אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מחירי המכוניות ב-2014 יהיו נמוכים יותר, רק לא באופן רשמי

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
וזה בדיוק מה שדורש תיקון במדינה. הקומבינה.
השורה התחתונה נקבעת לפי כמה מאכער הקונה.. כמה אפשר להתמקח, להתמחר, להוזיל, להתקמבן, למרוח, לסבן, להתגמש. זה כל כך מתיש. וזה כל כך מה שמבדיל את מדינת ישראל ממדינות מפותחות אחרות. אין שמץ של סדר וארגון ומחשבה מראש ותכנון מסודר..
איל | 30.12.13
13.
ל-10 זה לא נכון המס נקבע לפי מחיר CIF
שיעור המס (83% מס קניה ללא הנחה/קנס בגין רכב ירוק/אדום) ומכס (בשיעור 7% על מכוניות מיפן ומד.קוריאה) נקבע על מחיר ה-CIF (מחיר יבוא + הובלה וביטוח). היבואן משלם למדינה את המס במועד השחרור מן המכס ללא קשר באיזה מחיר הוא מכר את אותו כלי רכב ספציפית ללקוח הסופי וללא קשר למחיר המחירון הנקוב. יכול להיות שיהיו סיבות אחרות להורדת המחירון אבל מסי הקניה לא אחד מהם.
דרור | 30.12.13
10.
את מסי הקניה על הרכב יש לחשב ממחיר המחירון ולא ממחיר הקנייה בפועל
מאחר ובישראל מסי הקנייה מהווים כ 50% ממחיר הרכב, כל שקל מנופח שיציגו במחירון הוא חצי שקל ליבואן, וחצי שקל שילך למדינה. בסופו של דבר כשהיבואן מוחר במחיר האמת, את חצי השקל מכל שקל ניפוח הוא יאלץ לשלם מכיסו, ולכן הניפוח יקטן למינימום ההכרחי. נדגים על מכונית משפחתית שהפדיון ליבואן עבורה 55K: היום היבואן מציג את מחיר מחירון של 126K. אחרי הנחה של 10-20% (פרטי/ליסינג): 110K מתוכם 55K ליבואן (כאמור) ו 55K למדינה. אבל אם המס יושת לפי מחיר המחירון, המדינה תגבה 63K מה שישאיר ליבואן רק 47K. מה יעשה היבואן? יפחית את מחיר המחירון ל 116K, ייתן הנחה של 1-5% לפרטי/ליסינג, כך שהצרכן (ליסינג ופרטי בממוצע) ישלם כ 113K - המדינה תגבה 58K, והיבואן 55K. אמנם הצרכן הפרטי ירגיש שדפקו אותו כי הוא מקבל הנחה זניחה, אבל בפועל הוא ישלם 116K שזה הסכום שהוא שילם גם קודם (אחרי כ 10% הנחה), רק עכשיו הוא ישלם פחות לביטוח וביתר שקיפות. המרוויחים ממהלך זה: 1. הלקוחות הפרטיים, שאפלייתם מול חברות הליסינג תקטן. כמו כן המהלך יוביל לשקיפות לגבי שווי הרכב (יותר תחרות ופחות שיטות מכירה אגרסיביות) ולהורדת מחירים בביטוח הרכב. 2. מקבלי הליסינג, ששווי רכבם ולכן המס בגינו - ירד. 3. קופת המדינה - בפועל ייגבו יותר מיסים מכל רכב חדש. גם האפקטיביות של צעדים כגון המיסוי הירוק - תעלה. המפסידים ממהלך כזה: 1. חברות הביטוח. הורדת המחיר על הנייר ב 10% תוריד את שוק הביטוח בשיעור זהה. 2. חברות הליסינג שייאלצו לרשום הפסד חד פעמי בשל הפחתת השווי וכן יתקשו לקבל הנחה מהיבואנים. 3. הבנקים המרוויחים ממימון של שני הענפים הנ"ל. 4. היבאונים של הרכבים היקרים יותר שהיום נהנים ממצג של מחיר אחיד בין היבואנים ולאחריו ייחשפו המחירים האמיתיים של הרכבים.
פתרון שלא מציגים לכם | 29.12.13
9.
כתבה מצוינת. תומר הדר חושף, ולא בפעם הראשונה, הקומבינה בשוק הרכב.
הין צנח ב-24 אחוז לעומת השקל מדצמבר שנה שעברה, ועדיין מזדה שנרכשת בינים, לא מורידה המחיר ההזוי של הרכבים שלה. היא מוכרת את המזדה 3 המשפחתית לחברות הליסינג ב-90 אלף ש"ח ומצפה שלקוחות פרטיים יקנו במחיר של 128 אלף ש"ח. את המזדה 2 שמתומחרת ב-110 אלף ש"ח הזויים אפשר לקנות עם אפס ק"מ אצל חברות הליסינג ב-80 אלף ש"ח וכנראה שגם חברת הליסינג לא מפסידה כשהיא מוכרת במחיר הזה. בקיצור, כפי שחושף הדר בסדרה של כתבות, קומבינה אחת גדולה שמיועדת לשמר את מחירי המחירון של לוי יצחק ושל יד 2, שבמקום לשקף מחירי השוק האמתיים, משקללים על פי מחיר מחירון שלא קיים במציאות. מעניין אם יש לקוח פרטי אחד שקנה מזדה במחיר המחירון. מעניין אם יש ישראלי שעד כדי כך מנותק מהמציאות שהוא מוכן לשלם מחיר מחירון.
משה | 29.12.13
7.
קומבינה מסריחה של יבואני הרכב והאוצר/רשות המיסים
את שווי המס מחשבים לפי מחיר המחירון ״הרשמי״ ולא מעניין אותם בכמה באמת נקנה הרכב! ככה היבואנים מתחמנים את הלקוחות להרגיש כאילו קיבלו הנחה ורשות המיסים עושקת אותנו עוד קצת במשכורת. שיא החוצפה הוא שעם השנים חישוב השווי לא יורד עם ירידת הערך של המכונית. גם אם תחזיק מכונית 5 שנים, החישוב לשווי שימוש הוא מחיר ״הרשמי״ בעת הקניה. חארות, מדינה אוכלת יושביה
סוש | 28.12.13
6.
הבלוף של מחירון יצחק לוי ידוע לכל הציבור ועל כן גם היבואנים מבינים זאת!
המחירון של יצחק לוי אינו רלוונטי, כל אדם שמוכר רכב יד שניה מבין שכדי למכור הוא חייב להוריד את מחיר הרכב ב 20% אחרת הוא לא ימכור. בעת קניית רכב משפחתי חדש ומאובזר שעולה 130,000-135,000 ש"ח לפי מחירון היבואן תדעו שאפשר לרכוש אותו בהנחה של 20,000 ש"ח ואני מדבר מנסיון. צריך לבוא ליבואן ולתת לו הצעת מחיר שהיא נוחה לך ולהשאיר לו שם וטלפון , לא צריך לדאוג ,הסוכנות תתקשר אליך למחרת או אחרי יומיים ויעניקו לך הנחה משמעותית. צריך להיות שחקן פוקר מול היבואנים. זה שם המשחק.
אבי | 28.12.13
1.
הצרכן המתוחכם יכול לנצל את המצב לטובתו
הרי זה ברור שמחיר מחירון גבוה מטרתו לדוג לקוחות נאיביים שחושבים שמה שאומרים להם זה המחיר . אבל מי שיודע להתמקח על מחיר של רכב חדש בוודאי יהיה מוכן להתמקח על מחיר של משומש - וכך גם על מחיר הביטוח . כך שכל מה שנדרש על מנת להתגבר על הישראבלוף הזה - זה עבודה מינימאלית של מספר בירורים על חברים ובאתרי אינטרנט . מי שיעשה את זה ירוויח הרבה כסף .
חיים ישראל  | 28.12.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת