אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כתם הליסינג לא נמחק: המחיר האמיתי של אפס קילומטר

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
חבל שאין התייחסות לשווי במקרה של גניבה
נניח שרכשתי רכב חדש ב-10% הנחה, ושילמתי 117 אלף במקום 130 אלף (עלות אצל היבואן). במידה והרכב נגנב / טוטאל-לוס אחרי חודש - ע״פ איזה מחירון חברת הביטוח תשלם? האם חברת הביטוח תתייחס לרכב כאל כל רכב אחר שהיד הרשונה שלו היא ליסינג ותפחית 20%? או שחברות הביטוח כן מכירות בהפחת של 10% בלבד?
אורח | 31.10.18
24.
אפשר להסביר את זה בבקשה "אם בבוא יום
אפשר להסביר את זה בבקשה "אם בבוא יום המכירה שיעור ההורדה בטרייד אין יהיה גדול יותר מהסכום הראשוני שהלקוח הצליח לחסוך במעמד הקנייה, מדובר בעסקה שכנראה אינה כדאית. אך אם שיעור ההורדה יהיה נמוך מגובה ההנחה, מדובר בעסקה משתלמת."?
Controller | 09.10.16
23.
עם כל הכבוד לחישוב באחוזים,יש לחשוב כלכלית יותר.
עם כל הכבוד לחישוב באחוזים,יש לחשוב כלכלית יותר. נניח שרכב שמחירו המלא הינו 100000 שח' ונמכר ב-15-20% פחות,דהיינו 15000-20000שח' זול יותר. לאחר כ-3 שנים,הרכב מאבד נניח כ30% מערכו=70000שח',גם אם יפחיתו ממחירו זה 22ֵֵֵ% =15400שח'.(ככל שנחזיק את הרכב זמן רב יותר "נזק" ההפחתה בשקלים יקטן,כי ערך הרכב נמוך יותר) המסקנה המתבקשת היא לחפש רכב שההנחה הניתנת עליו גבוהה ביותר,יש אומרים מינימום 18%.
Flower | 07.06.16
22.
קונה ליסינג? בדוק מס' שילדה, האם תואם למודל!!
היבואנים מוסרים מן הסתם לחב' הליסינג, את ה'שאריות'... יש לבדוק לפיהאות העשירית במס' השילדה, האם זו האות G אז זה באמת רכב 2016. אם זו F, אזי נפלת לרכב מודל קודם, היינו 2015. כל אות אחרת, יש לדרוש מסמך רשמי מהיצרן, על תאריך הייצור של הרכב המוצע לך!!
דן | 13.03.16
21.
לא להתקרב לליסינג פרטי - מנסיון
אני יודע משהו במתמטיקה, עשיתי את החישובים שכל הממליצים פה עשו, אבל חברות הליסינג מרוויחות הרבה, ולא מזה שהן עושות לנו טובה. דבר ראשון: אף אחד לא מבטיח לכם כמה תקבלו כשתמכרו את האוטו. לפני שלוש שנים אמרו שהמחיר במכירה יהיה בדיוק כמו רכב פרטי, והרבה פראיירים כמוני קנו את הטיעון. אבל אם מישהו קנה ממני רכב שקניתי ב- 15% הנחה, אז בוודאי שאת חישוב ירידת הערך הוא יתחיל במחיר בו קניתי את הרכב, וממילא יוצא שהנחת הליסינג לא מגיעה לכיס של הרוכש, רק אשליית ההנחה. בעוד שלוש שנים תקראו שוב את הכתבה הזו ותגחכו מי היה הפראייר שהאמין שירידת הערך היא רק 10% (נו בסדר: קרנות הפנסיה שמשתמשות בחסכונות שלכם כדי לממן את העבודה עליכם בעיניים). דבר שני: כל החישובים הם בהנחה שהכל הולך בסדר. עכשיו נניח עשית תאונה עם הרכב ויש לו ירידת ערך. הביטוח על הרכב משועבד לליסינג אז מצד אחר אתה משלם את הפוליסה, מצד שני אתה לא רואה את הפיצוי על ירידת הערך. בעיקרון אתה אמור לגבות את ירידת הערך בזמן מכירת הרכב אבל עד היום לא מצאתי מישהו שהצליח לראות חזרה את הכסף. הקיצור - נפילה רצינית. דבר שלישי: אתה מתחייב לתשלומי הליסינג לטווח ארוך. מה קורה אם קורה משהו לא צפוי בחיים ואינך יכול לעמוד בתשלומים? אתה מוכרח להפטר מיד מהרכב בכל מחיר לפני שהחוב יתחיל לצבור כל מיני סכומים שמופיעים באותיות הקטנות שלא קראת. להפטר מיד בכל מחיר, זה אומר בכל מחיר. עצה שלי: עזבו אתכם מהפוזה. תסתדרו עם מה שיש לכם במזומן.
א | 08.06.15
18.
כתם הליסינג לא נימחק
א.לא לישכוח כלל חשוב שמחירון הרכב של המכוניות המישפחתיות כולל מ"עמ והחברות כמובן שמיזדכות על המס ואילו האדם הפרטי משלם ולא מיזדכה כך שיוצא בסוף בכול עיסקה שידם על העליונה.ב.החברות האלה רוכשות מכוניות בכמויות מהיבואנים ומקבלים הנחות משמעתיות מהמחירון כבונוס לרכישה
אריאל דשתכי | 23.06.14
17.
כדאיות העסקה
אם קניתי ב- 100א ש במקום 110א ש ומכרתי אחרי 10 שנים ב- 10א ש במקום 12א ש לכאורה עפ"י התאור בכתבה היא עסקה גרועה ואני חושב שזו עסקה מצויינת - חסכתי 10א ש בקניה והפסדתי 2א ש במכירה - נטו הרווחתי 8א ש. עם כל הכבוד לתומר הדר - המספרים מדברים בעד עצמם ולא האחוזים!!!!!!!!!!!. התשובה היא חד משמעית לשנה - לא כדאי - ל- 10שנים כדאי . מה שבאמצע טעון בדיקה פרטנית לפי סוג הרכב
רוני | 23.06.14
15.
חבל שהכתבה כל כך מוטה. זה עדיין רעיון מעולה ועדיף על לקנות מהיבואן
הפסקה האחרונה היא החשובה מכל הכתבה שמוציאה סתם שם רע לנושא. נניח מחיר המחירון של פורד פוקוס חדשה.היה 120,000 ש"ח. 10% פחות ושילמתם 108,000. חסכתם 12,000. (אגב בחיפוש בגוגל כרגע ראיתי חברה שמוכרת אפס ק"מ ב 103,000). על פי הכתבה ההפסד אחרי שלוש שנים הוא 10,000. אז כבר הרווחתם 2,000. הרווחתם גם על ה 12,000 במידה והיה לכם במינימום כמה אחוזים במק"מ ממשלתי. אם לא היה לכם אז בכלל חסכתם עלות של ההלוואה על נכס מתכלה. כמובן שההפרש יכול להיות הרבה יותר נמוך מ 10,000 כי אין סיבה שתמכרו לחברת טרייד אין אם נסעתם מעט. יהיו קופצים רבים על המכונית אם ידעו שזה רכב של נהג אחד לכל דבר ועניין. ובל נשכח, קיבלתם לגמרי את אותה מכונית. חדשה לחלוטין. כמובן שאני כלל לא ממליץ לרכוש מכונית חדשה אלא יד שניה. המכוניות היום מעולות ולא מתקלקלות ואין סיבה שאתם תחטפו את ירידת הערך המטורפת של השנים הראשונות.
 | 23.06.14
8.
זה לא מדוייק
ההנחה שאתה מקבל בקניית הרכב לעומת רכב חשד עולה על ההפסד שלך כשאתה מוכר. גם ככה רכבים מאבדים היום הרבה מערכם, ככה שזה נהיה פחות משמעותי לעומת מה שאתה חוסך.. אחי הגדול עשה עסקה כזאת עם אלבר ותאכלס- למי שזקוק לרכב במיידי ולא רוצה לשלם הון- זאת אופציה לא רעה
גדי | 23.06.14
7.
כל עסקה שמבוצעת באמצעות חברת ליסינג תפיל עליכם תמיד(הלקוח הפרטי) את ההפסד
ולא משנה מה הסיטואציה ואתן דוגמא לכך. תרכוש רכב מליסינג יפחיתו לך ממחירון הרכב אחוז מסויים כמפורט במחירון. תמכור את הרכב הזה אחרי חודש יופחת לך אחוז גבוה בהרבה ממחירון הרכב בגלל שהיה בליסינג. למה זה קורה? מחירוני הרכב משתנים תמיד עפ"י האינטרסים של חברות הליסינג ושמאי המחירונים ,הם אינם מציאותיים ולדעתי נועדים לשמור על חברות הליסינג. תארו לכם שחברות הליסינג מחזיקות כרגע 2000 רכבי מאזדה 3 מודל 2010 ועפי המחירון הרכב שווה לדוגמא 85000 ש"ח. אם מחירון לוי יצחק יעמיד את השווי הריאלי של המכונית כפי שלדעתי צריך להיות 65000 ש"ח, לחברות הליסינג ייגרם הפסד כספי של 20,000 ש"ח 2000x מכוניות והרי לכם אובדו רווח של 40 מיליון ש"ח . כל שוק הרכב מעוות ובמיוחד המחירון הקובע ולכן הגיע הזמן להכניס פרמטרים ומחירונים נוספים שיתעלמו מאינטרסים צרים
אייל | 23.06.14
6.
רלוונטי למי שממילא מוריד את ערך הרכב
אם בכוונת המשתמש לנסוע ברכב כמות קילומטרים גבוהה ולאורך 5 שנים אז ההפרש לא יהיה משמעותי במכירה. העסקאות האלו רלוונטיות למשל לעצמאים שנוהגים 40-50 אלף קילומטרים בשנה ורוצים רכב חדש במחיר טוב מתוך הנחה שממילא אחרי 5 שנים הם ימכרו אותו בשווה ערך ל-0 שקלים. לחילופין - מקרה קיצון שני הוא רכב שני במשפחה עם ילד מתבגר. הרכב יסע מעט קילומטרים לשנה במשך כמה שנים ואז יעבור לילד שקיבל רשיון. בסוף התהליך שוב, הרכב שווה ערך ל-0 וההפסד בגין ההורדה לא משמעותי.
א. | 23.06.14
3.
לא יותר פשוט לשכור רכב למשך תקופה ארוכה בשכירות חודשית?
נראה לי כפתרון אידיאלי. באופן זה כל ההפחתות, הבלאי, הביטוח, נזקי התאונות, והטיפולים השוטפים, יחולו על חברת ההשכרה, כאשר והעלות החודשית המצטברת אמורה להיות שווה פחות או יותר לעלויות הדלק (ההוצאה היחידה של השוכר!) ולירידת הערך הצפויה. כדאי לבדוק !
משה יוגב | 23.06.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת