אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כל הערים השמחות

66 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

66.
62 הפוך גוטה הפוך
מודיעין היא דוגמא מצוינת שהיא אנטיתזה לכתבה עיר שינה, לא מזמינה הולכי רגל וקשר בין אנשים ברחוב אנשים נוסעים ברכב גם מאה מטר משפחות הומגוניות בלי גיוון אין בתי קפה ומקומית בילוי אין רוכבי אופנים שיהיה לו לבריאות למי שמתאים לו בקיצור פרוור קלאסי אפשר למות משכרון ושעמום
דביר | 11.02.14
64.
הכללות זה תמיד מטעה ומסוכן
אושר הוא זמני, ותלוי במליון גורמים. מה שגורם לי אושר כיום, לא גרם לי אושר לפני כמה שנים. האידאל הוא למצוא סביבת מגורים שמשתנה עם מצב הרוח שלי - ומה שגורם לי אושר. אבל זה לא ממש ישים. לכן גם אם לחיות בעיר, בה המגוון גדול, והאפשרויות אינסופיות, נשמע פתרון אוטופי, אבל זה לא ממש נכון. כי אנחנו כל הזמן רוצים אנשים דומים לנו, כאלה שיהיו להם ילדים בגיל של הילדים שלנו, או לחלופין כאלה עם בעיות רפואיות כשלנו (כאילו בית אבות). ושני אלה (לדוגמה) לא יכולים לחיות בכפיפה. האושר הוא תלוי הקשר - וחיינו משתנים כל הזמן. האידאלי הוא שהמקום ישתנה איתנו. יש את אלה המשנים מקום מגורים - זה לא תמיד ישים - ובעייתי בצורה מסויימת. יש את אלה המנסים לשנות את המקום (צריך כוחות עיליאיים) ויש את המיוממים למקומות הגורמים להם אושר.
משה | 28.02.14
62.
מודיעין - מעניקה בדיוק את זה- עיר מדהימה- מלאה השטחים ירוקים, בנייה נמוכה
עברתי למודיעין לפני 4 שנים ולקח לי 3 שנים להתרגל לזה שאין לי פיצוציה מתחת לבית שפתוחה 24 שעות, אבל יש לי מרכז מסחרי שלם - דקה מהבית, 10 דקות ברגל מיער אמיתי, יותר פארקים לילדים ממה שני יכול לספור, בנייה נמוכה של 3-4 קומות במרבית העיר ( למעט מגדלים בראשי הגבעות). קניון די טוב ומרכז מסחרי פתוח מצוין. העיר אומנם רדומה למדי, כי בבוקר העיר מתרוקנת לחלוטיו כי כולם נוסעים לעבוד בחוץ ובערב מ 20:00 כולם במקלחות לילדים, אבל זה ישתפר עם הזמן כשהאוכלוסיה תהפוך להיות פחות הומוגנית לא חייבים רכב, כי הכל די קטן ויש תחבורה ציבורית ( אבל כולם נוסעים ברכב כי כולם עסוקים וזה נוח כי יש חנייה בשפע). רכבת ישירה לתל אביב. עיר מקסימה- אם הרבה חיבור בין אנשים ( במידה ויש לך ילדים).
דוגטו | 11.02.14
60.
הבעייה היא - שבמקומות אחרים בעולם, כשחיים בצפיפות,
אנשים גם מתחשבים בשכנים. בארץ - כל אחד חושב, בעצם, לא חושב, אלא בטוח, שהכל מותר לו, שאין סיבה או צורך להתחשב בשכנים. שמותר לנסוע בכל שעות היממה ברכב רועש. שמותר, ואפילו צריך, לעשן בחדר המדרגות. שאת המזגן, שמרעיש 24 שעות ביממה, לא צריך לתקן. שמותר להשמיע "מוסיקה" שמורכבת מ 90 אחוז "בום-בום-בום" בכל שעה. בקיצור - בישראל - ככל שיותר רחוק מאחרים, כך טוב יותר.
 | 10.02.14
59.
המילים "מוכח מדעית" מופרזות מאד
בהיעדר יכולת לערוך ניסוי מדעי של ממש, עם קבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת שחולקו באקראי, אלא רק תצפיות מתוחכמות יותר או פחות, אין באמת תשובות מדעיות חותכות לשאלות הנוגעות לאורח החיים האופטימלי. צודקת מתכננת הערים הישראלית כשהיא אומרת שהאושר תלוי בגורמים רבים, ואין לצפות שכולנו נהיה מאושרים אם רק נתכנן נכון את ערינו.
דוד | 09.02.14
58.
בגלל שבארץ מגדלים נבנים בתוך רקמות קיימות אז יש הרבה פחות השפעה שלילית של ניכור
לא נכון לקחת מחקרים מערים בצפון ארה"ב שם מגדלי המגורים הם בדאון-טאון שרק עובדים בו ואם גרים בו אז כולם יחד גרים במגדלים עם דורמן ומנותקים זה מזה לעומת מגדל מגורים באמצע רמת גן שסביבו יש שכונת מגורים מגוונת. סיטואציה שונה לגמרה ולכן ההשלכות לא נכונות.
מחקר אמריקני לא תופס פה | 09.02.14
55.
האושר שלי- רק ירוק!
רבע שעה עד עשרים דקות נסיעה אני בת"א, אבל אני נוסעת לשם רק כשממש חייבים. למעלה משעה בעיר אני חוטפת כאב ראש ודיכאון. לעומת זאת בביתי היפה, נהנית מגינה של חצי דונם, מגדל בכיף שלושה ילדים, שני כלבים וכמה חתולי רחוב. יוצאת לפחות פעמיים ביום להליכות עם הכלבים בפרדסים ובמטעים שמאחורי הבית (ושם הכלבים רצים להם משוחררים) ופוגשת בעלי כלבים אחרים. הילדים כל היום עם חברים מסתובבים ברגל או באופניים, נפגשים בחוץ לשחק כדורגל או סתם לשוטט- בחוץ ולא באינטרנט! יש המון ילדים, המון חוגים והמון חברים! אה כן, ואם רוצים יש גם בתי קפה מסעדותברים קולנוע וכו'. שקט נפשי וחיים טובים!
נירית | 08.02.14
54.
אין לבצע השוואה בין ערים בעולם, כל מדינה עם הוואי החיים שונה
המחקר חייב להיו כפוף במישרין עם המדינה בה חיים. אין בעולם קיבוץ גלויות כמו בישראל. רוב מנהטן גרים אוכלוסיה מסויימת ושונה מניו ג'רסי. מי אמר שבתל אביב הגודלת שחקים מדי שנה טוב לגור בה? פעם קריית אונו היתה מקום שמאד נעים לחיות בה עד שנבנו גורדי שחקים בצפון העיר תנועה כלי הרכב גורמים לפקקים אין סופיים. רחוב לוי אשכול נוספו 3 בשנתיים האחרונות כיכרות אשר מעיטות את התנועה למצב של כמעת סכנת חיים. נראה אתכם יוצאים ממזרח לכיוון דרום ה 08:00, יקח לכם רק בקטע זה חצי שעה בממוצא. המדינה חייבת להורות לרשויות מקסימום נפש ביחידות שטח ולא אינסופיים.
ישראלי_ד | 08.02.14
51.
גר במושב ומת משעמום
לכל מקום צריך לסוע חצי שעה. נסיעה לפאב או למסעדה זה פרוייקט. כשיורד הערב המושב נהיה מת. אין חברים. אין כלום. מכולת אחת עם בעלים אנטיפט. מה אכפת לו, הרי תקנה ממנו בין כה וכה. מספרה זה חצי שעה. בלילה רעש של תנים מתחת לחלון. פריצות וגנבים כל לילה. שמירות פעם בחודש. שכירות בשמיים.
אור | 08.02.14
46.
גבעתיים
עיר ללא תשתית או עידוד לאופניים. אנשים נוסעים אפילו מרחקים שברגל לוקחים דקות ספורות. בתי הספר עם הפרוייקטים של נשק וסע וכדומה מצטלמים טוב ותורמים אולי לתדמית הירוקה אך בפועל מעודדים נסיעה ברכב ולא הליכה ברגל, יוצרים פקקים וזיהום כפול ומכופל . הבנייה לגובה בפרוייקטים החדשים תהייה בעוכרינו מבחינת ניכור וצפיפות שגם כך גובר כל הזמן. גבעתיים צריכה ראש עיר עם חזון . צאו ולמדו אפילו מהרצליה . פרק הרצליה מלא באנשי גבעתיים בסופי שבוע - מקום נפלא ותוסס עם בית קפה פעיל, עם הופעות, הרקדות מתחמי ספורט ועוד. צעירי וזקני גבעתיים ישמחו לקו תחבורה לתל אביב ולים . להיות עם חופשי בארצינו ביקשנו.
מישהי מגבעתיים | 08.02.14
41.
מגדלים חברתיים
חיים במגדל מודרני הם שווי ערך לחיים בשכונה בה כל הבתים נראים אותו הדבר ללא שטח משותף, מכאן נובעת תחושת הבדידות. אפשר להתגבר על זה בקלות יחסית על ידי יצירת אזורים משותפים כל 2-3 קומות. אזורים בהם אפשר לדבר בנוחות עם אורח או שכן בלי להפריע את מנוחת השכנים האחרים. על מנת לקיים אזור כזה יש צורך ב: רמה גבוהה של בידוד רעש בכל דירה ודירה אזורי ישיבה קטנים, חמימים וחשופים חזותית בכל 2-3 קומות ארכיטקטורת סאונד שמעמעמת את ההד וכמובן אלמנטים נוספים שאפשר פשוט להעתיק מספרים על תכנון ערוני החוכמה היא לא להמנע ממגדלי ענק, אלה להפוך את מגדלי הענק לאטקרטיביים.
יוסי (שם בדוי) | 08.02.14
40.
והמסקנה הרצינית מתוצאות המחקר הזה הוא/היא שיש להקטין את אוכלוסיית האנושות!
כי אם עד עכשיו סיפרו לנו המגדלים יפתרו את בעיות האיכלוס הנה מתברר שזה לא יעבוד ולפני שנראה אנשים קופצים מהמגדלים החונקים יש להכין דחוף תכנית להקטנת אוכלוסיית העולם מידי שנה, זה אומר לבלום את העלייה ולהתחיל בירידה לפני שאנשי המגדלים יתחרפנו ויתחילו לירות טילים על כל השאר ועל מגדלים אחרים !
אזהרה אורבנית | 08.02.14
38.
אין להשליך מפרברים צפון-אמריקאיים לפרברים ישראלים, יש הבדל!
למשל: 1. המרחק ממרכז העיר (במושגים של זמן נסיעה). בערים אמריקאיות מדובר בנסיעה של כשעה עד שעה וחצי בממוצע בכביש עורקי בשעות העומס, ובארץ 30-45 דקות בלבד. 2. הקהילתיות - בארץ ישובים קהילתיים ומושבים בהחלט מטפחים חיי קהילה תוססים, המושתתים לעתים גם על חתך חברתי הומוגני (כמו למשל בישובים דתיים) שלא קיים בעיר (לרע, אך גם לטוב).
מתכנן ערים | 08.02.14
37.
הכותבת כנראה עירונית
נכון, ממש נחמד בעיר וזה כיף שלפעמים לא צריך רכב, ושנמצאים מטר מהעבודה, אבל מה עם החיבור של הילדים לטבע? החופש היחסי לתת לילדים להסתובב בחוץ בלי לפחד פחד מוות שהם ידרסו או שמבוגר יפגע בהם? כמה אתם חושבים שאתם מכירים את השכנים בבניין? איזה קהילתיות יש בעיר כלשהי מעבר לשתי דירות לידכם? והכי חשוב, מה אתם עושים בסוף שבוע תושבי גוש דן? איפה החיבור לארץ בלי להעיר את הילדים ב5 בבוקר כדי לברוח מהפקקים? בינתיים אני צריך לנסוע לעבודה ומקלל את עצמי בפקקים, אבל המחייה זולה, הקהילה תומכת , הילדים מאושרים ונמצאים במערכת חינוך טובה, והכי חשוב אני רואה ירוק.
 | 08.02.14
28.
הכתבה(והספר) אולי נכונים לארה״ב. אולי.
הפרברים בארה״ב ובארץ הם הבדל של שמיים וארץ. ולא בכל הפרברים בארץ חובה להיות בעל רכב. גם הטענה הבאה ״חוקרים אחרים מצאו שמקומות צפופים ומחוברים שבהם חיים כל מיני סוגים של אנשים - משכילים ולא משכילים, עשירים ועניים - הם המובילים החזקים ביותר של יזמות וחדשנות עסקית". פשוט איננה נכונה למערב אירופה אשר איננה ידועה כמרכז חדשנות ויזמות עסקית אך היא על פי רוב בנויה בדיוק על פי המודל הממולץ של מונטגומרי. כתבה מענינת נושא מענין, דעות מענינות אך מכאן ועד להוכחה אוניברסלית יש תהום. יש כאן דעות סוביקטיביות וכמה סטטיסטיקות תומכות(לא אומר הרבה). וזאת על אף שאני מסכים עם חלק לא קטן מהנקודות המוצעות.
מר טוב | 08.02.14
24.
השמועות על ה"ניכור" בתל אביב לא קשורות לחיים בעיר
רק מי שלא ניסה לגדל ילדים בתל אביב יכול לחשוב שהיא לא מתאימה. מי שניסה יודע כמה היא שכונתית וקהילתית, כמה אתה מכיר את כל השכנים ומתיידד איתם, כמה אין שום תחושה של ניכור אלא ממש של קהילה, עם המון קשרים חברתיים שנוצרים ממפגשים ברחוב. זה נכון אגב למי שיש לו ילדים - וגם למי שיש לו כלבים (חברויות וקהילות נוצרות גם סביב זה) ומי שיש לו תחביבים, שמאפשרים מפגשים עם עוד אנשים. כך שכל מי שאומר כמה תל אביב מנוכרת - לא חי כאן מעולם או שחי אבל לא באמת נתן לה צ'אנס מעבר לסטריאוטיפ. היא הרבה פחות מנוכרת מכל יישוב אחר שבו גרתי בארץ.
 | 08.02.14
23.
לא תופס לגבי ישראל
חיי החברה והקהילה בעיירות קיבוצים ומושבים בישראל הם הרבה יותר פעילים ומלאי עשיה ותמיכה מאשר בעיר. כאשר קנדים ואמריקאים נזהרים מלאמר שלום לכל אחד, בעיר אין להם ברירה משום ריבוי האנשים. באיזורי ספר אתה חייב להיות חברותי בשביל להנות מהחיים שם.
רונן | 08.02.14
22.
למה לגור רק בתל אביב ולא בפרוור שינה
ים חמש דקות הליכה. שטחים ירוקים בכל פינה. הולכים ברגל לכל מקום מכסימום אופנים או קו שרות לעבודה עשר דקות נסיעה. חינוך מעולה. אוכלוסיה חזקה בלי ערסים....והעיקר כמה שהעיר גדולה - עדיין נותנת אוירת שכונה כמו פעם יותר מכל עיר שינה כמו מודיעין המזעזעת. וכמו שכתוב בכתבה - עיר תוססת וחיה. כל יציאה מהבית אתה פוגש ברחוב שכנים וחברים, והבונוסים- עשרים בתי קפה דקה מהבית...אז נכון שהדירות לא גדולות כמו בפרוורים, אבל מי צריך בית ענק עם גינה שאתה מגיע הבייתה בלילה ולא רואה את הילדים. ובקושי מכיר את השכנים?
גיל | 08.02.14
19.
כמה דברים לדעתי
1. בניית מגדלים טובה לשנים הראשונות לאחר 10 שנים בערך יש בלאי . בייחוד עם במגדל עוברת לגור אוכלוסיה יותר חלשה ושוכרים שלא ישלמו לחברת ניהול. 2. לגור בבניין תלוי בתרבות השכנים ובהתחשבות אחד בשני. לכן זה תלוי בסביבת המגורים, בעיר. אני אתן דוגמא בלי שמות של ערים. שוחחתי עם בן אדם שגר ב.. והוא אמר לי שהדבר שהוא לא אוהב בעיר מסוימת שאי אפשר להרעיש בין 2 ל4 3 . אין ספק שצריך למצוא איזון
רן | 08.02.14
16.
בערים יותר מאושרים?
מודה שלא קראתי את המחקרים המלומדים. אולם, העובדות הידועות הן: הניכור החברתי בערים גדול בהרבה מאשר ביישובים לא עירוניים, זיהום האויר בערים גבוה בהרבה מזה שביישובים לא עירוניים; הפשיעה בערים גבוהה בהרבה בערים הגדולות ופחות ביישובים לא עירוניים, אז על מה השמחה????
פרופ' ארנון אדשטיין | 08.02.14
14.
יש מקומות כאלה גם בארץ... פשוט צריך לצאת מהסטיגמה.
גרתי רוב חיי במרכז בשכונה שלא נגישה במיוחד בתחבורה לשום מקום, ובשביל לנוע ממקום למקום היה צריך רכב או ללכת יחסית הרבה בשביל להגיע לאוטובוס ולחכות לו הרבה זמן. היום אני גר בשכונת קרית אליעזר בחיפה. הולך ברגל לעבודה, הולך ברגל לדואר, הולך ברגל לסופר, הולך ברגל לרכבת בשביל לבקר משפחה וחברים במרכז, ומאז שהתחלתי לגור פה אני חולה הרבה פחות, שורף הרבה פחות זמן וכסף על נסיעות וזה רק קצה הקרחון. לא מקום מושלם, אך בהחלט דוגמה מתאימה למקום שמתוכנן היטב להולכי רגל. כבר שנים שאני לא מחזיק ברכב וזה כמו אבן שירדה לי מהלב. הפקקים, הטיפולים, הטסט השנתי וסתם אזעקות שווא מהרכב ברחוב הן צרות שלמזלי אני שומע עליהן רק משיחות עם חברים שעדיין כלואים במרדף השווא אחר הרכב. אז נכון, השכר פה יותר נמוך מאשר במרכז תל אביב, אבל בינתיים נראה שהויתור שווה את זה. הסטיגמה על המקום מזעזעת אבל אני באמת לא רואה מאיפה היא מגיעה. צריך לתכנן יותר מקומות כאלה ופחות שכונות מגדלים , אבל כבר לא בונים יותר שכונות כאלה. גם דרך החיים הצנועה כבר לא ממש מבוקשת, היום בונים רק בניינים לעשירים כאילו שמתחת לעשירון העליון לא מחפשים בית לגור בו וכאילו שלכולם יש היום רכב. הגיע הזמן להפנים שרכב אינו כלי לשיפור החיים , ושהחיים הרבה יותר יפים בלי התלות בו. נכון, התשתיות ברוב המדינה עוד לא מוכנות וברוב המקומות בארץ אולי למעט חיפה ותל אביב אין באמת דרך לזוז בלי הרכב בשבת, אבל יום יבוא וגם זה יגיע... נקווה שעוד בדור הנוכחי.
צודק | 08.02.14
13.
אני מצאתי את האושר ברמת גן!!!
תל אביב מבחינתי היא עיר נהדרת,אבל לא מתאימה לגידול ילדים ,ויותר מדי מנוכרת מבחינתי. את האושר מצאתי בר"ג שממוקם במיקום מעולה ,קרובה לכל דבר,והפארק הגדול שנפרש מרחוב רוקח מדהים,אתה קופץ עם האופניים או ברגל ואתה באמצע הטבע הירוק. דבר נוסף שמיחד את העיר זו השכונתיות שחסרת בת"א,כולם מכירים ומאוד נחמדים,מקום נפלא!!!
יוני | 08.02.14
10.
תל אביב המדהימה
חזרתי עכשיו מקניות באיזור לוינסקי והחשמל הכל מלא באנשים מכל הסוגים והמינים ובחשמל היתה הרצאה לאנשים חושבים.,פשוט מקסים ומרגש להסתובב שם. ואז הגעתי הביתה ליד בין גוריון דיזנגוף ,וכל השדרה מלאה במסיבות רחוב ומאות של צעירים נהנים ממוזיקה ואנשים, שמתי את הדברים בבית ,עשיתי לי סנדוויץ חלה גבינה צהובה ועגבניה וירדתי לים עם חבר לחוף הדתיים שעה של שמש ושל צעירים חמודים.ועכשיו אני כאן קורא כתבות ונהנה כרגיל מכלכליסט. טיילתי הרבה בעולם, ותאמינו לי אין כמו העיר תל אביב.( מצטער אם זה נשמע שחצנות או פלצנות)זה סך הכל היה תיאור יומי חלקי.
גל | 07.02.14
9.
בינתיים ערים לא עושות לי טוב
במשך 35 שנה גרתי ב4 ערים גדולות באזור גוש דן והיה די נורא! אין אם מי לדבר כל אחד שקוע בעצמו ומתעצבן כשאומרים שהוא מפריע (מפריע לו שהוא מפריע לי! עד כדי כעס ואיומים). ללא ספק איבדתי כמה שנים מחיי על ויכוחים עם שכנים. נקודה יפה דווקא בכתבה היא על הזדמנויות עסקיות, אבל שימו לב שמדובר על חול. במציאות של ישראל לגור בנתניה/מודיעין/גדרה זה לא להיות מחוץ לגוש דן ולפוטנציאל העסקי
עכבר | 07.02.14
8.
כמה בעיות
בעיה לוגית בהקדמה - תושבי מרכזי ערים לא משתכרים פחות. הם גרים יותר קרוב למקומות תעסוקה ונהנים ממגוון גדול יותר של אפשרויות תעסוקה (ושאר שירותים). אם נראה שתושבי הפרברים משתכרים יותר, זה רק כי הם גרים מלכתחילה בבתים גדולים יותר (כי אין כאלה במרכז העיר, וגם ההפך - אין דירות קטנות, צפופות וזולות בפרברים) ולכן נשאלת השאלה אם הם עשירים יותר כי הם גרים בפרברים או גרים בפרברים כי הם עשירים יותר. כך או כך, הם מפצים על עלויות הדיור בעלויות תחבורה. חוץ מזה, אני מניח שמצב ההכנסה יכול להשפיע גם על המצב הפיזי וגם על המצב הנפשי ויכול להיות שזה גורם שיותר משפיע על "אושר" מאשר מגורים בשכונה כזו או אחרת.
אנדוגינוס | 07.02.14
5.
מעניין, אבל הוא לא מתייחס לאופציה שלישית
מה לגבי מגורים בקהילות קטנות בכפר? מקומות כמו קיבוצים מתחדשים, ישובים קטנים בגליל או בנגב.. שם אתה מקבל גם את היתרונות של מגורים בטבע וגם את התמיכה של הקהילה. מה שחסר זה היצע התרבות והבילוי שהעיר מציעה. למרבה הצער לרוב האנשים צורת חיים כזו אינה רלוונטית כי מרבית מקומות העבודה נמצאים בקרבת הערים הגדולות.
טל | 06.02.14
1.
כתבה נפלאה ומעוררת מחשבה.
ראש העיר של בוגוטה: "אולי לא נצליח לתקן את הכלכלה, אבל נוכל לעצב את העיר כך שתיתן לאנשים כבוד, תגרום להם להרגיש עשירים". ד"ר חתוקה: "ערים גדולות, במיוחד תל אביב, מאבדות את היכולת להציע מקום לאנשים מהמעמד הבינוני־נמוך. לעיר הבינונית יש יכולת לתת את המענה". בגלל ההבדל התהומי בין שתי הגישות האלה, הערים בישראל נראות כמו שהן נראות: חסרות כבוד לתושבים שלהן בכלל, ופרט לתושבים שהפרוטה אינה מצוייה בכיסם.
 | 06.02.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת