אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"בקרוב האמון בביטקוין יושמד סופית, והרבה טיפשים ייתקעו איתו"

65 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

49.
המסקנה הרחבה
מסכים עם כל מה שנאמר בכתבה, איש חכם. כל מה שאין לו ערך אינטרינזי הוא לא שווה כלום. לכן בכל חודש כאשר אני מקבל את המשכורת במספרים דיגיטליים באתר חשבון הבנק אני מוכר את כל המספרים האלו שאנשים קוראים להם כסף וקונה במקומם חבילות של חיטה. כל הטמבלים האלה שמאמינים שלכסף יש ערך... מה שבטוח בטוח...
אלון | 19.05.17
45.
ל29: מציע לך לדבר עם הבנק שלך.
מבלי להתייחס ששאר דבריך, אם אתה משלם סכומים כאלה על העברה אז מז%%^ים אותך. הסכום האמיתי הוא פחות מעשירית ממה שציינת, לפני מיקוח, ברוב הבנקים. ואם יש לך חשבון דולרי, ומומלץ שיהיה לך כזה אם אתה מעביר כספים לחו"ל, אז עוד פחות. דבר נוסף, אם חבר שלך נתקע בלי כסף, אז הדרך הכי פשוטה להעביר לו זה באמצעות שירות כמו western union ומתחריו. אתה פשוט נותן לו את הקוד, והוא הולך לדואר לקבל מזומן, תוך דקות. עבד יופי כשגנבו לי את התיק בהודו לפני עשר שנים, וההורים שלי הצילו אותי.. אפשר גם בפייפל אבל כנראה שזה פחות מיידי. מעבר לזה, אני בטוח שלמטבעות וירטואליים יש עתיד, זו רק שאלה של מיסוי. ברגע שממשלות יצליחו לגבות מס הכנסה, מכס, ביטוח לאומי ומע"מ מעיסקאות בביטקוין אז אין לאף ממשלה סיבה להתנגד, או ת'כלס לרצות לשלוט במטבע. תזכורת: להעלים מס זו עבירה פלילית, גם בביטקוין וגם בשקלים. במילים אחרות, אם מישהו מבצע עבודה כלשהי וגובה ביטקוין, ולא מדווח ומשלם מס כחוק, אז הוא עבריין פלילי. זה שקל יותר לרמות את מס הכנסה, עדיין לא אומר שזה חוקי או מומלץ. לעבוד בשחור זה להיות עבריין. נקודה. גם אייל גולן וקובי פרץ ניסו את זה וזה לא הכי הצליח. ונכון להיום, שתי האטרקציות העיקריות בביטקוין זה 1. מסחר סקולטיבי 2. העלמת הכנסות בקלות. אם ביטקוין יהפוך אי פעם למטבע שימושי כמו שאר המטבעות, זה אומר ששתיי האטרקציות הנ"ל תעלמנה. אישית, אני מקווה שזה יקרה, כי לא יזיק להוריד את הבנקים מחגיגת העמלות והריביות שלהם.
Dr Byte | 30.11.14
44.
הביטקוין הוא ה tulip mania של המאה העשרים ואחת
בעוד מאחורי המטבעות הרגילים עומדים נכסים אמיתיים של המדינה שהנפיקה אותם (גם זהב במרתפי הבנקים, אבל בעיקר נדל״ן, מכרות, נמלים וכו׳), כמו גם המחוייבות של אזרחי המדינה והעסקים הפועלים בה להמשיך לשלם בעתיד חלק ממה שייצרו (קוראים לזה מיסים), מאחורי הביטקוין לא עומד כלום. פשוט כלום. כנראה שהביטקוין הוא ״טירוף הצבעונים״ של המאה העשרים ואחת http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%92%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A6%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D
טול קורה | 28.11.14
40.
ל-29: טיעון שלך לא מחזיק מים
אתה צריך להמיר שקל לדולר ולשלם עמלה לבנק. בשלב השני אתה צריך לקנות ביטקוין בדולרים ולשלם עוד עמלה. בשלב השלישי חבר שלך בארה"ב צריך להמיר ביטקוין לדולר (בתשלום עמלה, כמובן) כי אין מה לעשות עם ביטקוין בחיי היומיום. אני נכנס לאתר של הבנק, קונה דולרים ושולח אותם לחשבון בארה"ב בלחיצת כפתור. חבר בצד השני של האוקיינוס מושך את הכסף מחשבון הבנק בלי לבצע כל מיני המרות. איפה היתרון של ביטקוין בא לידי ביטוי? תהליך העברת ביטקוין פחות נוח בהשוואה לתהליך הקונביציונלי. ועוד משהו - 80$ עמלה בהעברה של 1,000$? אוי, תעשה לי טובה... אם אתה ממציא מספרים לפחות תדאג למספרים מציאותיים. מדובר בעמלה בגובה מספר שקלים. סכום זניח לחלוטין. אפשר לחשוב כמה העברות בינלאומיות אדם ממוצע מבצע בשנה. יש עתיד למטבע וירטואלי גלובלי שלא קשור לאף גוף פיננסי, אבל ביטקוין בפורמט הנוכחי הוא לא יותר מהונאה של כל מיני גיקים שקנו מטבע ב-100$ ורוצים לעלות את השווי כדי שיוכלו למכור אותו ב-300$. כמובן שהם מושכים את הדולרים וקונים את המוצרים שהם רוצים בדולרים ולא בביטקוין.
 | 27.11.14
38.
הנבואה ניתנה לשוטים
מלבד בעובדה שאכן המטבע משמש היום לספקולציות ואכן היום נשלט ע"י כמות מצומצמת יחסית של אנשים\ גופים, זה לא חדש וזה חלק מההתבגרות של הטכנולוגיה. לומר שאפשר להפריד את הטוקן מהטכנולוגיה זה גם לא חדש וזה נובע קצת מבורות. האלה האם הדברים הנכונים היום יהיו כך גם מחר ? או שבקרוב ביטקוין יהיה מקובל בכל העולם והרבה טפשים יתקעו בלעדיו.
שמי | 27.11.14
31.
ומה עם זה שאפשר להעביר סכומים בלתי מוגבלים של כסף לכל פינה בעולם תוך דקות וכמעט חינם?
זה משהו שאי אפשר לעשות לא עם מטבעות פיאט (לא קרוב להיות כלכך זול) ולא אם זהב (לא קרוב להיות כלכך מהר). עכשיו ברור שמה שמאפשר את זה היא טכנולוגיית הבלוקצ'יין. אבל, אין דרך נראית לעין לתחזק בלוקצ'יין ללא מטבע (כמו ב"ק) שיהווה גמול למתחזקי השרשרת. ללא גמול, אין תמריץ לתחזוק השרשרת. כל פתרון אחר הוא לא באמת מבוזר (לא שונה בהרבה מבנק מרכזי), או שניתן לזיוף בקלות (כמו הדפסת כסף).
אורי | 27.11.14
30.
לא ביטקויין ולא שום מטבע אחר - זמן ( כבר היה סרט כזה )
בתכלס כולנו סוחרים בזמן שלנו. יש כאלה הממירים את הזמן שלהם לשעות עבודה אצל מעסיק. יש כאלה הממירים את זמנם בשעות עבודה כעצמאיים. יש כאלה שממירים זמנם בלימודים מתוך כוונה ואמונה כי הערך של הזמן שלהם יעלה עם סיום הלימודים. ויש כאלה בבטלה. לכל אחד שווי זמן שונה,לפי היכולת שלו ו/או הרצון של האחר להעריך אותו. המטבע הוא סוג של פלטפורמה להמרת שווי הזמן בכסף. הכסף מומר חזרה במוצרים השירותים . כך שהמטבע הקשה למעשה מיותר. נניח שבמקום שקל נקבל עבור זמן של שעת עבודה 25 נקודות שיופקדו במערכת אינטרנטית. ונניח שארצה להמיר את הנקודות שצברתי ברכישת מוצר בארצות הברית,אגש לחנות אקח את המוצר ומערכת ממוחשבת תבצע את ההמרה בצורה אוטומטית לפי ערך נקודה אמריקאית ותחסיר מכמות הנקודות שצברתי. כך לגבי כל המוצרים והשרותים. זה לאמדע בידיוני,זה עוד יקרה כך או אחרת. לגבי השוק האפור - הוא לעולם ימשיך להתקיים וימשיך לעבוד עם ניירות. דוגמא : אתה רוצה הלוואה בערך של 10000 נקודות בשוק האפור,הם יגידו לך שתחזיר 20000נקודות או 15000 ש"ח בניירות,לשיקולך. כמובן יהיה כדאי יותר להחזיר ניירות. זה יאלץ את כולם להמשיך לעבוד עם ניירות.
האינדיאני | 27.11.14
29.
חחח "הטכנולוגיה מדהימה אבל הביטקוין פוגע בטייקונים אז נדאג להעלים אותו" זה המסר מהכתבה
אדון רובינסון היקר, הביטקוין לא פותר שום בעיה???????? לשלוח 1000$ לארה"ב עולה לי היום 80$ וזה לקוח 4 ימים! לשלוח בביטקוין 1000$ עולה לי בערך 1 ש"ח וזה כולל את ההמרה מפיאט לביטקוין וחזרה מביטקוין לפיאט למי שמקבל אותו בארה"ב. אה כן, וזה לוקח פחות מ4 שניות! אז זה לא לפתור בעיה??? ששדדו חבר בחו"ל ותוך שניות העברתי לו כסף בביטקוין ע"י זה שהעברתי לו צופן ארוך של ספרות ואותיות זה לא לפתור בעיה??? ואנחנו טיפשים? ברשימת הטיפשים נמצאים גם ביל גייטס, ריצ'רד ברנסון, אריק שמידט, מספר חברי קונגרס מוכרים (הכל חשוף, הם גאים בזה), כל אלה טיפשים ורק אתה חכם נכון? 4 מיליון משתמשי ביטקוין בעולם שרובן זה אנשים בעלי תואר שני במדעי המחשב טיפשים אבל אתה חכם נכון? פוטין שמבין שהעולם הכלכלי עומד להשתנות טיפש ואתה חכם נכון? בנק ישראל שהוציא מסמך רישמי על יעילות היבטקוין טיפש ואתה חכם נכון? אותו בנק ישראל שדאג שאנחנו תהיה המדינה היחידה שלא תתמוטט ב2008 מכל העולם בזמן שהמדינה שלך לא מצליחה לצאת מהמשבר שלה כבר 6 שנים אבל אנחנו הטיפשים ואתה החכם נכון? אגב מעניין על איזה טייקונים אתה מגן כי רוב הטייקונים כבר מחזיקים ביטקוין ומשקיעים מיליארדים במערכות שלו והכל גלוי שחור על גבי לבן צריך רק לחפש בגוגל (גוגל הטיפשים יש לציין שכן גם גוגל תומכת נלהבת של הביטקוין...) ואני גם לא מבין למה אפל הוציאה חיקוי לביטקוין אם רק טיפשים משתמשים במקור? הבנקים מפחדים!!!!!!!!
עמית | 27.11.14
28.
אני לא בטוח שהוא האדם שצריך להקשיב לו
אחרי הכל הוא חלק מאומה שאחראית על רוב המצב הכלכלי העגום בעולם, מדינה שלא מייצרת כמעט כלום ונחשבת ל"בירה פיננסית". אז את מי בעצם הוא מייצג חוץ מאשר בועה פיננסית שכשתתפוצץ יתברר שלבריטים אין באמת שום דבר להציע לשאר העולם... אף פעם לא הבנתי איך למקום שאין לו משאבי טבע ומשאבי אנוש שולט בכל כך הרבה מהעולם, מתי העולם יתנתק מהנאד הנפוח הזה?
א.הבל | 27.11.14
27.
מהתגובות כאן נראה שחלק גדול מה 1.6 מיליון "ארנקים" מוחזק ע"י קוראי "כלכליסט"
מה לעשות שהכל נכון: אין לו סחירות לא יוצר כלכלה אמיתית (לא סוגר שום מעגל) תכליתו היא ספקולנטית מכל ההבטחות של הביטקוין לא מוצא אחת שהתממשה אין לו מחיר רצפה אלא אם אחד מהמגיבים מתכנן להציע נישואין בביטקוין במקום בזהב
יגאל | 27.11.14
22.
תיזהרו מהמגיבים הבורים שתקועים עם הביטזבל
הוזהרתם כבר בהתחלה מהביטזבל ועכשיו אתם תקועים איתו, אל תתקעו אחרים. מי שלא יודע זו טכנולוגיית קוד פתוח. לכן אין ב"מותג" יותר שווי מכל מטבע שאתם תיצרו לעצמכם. כל אחד יכול לעשות משהקוין או חייםקוין עם הקוד הפתוח. נכון כל אחד יכול לעשות גם משהשקל או חייםשקל, לא תסכימו לקבל משהשקל במקום שקל נכון? נכון מאוד. למה? כי אין לכם שום אמון בו. איך נבנה אמון? זה קל, כאשר ישנם חובות בצורה של מטבע מסויים, אזי אתם יודעים שיש למטבע הזה ביקוש, מישהו צריך לתת כזה למישהו, אז הוא יסכים לתת לכם סחורה תמורתו. דולר, שקל, כל מטבע אמיתי כזה עומדים מאחוריו חובות ענק, משכנתאות, משכורות, חוזים, כל דבר כזה זה "ערך מאחורי המטבע". אם אני התחייבתי לקנות 100 טון זהב ויש לי אוניות עמוסות מחכות בנמל והחוזה חתום והמחיר נקוב בשקל, אז עכשיו מאחורי השקל עומדים לכל הפחות אותם 100 טון זהב, החתום על החוזה ישמח לתת לכם המון סחורה בתמורה לערך הנקוב בשקלים, גם אם זה סתם נייר, כדי להשלים את החוזה ולקבל אל ידיו 100 טון זהב. תחשבו כמה משכנתאות כמה חוזי עבודה, כמה חוזי סחורות יש בשקל ובדולר ותבינו למה מאחוריהם נמצא כוח אמון עצום. וכמה חובות וחוזים נמצאים אצל הביטזבל? אין ולכן הוא לא שווה דבר ממש כמו השקלחיים והשקלמשה. ביטקוין הוא אפילו לא הטכנולוגיה, הוא רק המותג, אם המותג לא מצליח לייצר עליו חוזים אז אין לו שום ערך. זו עובדה. כל מי שאומר אחרת משקר לכם.
די לביטזבל | 27.11.14
21.
ל-2: נגיד והעברת
מה חבר שלך עושה עם ביטקוין? הוא יכול לשלם שכירות? לקנות אוכל? לשלם חשבונות? לקנות רכב? ביטקוין שימוש בעיקר לפעילות אפורה - שחורה וגם בתחומים הנ"ל השימושים בו מוגבלים מאוד. נניח אני נותן שירותים בשחור ומקבל בתמורה ביטקוין. אני לא יכול לקנות מוצרים ושירותים בביטקוין ולכן אני צריך להמיר את המטבעות לשקלים. המרואיין צודק ב-100%. מדובר בהונאה לכל דבר. היחידים שהרוויחו מזה היו אלה שקנו בשפל ומכרו בשיא. מי שעולה על רכבת הביטקוין אחרי הזינוק הגדול זורק את כספו לפח. קהילת הביטקוין הם גיקים בני 14 שאין להם מה לעשות. אני לא מוטרד מהם. המופרעים וההוזים שאומרים שביטקוין ישתלט על העולם וכל הבנקים המרכזיים יקרסו — הם צריכים להמשיך לקחת את התרופות שלהם, לעבור את גיל ההתבגרות ואז לרכוש השכלה וללמוד איך העולם עובד". הוא צודק ב-100%. כל מילה בסלע.
לב | 27.11.14
17.
לחסידי הביטקוין. כנראה לא ממש הפנמתם את המאמר....
תמשיכו לדקלם כמא שאתם רוצים על כך שהביטקוין עוד יחליף את הכלכלה.... כרגע, כדי לקנות אוכל או כל 99.9999% מהסחורות הפיזיות (דגש על פיזיות) בעולם אני צריך להעביר כסף שמונפק ע"י מדינה (דולר, שקל, אירו...) - יש אתרים ברשת שימכרו לך תוכנה, ספר דיגיטלי או מנוי חודשי תמורת ביטקוין - אבל הם בטלים בשישים. כמו שאמר הבחור, רוב רובם של מחזיקי הביטקוין עושים זאת מתוך אמונה שהוא יתחזק ואז יוכלו להמיר את הביטקוין לכסף אמיתי - ההבדל בין השקעה בביטקוין לבין השקעה בנייר ערך היא שלחברה המנפקת את נייר הערך יש דוחות כספיים, נכסים, חוזים עתידיים ויש אפשרות לתת "ערך" מספרי לסך הנכסים שיש לחברה ולהחליט אם מחיר נייר הערך עשוי לעלות או עלול לרדת. בביטקוין אין את זה! רוב רובם של האנשים קונים ביטקוין רק כדי שיוכלו למכור אח"כ ברווח ולא כדי לסחור במוצרים.
אחד שקנה ביטקוין | 27.11.14
15.
מומחים מטעם עצמם
מאוד משעשע לקרוא כאן את התגובות של כל המומחים מטעם עצמם. כל אלו שאולי מושקעים בביטקוין, ואולי שמעו על זה מאיזה חבר "מומחה" מטעם עצמו, ורוצים להראות פסאבדו-חכמים ומתוחכמים, נאורים מטעם עצמם. אין בעיה שכל אחד יאמין וייתן ערך מטעם עצמו לכל מה שהוא מאמין בו, אבל כל עוד החברה הממוסדת לא תראה את הערך שאותו יחיד רואה, מן הסתם זה לא יותר מאשר ערך סנטימנטלי. אז לכל המלעיזים, כדאי שתערכו לפחות 10% מהמחקר שעיתונאי רציני ביצע, לפני שתבואו אליו עם ביקורת. ולא, מאמרים ודעות באינטרנט לא יכולים להחשב למקור מידע מהימן. וקצת חומר למחשבה.... מטבע הוא אחד מסממני השלטון של כל מדינה. וכמו שמדינה לא תוותר על סממן שלטון כך היא לא תוותר על המטבע שלה. נסיון שכזה נעשה באירופה עם האירו, מטבע אמיתי עם תמיכה של ממשלות, ותראו לאילו בעיות דמוגרפיות הוא גורם. מטבע של מדינה, מעבר להיות סממן של שלטון הוא גם כלי שליטה מוניטרי של המדינה בכלכלה שלה (כן, אני יודע, גישה פשיסטית, ואתם אנרכיסטים, אבל אין כלכלות שמתנהלות על אנרכיה, רק כאלו שמווסתות על ידי שלטון מרכזי - עובדה). ושוב, תראו אילו בעיות גורם האיחוד האירופי המוניטארי, עד כדי איומים על התבדלות ואפילו גרוע מזה. אז שום מדינה לא תוותר על המטבע שלה לטובת מטבע אחר, ולבטח לא תוותר לטובת מטבע שכל ערכו נעלם בלחיצת כפתור ההפעלה של המחשב. אז זה נחמד בתור ספקולציה, ואולי בתור ניסוי מדעי במדעי החברה, אבל לא נראה לי שיהיה תחליף למערכת מוניטרית בעתיד הקרוב או הרחוק. תאמינו במה שאתם רוצים ו.... Live long and prosper
Fonzi | 27.11.14
14.
בלי קשר להפחדות, הגיע הזמן שממשלות ישתלטו על שוק המטבע הוירטואלי
כל כלכלה חוץ מסחר החליפין הפרימיטיבי ביותר היא "הונאת פונזי". כל סדר כלכלי מושתת על אמון ולא על נכסים בעין. אז לא צריך להתרגש. הביטקויין יכול ליפול כמו כל מטבע "רך" אחר שמאחוריו לא עומדת ממשלה יציבה וכלכלה שהוכיחה את עצמה במשברים. הוא לא חייב ליפול כמו שמטבעות של מדינות קטנות ולא יציבות לא נופלים כל יום אלא בנסיבות מיוחדות. ולכן הגיע הזמן שממשלות ה-G20 ינפיקו מטבע וירטואלי שהן עומדות מאחוריו ושישקף את הסחר הבינלאומי. לא כל כך מסובך, ישמיט את הקרקע מתחת הפשע הבינלאומי הגדול, וישרת את מגמת היציבות שהממשלות שואפות אליה.
אלף-בית | 27.11.14
10.
המשבר הפיננסי הבא יגמר בבכי
כן, אלו דברים נכונים היום והיו עוד יותר נכונים לפני שנה. שאלת מליון הדולר היא מה לדעתך\ אמונתך יקרה בעתיד ? האם הסטטוס הקיים של קושי בסגירת מעגל ימשיך להתקיים? האם הדרך בא מתייחסים ההמונים היום דומה לאיך שהתייחסו בעבר ? האם תהיה כך בעתיד? האם מי ששולט בחלק נכבד מהמטבעות יוכל להמשיך להחזיק בהם לעד? כל זה ועוד ישפיעו על המחיר לדעתך? וזה בתורו ישפיע על דעת ההמונים? הבורסות הן השער בין כסף פיאט לכסף קריפטו ותו לא.
פונזי | 27.11.14
7.
הביטקויין תלוי באמון ציבור המחזיקים במטבע ותו לא.
כל עוד יאמינו במטבע הזה הוא ילך ויהפוך להלך חוקי ומקובל. הדולר לעומת זאת הרבה פחות אמין, בשנים האחרונות הוא מודפס מעבר למכסות, אך הוא עדיין יציב כי אנשים עדיין מאמינים בו. אין עדיין שום הוכחה או אפילו רמז לכך שהביטקויין הוא הונאת פונזי. לגבי הדולר, אני בספק רב.
רונן | 27.11.14
5.
1, אני חושב שאתה טועה
ההבדל בין הכסף המודפס לבין ביטקויון הוא שכשאתה "קונה" שקלים אתה מביע אמון בבנק ישראל (ובכלל בכלכלה של מדינת ישראל), במי אתה מביע אמון כשאתה קונה ביטקוין? בסאטושי? מצד שני, אי אפשר להשוות קניית ביטקוין לקניית זהב לפי הסיבות המתוארות בכתבה. וריאליסטית, מחצב שמקורו סופי זה באמת מפחיד. זהב למשל לא ממש סופי. ליתר דיוק: 1. אנחנו לא יודעים כמה זהב באמת יש 2. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת אנחנו מצליחים להפיק יותר זהב 3. חקר החלל יביא אותנו למקורות זהב חדשים במע' השמש מצד שני, ביטקוין הוא "מחצב" סופי בהחלט. אם מחר המחשבים הקוונטיים יבשילו, אז בכלל נגמור את הקרייה של ביטקוין בהרבה פחות זמן. ומה אז? דפלציה? ואני גם בהחלט מסכים שצריך להפריד את הבלוקצ'יין מביטקוין. כך נזכה לכלכלה יותר טובה.
אחד | 27.11.14
2.
אל תמהר להספיד משהו שאתה לא מבין בו
ביטקוין עובד וקיים. אם אני רוצה להעביר כסף ממני לחבר שלי בארה"ב, או בהודו, או בכל מקום אחר - זה הכי פשוט והכי נוח בביטקוין. וזה רק קצה הקרחון. מדוע האנשים הכי חכמים בעולם רואים את העתיד בביטקוין? סתם ככה? מי שבאמת ישקיע חודש-חודשיים להבין באמת מה זה ביטקוין יבין שזה העתיד. אז שלא יבלבל בשכל - הבן אדם לא מבין מהחיים שלו. הוא בקושי יודע מה זה אינפלציה וחושב שמחר ייפלו השמיים.
ביט ביטי | 27.11.14
1.
הוא לוקח את זה לקיצון
אני מאמין שביטקוין לא יחליף את מטבעות המדינה. לפחות לא בשנים הקרובות. אך הוא יתקיים במקביל אליהם ויצבור כוח ואהדה ככל שהמשברים הפיננסיים יחזרו ויתגברו. השווי של ביטקוין בדיוק כמו של שטרות כסף טמון באמון של אנשים. אם אנשים מאמינים שנייר עם אמצעי אבטחה יקרים שווה כך וכך, אין מניעה ששורת קוד תהיה שווה כך וכך. כיום ממילא אין ביטוח של הכסף באמצעות זהב כמו בשנים עברו, והממשלות מדפיסות יותר כסף מאשר יש להם כבר מזמן.
אורן | 27.11.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת