אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דו"ח התשתיות של בנק ישראל: המדינה משקיעה בכבישים במקום בתחבורה ציבורית

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
חומר למחשבה לכץ (או מחליפו)
אכן מר כץ עשה רבות להשקעה בתשתיות. אי אפשר לקחת לו את זה. אבל משום מה הוא לא ייזכר כשר תחבורה מצוין. המדינה עדיין תקועה בפקקים וכמות התאונות לא ירדה (ואף עלתה במקצת). אם כץ רוצה להזכר כ"כחלון" הבא (כזכור, כחלון "קנה" כוחו האדיר בעיקר כי הוריד את חברות הסלולר לרצפה) - כץ ייצטרך לפתור בעיה קיימת - פקקים. בקדנציה הבאה שלו, או אם יהיה לו מחליף, הוא ייצטרך להשקיע המון בתח"צ יעילה, חכמה ולא יקרה שבהדרגה תצמצם את הפקקים. בלי זה, עם כל המאמץ שלו להוכיח שעשה משהו, הוא לא ייזכר כשר תחבורה מצטיין. חבל, כי לראשונה מזה שנים יש שר שיכול לעשות זאת (ויושב על כסאו יותר מחמש דקות...) (גילוי נאות, הכותב רחוק שנות אור מהליכוד או מחנה הימין בכלל).
יגאל | 19.03.15
2.
ולא ציינו כלום על חוסר הפרופורציה בין התקציב הראשוני להשקעה ולתקציב הסופי בפועל.
עלויות כל פרויקט עלו בין פי 2 ל פי 3 מול התכנון וביצוע התארך מעל ומעבר למתוכנן. פרויקט יחיד שזכור לי שהסתיים לפני הזמן היה מנהרות הכרמל אבל הפיקוח ותנאי החוזה לעלות השימוש נתון רק להחלטות בעל הפרויקט.
ליאור | 19.03.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת