15. מודל הכיתה ההפוכה בעייתיות או חזון? נושא הכיתה ההפוכה הינה בבחינת חידוש טכנולוגי, אך לטעמי "אליה וקוץ בה" לא תיתכן,כיתה הפוכה ,כל זמן השיעור,שהיא בדר"כ כ45 דקות. ואף לא תיתכן,שהכיתה ההפוכה, תהיה עדר ללא רועה. כלומר,סירטון בנושא איכות-סביבה, בשיעורי-מדעים,בא על מנת להראות לתלמידים ולהדגיש בפניהם, שנושאי-איכות הסביבה,אין לו ארץ ואין לו מדינה.והוא בנפשנו,אבל התלמידים באמצעות המורה למדעים חייבים לעשות משהו עם המידע הרשתי הזה בווב. 2.0 כלומר,שסירטון שיהיה טוב מאוד ואף מצויין,ידגיש נושא מסוים צר ומדויק ואף חלק מנושא רחב הקרוי מדעים,ולא את כל נושאי-המדעים סרטון יכול להכיל! לאחר הסירטון ביו-טיוב או באתר של ווב. 2.0 אחר ושונה. גם אוניברסיטת קאהן אינה מכילה את כל כמויות המידע הנמצאות ברשת האינטרנט,וכבל הדיסציפלינות המדעיות באשר הן.לגבי-אחריות הלומד,זוהי כבר אחריותו של המורה לאותו מקצוע לגרום ללומד להיות אקטיבי לפחות בחלק מהשיעורור yigal heffe | 15.05.15 (ל"ת)
14. קראתי ונהנתי שיטה מענינת ויתכן שניתן להגיע באמצעותה להישגים טובים יותר מהלימודים כיום. חיים תבורי | 08.03.15 (ל"ת)
13. שיטה יעילה, בישראל עדיין שמרניים לגביה השיטה פועלת בהצלחה כבר שנים בארה"ב ובאירופה במוסדות חינוך מובילים רבים. בארץ ישנה שמרנות אופיינית בקרב מרצים רבים, בעיקר מבוגרים, ויש לקוות שהשיטה תתפתח בהדרגה ותביא לשיפור באיכות הידע והסקרנות של הסטודנטים. ד"ר אפי קידר | 08.03.15 (ל"ת)
12. העדר מורה מנחה עלול ליצור בעיה בלימוד מניסיוני למדתי שהעדר מורה מנחה בשיטה עלולה לגרום לקשיים בקרב הלומדים גם אם מדובר במורה שרק מגשר או מפשר באופן קליל במהלך השיעור. השיטה עצמה יכולה להיות תורמת להבנת החומר בתנאי שיש סקרנות ונכונות לצאת מקיבעון לימודים מסורתי אצלנו. ד"ר רוני מירון | 08.03.15 (ל"ת)
11. סרטון מעניין יותר מהרצאה אם הסרטון היה מציג לימוד חומר בצורה מעניינת יותר מהרצאה יתכן וזה היה משפר את הלמידה.לשמוע מרצה מדבר בסרטון פחות מעניין. איציק | 08.03.15 (ל"ת)
10. כשההורים שלך ערסים נחותים שום שיטה לא תעזור ערס זה לא קשור לגזע או צבע זה STATE OF MIND אדם שלא יכול לדחות סיפוקים ויעשה הכל להשיגם בלי התחשבות בכלל ובסביבה נוי | 07.03.15 (ל"ת)
9. למדתי בשיטה והיא הייתה מענינת ומאתגרת חייבה יותר השקעה בלימודים בנוסף לידע שנדרש כדי לישנה ולהצליח. השיטה מחייבת עבודת צוות שהיא דבר מבורך תמיד ומפרה. א. בן גוריון -גדי | 07.03.15 (ל"ת)
8. השיטה מגבירה את מחוייבות התלמידים למחוייבות יש משמעות מרכזית ביכולת להגיע להישגים מרשימים. מעבר לכך הדבר תורם גם לפתיחות ולידע דבר שהוא מוטיב מרכזי בפני עצמו. ד"ר אנה קליין | 07.03.15 (ל"ת)
6. השיטה יעילה בעיקר בלימוד קבוצתי כך הוכח בכל מקום שהופעלה בעיקר בחו״ל. ד״ר נעמי דור | 06.03.15 (ל"ת)
5. מודל הכיתה ההפוכה יכול לסייע בהעמקת הבנת החומר הנלמד כולל כלכלה המודל והשיטה דורשים מהסטודנטים יותר השקעה ורצינות כדי לגשר על פערים ולכן כאשר ישנה השקעה סביר שתהיה במקביל הבנה מעמיקה יותר של החומר הנלמד. הבנה מעמיקה גם בתחומים שנחשבים מסורתית לקשים יותר כסטטיסטיקה וכלכלה.כדאי למשרד החינוך לאמץ את המודל במספר מוסדות ולבנות מתודולוגיה ברורה בתחום. ד"ר אילן אסף | 06.03.15 (ל"ת)
4. הכיתה ההפוכה מצריכה סטודנטים רציניים ללא רצינות ורצון ספק אם השיטה תהיה יעילה. יש לה יתרונות רבים שהוכחו בתנאי שהסטודנטים היו בגישה רצינית ואחראית. ד"ר נילי למדן | 06.03.15 (ל"ת)
3. באוניברסיטה הפתוחה, הזיטה הזו פועלת עשרות שנים (עם ספרים) אבל - יש שני הבדלים עיקריים - 1. באוניברסיטה - הסטודנט בחר ללמוד את הנושא, ולכן יש לו מוטיבציה ללמוד בעצמו. 2. ילדים, לרוב, מעוניינים יותר בהשתלבות החברתית, ולכן, יעדיפו להיות "מקובלים", ולא ללמוד. | 06.03.15 (ל"ת)
פתרון חדש ללמידה
15 תגובות לכתיבת תגובה