15. מה שמותר למדינה אסור לאזרחים ? כמיטב המסורת הממשלתית , המדינה פוטרת עצמה מחוקים שהיא עצמה מחוקקת ושמה רגליים לשוק החופשי , לפי ההגיון הזה אפשר לשלם לאובר עם קילו עגבניות או ג'ריקן דלק . עובדי המדינה כן ישלמו עבור ההסעות בכך שיסיעו את הנהג בתורם בתמורה , ואל דאגה הנהג יתוגמל בצורה נאותה אחרת העסק לא יעבוד . אף אחד לא יבזבז זמן ודלק מכיסו לשם שמיים , לא שעובדים עם רכב צמוד/ליסינג מסתכלים על מחיר הדלק ולראייה המכוניות שלהם עם קילומטרז של רכב השכרה . אני רק שאלה | 16.09.14 (ל"ת)
13. מה בנוגע לזמן האיסוף מה בנוגע לזמן האיסוף? יקח יותר זמן להגיע לעבודה וכידוע לרוב האנשים לא משלמים מרגע היציאה מהבית כי אם מרגע הגעה לעבודה. ? | 16.09.14 (ל"ת)
10. הם פיתחו את זה בעצמם?! יש מצב שפיתחו אפליקציה כזו על חשבון משלם המיסים? משרדים ממשלתיים לא צריכים לפתח דברים כאלו , זה עולה הון להקים ולתחזק משהו כזה והכל על חשבוננו. יש לא מעט אפליקציות כאלו בשוק וחבל על כספי המיסים של כולנו. לילה | 16.09.14 (ל"ת)
9. מה עם רכבת נורמלית? במקום לחפש פתרונות מהתחת למה לא בונים רכבת נורמלית כמו באירופה?? זה יחסוך הרבה רכבים פקקים זיהום וכו תקוע בפקק | 16.09.14 (ל"ת)
8. כמיטב הביוקרטיה - חברות הביטוח רבותי, לפי התנהגות חברות הביטוח והביוקרטיה הישראלית לא בטוח שהסידור הזה יעמוד בעת צרה. הסכם שיתוף נסיעות הוא הסכם לכל דבר גם אם הוא בע"פ. יש כאן ללא ספק תמורה - נוסע א' חוסך בהוצאות דלק ונלוות לנוסע ב' ולהיפך והם משלמים זה לזה בחליפין (בברטר). כך שחס ושלום במקרה של תאונה יכול לבוא מי שיבוא ויקבע שהיה כאן תמורה כספית גם אם לא שולם כסף בפועל. מה שאומר שהביטוח צריך להיות שונה והפרמיה צריכה להיות בהתאם. יש לדבר גם אספקטים חוקיים אחרים למשל שבמקרה קיצון של נסיעות מרובות יכולים אפילו להיכנס תחת הקטגוריה של העלמת הכנסה - סחר חליפין הינו הכנסה לכל דבר - גם אם אין כסף ממשי שעובר. יפנו בבקשה השרים המכובדים והכתב מר גלעד ליועצים המשפטיים שלהם קודם כדי שלא תהיה כאן הטעיה של הציבור. זה לא אומר שאין צורך בחיסכון ובשיתוף - רק פשוט שאם רוצים לפתוח דלת, הפיתרון צריך לעמוד במסגרת החוק ולהיות שווה לכולם. חברת אובר לא עושה את הפעילות שלה לשם שמיים אבל הפעילות שלה בסופו של דבר הייא בעלת דמיון - אין סחר חליפין בעלמא - יש סחר חליפין שמשולם בכסף עם גמישות נהגים גבוהה יותר. ישראל | 16.09.14 (ל"ת)
7. כל הכבוד אפליקציה מדהימה,כל הכבוד למשרד הגנת הסביבה על הפרויקט הירוק והחסכוני הזה. טל | 16.09.14 (ל"ת)
4. הכל נחמד ויפה 1. עד שמשרד האוצר ישמע כמה דלק לא יירכש במהלך השנה וכתוצאה מכך פחות הכנסה מה-בלו - מיסים צריך להגיע מאיפשהו. 2. יפה שמבחינת משרד התחבורה זה נחשב חוקי, מה מבחינת ביטוח החובה? אמיר | 16.09.14 (ל"ת)
2. הממשלה והשוק הפרטי יכולים לעשות פה מהפך אם חברת טכנולוגיה גדולה (וויז היא דוגמה ממש טובה אך לא הכרחית) תרים את הכפפה, אפשר להגיע ל 10% ואפילו 20% חיסכון בנסועה של כלי רכב פרטיים בישראל. מדובר בנושא בעל חשיבות עליונה: 1. שיפור מאזן היבוא (חיסכון ביבוא דלק ורכב) וצמצום התלות בנפט ובגז (שכולנו יודעים מי מרוויחים גיאופוליטית מתלות זו) 2. הורדת הזיהום בערים באופן משמעותי ואיתו תחלואה ונזקים סביבתיים נוספים. 3. צמצום בהוצאה הציבורית על תשתיות (מחלפים, כבישים וכו') 4. שיפור התפוקה לעובד (פחות שעות בפקקים = יותר רוגע ויותר שעות עבודה) 5. שיפור הלכידות החברתית (היום מעבר למוסדות חינוך - שכנים כמעט ולא נפגשים) 6. צמצום פערים חברתיים ושיפור הנגישות מהפריפריה למרכז בשנת 2011 סך הנסועה הארצית של צי כלי הרכב הפרטיים נאמד ב 35.4 מיליארד ק"מ [אתר הלמ"ס]. 1% של הנסועה הוא 350 מיליון ק"מ, בהתחשב בכל המרכיבים שמניתי לעיל - כל 1% נסועה פרטית שווה לפחות 250 מיליון ש"ח למשק. אין ספק שעם תמריץ כזה, יש לממשלה סיבות רבות להתערב בנושא, במיוחד כאשר השוק הפרטי ישמח להשתתף בהשקעה. wazer | 16.09.14 (ל"ת)
המשרד להגנת הסביבה מתכנן להשיק אפליקציה לשיתוף נסיעות
16 תגובות לכתיבת תגובה