אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לעולם לא תצעדו לבד

33 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
מה יקרה אם ארה"ב תפסיק להיות חברה של ישראל?
דמיינו שארה"ב תתחיל להעביר לארצות ערב ולפלסטינים את המידע מודיעיני הזה. ולמי שחושב שארה"ב אף פעם לא תתמוך בטרור, אני אזכיר שהם כבר עשו זאת באפגניסטן נגד רוסיה. וגם, אם לארה"ב יש את הטכנולוגיה הזו, כמה זמן עד שלרוסיה וסין גם יהיה? כבר ראינו שכאשר גוגל החליטה להסיר את הצנזורה באתר גוגל של סין, הם נכנעו לאחר יום אחד וחזרו לעשות צנזורה. לא מן הנמנע שכבר ישנם מספר חברות שהסכימו למסור מידע מודיעיני כדי להמשיך למכור בסין או רוסיה
אחד | 15.01.14
27.
כשזה יתחיל לשמש גורמים עברייניים - אז אולי יבינו גם התומכים את הסכנה
לממשלת ארה"ב יש יותר מידי כוח ומידע על כל אזרח, על מעשיו ואמירותיו האינטימיות ביותר - וזה בהחלט מנוגד לרעיון האמריקאי, שמדבר על חופש הפרט וזכויותיו. יתכן שהמלחמות הבאות יהיו על הקטנת הכוח הממשלתי, וצמצום הכספים העצומים שמבזבזות הממשלות - ושבאים על חשבון הציבור.
אזרח-1 | 11.01.14
26.
ארה"ב רוצה שכולנו נאמין בהדלפותיו של סנודן. למעשה, היא חסרת אונים מול הרשת.
זוכרים את שני הטרוריסטים בבוסטון ? שניהם היו חשופים. שניהם היו אזרחי ארה"ב. שניהם השתמשו רק ברשת האינטרנט. שניהם דיברו בשפה ברורה ללא קודים. שניהם שוחחו בטוויטר בצורה מפורשת. שניהם שוחחו עם מדינות זרות. מדינות עויינות. למעשה הם תיכננו פיגוע בצורה הכי שקופה שיכולה להיות, ואף על פי כן, ארה"ב לא היתה מסוגלת לעצור אותם. מייד אחרי הפיגוע בבוסטון התבררה עוצמת החוסר אונים של ארה"ב מול רשת האינטרנט. לכן, לא חלף הרבה זמן, ופרשת סנודן התחילה לצאת. פרשת סנודן נועדה להעצים את כחה של ארה"ב בעיני טירוריסטים פוטנציאלים. להרתיע ולהפחיד גורמים עויינים , ולטעת בהם את האמונה שארה"ב מסוגלת וגם עוקבת אחריהם. בתכלס, ארה"ב לא עושה אפילו אלפית של האלפית ממה שמתואר כאן. היא לא מסוןגלת לעקוב אחרי אינסוף המידע שרץ ברשת. כל מה שבכחה זה לעקוב, אולי אולי, בצוה מאד חלקית ומקוטעת, אחרי יעדים שכבר סומנו מראש ע"י מודיעין חיצוני.
פילו | 11.01.14
24.
מודיעין מאפשר גם לשמור על זכויות אדם
היכולת המודיעינית שיש בידי ישראל מאפשר לה במקרים רבים לבצע מבצעים כירורגיים כגון חיסולים ממוקדים, תפיסה של מחבלים בדרך לפיגוע, ומעקב אחר מטרות בטחוניות גם בתוך שטח ישראל ללא הפרעה לאוכלוסייה הכללית. ללא היכולת המודיעינית הזו האלטרנטיבה היתה אחיזה חזקה יותר בשטח, הפרעה מסיבית יותר לאורח החיים הרגיל של אזרחי המדינה או תושבי הרשות הפלשתינית. צריך להבין שיכולת מודיעינית טובה מאפשרת במקרים רבים לטפל בבעיות בטחוניות ללא סיכון חיי אדם חף מפשע, ובשמירה על חברה חופשית ודמוקרטית. השאלה היא לא מה היכולת, אלא מה עושים איתה.
עידן | 11.01.14
22.
לכל מתועתע שמדבר על "אנטי טרור" : זו הכלכלה שמענינת אותם
תן את האצבע ויקחו את כל היד. הריגול לא תקיים כדי למנוע טרור ! שהרי הפחד מטרור הוא "סיבת הקיום" לכל תקציבי העתק . כמו חברת תרופות ש"תחסל" את כל מחלות , ואת סיבת קיומה. הריגול קיים כי הוא חלק ממדינת המשטרה , האח הגדול ואימפריית הרשע. והראייה היא החשאיות שלו ורדיפת המדליף !. בנוסף, ברור שהם לא מסתפקים בטרור. זה תרוץ בלבד. כלכלה זה הענין פה. ולבסוף : אין יותר מעשי טרור ?
חסוי | 11.01.14
21.
כבר בדור הראשון של הסלולר היה אפשר לפתוח אותם מרחוק ולצותת ואף אחד לא שאל למה בככל זה קיים במכשיר
ברור שסוכנויות בריגול שתלו אנשים שלהם בצוותי פיתוח של מוצרי מיחשוב ותקשורת בכדי להוסיף להם תכונות חבויות. צוותים חבויים יכולים להוסיף כל מני דברים לתוכנות ודוגמה ידועה אך לא קשורה לריגול היתה באחד הדורות המוקדמים של אקסל של מיקרוסופט. לחיצה על קוד מסויים פתחה מעיין חלון שדמה קצת לסימולטור טיסה ואפשר היה לנווט למקום שבו הופיעו שמות המתכנתים. זה כמובן שעשוע לא מזיק אך באותו אופן צוות קטן מושתל בחברה מסויימת יכול לדאוג שיהיו קודי פתיחה לציתות. ואם זה אפשרי זה כבר נעשה. אף אחד לא שאל איך זה שיש לטלפונים הסלולריים מהדור הראשון תכונות שמאפשרות פתיחה והאזנה מרחוק. כל מי שכתב קוד יודע שזה צריך להיכתב ולהיבדק היטב כדי שזה יעבוד. שתילת חומרה היא תרגיל ישן של סוכנויות ריגול. אם הם ידעו שמשהו שהוא יעד מבוקש עומד לקנות למשל מסך מחשב במקום מסויים. הם יכולים לשתול האזנה בכל המסכים של אותו מקום. המאמץ לפעמים קטן לעומת הרווח גם אם זה נראה לנו מאמץ גדול.
FI | 11.01.14
20.
ל 14 אתה תמים כל כך. יש לך אמונה בסיסית שהגורמים האלה שומרים עליך. זה מסוכן.
כשאתה נותן יותר מדי כוח למישהו, הוא ישתמש בו לטובתו. גם כשטובתו באה על חשבון פגיעה בך. זה כל הרעיון מאחורי הדמוקרטיה המודרנית - לפזר את הכוח, לאזן אותו, להשאיר את האזרח (אתה ואני) במרכז התמונה. לא את המנגנון. תראה מה קרה ברוסיה הסובייטית, תראה מה קרה בכל דיקטטורה. אבל זה בטח לא אכפת לך. עדיף להתנהל מתוך פחד, ולחשוב במונחי טובים ורעים. יש רעים, ואנחנו הטובים, ונעשה הכל לשמור אחד על השני, וככה נהיה רגועים. הרע, ידידי, נמצא גם בתוכנו. וצריך לשלוט על ביטויו. איך? בפיזור הכוח שבידיים שלנו.
אחד שלא תמים | 11.01.14
18.
ל-14
מילא אם זה היה עוצר משהו... אבל במקום שהם יתמקדו במטרות ברורות וחוקיות, הם טובעים במידע שהם עצמם אוספים על כולם, לא מסוגלים לפרש אותו לטובת הכלל, ורק פוגעים בעיקרון מס' 1 שעליו ארה"ב קמה (חופש הפרט). וכמו שאמרו, הדרך שאתה מציע היא לא בטחון, אלא עוצר כללי לכולם. אתה מציע בית כלא במקום חיים. אז כן, למדינה יש זכות להגן על עצמה, אבל לא על חשבון אנשים חפים מפשע. ומה שקורה היום הוא שארה"ב מאומה חופשית הפכה לבית כלא ענק.
אלי | 11.01.14
14.
ל1, ל4, ולכל תומכי סנודן
אתם צודקים באופן מוחלט שיש כאן חדירה לפרטיות, מודיעין עלול לחדור לפרטיות השאלה מה עדיף? שיכבדו את הפרטיות, אבל נאבד את היכולת לעצור את כל הפיגועים שאנו (העולם המערבי) מונעים? בלי אותה חדירה לא יהיה אפשר לעצור את הטרור. אתה רוצה שהסמס שלך לא יקרא, או שהילד שלך יחזור מהגן בשלום? אתה רוצה שלא יהיה אפשר לחטט לך האימייל, או לנסוע באוטובוס בלי לפחד?
מישהו | 11.01.14
12.
בוקר טוב, התעוררתם. הופתעתם?
כבר שנים רבות שחודרים לפרטיות מתי שרוצים. זה רק עניין של הגדרת מטרות. במידה ואתה/את מטרה של גוף מודיעין צבאי כלשהו, אין לך סיכוי להמלט מהיד הארוכה. ברגע שיש את המשאבים ומוכנים להקצות אותם, אז יחדרו לך לפרטיות. שימו לב, לא עזר לאמריקאים כל המודיעין, כדי למנוע את 11/09. לא עוזר לישראל למנוע פיגועים אחרים. מצליחים למנוע הרבה, אך לא את כולם.
בודהה | 11.01.14
10.
מדהים איך עובדת חשיבה "פטריוטית"
אם מרגלים אחרי מישהו זה סימן שהוא פושע. אם לא מרגלים אחרי מישהו זה סימן שהוא חף מפשע. אם מכניסים מישהו לכלא, עוצרים ללא הגבלה, לא נותנים לו גישה לעו"ד, מענים אותו, ולא מגישים כתב אישום נגדו זאת ההוכחה הכי טובה, אבל הכי טובה שמדובר באוסאמה בין לאדן 2. לפני שנים רבות הייתה שיטה נהדרת שעבדה בדיוק ככה. קראו לזה "ציד מכשפות". העיקרון היה פשוט: זורקים נערה (כן, המכשפות של פעם זה לא ההן של דיסני) לנהר. אם היא מצליחה לצוף, סימן שהיא מכשפה ושמים אותה על המוקד. אם היא טובעת למוות סימן שהיתה כאן טעות בזיהוי. ככה אנשים רוצים שהעולם יעבוד. היגיון חולני ומדכא.
גיל | 10.01.14
8.
דווקא טוב שאמריקה ידעו שישראל כבר לא סומכת עליהם
אצל השניים האלה קיימת רק אסטרטגיה לדאוג לאספקת הנפט שלהם ולהתחמק מאחריות אמריקה כמעצמה, לשלום העולם. כך אובמה מתכנן בריחה גדולה של כל הצבא האמריקאי מהמזרח התיכון ומדינות ערב. בקרוב יהיה להם את סין שהם מתחילים לחשוש ממנה.
אובמה וקרי שונאי ישראל | 11.01.14
7.
ל-4
הבעייה שלך היא סינדרום אובמה... כמהו גם אתה בטוח חושב שאם זורקים אותך לבור מלא נחשי צפע אתה יכול לשאת ולתת איתם. צדק 3 כשאמר שלדאבונינו מודיעין טוב הוא הסוד להצלחה במלחמה בטרור, וסנואדן עשה נזקים בלתי רגילים (ואולי גם בלתי הפיכים) לארצו, עמו, וכל ידידי ארה"ב.
גדעון | 09.01.14
6.
ל-4
האזרח הנורמטיבי, לא מעניין אף גוף מודיעין, הוא רק האבק שמפוזר מעל המידע החשוב באמת. כשחוזרים באופן נשנה על המונח "חדירה לפרטיות" בהקשר הנ"ל, היא מאבדת מהמשמעות שלה. הפרטיות האמיתית שלנו תשמר כאשר הפרט ישמר לנפשו, בעולם המודרני הנוכחי הפרט לא יוכל להשמר לנפשו בלעדי הממשל ומערכת המודיעין, כאן המשמעות "חדירה לפרטיות" מקבלת משמעות חדשה, כאשר מערכת המודיעין חודרת לפרטיות האוייב, הפרט נשמר לנפשו וכך גם הפרטיות. אנחנו חייבים לחדול מלטעון כי הממשלה חודרת לפרטיות אך ורק מעצם המעשה בלי להסתכל על התכלית. כמו ש-3 אמר, סנואדן ביצע מעשה נורא, הנקודה היחידה שבעייתית בכל הנושא הזה אינה עצם החדירה לפרטיות אלא בעיית התחזוקה והניהול של מאגרי ביג דאטה מסוג זה. ברגע שמאגר כזה יפול לידיים הלא נכונות, אנחנו באמת בבעיה.
איתי | 09.01.14
4.
ל-3
אתה טועה ומטעה! התפיסה שלך מיסודה שגויה ולוקה בחסר בכל הנוגע למה שקורה כאן. העובדה שה-NSA, בחסות הממשלה ובמימון ע"י משלמי המסים, פעל ופועל בהיקפים כל כך רחבים של חדירה לפרטיות תוך הכחשה חוזרת ונשנית של הדברים - היא הבעיה. הבעיה היא שעם כל הכבוד, גם לנו יש את הזכות לפרטיות. יש להן גישה לכל מכשיר אלקטרוני בעולם? עובדה שלא לכל מדינות העולם יש כל כך הרבה מידע (וכל כך הרבה דרכים לנצל את המידע הזה) כמו לNSA. דבר אחרון - ואולי החשוב ביותר - הוא שהמדרון הזה הוא חלקלק ביותר. מתי נקבע הגבול? ואם פתאום יחליטו ב-NSA לפשפש רגע בתוכנת החיפוש שלהם דווקא עליך? אתה לא עשית שום דבר רע, אבל הפכת אוטומטית למטרה שלהם. הם יודעים עליך הכל. אין לך כיצד להתנגד. ניצול לרעה של המערכת כנגדך יותיר אותך חסר אונים *לחלוטין*. אתה יודע, גם עוצר על תל אביב בשעות הלילה המאוחרות לא ייפגע באף אחד (חוץ מבעלי מועדונים ונהגי מוניות), למה שלא נטיל אחד כזה? שוב.... אתה טועה ומטעה.
נועם | 09.01.14
3.
1 - לא גיבור ולא נעליים
כל הריגול האמריקאי הזה לא גורם לאף אחד שום נזק. אף אדם חף מפשע לא מת מזה, לא נהיה חולה מזה, לא הוטרד מזה ובכלל לא נפגע מזה בכל דרך אפשרית. אבל הנזק המודיעיני לצבא ארה"ב ולסוכנויות הביטחון הוא אדיר. ובימינו, מודיעין זה הנשק מספר אחד הן במלחמה בין מדינות, הן במלחמה נגד ארגוני טרור והן במלחמה נגד פושעים רגילים. אין דבר יותר חשוב מריגול ומודיעין. כל המדינות בעולם מנסים להשיג את מה שארה"ב השיגה, וזה כולל את ישראל. מילא הוא היה חושף שממשלת ארה"ב רוצחת חפים מפשע, כולאת חפים מפשע, שודדת חפים מפשע, מבצעת ניסויים בנשק על אנשים חפים מפשע, מעבירה אנשים חפים מפשע עינויים קשים או כל דבר מהסוג. אז אפשר היה לקרוא לו גיבור. ואכן הרבה מאוד ממשלות בעולם עושות את זה כל הדברים האלה. אבל העובדה שלסוכנויות הריגול יש גישה לכל מכשיר אלקטרוני בעולם היא חסרת משמעות. בעצם, כל הכבוד להם. יש לא מעט ארגוני טרור וגם מדינות עוינות שמפעילים סוכנים רדומים בכל רחבי העולם, ועל רשויות הביטחון בארה"ב לדעת מי ומתי מחפש לתקוף. ואכן, זה עזר לארה"ב לסכל לא מעט ניסיונות טרור או ניסיונות לבצע פשע פלילי. האזרח הפשוט לא מעניין את ה-NSA כך שאתה יכול להיות רגוע. את אף אחד זה לא מעניין שאתה גולש בפורנו. בעצם, גם ללא ה-NSA אין לך שום ומעולם לא היה לך שום פרטיות באינטרנט. ברגע שאתה מתחבר לרשת אתה שולח מידע ומקבל מידע מספקיות האינטרנט. וכשאתה גולש בפייסבוק אז כל עובדי פייסבוק יודעים מה אתה עושה שם כי כל המידע נשמר על השרתים שלהם. אז צא מהתמימות שלך. סנואדן הוא בוגד שגרם נזק אדיר לכלכלה ולביטחון של המדינה שלו. אין אדם מושלם בעולם הזה אבל חלק מהאנשים טובים מאחרים. באותה מידה גם אין טף מדינה מושלמת בעולם אבל יש מדינות שהן טובות יותר מאחרות. בהחלט עדיף שארה"ב תשלוט בעולם מאשר שרוסיה או סין יעשו זאת. ומה סנואדן עשה? החליש את ארה"ב וחיזק את רוסיה ואת כל המדינות האנטי-מערביות.
עידו | 09.01.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת