אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המשרד להגנת הסביבה מתכנן להשיק אפליקציה לשיתוף נסיעות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
מה שמותר למדינה אסור לאזרחים ?
כמיטב המסורת הממשלתית , המדינה פוטרת עצמה מחוקים שהיא עצמה מחוקקת ושמה רגליים לשוק החופשי , לפי ההגיון הזה אפשר לשלם לאובר עם קילו עגבניות או ג'ריקן דלק . עובדי המדינה כן ישלמו עבור ההסעות בכך שיסיעו את הנהג בתורם בתמורה , ואל דאגה הנהג יתוגמל בצורה נאותה אחרת העסק לא יעבוד . אף אחד לא יבזבז זמן ודלק מכיסו לשם שמיים , לא שעובדים עם רכב צמוד/ליסינג מסתכלים על מחיר הדלק ולראייה המכוניות שלהם עם קילומטרז של רכב השכרה .
אני רק שאלה | 16.09.14
8.
כמיטב הביוקרטיה - חברות הביטוח
רבותי, לפי התנהגות חברות הביטוח והביוקרטיה הישראלית לא בטוח שהסידור הזה יעמוד בעת צרה. הסכם שיתוף נסיעות הוא הסכם לכל דבר גם אם הוא בע"פ. יש כאן ללא ספק תמורה - נוסע א' חוסך בהוצאות דלק ונלוות לנוסע ב' ולהיפך והם משלמים זה לזה בחליפין (בברטר). כך שחס ושלום במקרה של תאונה יכול לבוא מי שיבוא ויקבע שהיה כאן תמורה כספית גם אם לא שולם כסף בפועל. מה שאומר שהביטוח צריך להיות שונה והפרמיה צריכה להיות בהתאם. יש לדבר גם אספקטים חוקיים אחרים למשל שבמקרה קיצון של נסיעות מרובות יכולים אפילו להיכנס תחת הקטגוריה של העלמת הכנסה - סחר חליפין הינו הכנסה לכל דבר - גם אם אין כסף ממשי שעובר. יפנו בבקשה השרים המכובדים והכתב מר גלעד ליועצים המשפטיים שלהם קודם כדי שלא תהיה כאן הטעיה של הציבור. זה לא אומר שאין צורך בחיסכון ובשיתוף - רק פשוט שאם רוצים לפתוח דלת, הפיתרון צריך לעמוד במסגרת החוק ולהיות שווה לכולם. חברת אובר לא עושה את הפעילות שלה לשם שמיים אבל הפעילות שלה בסופו של דבר הייא בעלת דמיון - אין סחר חליפין בעלמא - יש סחר חליפין שמשולם בכסף עם גמישות נהגים גבוהה יותר.
ישראל | 16.09.14
2.
הממשלה והשוק הפרטי יכולים לעשות פה מהפך
אם חברת טכנולוגיה גדולה (וויז היא דוגמה ממש טובה אך לא הכרחית) תרים את הכפפה, אפשר להגיע ל 10% ואפילו 20% חיסכון בנסועה של כלי רכב פרטיים בישראל. מדובר בנושא בעל חשיבות עליונה: 1. שיפור מאזן היבוא (חיסכון ביבוא דלק ורכב) וצמצום התלות בנפט ובגז (שכולנו יודעים מי מרוויחים גיאופוליטית מתלות זו) 2. הורדת הזיהום בערים באופן משמעותי ואיתו תחלואה ונזקים סביבתיים נוספים. 3. צמצום בהוצאה הציבורית על תשתיות (מחלפים, כבישים וכו') 4. שיפור התפוקה לעובד (פחות שעות בפקקים = יותר רוגע ויותר שעות עבודה) 5. שיפור הלכידות החברתית (היום מעבר למוסדות חינוך - שכנים כמעט ולא נפגשים) 6. צמצום פערים חברתיים ושיפור הנגישות מהפריפריה למרכז בשנת 2011 סך הנסועה הארצית של צי כלי הרכב הפרטיים נאמד ב 35.4 מיליארד ק"מ [אתר הלמ"ס]. 1% של הנסועה הוא 350 מיליון ק"מ, בהתחשב בכל המרכיבים שמניתי לעיל - כל 1% נסועה פרטית שווה לפחות 250 מיליון ש"ח למשק. אין ספק שעם תמריץ כזה, יש לממשלה סיבות רבות להתערב בנושא, במיוחד כאשר השוק הפרטי ישמח להשתתף בהשקעה.
wazer | 16.09.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת