודה טובה כמו שצריך יקחו מהנדסים, מתכננים וקבלנים טובים הבניין יעמוד אפילו יותר טוב מחדש!! הבעיה שהיזם חוסך וחוסך (הרי "לא לשם שמים הוא עושה את הפרויקט") מכל הכיוונים ו"מקווה שהכל יהיה בסדר".. הולכים על הקצה ולפעמים נופלים.
צדיק | 04.10.13
64.
עממי מליון ששמאות באיזה מדינה בכפר שלם שלנו
דירה 4 חדרים מליון ששמאות עממי. אני ממש מנסה לדמיין את העממי שקם בבוקר ומחליט לקנות דירה עממית במליון ששמאות בכפר שלם . אני הייתי דבר ראשון מתכנן שוד מעבודה אין סיכוי . אז קדימה אזרחי ישראל מי שרוצה דירה עממית בכפר שלם . יש מקצוע מעודף חדש במדינה שודד.!
חיים | 03.10.13
55.
לאחרונה התקבל פסק דין ולפיו לא ניתן לקזז מע"מ מעלויות פיתוח ומה שזה אומר
שעל עבודות הפיתוח ישולם מעמ על מעמ (הראשון לא ניתן בקיזוז, על השני הרוכש ישלם) העניין משמעותי מאד במקומות בהם הפיתוח יקר (בחלק גדול מהפריפריה) ביחס לשווי הקרקע. תבינו יותר ממחצית שווי הדירה אלו מיסים אבל הכי קל להסתכל על היזם שהרוויח בין 10%-15% במקרה הטוב, הממשלה מחפשת כסף להשביע את תאבונה הגדול והכי קל לגבות מיסים מנדל"ן. מישהו שמע על פסק הדין הזה ? לא זה לא מעניין אף אחד אבל מי שישלם על זה אלו רוכשי הדירות שגם ככה מצבם אינו מזהיר.
שמאי מקרקעין | 03.10.13
53.
פשוט אישה שמנסה למכור את המוצר שלה
אבל מה שהיא לא מבינה, זה שהתאוריות שלה יפות על הנייר, בפועל כשלא תיהיה אפשרות לחיות פה, אלו שיוכלו יעזבו, אלה שלא, יעלו עליה ועל חבריה ויקחו את רכושם בעצבים, בכוח ובאלימות. רונית, מה שאת לא מבינה, זה שלך יש כסף כי העם מכבד חוקים שנקבעו ע"י אנשים כמוך. ביום שהעם יחליט שלא טוב לו, לך לא יהיה כלום.
טל | 03.10.13
52.
אישתי קיבלה היום מכתב ממשאבי אנוש
כי בשל הבור התקציבי ולפי חוק חדש הם צריכים להשתתף בנטל ולהפחית משכרם כאחוז בכל חודש ! כן, כדי לסייע לממשלה לסגור את הבור התקציבי שרק אלוהים יודע באמת ממה הוא נוצר. מי גנב וכמה? ועכשיו אנחנו צריכים לשלם. רפובליקת בננות שאוכלת כל חלקה טובה ולא רואה את אזרחיה מחצי מטר. ולפנטהאוז בחמישים מיליון קוראים "צנוע"... ילללה ברלין הנה אני בא.
בבון זה קוף | 03.10.13
51.
לכל המומחים בנדלן שהגיבו אני מבינה שאתם ''חמים'' ולפעמים בצדק אבל כנסו לקרוא ''הסוד''
אני מומחית לנדלן ולידעתכם אני מגלה לכם את הסוד הגדול שירגיע אתכם. הרווח היזמי בפרויקטים של נדל''ן בישראל הוא 11%-13% אחרי הוצאות מימון אז אל תפנטזו שהקבלנים מרוויחים מילארדים מכל עסקה כי אתם טועים ואל תשכחו שהם גם מסתכנים שלא יקנו את הדירות ובהוצאות מימון מטורפות שהבנקים לוקחים. לפי דעתי הבנקים היו צריכים לתת לקבלנים ליווי פיננסי בערבות מדינה בריבית מאוד נמוכה ואז אולי היו מורידים את מחירי הדיור. כמו כן המיסים מס שבח והיטל השבחה שהעיריות גובות הם הרמות הזויות. אבל גם מהצד השני בעלי דירות בפרויקטים של תמא נהיו ''חזירים'' וכל אחד חושב שהוא יושב על הקרקע הכי יקרה במדינה ( אפילו לפני שמצאו מתחת לבית שלו גז או נפט) ואין סוף לסחטנות. אז מותר לפישמן למכור פנטאוז במחיר מטורף אם יש קונה וזה בסוף היום יוריד את המחיר של שאר הדירות. אז חברים תפסיקו להתלהם כי אתם לא מבינים מה זה לעשות מצא 38 בבניין אחד של 6 בעלי דירות. תחניסו לחדר שני יהודים והם לא יסכימו על כלום.
אורנה | 03.10.13
39.
האמת המרה
האמת המרה היא שלמרות מראית העין של פילוג במדינתנו בין חרדים לחילונים ובין אשכנזים למזרחיים ובין שמאלנים למננים, הפילוג האמיתי הוא בין חזקים ועשירים לכל השאר. בנקאים, נדלניסטים, מנהלי בתי השקעות ודומיהם, לוקחים לעצמם משכורות עתק. הם מצדיקים זאת ברווחים שהביאו לארגון בראשו הם עומדים וחושבים שלא נשים לב שהרווח הזה מגיע מהמחירים המופרכים שהם גובים מאתנו. למה זה מוצדק שמנהל בנק יקח כל חודש משכות של 900000 ש"ח? למה מישהו חושב שזה מוסרי שאנחנו נשלם כל כך הרבה עמלות/ דמי ניהול/ ריביות? כלם מתפעלים מהשוק החופשי, אך כשם שיש חוקים אחרים המבטיחים סוג של הוגנות חברתית, צריך להגביל גם את החזירות הזו. ואם הם לא מגבילים את עצמם (חסרי מוסר כבר אמרנו?) אז הממשלה צריכה לעשות זאת. ואם מישהו מהם ירד מהארץ בגלל זה, לא נורא. די לקפיטליזם החזירי חסר המעצורים!
גל | 03.10.13
38.
גם משמכורת של כ- 35,000 ש"ח נטו של שני בני הזוג - קשה!
חיים בישוב לווין לנתניה, שנינו עובדים במרכז הרבה שעות. מרוויחים יחד יפה מאוד, בכל קנה מידה, 35,000 ש"ח. ממשכורת כזו לא היתה כל סיבה שלא נוכל לחיות ברווחה רבה. להחליף מכונית כל תקופה, לא לחשוב לפני שטסים לחו"ל. וזה לא ככה. משכנתא, החזר הלוואות לשיפוץ נדרש ומכובד בבית (רחוק מלהיות יוקרתי!). לאחר תום החופש הגדול והחגים התברר שאנחנו, כן, גם אנחנו, במינוס. אז נכון, נסענו לחופשה קצרה בקפריסין. אסור לנו? זה בזבוז. טיילנו מעט בארץ, פה ושם מסעדה ממוצעת, ואפילו ישנו פעם אחת בצימר, שני לילות. משהו חריג??? ברור שלא. הוצאות על חשמל, ארנונה, מים (הרגו אותנו עם המחירים האלו להשקיית הגינה), הוצאות אדירות על דלק, כל קניה בסופר 700- 800 ש"ח. באמת שלא מתפרעים. החיסכון קיים, אבל הוא בעיקר נובע מביטוחי מנהלים, קרן השתלמות וכו'. מחירי המחיה הם אדירים בארץ. עלויות מטורפות. ואנחנו רק עם שני ילדים. מדוע אם שנינו אקדמאים, מקצועות טובים, עובדים קשה והרבה, ובחרנו לגדל רק שני ילדים, כדי להקל עלינו, אנחנו חיים בביקורת ובקושי מצליחים לחסוך?? זה לא יאומן מה שקורה במדינה הזו....
זלמן | 03.10.13
36.
המחירים לא ירדו כל עוד הביקוש עולה על ההיצע
רוב המגיבים בעיקר מס' 2 "שמתיימר להבין" אבל הוא לא באמת מבין שהכלל הבסיסי בכלכלה הוא חוק הביקוש וההיצע. ועכשין לנושא המחירם במרכז ובייחוד בתל אביב. העיר הזו שלפני 20 שנה התרוקנה הפכה בשנים האחרונות למאוד אטרקטיבית ואבן שואבת לכל בעלי היכולת. למדינה אין מה לעשות עם הביקוש האדיר לבתים בתל אביב כמו שלאמריקאים אין מה לעשות עם הביקוש האדיר לדירות בניו יורק וכנ"ל לונדון וכן הלאה. שוק הנד"לן הוא שוק חופשי ודירת 5 חדרים בפריפריה עולה 800000 ש"ח אבל לא קופצים עליה כיוון שכך כלכלה בריאה מתנהלת- יש ביקוש -מחירים עולים אין ביקוש מחירים יורדים. הפתרון הוא להפוך ערים נוספות למאוד אטרקטיביות כדי שיהוו משקל נגד לתל אביב הבאמת יפה מדהימה ופורחת.
מיכאל | 03.10.13
25.
אם את חושבת שאני אשאר בארץ בלי מגורים ובלי עבודה ואשרת במילואים -את טועה
המדינה הזאת לא מציעה כלום לזוג צעיר לא עבודה וגם לא ביטחון תעסוקתי הסיכוי שלנו לקנות דירה הוא שווה ערך לסיכוי שאזכה בלוטו - מה לעשות שהורי לא עשירים ולא מסוגלים לעזור אני רואה סביבי אנשים חוגגים בקניות ונסיעות לחו"ל ורכישת דירות בשווי מליונים ברור לי היום שלמדינה לא איכפת כלל מהדור הצעיר וזאת אחרי שהמושג עזרה הדדית אבד ממזמן לאור המצב לא נותר לי אלא לאחל למדינה הזאת כול טוב - אני הרמתי ידיים ועוזב מענין בעתיד מי ישאר לשמור על כל העשירים או שאולי בעתיד גם הצבא יופרט ויהיה פה צבא שכירי חרב לו אני עשיר הייתי עוצר לרגע ממרוץ אחרי הכסף וחושב האם בעתיד אוכל לההנות ממנו כאשר לא יהיה מי שישמור עלי וישארו בארץ רק זקנים ועניים שתקועים ללא עתיד כי הדור הצעיר - והיום זה ברור כשמש - עסוק בלבדוק אופציות ובעזיבה עם כרטיס לכיוון אחד
זוג צעיר ללא עתיד | 03.10.13
24.
למה השוק החופשי נגמר בחובות מעמד הביניים?
למה אזרח שאין לו דירה ואין לו הרבה רכוש צריך ללכת למילואים בשכר העבודה הרגיל שלו? למה אנשי מילואים לא יכולים לדרוש תשלום בחוזה אישי עבור יום מילואים? הכתבה הזאת רק מוכיחה שאם אין פיקוח על מחירי שכר הדירה - לא צריך להיות פיקוח בשום דבר אחר. הפיקוח הוא תמיד לטובת בעלי ההון שמתעשרים - לא תורמים - ויוצאים לפנסיה שלהם בחול
אפי | 03.10.13
18.
הפתרון - תשתית תחבורת הסעת המונים מהירה ויעילה
את מרחק הנסיעה לא ניתן לצמצם. את הזמן - כן. אם תהיה רכבת מהירה מב"ש לתל-אביב שתיסע 30 דקות בלבד, לא יהיה טעם לגור במרכז ולשלם את המחירים המופקעים שדורשים הקבלנים. אגב - הגב' בכתבה צודקת. הקרקע הולכת ואוזלת במרכז והמחירים רק יעלו.
עמרי | 03.10.13
17.
לא לקנות דירה בלי ערבות אישית של פורת שאם המחיר ירד בעתיד היא תחזיר לכם את ההפרש
והכל מרכושה הפרטי. אפשרות אחרת, שתקים קרן עם ערבות בנקאית, והפיצוי שלכם יגיע מהקרן. בשום אופן לא לקנות דירה, כאשר היא את הכסף מקבלת בוודאות, ועכשיו, ואתם נשארים עם הסיכון שהמחירים ירדו בעוד שנה-שנתיים-שלוש
לקוח חכם | 03.10.13
16.
רונית רונית .כל הזמן הדיירים הדיירים
רונית פורת ,איפה את גרה זה לא העיין שלי .אני גר בדירת 3 חדרים ואין לי עיניים גדולות. אני חושב שאת לא יודעת שמדינה שלנו יש >>> זכות קניין <<< לבעלי הדירות ,אז אף בית דין לא יכול לחתים דייר על התמ"א 38 . וחוץ מזה יש לנו גם בג"צ
בן 80 עד 120 אמן | 03.10.13
14.
מס' 10 - וריבית על משכנתא אתה שככחתה לחשב?
או שאתה מבדר עלא אנשים שיש להם 1.2 מיליון במזומן בבנק והם שוכרים דירה? אם אתה קונה דירה ב 1.2 מיליון (שזה 50ק"מ מתל אביב לפחות או בלוד), אז אתה משלם ריבית על משכנתא שהוא כבר חצי משכר דירה שהייתה משלם קודם. אם תוך 5 שנים המחיר של הדירה שלך ירד ב15%, ז.א. ששרפתה לפחות שליש מהכסף. אם לא חצי.
 | 03.10.13
12.
תתעוררי - נא לפרסם בבקשה תגובה זו
עצם כך שאתם דורשים סכום כ"כ מופקע ומופרך על פטנהאוז (כן, כן, גם אם הוא במרכז ת"א. עד כמה שאני יודעת המדרכות שם לא עשויות מזהב) אומר שאתם פשוט חיים בבועה ומנותקים מהמציאות. כבוגרת חברת נדל"ן לשעבר (במשך שנים רבות) אני בהחלט מסכימה איתך שיש עלויות קשיחות שלא ניתן לוותר עליהן ובהחלט מחיר התשומות עלה בשנים האחרונות אבל בואי לא ניתמם - לא מדובר כאן על רווח יזמי "טהור" - מדובר על חזירות לשמה. יכול להיות שתימצאו פראייר עשיר שיקנה את הפנטהאוז הספציפי. אבל הבועה בדרכה להתפוצץ. ברור שאת לא מעוניינת שזה יקרה כי אז את ושכמותך תרוויחו פחות. חשבתם פעם בדעתכם שרב הזוגות הצעירים לא יכולים לקנות בכלל דירה ? גם לא בפריפריה...! מה לעשות? לא לכולם יש אימא עשירה (כמוך למשל)... פשוט חוצפה ושערורייה של חברות הנדל"ן.
אליסיה | 03.10.13
10.
למיקי מס' 8
כמה שאתה טועה. דווקא היום זה הזמן לקנות דירות ולקחת משכנתה. גם אם מחירי הדירות גבוהים היום הרי שמחירי השכירות גבוהים גם הם. דירה בפריפריית תל אביב שעולה 1.2 מיליון ש"ח השכירות שלה עולה 4-4.5 אלפי ש"ח לחודש. דהיינו בתוך 3 שנים דמי השכירות מהווים קרוב ל- 15% ממחיר הדירה. כך שמי שצריך דירה למגורים "מכוסה" לתקופה של שלוש שנים לירידת ערך הדירות עד 15%. מאידך ניתן היום לקבל משכנתאות לתקופה ארוכה בריבית כל כך נמוכה שלא תחזור יותר - ומדובר בריבית קבועה ולא משתנה. מאידך שכר הדירה - גם אם מחירי הדירות יירדו נראה שלא יירד - ביקוש, מיסוי וכדומה. כך שמי ששוקל רכישת דירה ראוי לעשות זאת ולא להמתין. בעוד 3 שנים ה"חבילה" תהיה יקרה הרבה יותר - גם אם מחירי הדירות ירדו ב- 10-20- אחוז.
יוי | 03.10.13
7.
עלות דירה...
אתמול פורסמה באתר כתבה על עלות הבנייה בראש העין, כ 0.55 מיליון ש"ח המדינה גובה עבור קרקע + מס, לזה תוסיף עלויות בנייה הגעת ל 0.85 מיליון ש"ח לפני פיתוח והוצאות נוספות. בקיצור כמעט 50% ממחיר הדירה מועבר ישירות למדינה. וזה לא כולל מיסים בעבור שכר עובדים וכו..
שגיא | 03.10.13
6.
כנראה שאומץ להודות וראיה כלכלית לעתיד אינם הצד החזק שלה...
רק מלקרוא את המשפט הבא אני מבין שההסתכלות שלה אינה כלכלית ופרמיטיבית: "בסופו של דבר, אם אתה שוכר דירה אתה מעדיף לקחת משכנתא ושבסוף יהיה לך נכס" אחחח...כמה שטויות, האלה עם משכנתא או שכר דירה היא שאלה כלכלית והתשובה עליה נתונה למצב השוק והתנאים בו...כיום כאשר המחירים הינם בשיא והציבור אינו מסוגל לעמוד בהם מבחינת ההחזר החודשי (ראו ערך מספר המשכורות הדרושות לקניית דירה - 135 נדמה לי אגב, על פי ה - OECD זה בסביבות ה 183!!!) המשמעות של לקיחת משכנתא בסכום גבוה היא תשלום של פי 1.6 מסכום המשכנתא עצמה (בריביות)....במצב שכזה, קניית דירה אינה צעד חכם. עדיף להשקיע את ההון העצמי (גם בהשקעות סולידיות!!) ולשלם שכר דירה , כן. ועוד דבר, עליית מחירי הדירות אינה "תיקון" ...לא יודע מי מכר לך את השטות הזאת, מספיק להסתכל על היחס בין מחירי הדירות והמשכורות הממוצעות במשק - נחשי?? הוא אינו נשמר.... אז רוניתוש....למה לדבר שטויות גם עבור יח"צ....
מיקי | 03.10.13
2.
את מוכרת מוצר שעלות הבניה שלו 300,000 ש"י ב- 1,500,000 ש"ח
וכאן שורש הבעיה בדיוק כמו שבסלולאר בכל העולם המפותח ניתן היה לקבל סלולאר ב- 20$ אבל בארץ הקודש זה עלה 300 ש"ח. למה? כי הם יכלו - עד ששמו קץ לחגיגה ועדין חברות הסלולאר מרוויחות. גבירתי, לקנות דירה שך 1.5M בנתניה או רשל"צ שזה מעגל שלישי מת"א משמעותו שעבוד של תזרים המזומנים העתידי של הרוכשים לאחר שמצאו 500,000 ש"ח כהון עצמי - איך מצאו? קצת חסכונות, קצת שנור מאבאאמאסבתא, קצת הלוואות מכרטיסי אשראי, קצת הלוואות כנגד הפנסיה, ... ואם משהו ישתבש משך 30 שנה אותם רוכשים ימצאו את עצמם ללא נכס ובנק שמנסה לפשוט מהם את העור ולמכור את בנותיהם לעבודה בזנות ואת הבנים לעבדות. את באמת לא מבינה עד כמה מסוכן המצב אליו הובלתם את ישראל? אתם מייבשים את הכלכלה כי מי שחייב 1M ש"ח לבנק לא הולך למסעדה ואז מסעדות נסגרות או חייבות לעבוד כמעט ללא רווח בקופונים, אנשים לא יוצאים לנופש ואז נפגעים המעסיקים בתחום הזה. אי אפשר להפוך דור שלם לעבדים ל- 4 קירות כי בשלב מסויים בדגש לאחר שצברו ידע וניסיון הם יקומו יסעו לגרמניה שוודיה קנדה ויגלו שבמחיר של דירה בבת ים הם קונים בניין דירות בברלין. ובמקום המזדה 3 2003 הם מקבלים סקודה חדשה לחלוטין + הם מקבלים משכורת כפולה ובדגש על הבן זוג שלא אחת ילך לעבוד בחנות מפעל קטן. וכשיכנס לסופר יגלה שקוטג עולה 2.3 ש"ח במדינה בה הקופאית מקבלת פי 3-4 משכורת ביחס לישראל. מגורים זה nice to have זו חובה של המדינה ואגיד לך עוד דבר אם את חושבת שאם בתוך 3 שנים המחירים ללא ירדו 30% נומינאלית הלכוד יאבד מכוחו, מפלגת יש עתיד תתנדף ויעלה גורם שיקבל 15-20 מנדטים שיצטרך לטפל בבעיה ואפשר לפתור אותה באבחת חרב אחת - הגבלה של משכנתא ל- 10 שנים בלבד, 20% מהשקל הראשון על שכירות, הוצאה לפועל של מאות אלפי יחידות דיור בפעולה ממשלתית - פעולה שלא ניתן לעכב אותה בבתי המשפט ומריחת זמן של העיריות. לכולם ברור שאם עולה לבנות דירה בבניה רוויה 300,000 ש"ח ועל מגרש של דונם קמות 32 דירות האם את באמת חושבת שדונם ברשל"צ או נתניה שווים בערכם לדונם בכפר שמריהו? עלות הקרקע + הפתוח לא צריכה לעלות יותר מ- 200,000 ש"ח וניתן לשווק דירות ב- 500-700,000 ש"ח תלוי מקום בכל הארץ - תגידי יש בעיות קרקע - בהחלטה ממשלתית אחת ומאות אלפי יחידות דיור יכולות לקום על חורבות משנות ה- 50-60 ולצופף את הבניה פי 10. צריך רק להחליט ולבצע. כבר כיום הלכוד נחלש מאוד ואם לא יבוא שנוי מהותי ולא קוסמטי הוא לא ירכיב את הממשלה הבאה אלא אולי יהיה שותף קואליציוני.
נו באמת | 03.10.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת