אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרופ' ספיבק: הנמלים התייעלו, התפוקה עלתה ב־22% מאז 2005

25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
להפריט את האוצר, גרמו לגרעון בתקציב המדינה, יעצו לטיקונים לעשות תספורות, הסכימו
בקיצור הם לא מקצוענים, לא משנה באיזה צד הם עובדים, הם מסבכים את המעסיק בחובות בגלל חוסר היכולת שלהם לתכנן, לנהל ולפקח. נראה שחוסר המקצועיות שלהם היא מקור כל בעיות המשק. והרי הסיסמה שלהם ושל ביבי היא שהכל צריך להיות מופרט כי המדינה לא יודעת לנהל. נראה שהם פשוט דיברו על עצמם. תעשיה אוירית מיצרת מטוסים טילים ולווינים. רפאל מיצרת מערכות מתוחכמות ודווקא אותם הפריטו ? "המקצוענים" של האוצר הם שהקימו את חברות המים - בלי סיבה והצדקה.
 | 01.12.13
24.
אפילו הנמלים יעילים - שכר העובדים אינו ראוי
אם הנמל מרוויח 50% ולמטה מכך בשל שכר העובדים המופקע, אז גם הנמל יעיל, שכר העובדים חייב להשתנות. היום החברות הממשלתיות מכניסות סכום עתק של 7 מיליארד ש"ח אך הכנסותיהן אפסיות, בין היתר, בגלל שהעובדים לוקחים את כל הרווח לכיסם על חשבון הציבור. הרי רווח של חברה ממשלתית הוא הכנסה של הממשלה. וכך יוצא שבמגזר הפרטי בעיקר המנהלים גורפים את הרווח (בבנקים גם העובדים הותיקים), ואילו בממשלה העובדים המאוגדים בחברות הממשלתיות. כשכל קבוצה דואגת רק לעצמה על חשבון כל האחרים, שלא התפלאו שהציבור הלא מאוגד ולא מקושר זועם על זה שהוא האחרון בסולם העדיפויות.
גרניט | 01.12.13
21.
למה העובדות הורסות את הסיפור?
כולנו אוהבים לשנוא את עובדי הנמלים, ערסים, שמרוויחים טוב. האמת שהיא שלאחרונה אני שומע יותר ויותר על כך שלאנשי האוצר וולשר התחבורה, יש סיבות טובות להשניא את העובדים עלינו. אולי יש אמת בטענות הרבות שנשמעות שמדינת ישראל לא צריכה נמלים חדשים. שבו עם העובדים, תגיעו איתם לסיכומים מניחים את הדעת ואל תכניסו את הציבור בישראל, להוצאות אדירות, שאינני בטוח שהן מחוייבות המציאות.
אמנון | 01.12.13
13.
צריך להבדיל בין הועד להנהלה
בעוד הועדים מנסים ליצור תנאים חזיריים הנהלת הנמלים שיפרה את תפוקות הנמלים. נמל חיפה ואשדוד נמצאים באזור המקומות 30 במדד העולמי לשביעות רצון הלקוחות (גבוה מאוד). לנמלים יש פוטנציאל גבוה, חבל רק שעובדי הנמל לא השכילו לבחור ועד איכותי ובחרו בחבורת הערסים שגררה אותם למצב שיקימו פה נמלים בבעלות חברות מחו"ל.
משה | 01.12.13
6.
בדיקה שטחית ומגמתית של מומחה צבוע באדום
האם נבדקה תפוקת העובדים מול נמלים אחרים בעולם ? מול תפוקת הענף כולו במשך הזמן ? ומה אם לפני 2005 התפוקה היתה שערוריתית- מה שמאוד יכול להיות ? ומה אם נושאים כמו אוטומציה מיחשוב ומיכון שיכלו להשפיע מאוד על התפוקה , ושאולי הם הגורמים הקריטיים ?
אברהם | 01.12.13
5.
הנתונים לא מדוייקים וזאת בלשון המעטה
ראשית אם מצבת כ"א עלתה ב- 4.2% זה מקזז את העליה בפריון. אבל זו לא הבעיה היחידה , בכתבה ( או שפרופ' ספיבק שכח ) בתקופה הנדונה חלו שיפורים טכנולוגים והשקעה בהון ( ציוד ורציפים) שהגדילו את התפוקה. את הנמלים פקדו אוניות ענק - יותר מכולות פר אניה . גידול בפעולות השטעון (קצת כמו לופט גישפט - נכון ?). והייתה אמורה להיות רפורמה שעליה קבלו העובדים "מענק" ( או "דמי בל יחרץ") מנתניהו .ודבר אחרון לא מגלים לנו בכמה עלה השכר ( זה פינס כמו שאומרים במקומותינו )
דורון | 01.12.13
3.
מה זה משנה מס' עובדים - יתכן ותמצא כמה שעות נוספות מנופחות חייבו העובדים...
מה זה משנה מס' עובדים - יתכן ותמצא כמה שעות נוספות מנופחות חייבו העובדים... ___________________________________________________________ הרי כל פרופ' יודע איך למצוא אם מחפשים היטב את הנתונים שתומכים במממנים שלו. אז הוא הלך לפי מס' עובדים. יתכן ואם היה בודק את מס' שעות העבודה היה מגלה שישנם אנשים בנמל שעובדים יותר שעות ממספר השעות האפשרי בשבוע. האמת היא שגם את זה היה מסביר הפרופ' המכובד שהעובדים עצמם הם על אנושיים! כפיים לנמלים!!!!
פרופ' בשקל | 01.12.13
1.
בכל ההסטוריה לא הייתה חברה ממשלתית אחת שעבדה ביעילות כמו חברה פרטית
העובדים יודעים שהועד שלהם כל כך חזק שלא משנה איך הם יעבדו הם לא יפוטרו לעולם. רואים את זה כל הזמן שהועדים של החברות הממשלתיות מתנהגות כמו מאפיונרים ודורשים עוד ועוד כסף בתמורה לשקט משביתות.
סטודנט | 01.12.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת