אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

התחרות לבנזין לא התרוממה: התדלוק בגז נתקע בעלייה

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
נוסע בדובלו גז כבר 90 אלף קמ אין
נוסע בדובלו גז כבר 90 אלף קמ אין שום בעיה.  נקי אלגנטי בטוח וחסכוני.  הבעיה העיקרית שמשרד התחבורה רוצה להרוויח ממיסוי הדלקים ובגז הרווח קטן . אז נמשיך לנשום את הפליטות ההרסניות וכל הכסף ששלמנו על מיסוי הדלק ילך לטיפול בחולים.... 
Cocktail | 16.07.16
19.
גפם חסכוני מאוד!!!
יש הרבה חוסר דיוק בכתבה. היתה לי מליבו 99 שעשתה 120 אלף קמ על גז ונמכרה- 0 תקלות. היתה לי טאורוס 2001 עשתה 80 אלף קמ על גז 0 תקלות !!! היתה לי מונדיאו על גז 50 אלף קמ 0 תקלות !!! יש לי מליבו 2006 על גז- מעולה !!! יש לי אלמרה 130 אלף קמ על גז 0 תקלות !!! בקיצור הרבה ניסיון עם גפם 0 תקלות חסכוני וחכם !!! מומלץ לקנות רכב עם מנוע גדול כך שהירידת כח לא תורגש. מומלץ לבחור מתקין מורשה עם ניסיון והרבה לקוחות מרוצים. מומלץ לטפל בקפדנות ברכב-ימנע תקלות !! מומלץ להתייעץ עם המתקין לפני רכישת הרכב האם הוא מומלץ להסבה !!!! תהנו !!!
עופר | 07.01.16
17.
מדוע לא כדאי גפ"מ
1. צריכת דלק מוגברת - עלות נוספץ 2. טיפול קטן וגדול עוד עלויות 3. נסיעה מיותרת לתחנות דלק גז עוד עלות 4. עדיין יש שימוש בבנזין בהתנעה תצטרכו למלא גם בנזין עוד עלות 5. עליויות שמן משמנת לרכבים שצריכים עוד עלות 6. בלאי מוגבר של צמיגים ורכב משמש (לא יכל לחנות בחניון תת קרקעי) - עוד עלות. 7. WOBI לא תומכים בביטוחים לגפמ כלומר תשלמו עוד או תשקיעו עוד זמן בחיפוש אחרי ביטוח וזמן זה כסף. 8. בזבוז זמן על טיפולים - זמן = כסף. 9. כל הנקודות למעלה אם אתם ברי מזל אם אתם חסרי מזל - תקלות נוספות.
שמי | 09.10.15
15.
התחרות לבנזין לא התרוממה: התדלוק בגז נתקע בעלייה
שווה עם נוסעים למרחקים גדולים ו עושים הרבה קילומטרים. ב שנה ו עם אוטו זולל מעל הממוצע 1ליטר ל 10קילומטרים ב תוך העיר. לא שווה ל יום יום ל מרחק של 2 עד 10 קילומטר ב יום. המנוע צריכה להגיע ל טמפרטורה מסויימת 90מעלות בישביל לעביר ל גז.
מיכאל  | 05.06.15
13.
ההתקנה בארץ מאד יקרה לעומת אירופה
אני גר בליטא וכבר שנים שאני נוסע על רכב עם מערכת גז. מערכות הגז של היום מאד מתוחכמות וכל הסיפורים של היבואנים למינהם על בעיות הם בגדר סיפורים כדי לפתור עצמם מאחריות...מנסיון של למעלה מ 10 שנים עם מספר מכוניות מיצרנים שונים - מרצדס, פ'זו - סיטרואן, טויוטה, מיטסובישי, אופל (אופל הכי חסכונית בעבודה עם גז מנסיון אישי) - אין בעיות החזקה גם המחיר של טיפול הוא רגיל ולא מובן למה צריך תשלום "טיפול קטן וגדול" נסעתי ברכב אחד 40000 ק"מ בשנה ולא נזקקתי לשום טיפול קטן או גדול חוץ מהחלפה רגילה של שמנים ופילטרים ואני אחד שבודק את הרכב במוסך כל כמה חודשים בדיקה כללית כי אני משתמש ברכב לצורך עבודתי. אין בלאי גדול למנוע יותר מבלאי הרגיל - כמובן צריך שתהיה התקנה מקצועית. מחיר התקנה של מערכת טובה כולל אחריות לשנתיים עולה כאן בסביבות ה 550 יורו. לא ברור למה בארץ המחיר כפול. לא צריך לפחד, רק חשוב לעשות טיפולים שגרתיים בזמן...זה מאד משתלם...מנסיון אישי הרכב היחיד שלא אוהב מערכות גז זה רנו - שם בחלק מהמנועים חייבים לעשות טיפול "גדול כל 10000 או 15000 ק"מ.. ברנו רצוי וצריך לבדוק עם היצרן\יבואן מראש האם במנוע הספציפי מומלץ או לא מומלץ. נאמר לי במוסך החברה המורשה המקומי שיש להם מנועים שניתן להתקין מערכת גז ויש מנועים שלא מומלץ. במכוניות רנו רצוי תמיד לבדוק עם המתקין
מני | 27.02.15
12.
בקיצור, יבואני הרכב נגד, יבואני מערכת גז בעד,
כל היבואנים שהייתם איתם בקשר נגד מערכות גז בהתקנה מקומית - בפועל יש תקלות כל יבואני מערכות הגז מצביעות שבמידה וההתקנה מקצועית אין בעיות עם הרכבים. אולי שכתב כלכליסט יואיל בטובו לעשות קצת גוגל ולבדוק מה קורה בעולם הגדול שמעבר לישראל, מה קורה שם? הטענות וההתנצחויות הנ"ל נשמעות כבר שנים כאן בארץ. מי צודק? למה שלא יקום יבואן ירים כפפה וייבא רכב מונע בגז מקורי מהיצרן? האם אין כלל צפי למכירה לרכבים אילו? האם מקורי לא ישנה את אמינות המוצר? (אולי זה אמין גם בהתקנה מקומית, כבר לא יודע?)
אחד שמתלבט | 24.02.15
9.
כדאי או לא כדאי?
בשורה התחתונה, מי שנוסע הרבה ובמיוחד אם יש לו מנוע בזבזני זה עשוי להיות כדאי. חבל שבתיאור העלויות בכתבה לא נכללו עלויות טיפולים שמהתגובות ניתן להבין שגורמות לעליה של 50%-100% בהוצאות הטיפולים השוטפים. כלומר החיסכון יותר קטן. מהתגובות אפשר להבין שהחזר עלות ההשקעה במערכת הינו רק מהפרש המחיר בין בנזין לגז מאחר וקוני משומשות לא מוכנים לשלם על המערכת. מסקנה, קנו רכב משומש מוסב לגפ"מ ותחסכו את עלות ההתקנה. החיסכון השנתי שהכתבה מציגה הוא זניח ומסביר למעשה למה מדובר בכישלון. הנסיון עם התנהלות האוצר מראה שאם מדובר היה בהצלחה המיסוי על הגז היה מזנק כדי למנוע הפסד הכנסות למדינה (כפי שנעשה בסולר וכפי שכבר היה נסיון לכך בגז). השאלה שהכתבה נמנעת לשאול היא מדוע לא מיובאים לארץ רכבים שמונעים רק על גז, וחבל שכך.
אמנון | 12.02.15
8.
ניסיון אישי ,הנה הפרטים:
עד היום היו לי 3 מכוניות המונעות בגז , להלן המידע שצברתי: רכב ראשון היה פיאט פונטו 2006 . את מערכת הגז התקנתי אחרי שנה ב 2007 , המערכת עלתה לי אז 7200 ש"ח . הרכב היה עם 33,000 ק"מ כשהתקנתי את המערכת , נסעתי עם הרכב , ומכרתי אותו עם 240,000 ק"מ . (אני עושה כ 33 עד 35 אלף קמ בשנה , )לא היתה לי שום בעיה . לא במחשב הרכב , לא בחום המנוע , בכלום . תידלקתי ונסעתי . את הרכב מכרתי בלי בעיה אולם שום קונה להסכים לשלם תוספת על מערכת הגז . כלומר אין אפשרות לקבל תשלום נוסף אם יש לך מערכת גז . רכב נוסף היה סובארו אימפרזה 1600 ,שנת 1999 שהחזקתי במקביל לפונטו . המערכת הותקנה במחיר של 7000 ש"ח כשלאוטו היו 100,000 ק"מ ונסענו ברכב עד שהיה עם 290,000 ק"מ , אז ירד מהכביש בשל תאונה . חברת הביטוח סירבה לשלם עבור המערכת .שום בעיות לא נרשמו , הרכב הקיים היא סקודה פאביה1400 שנת 2011 שותקנה בה מערכת גז במחיר 6800 ש"ח נוסעת ללא בעיות כלשהן . המערכת הותקנה ברכב כשהיה עם 10,000 קמ והיום הרכב עם 90,000 קמ . לגבי שלוש המכוניות : מהנסיון שצברתי ( וצברתי הרבה כמו שאתם רואים ) 1. אכן כח הרכב מעט נחלש כשהרכב עובר לנסיעה בגז . אני לא משתתף במרדפים לכן זה לא כל כך אכפת לי 2. בכל המכוניות הותקנו המערכות בצורה חוקית לחלוטין כולל בדיקה של הטכניון ואישור מפורש ברשיון . 3. אכן צריך לקחת בחשבון שכניסה לחניון סגור עלולה להיות בעייתית . לא כל החניונים והשומרים בהם מקפידים על כך לכן , זה לא כל כך בעייתי . 4. חשוב לקנות גז רק מתחנות דלק של רשתות מוכרות ורציניות . 5. טיפול קבוע במערכת ( כל 15,000 עולה170 ש"ח טיפול קטן , 450 ש"ח טיפול גדול , פעם טיפול קטן ופעם טיפול גדול ) 6. לפני רכישת הרכב לבדוק האם סוג זה ( לא כולם צריכים ) צריך משמנת ( המורידה בטיפטוף קבוע של טיפת שמן את חום המנוע ) . זה שמן יקר ועדיף לרכוש רכב שלא צריך כלל משמנת , התייעצו עם המתקין שלכם . 7. ועכשיו לכסף : מחיר ליטר גז היום הוא 2.92 ש"ח כלומר חצי ממחיר הבנזין , תעשה את החשבון לבד . רק טיפש לא מבין כמה זה כדאי . אם נסעתי בעשור האחרון כ 450,000 ק"מ על גז ( בהערכה גסה בלבד )עם צריכה ממוצעת של 13 ק"מ לליטר ( האימפרזה למעשה "אכלה" 1:10 ) כלומר קניתי בהערכה גסה 34,615 ליטר דלק . אם חסכתי על כל ליטר רק 3 שקלים חסכתי למשפחה הוצאה של יותר מ 100,000 ש"ח בעשור האחרון . כדאי או לא כדאי? תחליטו בעצמכם.
ראובן | 10.02.15
5.
יש לי גפ"מ - וטוב לי
ברשותי מיצובישי פג'רו בנזין 2008. צריכת הדלק 6 ק"מ לליטר, ונסועה שנתית 35000 ק"מ, כלומר: כ-6000 ליטר לשנה. הפער לליטר כיום הוא 3 ₪, כך שאני חוסך 18,000 ₪ לשנה. עלות התקנת המערכת 8200 ₪, היינו: החזרת ההשקעה היא אחר כצי שנה לערך. מאחר ואני אחזיק ברשותי את הרכב כ-4 שנים, הרי שהחסכון בשלוש וחצי השנים לאחר גמר החזרת ההשקעה הוא כ-63000 ₪. לגבי כל הפטפוטים על ירידה בכוח - אינני מרגיש בשום שינוי, וגם בטיולי שטח קשים - אין שום בעיה. חוץ מזה, במקרים כאלו אפשר תמיד לעבור לשימוש בדלק. למותר לציין את נושא איכות הסביבה. לגבי בטיחות - טמפ ההתלקחות של גז היא כ-500 מעלות, ושל דלק כ-225 מעלות. להזכירכם כי עובי הפח מיכל הדלק הוא 2-3 מ"מ ושל מיכל הגז הוא כמעט פי 10. אז למה אנשים סבורים שדלק יותר בטוח?
טולי אברהמי | 09.02.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת