אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"המדינה או סיסקו יידרשו להציל את מיזם הסיבים"

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
אין כל סיכוי ל-IBC לתפוס את נתחי השוק, הקיימים במודלים העסקיים שלה
אם "השוק הסיטונאי" יתממש ו"ההפרדה המבנית" תוסר מבזק והוט, אין כל סיכוי ל-IBC לתפוס את נתחי השוק, הקיימים במודלים העסקיים שלה. מדובר בהתנגשות עם המציאות, שתכה כמו קרחון ענק, בספינת הטיטניק הקרויה בשם IBC. דוגמה בולטת אחת, לניתוק של הנהלת IBC מהמציאות הכלכלית מצויה בניתוח של מנכ"ל החברה, "מנכ"ל IBC התבטא במדיה וטען, שאם החברה תגיע לנתח שוק של שליש מסך השוק, המיזם יהיה כדאי כלכלית.הבעיה: על מנת להגיע לנתח שוק של שליש מבתי האב בישראל, נראה שאין שום סיכוי לכך, בהסתמך רק על ספקי התקשורת הקטנים (כמו אלה שכבר חתמו עם המיזם על שיתוף פעולה), האוויר לנשימה ההכרחי עבור המיזם אמור להגיע מכיוונן של סלקום ופרטנר, שהן ספקיות האינטרנט הגדולות ביותר (כמעט שליש נתח שוק לכל אחת, יחד עם בזק בינלאומי, שכנראה לא תשתף פעולה עם המיזם). 2 החברות הללו עסוקות בימים אלה בניסיונות להקים "שוק סיטונאי" על רשתות בזק ו- HOT והרצון שלהן "לרכוב" על תשתית נייחת ברור מאליו, לאור הצורך שלהן לגוון מקורות הכנסה ולפעול כקבוצות תקשורת מלאות. לטענת הנהלת IBC, המיזם יהיה כלכלי גם ללא השתתפות של סלקום ו/או פרטנר, מאחר שמגוון ספקי שירותים [הקיים אצלה כבר בהסכמים] מסוגלים להציע באנדלים שונים, כאשר הרשת של IBC היא התנאי לכך".להערכתי הצנועה, לאור הציטוט הנ"ל, די ברור, שמדובר ב"כשל מאורות" מצד IBC. גם הספקים הקטנים, שכבר חתמו הסכמים עמה, כמעט כולם, "יקפצו חיש מהר"על "עגלת השוק הסיטונאי" וינטשו, ככל הנראה, את IBC. בכל מקרה, הם לא יביאו לקוחות ל-IBC, בוודאי לא בהיקפים משמעותיים, כי הלקוחות מצויים כבר בבזק והוט ולא תהיה להם סיבה לעזוב, במיוחד אם המחירים בבזק והוט יהיו זולים יותר.
ILIAD | 25.02.14
9.
למגיבים - 1 + 6 תחרות יוצרים על בסיס תשתיות חדשות ונוספות ולא על גבי "רכיבה" על הקיימות
חברות האינטרנט חרגו מתחום עיסוקם כספקי שירותים נחוצים, ומעלו בתפקידם(בין אם הם מכירות בכך או לא) כאפוטרופוסים של ערוצי התקשורת בין אנשים תחומים ומקומות. במקום להיות מובילי הקידמה, מפריחי השממה, הם הפכו להיות מדכאי החברה, מונעי הצמיחה. פוטנציאל עצום הפך להיות שבוי בידיים לא ראויות. ...האמנם ...באאמת ??? היש לך הוכחות פרט ללשון הרע והדיבה שהנך מפיץ בתגובתך ? בתחרות כמו בתחרות כל משקיע מוזמן להשקיע בישראל ולהוסיף תשתיות חדשות ונוספות ולהתחרות במונופול ודואופול -המדיה רק תעודד משקיעים אלו. בזק/הוט הינם חברות פרטיות שבחרו להשקיע במיזם בישראל מכספם הפרטי של בעלי המיזמים - לעת עתה המדינה בחסות משרד התקשורת "ממקודת להלאים" תשתיות בזק/הוט לטובת שוק סיטונאי שנכשל בעולם והותיר את אירופה עם תשתיות מימי 1998 ..מאחר והופסקו ההשקעות בתשתיות מצד בעלי המיזמים .
Guy Sheffer | 25.02.14
8.
סיבים אופטיים - אור לגויים
אין סיבה שנחקה את הסטנדרטים של אירופה וארה"ב בנוגע למהירויות. בנושא הזה ישראל יכולה וצריכה להוביל. מחשוב הענן יגביר את הדרישה לרוחב פס ויאפשר יישומים שכיום לא אפשריים. כמו כן, כדאי היה להזכיר את גוגל שפרסה תשתית ל 1Gb ומתכננת פריסה של 10Gb.
הראל | 19.02.14
6.
כתבה המציעה מבט כלכלי צר של השחקנים הקיימים בשוק, ומתעלמת מההשלכות הכלכליות העיקריות.
הכתבה עושה שירות לחברות האינטרנט והתשתית הקיימות בכך שהיא מסיטה את הדיון ומסתירה את כל נושא קצב העלאה באינטרנט, ומעלימה לגמרי את כל הטרמינולוגיה הקשורה לכך, והתחומים המושפעים מכך. הכתבה הסה מלהסכיר את האינטרסים הכלכליים הנוספים שיש לחברות האינטרנט, שמציעות שירותים מבוססי אינטרנט כמו איחסון אתרים והזרמת מדיה ואיחסון ענן. ומחביאה את העובדה שחברות האינטרנט שולטות בעצם בכל הקונספציה המסחרית הקיימת, בה מהירות העלאה מוחזקת מחוץ להישג יש של הציבור הפרטי ורוב השוק העסקי. זה אבסורד בקנה מידה בלתי יאומן שבמדינת ההייטק והסטארטאפים, תחום רחב היקף של אפשרויות יצירתיות חדשנות ופרודוקטיביות נמנע מרוב רובו של הציבור הפרטי כמו גם העסקי. חברות האינטרנט חרגו מתחום עיסוקם כספקי שירותים נחוצים, ומעלו בתפקידם(בין אם הם מכירות בכך או לא) כאפוטרופוסים של ערוצי התקשורת בין אנשים תחומים ומקומות. במקום להיות מובילי הקידמה, מפריחי השממה, הם הפכו להיות מדכאי החברה, מונעי הצמיחה. פוטנציאל עצום הפך להיות שבוי בידיים לא ראויות. מיזם הסיבים האופטים יכול לשנות זאת לפחות ברמה הפנים ארצית ע"י מתן מהירויות העלאה גבוהות בזול, ובכך ליצור ים עצום של אפשרויות שכרגע חנוקות באופן מכוון ע"י חברות שבעליהן ומנהליהם ראויים לביקורת פומבית חזקה על הנזק שהם גורמים למדינת ישראל.
art tatum | 17.02.14
3.
מכשול 3 "סלקום ופרטנר" הוא בעצם מקפצה
אי העדפת הספקים ה"גדולים" והשנואים בישראל, אינו סיכון ללמיזם, אלא הזדמנות וחשיבה עסקית נכונה. מספר גדול של ספקיות קטנות תואמת למודל הרצוי לצרכן ולספק (החלפת ספק בלחיצת כפתור לצרכן, שבירת הדואופסון ל IBC) ותואמת את מזג הצרכן הנוכחי. הצרכנים לא יקפצו כל כך מהר מבנדל של הוט לבנדל של סלקום או ענקית תקשורת אחרת, שכן שתיהן זכו בצדק לדימוי של עריצות הון-שלטון והתעמרות בצרכן השבוי. מאותה סיבה יתכן מאוד שהצרכנים ישמחו לוותר על השירות של אותן חברות שנואות לטובת שירות של רמי לוי, גולן טלקום או דומיהם.
הצרכן | 17.02.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת