אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אני מודה: נשבר לי מלשלם מסים

200 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

195.
ביבי קאקא
באמריקה, זה אשכרה שאלה שבוחרים שואלים את עצמם בכל מה מערכת בחירות: מה אתם עושים / מתכוונים לעשות עם הכסף שלי? כאן, הכי קרוב שהגענו לזה, זה ליצן עם ג׳ל על כל הראש (גם בתוך המוח) שקירקש: איפה הכסף? איפה הכסף? איפה הכסף? ואפילו כשהיה שר האוצר, הוא לא מצא אותו. ובינתיים כל הביבים האלו עושים עלינו קאקא.
באבא | 04.05.15
191.
מדברים לקיר
חברי הממשלה והכנסת לוקחים להם משכורות עתק מהקופה הציבורית. אין הם סובלים מכל מחסור והתנאים שהם העניקו לעצמם אחרי הפרישה מהתפקיד הציבורי מבטיחים שיחלבו את הקופה הציבורית עד יום מותם. אנשים כאלה לא יכולים להבין מה קורה בעם לאזרח העובד שקורס ממיסים, לאזרח שעובד שלא מצליח לגמור את החודש ורעב לפת לחם ולרבים אחרים שרוצים לעבוד ולא מוצאים עבודה כי אין. לכן כל הדיבורים על מה שצריך לעשות הם דיבורי סרק. כלום לא יעזור וחבל על כל ההצעות הטובות שכמו תמיד יישארו על הנייר.
פיני | 03.05.15
175.
הבעיה הישראלית זה עקשנות....אם הרצוג/לפיד היו מוכני לשתף פעולה עם ביבי, הסחיטה לא היתה אפקטיבית
"כל הכבוד" לחרדים מצליחים להשיג את מטרתם. ביבי לא מחזיק בכוח משמעותי להתמודד איתם, למרות ה-30 מנדטים, אם הרצוג/לפיד היה מוכן לשתף פעולה עם ממשלת אחדות, סביר שלא היו יכולים לסחוט... אבל כנראה שהרצוג/לפיד מעדיפים לראות את ביבי "נכשל" וזאת על חשבון האזרחים ואף הבוחרים שלהם. צריך להתפשר בחיים - אם רוצים לחיות ביחד. גילוי נאות - בחרתי לפיד.
עוד אחד | 03.05.15
174.
מדהים שכולם שוכחים את שיעורי התעסוקה!
קל מאוד להאשים ציבור לא אהוב (מיעוטים, מהגרים, דתיים וכו') בכל בעיות החברה, אבל לפי ויקיפדיה, אחוז השתתפות בתעסוקה בציבור החרדי עומד על 61% בעוד שיעור ההשתתפות בתעסוקה בציבור הכללי עומד על 78%. ס"ה הפרש של 17%. ולא נראה לי שה-17% אחוז האילו הם אילו שאחראים לכל הקצבאות ושאר התקצבים המדוברים. קל לשנוא.
אליהו | 03.05.15
172.
כמה אנטישמיות נוטפת מהתגובות
התגובות הללו נובעת מרוע לב ומחוסר ידע על הציבור החרדי, אני ועוד רבים מחברי עובדים בתעשיה ומשלמים מיסים כמו כל אזרח במדינה, כשהציבור החילוני יפנים שיש ציבור שחושב אחרת ממנו ורוצה להפנות את התקציבים המגיעים לו בצדק לדברים שהוא מעריך לא תצטרכו להתמרמר ולשפוך כ"כ הרבה שנאה רק כי מישהו לא חושב כמוכם, ואגב התקציבים לישיבות הם פחות בודד מתקציב המדינה שלא מזיז לאף אחד ובטח לא הופך לנטל על משלמי המיסים ושאר ההסכמים הקואליציוניים מיועדים לכל השכבות החלשות במדינה ומי שקשה לו לעזור לחלשים יכול לעבור למדינה עשירה (מונקו למשל)ללא שכבות חלשות כי זו המציאות במדינת ישראל
ישראל | 03.05.15
171.
יש פתרון אחת בלבד לצעירים -הגירה מכאן. המצב רק יחמיר
תחשבו קצת על העתיד שלכם, גונבים לכם את הפנסיות עם דמי תיווך רצחניים. אם אתם לא מחוברים לעטינים של השילטון או המונופולים במדינה, דינכם ניגזר לממן את כל הפרזיטים במדינה .לכן, אם יש לכם אפשרות תברחו מכאן ומהר......
יהודה | 03.05.15
164.
162 - אתה הזוי
ביבי הולך לדרך של שמאל כלכלי מובהק בשביל להתפשט בשביל החרדים, והחרדים? הם מזמן לא שם בשביל הדת אלא בשביל הכסף. הרמב"ם כתב פעם: י,טז [יח] לעולם ידחוק אדם עצמו, ויתגלגל בצער, ואל יצטרך לברייות, ואל ישליך אדם עצמו על הציבור; וכן ציוו חכמים ואמרו, עשה שבתך כחול, ואל תצטרך לברייות. ואפילו היה חכם ומכובד, והעני--יעסוק באומנות, ואפילו באומנות מנוולת; ולא יצטרך לברייות: מוטב לפשט עורות הנבילות בשוק, ולא יאמר לעם, חכם אני וגדול אני וכוהן אני, פרנסוני; ובכך ציוו חכמים. י,יז גדולי החכמים--היו מהם חוטבי עצים, ונושאי הקורות, ושואבי המים לגינות, ועושין הברזל והפחמים; ולא שאלו מן הציבור, ולא קיבלו מהם כשנתנו להם. איך החרדים מעיזים לדרוש כסף וכסף וכסף?!
יוסי | 03.05.15
154.
הגזענות הורגת אותנו
גזענות השמאל שהריצה בוחרים מזרחים לימין, גזענות הימין שהריצה בוחרים לבחור בביבי שוב ושוב כי "הערבים נוהרים בהמוניהם", גזענות החילונים שלא מעסיקים חרדים וגזענות החרדים ששכחו שהם אחים שלנו ואחים לא מנצלים ככה בדם קר. והגזענות הקלאסית של "הבית היהודי" ששוכחת את האחריות שלנו לאוכלוסיה החלשה שבסוף, בלית ברירה, מתקיימת מגניבת מכוניות. אי אפשר להתעלם מהשכן שלנו, לרמוס אותו ולצפות שלנו יהיה טוב. זה לא עובד.
 | 03.05.15
150.
החברה החרדית לא מעוניינת ברצון להשתלב בעבודה
כל עוד מקבלת כסף חינם למה לעבוד??? צריך לשנות את שיטת הממשל ולהכניס בחוק שרק מכסימום 2-3 מפלגות יהיו (שמאל מרכז ימין) . וסוף פסוק ל 40 מפלגות רצות בבחירות. ואז אולי נהיה מדינה מתוקנת איכשהו בחלק המשילותי. (בשאר אני לא בטוח)
בוחן | 03.05.15
148.
לאדון ליצמן..
ליצמן אני התפללתי שאתה תנהל את מערכת הבריאות ואכן זה קרה, לפניי שנה הייתי צריכה לעשות m. a.r. המחוזי לא אישר אחד זוקר על השני ופניתי והסברת שאני חליתי בסרטן השד . וכשאני פניתי ללשכתך מהר מואד אשרתי , אדון ליצמן אבקש ממך בכל לשון של בקשה לכל מישחולה במחלה זו ובכלל מחלולת קשות תאשרו לעשות את הבידקות הנ"ל לא לטרטר אותנו גם כך אנחנו סובלים, המחלה שעניין של זמן , אז בבקשה לא לקשות עליינו את הנותר, תודה ושבוע טוב
לירון | 03.05.15
147.
ל110 לבטל את השירותים הציבוריים
אדם שלא עובד יכול לחנך את ילדיו בגיל 3 ולא לשלוח אותו לחינוך חינם.חינוך חינם מיועד להורים שיוצאים לעבודה ולא לבטלנים. תיכון חינם נועד לתת השכלה לאלה שיתרמו 3 שנים בחינם למען ביטחון המדינה.חינוך חינם לא נועד לאלה שיכולים לעבוד בגיל 18 ולא נועד לאלה שלא יעבדו כל חייהם. קיצבאות ילדים נועדו לפצות את חיילי צה"ל עבור שירות צבאי בחינם לכן יש להחזיר את החוק (ששונה בתקופת מפלגת העבודה) כך שרק משוחררי צה"ל יקבלו קיצבאות ילדים. קיצבאות זיקנה נועדו לפצות את משוחררי צה"ל על שלא חסכו לפנסיה מגיל 18 עד גיל 21 ולא נועד להעניק עוד כסף לאלא שחסכו מספיק. טיפול רפואי בחינם נועד רק למנוע מגפות המוניות ע"י מתן חיסונים לכלל האוכלוסיה,טיפול רפואי מתקדם נועד לתת גמול לאלה ששילמו מס בריאות במהלך חייהם. לכן יש לבטל את השירותים הציבוריים ולהוריד את המס המוטל על עבודה. אני קורא להסתדרות ולמעסיקים להשבית את המשק עד שירדו המיסים על עבודה.
 | 03.05.15
144.
איזה כיף לי - אני מובטל ולא משלם מסים! איחדתי את התיק במס הכנסה עם אשתי
שעובדת, ועכשיו גם היא לא משלמת מסים.... בעוד שנתיים אני מתחיל לקבל פנסיה נמוכה יחסית - גם לא אשלם מסים. 3 הילדים שלי כבר חיים מחוץ לישראל, ככה שאני שם ז' על המדינה, על ביבי ועל טיבי גם יחד. פעם-פעמיים בשנה אחד הילדים מממן לנו ביקור אצלו, ופעם-פעמיים בשנה הם באים לכאן. מבחינתי הכל סבבה. אלכסנדר המאושר. חדר כושר 3 פעמים בשבוע ובריכה 4. כשתתחילו עם הפגנות שבהן חובשים קסדות של אופנוע ומחזיקים ידיות של טוריה - תודיעו לי. עד אז אני מעדיף לשמוע את שלמה קרצי ואת אביב מעאפן בדיסקים, לא בהפגנות של צפונבונים אוכלי גלידת פיסטוק.
 | 03.05.15
140.
חברים יקרים - להזכירכם: היו כאן בחירות לפני חודש וחצי - הכל היה מונח על השולחן - אנחנו הפסדנו.
הנהי והייללות הן לא בזמן, וספק אם הן במקום. כמה מאיתנו שינסו מתניים ויצאו להיאבק על התוצאה העגומה שהייתה מרוחה על הקיר בצבע בולט ובענק? כמה מאיתנו מבינים את מה שהפעם ביבי לא ניסה אפילו להסתיר - שהליכוד פירושו ברית עם החרדים. ושלמרבה הצער גם הרצוג זה ברית עם החרדים. ושהמאבק בין שני הדינוזאורים הארכאיים האלה מזין את החרדים ואת המשך אי השוויון ושחיקת הערכים הציוניים והדמוקרטיים במדינה. כל מי שהתעורר עכשיו - קודם כל - בוקר טוב. אבל זה קצת מאוחר - כשאנחנו נאבקנו בצמתים - רבים מהמייללים פה (בצדק) לא הזיזו ביצה/ית. עכשיו כולנו נשלם וביוקר - ואין לנו זכות ליילל. כפי שאמרו סבינו וסבותנו - משורה ישחרר רק המוות (ודרכון זה למי שיש - לי אין)...
 | 03.05.15
139.
החרדים צריכים לקרוא פירקי אבות בכדי להבין שעבודה זו מצווה:
"ל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חלל את השם, ובזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה... וכל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטילה וגוררת עוון" (רמב"ם) המנהיגות החרדית צריכה לשאוף לשלב את החרדים בעבודה ולאפשר להם תנאי מחיה ראויים, ממש כמו שההנהגה הדתית לאומית עשתה. להיות טפיל על האחר זה פסול מיסודו.
משה | 03.05.15
136.
מי שאשם זה אנחנו החילונים. אנחנו רבים על שר החוץ ושר האוצר והם לוקחים את הכסף.
שאף אחד לא יתבכיין. אנחנו אשמים או שנתנו להם להצביע או שהם יודעים לשחק יותר טוב בתוך החוקים. מי שלא טוב לו - שיעזוב את היאכטה והחופשה לקפריסין וילך לכנסת להשפיע ולחוקק חוקים אחרים. אנחנו רבים ביננו מי יהיה שר החוץ או ראש הממשלה. מה זה משנה מי יהיה שר החוץ? אתם לא קולטים שהם מפוקסים על מה שהם רוצים - שזה הכסף. אם לא היינו רבים (שזה על הערבים ומה יקרה איתם. את מי זה מענין מה קורה עם הערבים?....) אז הדוסים לא היו יכולים להפריד ביננו. אם היינו מסכימים לא לדבר עם הערבים 20 שנה אז היינו יכולים לעשות ממשלה בלי הדוסים. בעצם כל החילונים אותו דבר במעמד הביניים ואז הדוסים היו בחוץ. אבל אצלנו כל אחד חייב עוד LCD חדש ואצלם רק רוצים כסף ולא אכפת להם על חשבון מי. אנחנו אשמים שנתנו להם להפריד ביננו. אם היינו מסכימי להקים ממשלה שתתעסק רק!!! במה שאנחנו החילונים מסכימים עליו- הדוסים היו בחוץ ולא מקבלים גרוש.
כ | 03.05.15
135.
למה שלא נלמד ממדינות ה - OECD?
בכל מדינות ה - OECD יש מע"מ דיפרנציאלי. זה אומר שמשלמים מע"מ מופחת או יש פטור ממע"מ על דברים בסיסיים כגון מזון, תרופות, מים, תחבורה ציבורית, דירה חדשה ועוד. יש להם רשימה מסודרת - אפשר לקחת אותה מהם. זה לא כל כך מסובך. אני אגיד לך למה נשבר לך לשלם מיסים - כי הכל יקר פה בטירוף והמשכורת לא מספיקה. למה הכל יקר פה? בגלל המיסוי העקיף המטורף פה. בגלל שמשלמים פה מס על דלק בשיעור שאין באף מדינה, מע"מ אחיד וגבוה על הכל, ארנונה, מיסים המנפחים את מחירי הרכב והדירה, מכסים גבוהים על יבוא מוצרים בסיסיים. את כל המיסוי הזה אתה משלם פעמיים - גם בחשבונות (חשמל מים וכדומה) ובמע"מ , וגם במחירי כל המוצרים שמגלמים את כל עלויות לספק (הארנונה, מחיר הדלק לשינוע הסחורה, מחיר המשאיות שהוא קנה וכו'). אין סיבה שנמשיך עם שיטת המיסוי העקיף הזה שמדכאת את הצריכה הפרטית במדינה. כמו שאמרת, ממילא לא נעשה שימוש ראוי במיסים האלה - לכן יש להוריד דראסטית את המיסים העקיפים, וכך יירד יוקר המחיה. אתה חי במדינה עם חוצפה שאין באף מדינה אחרת. פקידי האוצר תאבי בצע - לא מוותרים על שקל. במדינות אחרות גם המיסוי העקיף קטן יותר, וגם קצבאות ילדים נדיבות הרבה יותר. למה שלא נעשה כמוהם? אתה תרגיש הרבה יותר טוב. תפסיק להיאחז בשיטה הקיימת העושקת. אין שום סיבה להמשיך עם העינוי הזה.
מירית | 03.05.15
129.
Special interests - קבוצות לחץ. נתניהו מזמן מעביד אותנו לטובתן.
לא פוסל שום ציבור שהצביע ימין. אין לי טענה לרצון להצביע ימינה. זה לגיטימי, זה מובן וזה מקובל בדיוק כמו להצביע שמאלה. הבעיה, רבותיי, היא ביבי נתניהו. הוא הפך לשליח של קבוצות לחץ ומעביד את כל הציבור לטובתן, ובכך מקרב ימים קשים. אפשר תמיד להגיד "מי שלא רוצה שיילך", ו"לא צריך אותם", אבל אנשים מתייאשים. לא מלשלם מסים, אלא מלראות את הזלזול של השלטון בכסף שהם עמלו כל כך קשה להרוויח. אלו קבוצות הלחץ העיקריות שנתניהו עובד עבורן: ממסד בטחוני מתנחלים חרדים הכספים, כרגיל, מגיעים מהרוב הדומם. האיש הזה חייב לעוף. זה לטובת כל אדם עובד במדינה הזאת, לא רק לטובת השמאל או הימין. זה לטובת כל אדם שרוצה המשכיות במדינה. זה לטובת כל מי שנגד ייאוש ובעד תקווה. נתניהו חייב לעוף!
אזרח מיואש | 03.05.15
127.
אני לגמרי לא מבין אותך
מחד אתה בוכה שהמע"מ כאן גבוה וקורא לבטל אותו או לפחות להפחית מאידך, אתה מתלונן שהממשלה החליטה לפטור חלק מהמוצרים ממע"מ (אגב ירקות ופירות ואילת כבר פטורים ממע"מ - זוכר?). מחד, אתה מתלונן שהחרדים לא משלמים מסים על עבודה ומאידך אתה מתבכיין שהמע"מ שהם כן משלמים גבוה מדי. אז מה אתה בדיוק רוצה? אולי כדאי שתזכור שבנטו, העלאת הקצבאות מיטיבה בעיקר עם משפחות שלהן עד 3 ילדים (חלק משמעותי מהן חילוניות)
נוגס | 03.05.15
126.
יוקר המיחיה והדיור -לא החרדים אשמים אלא ממשלת ישראל
ציפיתי ליותר מכתב רציני כמוך.אתה יודע בידיוק מי אשם ביוקר המיחיה בישראל .האשמה הראשית היא ממשלת ישראל האשמים הבאים בתור- הבנקים ,הטייקונים,חברות הענק והמונופלים וכמו כן האינטרסנטים ואחרונים חביבי -אזרחי מדינת ישראל. הממשלה- היא בעד הון שחור.למעשה ניתן היה לבטל את ההון השחור בישראל כמעט לחלוטין על ידי שני צעדים :1 -דיווח על הכנסות מלא של כל אזרח 2- בטול המזומנים (פרט למטבעות עד 10 ש"ח) מה הבעיה שכל הפעילות במשק תתנהל דרך כרטיסי דביט ?בצורה כזאת כל מעלימי המס והעובדים בשחור יצטרכו להתחיל לשם מס אמת. באים בתור הטיקונים הם גורמים להלאת מחירים על ידיד הפעלת לובי בכנסת שמונע הוזלת המוצרים-לדוגמא יבואנים שדאגו לסעיפים שלא מאפשרים יבוא מקביל. הבאים בתור הבנקים- הם למשל לא יאפשרו בחיים שמחירי הדיור ירדו כי יגרום להקטנת הבטחונות שלהם .וכמובן יש להם שותפה -קוראים לה קרנית פלוג. וכמובן שגם שאר האינטרסנטים -מנהל מקרקעי ישראל מצד אחד ואזרחי ישראל העשירים שיש להם יותר מדירה אחת ידאגו שהמחירים לא ירדו. אבל האשמים העיקריים הם אזרחי ישראל שבחרו בביבי נתיניהו שכולם יודעים שגם הוא חבר כבוד במוסד ההון -שלטון וגם הוא יודע על איזה צד של הלחם החמאה מרוחה.אז הוא יפגע בטייקונים? שמעת על הפשרות המרחיקות לכת שהוא הולך לעשות לטובת בעלי הזיכיונות של הגז? בקצור בחרנו ביבי -קבלנו ביבי.
נח | 03.05.15
116.
סוציאליזם בכאילו..
אני מרוויח טוב בהייטק - כן! אני לא מתבייש בזה שאני מוכשר, עובד הרבה שעות ומרוויח טוב. מה אתה מעדיף? שאני אשב בבית ואשריץ ילדים בשביל לחיות על ביטוח לאומי ואהיה מעמסה עלייך? בנוסף לכל זה, אני לא משחיר את ההכנסות שלי ומשלם על כל שקל הרבה מס. בנוסף, אני אחרי 3 שנות שירות קרבי ועד היום תולשים אותי מהמציאות ולוקחים אותי למילואים. תאמין לי, אני עובד 150% בחודש אחרי שאני חוזר ממילואים - גם כי אני מפחד שיפטרו אותי. עם כל זה שאני עובד כמו חמור ומרוויח טוב ומשלם מעל 5K מס הכנסה בלבד (בלי כל שאר הדברים) אני לא יכול לקנות דירה. אני גר בדירה דלוחה. אני חושב פעמיים בסופר אם לקנות מוצר ואני משתמש בקופונים. אני קונה את מותג הבית כשיש אפשרות. אני נוסע בתחבורה ציבורית לעבודה כי אשתי משתמשת ברכב הישן שלנו. אני אוכל במסעדות עממיות בלבד ולא מבלה יותר מפעם בשבוע. סה"כ אני חי בצורה סבירה ואין לי תלונות - אבל ביחס להכנסה שלי זה ממש לא זה. אני אוסף שקל לשקל בשביל שאולי יום אחד אוכל לקחת משכנתא ל20-30 שנה בשביל במקרה הטוב דירה בשפלה. למה אני כועס? כי לא עושים מאומה עם כל המס שלי לטובתי. תמיד זה לדאוג לברוך או לשלמה לדברים. אני כועס שמקשקשים על גרעון ומעלים כל הזמן את המיסים ופשוט שום דבר לא נוגע אליי או ל"מגזר" שלי. אני משלם הכל בדין ופשוט נדפק. בואו נשים את הדברים על השולחן. אני שמשלם הכי הרבה מיסים ומקבל הכי קצת מכל הסיפור רוצה דירה. לא מעניין אותי ה-8 מיליארד שחילקו כאן לדוד או לשלמה. לא מעניין אותי שיקום כאן דור פרזיט שאני לא יודע איך יתקיים. לא מעניין אותי שכמעט בכל משק בית שני בארץ משחירים כסף. הגעתי למצב שלא מעניין אותי כלום. מעניין אותי שיתחילו לדאוג גם למגזר שלי!!!! נמאס לי לממן את כולם בחסות רשות המיסים.
גגג | 03.05.15
113.
ל 60 אצל החרדים יש אונס, כפייה, אלימות בתוך ומחוץ למשפחה וסמים
החרדים הנם חברה סגור ה שנוטה לכבס את הכביסה המלוכלכת בתוך הבית. אונס - האשה כמובן אשמה בפיתוי ואת האנס האלים מרחיקים לעיר אחרת. שבאבניקים - נוער השוליים החרדי, ביניהם יש: בטלנים, מעשני סמים, גנבים ואלימים. אלימות במשפחה הס מלהזכיר. מי שלכאורה סוטה מהקו מותקף באלימות וזה מכבר קראנו על וויכוחים אלימים על שליטה בישיבה בבני ברק ועל המנהיגות בירושלים. עובדתית, הציבור החרדי ברובו אינו עובד בעבודה יצרנית. יש יציאה של נשים לעבודה לפרנס את הבית אך משכורתן נמוכה כי אין לימודי ליבה. כנ"ל למרבית הגברים "העובדים". העובדות מדברות בעד עצמן, הקטנת הקצבאות ומהלכיו של לפיד זרזו יציאה של חרדים ללימודים אקדמיים ולמעורבות בשוק העבודה. עדיין לא מספיק כמותית ואיכותית. בקיצור אתם חיים על חשבוננו (אוהבים אותכם אך אנחנו בהליך קריסה)
אחד העם | 03.05.15
111.
אפשר לייבש את הקופה הציבורית. זה תלוי רק בנו
אם רק נפסיק , לפרק זמן מסויים, לרוץ לקנות מכוניות חדשות, דירות קבלן , ועוד הרבה מוצרי יוקרה .לא יגיע לקופה הציבורית כספי מע"מ שמנותבים למי שלא תורם. במקביל לצמצם את הצריכה העודפת למינימום. לקנות רק מה שחייבים מזון, תרופות וכו'. ומה שאפשר לקנות בחו"ל. כן, להמשיך לנסוע ולבזבז שם. אגב הידעתם שלקופח לאומית או כללית יש סניפי מהדרין. בהם אין עלות ביקור רופאים הגעה למר"מ גם כן חינם. וייתכן גם הנחות בתרופות וכו'....
יש אפשרות לעצור את זה | 03.05.15
110.
הכתבה קצת מבולבלת
מע"מ קיים בכל מדינות הרווחה, אירופה, קנדה, אוסטרליה, ואפילו בראה"ב הקפיטליסטית... (אומנם נמוך יותר). לגבי קצבאות הילדים - זה בעייתי כי זה מעודד חיי בטלה וטפילות (וכן כאן החרדים והמוסלמים הם הנהנים), ולא יציאה לעבודה. מס הכנסה בישראל אכן נוגע רק לחצי מהשכירים בערך, השאר לא מגיעים לסף המס, חלק בגלל שכר נמוך, חלק בגלל נקודות זיכוי מס. בסך הכל נטל המס הכולל בישראל אינו גבוה בהשוואה לאירופה. הוא בהחלט גבוה בהשוואה למדינות עולם שלישי, אבל אני מניח שאנחנו רוצים שירותים ממשלתיים מפותחים - וזה עולה כסף. בשורה התחתונה, מיסים ושירותים ציבוריים זה נושא רחב ואין תשובות חד משמעיות לכלום. אז גם לי נמאס לשלם מיסים, אבל אין לי רעיון איך לממן שירותים ציבוריים ללא מסים....
 | 03.05.15
104.
אני קוראת להסתדרות להשבית את המשק
בגלל שוד מס ההכנסה הגדול מציבור השכירים. מס הכנסה+ביטוח לאומי+מס בריאות לוקחים ממני חצי מהשכר.כל יוצא שעבור 9 שעות שאני עובדת נלקחים ממני 4 וחצי שעות . אני מגיעה בשעה 6 בערב הביתה ומוצאת את השכנים שלי עם 8 ילדיהם יושבים בגינה. ב 6 בערב אני מתחילה כלים+כביסה+שיעורים עם הילדים+הכנת אוכל כשהשכנים שלי ביתם כבר נקי וילדיהם מטופחים. לשכנים שלי 2 דירות בהשכרה,הם מרוויחים 10 אלף ש"ח ולא משלמים מס כלל.יש להם הנחה 90% בארנונה בגלל שהם לא עובדים וגם אבטחת הכנסה נאה וקיצבאות ילדים. הם מקבלים חינוך חינם (העלו לי את המס ב 1%) ובריאות בחינם (אני ובעלי משלמים 1500 ש"ח כל חודש) עכשו יעלו להם עוד את קיצבאות הילדים,יתנו להם פטור ממע"מ וממני יקחו עוד מס הכנסה. אני אצטרך לעבוד עוד חצי שעה כל יום כדי להגיע לאותו הנטו. מהציבור השכיר הכי קל לקחת והכי קל לפקחי מס הכנסה לא להכנס לישובי ערבים והכי קל לא להתמודד עם ההון השחור של החרדים,אז מי יגן עלינו השכירים? אני מבקשת מההסתדרות להשבית את המשק עד שהממשלה תוריד את מס ההכנסה המוטל על עבודה.
שכירה | 03.05.15
103.
ל20 ו21
ל20 מתקן אותך העלו את זה כבר לפני שנתיים ויותר. ל21 די ללכת ליד השכונות שלכם ולראות כמה גברים חרדים מתהלכים ברחובות בזמן שעות העבודה בשביל להבין כמה מה שאתה אומר הוא שקר . אנחנו מדינה שהבטן שלה הוא אוכלוסייה עובדת אם רוב האוכלוסיה עובדת לא צריכה להיות בעיה. משמה אתה קצת טועה בנתונים שאתה מציג. הגישה שלכם שונה וזה מתחיל במערכת החינוך השונה. העתיד לא נראה טוב לצערי . לפתוח עיניים על אחים זו התחלה של מריבה אבל לא נשאר ברירה
אחד | 03.05.15
100.
ל-68 - גם היום יש נקודות זיכוי ממס על ילדים, הקצבאות הן בנוסף
רק שכחת שהן עלות נקודות הזיכוי והן עלות הקצבאות ממומנות מכך שהמיסים גבוהים יותר וכך יוצא שכרנו בהפסדנו. מה שצריך לעשות הוא לבטל הן את קצבאות הילדים ואת את נקודות הזיכוי ממס על ילדים ויחד עם זאת להוריד משמעותית את מס ההכנסה.
יוסי | 03.05.15
99.
כל השכירים במשק צריכים לשבות
עצמאי ממוצע משלם אולי רבע מהמיסים שמשלם שכיר. איך זה יכול להיות? מאחר והוא לא מקבל שום זכויות מהמדינה התלויות בגובה הכנסתו (אבטלה, אובדן כושר הכנסה וכו'), יותר נוח לו להעלים הכנסות וכך לשלם פחות. דבר שהשכיר פשוט לא יכול לעשות. השכירים צריכים לצאת לשביתה עד שהמדינה תבטל את המזומן בצורתו הנוכחית לחלוטין. המהלך יקטין את הפשע, יעלים כמעט לחלוטין את השוחד ואת העלמות המס ו"יכניס" על הנייר עשרות אלפי אנשים ממגזרים שהיום נחשבים "בתעסוקה נמוכה" ]שוט משום שלא בא להם לשלם מס. על הדרך - המהלך יוריד מהעלויות ההזויות של הדפסת הכסף לטובת הוצאות טכנולוגיות ואנושיות (שמחזירות את ההוצאה על הנפקת המטבע לכלכלה), ויעניק למדינה יתרון טכנולוגי ונכסים אינטלקטואליים הנצברים תוך כדי הפיתוחים הטכנולוגיים הדרושים לכך. אני לא מדבר על העברת כספים דרך פירמות - חברות אשראי ובנקים - אלא להיפך. מאחר וחובת המדינה להעמיד לרשות הציבור "מטבע עובר לסוחר" - שהיום היא ממלאת דרך הדפסת שטרות (כלכ כך המאה ה 18!!!) - היא צריכה לייצר מטבע עובר לסוחר באופן דיגיטלי חתום ומאובטח. בינתיים לא הצלחתי למצוא ולו נימוק קלוש אחד למה המדינה לא פועלת בכיוון...
שכיר | 03.05.15
98.
למה התעוררת אחר הבחירות
הקוסם לא התחייב על דבר ולא פרסם מצע כי הוא ידע שבקרקס שנקרא ישראל הוא יקבל מחיאות כפיים מהאנשים שרמת המשכל שלהם לא משהו. הקוסם ביבי המאחז עיניים פועל בשיטת החרדים הוא רוצה המון גדול נבער מדעת שילך אחריו בעיניים עצומות ובכך "חכמת" הישרדות שלו. המדינה ואזרחיה אינם מעניינים אותו הוא מבזבז את התקציבים על מנת לשרוד ולשלם למנגנון שתומך בו ומשלב את ההמונים הנבערים מדעת שברובם נעלבים מדברי אחרים ומתנהגים כבהמות בלתי מרוסנות ,מדברים בשפה נמוכה וחושבים שלעולם חוסן. שהחרב תגיע לצווארם אז הם יבינו שהמנהיג היה חלול ואז יהיה מאוחר מדי. בחרתם בקוסם ביבי עכשיו תהנו מקסמיו בקרקס ישראל.......................
1 | 03.05.15
97.
יש לנו ראש ממשלה שדואג בראש ובראשונה לחיים הטובים של עצמו!!!!!
בקיצור - אין לנו מנהיג . מנהיג אמיתי היה עושה קואליציה עם המחנה הציוני לפיד מוותר על הסחיטה החרדית, ומתחיל לעבוד למען עם ישראל. אבל יש לנו את ביבי ושרה - וככה יראה עולמנו עד שנבין זאת ובבחירות הקרבות נראה להם את הדלת!!!!!!!
ריאלית | 03.05.15
93.
איזה כתבה לעניין
זה מה שקורה לציבור הטיפש שמצביע לביבי שגורם דילים עם חרדים. אלו שחיים לצידנו ומתנהגים כאילו אנחנו חיות ברבריות שר לו הים צריך לרחם עליהם.אלו שמתחמקים מכל עזרה חברתית. אבל מה יעזרו עוד כמה שורות של מלל המציאות פה נראית כזו שהולכת רק להיות שחורה יותר אז בוא נלך לעבוד קצת למלא כיסים למושחתים
אחד | 03.05.15
92.
צר לי, אבל מבחינה השוואתית נראה לי שאתה טועה
המע"מ מאוד גבוה דווקא בכמה ממדינות הרווחה המשגשגות (שבהן בד"כ מס ההכנסה גם הוא גבוה) - 19% בגרמניה, 25% (!) בדנמק' ועוד. וגם בהן (לפחות בשתיים שנתתי כדוגמה) יש הבדל בין המע"מ על מזון (כן, כולל גלידה וצ'יפס) ובין המע"מ על מקררים. זה עדיין לא אומר שאיכות החיים שבהן לא יותר טובה למרות המיסוי הגבוה בשני הכיוונים. מה שאומר, שהבעייה היא כנראה איפה שהמדינה מוציאה את הכסף.
 | 03.05.15
90.
האם טרחת לכתוב מאמר על איך נמאס לך לשלם מיסים כשהביאו לכאן
מעל ל60 אלף מסתננים מאפריקה (כן, הביאו אותם, מישהו הרשה להם להכנס)? כשהביאו לכאן מאה אלף אתיופים לא יהודים? מעל למליון רוסים, רבים מהם לא יהודים (רובם) , קשישים, אמהות חד הוריות וסתם בטלנים ושיכורים? הפגיעה והנזק של אלה באיכות החיים של אזרחי ישראל ובקופת המדינה היא גדולה לאין ערוך מתקציבי החרדים.
אבי צנעני | 03.05.15
87.
הייתי מצפה בכתב בכיתון כלכלה לדבר דווקא על אי היעיולות הממשלתית
הייתי מצפה בכתב בעיתון כלכלה לדבר דווקא על אי היעילות הממשלתית המובנית ועל כך שטוב מאד שהמשק שלנו נהיה פחות ממשלתי וכך בעצם הוא נהיה יותר חופשי. הייתי מצפה שכתב דווקא יתמוך בכך שהחקיקה תהיה דווקא במוסד שנבחר באופן דמוקרטי ומשקף את רצון הרוב ולא במוסד לא דמוקרטי כמו הבג"ץ שגם לא משקף את רצון הרוב אבל כנראה כדי להיות כתב בעיתון כלכלי מספיק לדעת רק מרקסיזם ואז מה אם השיטה שלו לא עובדת...
יוני | 03.05.15
83.
מס הרכישה על דירות הוא פתרון זמני מעולה עד 2022 , לפי נתונים של נשיא הקבלנים!!!
הנשיא בובליל הסביר שיש מחסור של 124,000 דירות ולאחרונה עדכן זאת ל 130,000 דירות. אם כך הרי שכל עוד שדירה היא מוצר במחסור, יש להעדיף רוכשי דירה ראשונה שרוצים לקנות בית המקנה יציבות למשפחתם, על פני אחרים המתחרים איתם על רכישת אותה דירה בדיוק, רק שבשבילם זהו סתם נכס מניב, כמו כל תיק השקעות בבורסה. אם יבנו החל ממחר 75,000 דירות בשנה, המחסור יסגר בקצב של 30,000 דירות לשנה, אבל רק החל מ 2018 (רק אז הדירות יתחילו להיות מאוכלסות). זה אומר שמשנת 2022 יהיו מספיק דירות ואפשר יהיה לבטל את המס ולתת למשקיעים לקנות בו זמנית ביחס עם הצעירים. כל משקיע שמשכיר את הדירה מתגאה שהוא תורם למדינה (כי הוא משכיר למישהו דירה ולא משאיר אותה ריקה). אלא שלמשקיע הבודד אין ראיה כוללת של השוק, כיצד הרצון של הרבה משקיעים לקנות דירות מפריע לזוגות צעירים לקנות גם, כי המצב הנתון זה שאין מספיק לכולם. פשוט אין. לקובעי המדיניות ראיה כוללת של המצב והם מבינים איך המציאות הזאת דוחקת צעירים שהיו יכולים לקנות לבד - אל מעגל השוכרים. אגב, אם המשקיעים לא היו מתנפלים מלכתחילה, אז המחירים לא היו עולים לגבהים מסוכנים של היום, מצב שבנק ישראל חושש שיסתבר בעתיד כמחירי בועה. ואז בנק ישראל היה מאשר קבלת 90% משכנתא (כמו שהיה עד סוף 2012) ולא היתה לאף אחד בעיה להביא הון עצמי ולהגיע לבית משלו. 7 יתרונות למס החדש של כחלון: ירידה בביקוש לדירות, שתביא לירידת מחירים ותקל על צעירים שרוצים לקנות דירה. מס נוסף לקופת המדינה שיגיע רק מהשכבות החזקות יותר, ותאפשר להוריד מס על כל השאר. במשך ה 3 שנים הקרובות, המוני דירות להשקעה ימשיכו להגיע לשוק כי הם נמכרו כבר, "על הנייר" , למשקיעי נדלן. כל צעיר שרוכש דירה מקבלן וגר בה, מגדיל גם את ההיצע להשכרה, כי הוא מפנה למישהו אחר את הדירה שהוא גר בה בשכירות עד אותו יום. משקיעים יפנו לבורסה והיא תעלה בגלל הביקוש הזה, והפנסיה של הציבור תהיה שווה יותר. חברות ישראליות יוכלו לגייס יותר כספים בבורסה. משקיעים יפנו כסף לחו"ל במקום לנדלן בארץ, ומשקיעים זרים יפסיקו להזרים כסף זר לנדל"ן בארץ. שתי מגמות אלו יעזרו למאמצי בנק ישראל להחלשת השקל ויעזרו לתעסוקה ולייצוא בישראל. צעדים משלימים ידאגו שהיקף הבניה בישראל יגדל ולא יקטן בגלל ירידה בביקוש, מה שיסייע לצמיחה
מבחן השוקה | 03.05.15
80.
הקביעה ש 56% מהחרדים עובדים
היא הבלוף הגדול בכל השיטה. אם היו בודקים את סוגי התעסוקה שלהם היו רואים שרובם עובדים בשירותי דת ומרכיביה השונים, שאינם עבודה ממש אלא מניפולציה. כל תלמיד ישיבה או כולל מלמד בערב את התלמידים האחרים וטוען שהוא "עובד" שלא לדבר על רבנים, משגיחים, מוהלים, שוחטים, משגיחי כשרות לעשרות אלפיהם, עובדי מועצות דתיות, בתי דין רבניים, כלמוצר מזון עם 3 כשרויות שונות שמתחרות אחת בשנייה, רבני ישובים קטנטנים שמקבלים משכורת לכל החיים ועוד ועוד......
ירוחם | 03.05.15
73.
פחחח ... ווישפול ת'ינקינג!
גם לי נמאס לשלם מיסים. גם לכל אלה מסביבי. ניסינו לשנות משהו בקלפי ולא הצלחנו. לא הצלחנו זה בלשון המעטה. נכשלנו כישלון חרוץ. בוא נודה על האמת, השיטה הנוכחית מאלצת את ביבי לנהל בזאר טורקי בכדי להרכיב ממשלה. הסיעות החרדיות מבינות את זה ומנצלות את המצב לטובתן. אם הן לא היו עושות כן, הן היו מועלות באמון הציבור שמצביע עבורן. זה מה יש. זה המצב. אתה מדבר על מיסים על צריכה. על מיסים שאנחנו משלמים למדינה עם הכסף שהצלחנו לחסוך אחרי שכבר שילמנו למדינה מס הכנסה. תחשוב על מיסי רווח הון לדוגמא. כל מי שעיניו בראשו מבין שפנסיה היא בגדר בדיחה לכל מי שהיום בן 35 או צעיר מכך. בבוא היום - הפנסיה של האנשים האלה לא תספיק להם לקנות לחם. אז אנשים שמנסים לחשוב על העתיד, חוסכים ומשקיעים בשוק ההון. והמדינה, כמו בסרט האגדי החברה' הטובים, עומד מהצד ואומרת - "פאק יו, פיי מי!". אתה קונה בסופר - "פאק יו, פיי מי!". אתה מתדלק את הרכב - "פאק יו, פיי מי!", אתה חוסך מעט כסף בשוק ההון ליום שבו תזדקן על מנת לחיות בכבוד מינימלי - "פאק יו, פיי מי!". בתור שכיר, אין מה לעשות. למדינה יש רשיון חוקי לדחוף את היד לכיס שלך ולהוציא משם כסף. העצמאים מעלימים כמה שהם יכולים. לא בכדי בישראל הכסף השחור המוערך ביחס לתמ"ג הוא אחד הגבוהים בעולם. חוסר האחריות הוא של ביבי ובוז'י כאחד. ניסינו לשנות. באמת. נכשלנו. אז או שמנערים את האבק וממשיכים לנסות לשנות, או שמרימים את הידיים (לא בושה בכלל) ועוברים למקום אחר. יותר טוב.
שקוף באמת | 03.05.15
72.
השיטה הדמוקרטית בישראל היא המתקדמת ביותר בעולם
המערבי, מבחינת ייצוג רצון האזרח. המשא ומתן הזה שמגעיל את כולנו ונראה כמו סחיטה, הוא התהליך הדמוקרטי שבאמצעותו, כל מפלגה נלחמת לפי כוחה היחסי שנובע מבחירות דמוקרטיות, כדי להשיג יותר לבוחריה. נכון יש חסרונות: עלויות גבוהות, בחירות כל שנתיים, התבזות של נבחרי ציבור בוויכוחים פומביים על כספים שנראים כמו סחיטה, אבל יש ייתרון אחד גדול: ייצוג נאמן של הבוחרים לפי ייצוגם באוכלוסיה. מהבחינה הזאת, ישראל יותר דמוקרטית ממדינות דמוקרטיות אחרות....
יוסי | 03.05.15
68.
פעם, מזמן, לא היתה קצבת ילדים, אלא היו נקודות זיכוי עבור כל ילד
כך - מי שעבד, והיו לו ילדים, היה משלם פחות מיסים. מישהו מאוד "חכם", החליט שזה לא טוב, והמיסים צריכים להיות אחידים, ובמקום נקודות זיכוי, יתנו קצבה למי שיש לו ילדים. כך הגענו למצב הנוכחי. צריך פשוט להחזיר נקודות זיכוי במס למי שיש לו לידים. כך - גם יהיה תמריץ להשתכר יותר (כי מי שלא מגיע לשכר מינימאלי מסוים, לא יהנה מהזיכוי), וגם - רק מי שעובד, יקבל את ההטבה.
 | 03.05.15
65.
שאול, אני חושב ששוב החמצת את העניין העיקרי:
השינויים שאתה מציין לא יפתרו כלום בגלל שהם מתעלמים מהסיבה למצב שאתה מתאר: לחלק גדול מהאוכלוסיה בארץ יש תפיסת מציאות ששמה את הדת בראש (ולא, זה לא רק החרדים, ממש לא) או ששיקולים דתיים משפיעים על שיקולים של איכות חיים וכלכלה. ושוב, שזה לא רק הציבור החרדי. יש רק פתרון אחד: שלטון החוק עם זכויות לאזרחים. זה הבסיס לחברה וכלכלה מוצלחת, בלי הבסיס הזה לא תוכל לפתור את הבעיה.
דורון | 03.05.15
63.
אתה מתנגד לדמוקרטיה ?? או שאתה אדיוט ??
הדמוקרטיה בארץ אינה זולה, הבחירות עצמם עלו כשני מיליארד. ומה לעשות לא מספיק אנשים בחרו בביבי. כך שבמקום שביבי יקבל 60 מנדטים יש לו רק שלושים. ואת שאר התומכים הוא צריך לקנות בכסף והרבה. כחלון יקר, בנט יקר, וש"ס ממש לא עושים חיים קלים. אבל זה מחיר הדמוקרטיה וביבי לא נמצא במצב שהוא יכול לומר למישהו לא. אני לא אוהב את אריה דרעי, וגם לא מת על כחלון. אבל הם מייצגים אוכלוסיות שלמות בציבור. בקשר למיסוי , אתה צריך להתחיל למסות את הפנסיות התקציביות שגרמו לגירעון אינסופי בזכות מפא"י ההיסטורית, ואז הבור בהכנסות המדינה ייסתם. פשוט להחליט שכל שקל מעל עשרים אלף בפנסיה תקציבית ימוסה ב90 אחוז.
פוני יער נהג טנק | 03.05.15
60.
אל דאגה
כספי המיסים שלך לא מגיעים לחרדים, הם מגיעים לשרות בתי הסוהר לטיפול בנוער חילוני אינטלגנטי ולומד ליבה. כספי המיסים שלי ושל חברי, בני משפחתי ושל הגברים והנשים החרדים/יות הם אלו שמגיעים לציבור החרדי. ממש כמוך , לא בא לי שכספי המיסים הרבים שלנו החרדים יגיעו לציבור האלים, האלכהליסטי וחסר החינוך החילוני!!!
יהודי | 03.05.15
59.
אפשר לבטל את מס ההכנסה ומע"מ ולהנהיג מס מכירה ע"ס 3% בלבד
הכנסות המדינה מהמיסים ישמרו ... כל מחירי המוצרים והשרותים ירדו מיד בכ- 30% ... באם שכר העובדים נטו ישמר, כח הקניה של הישראלי יעלה בכ- 50% .... התוצאה, המשק הישראלי יקבל מנוע טורבו ויצמח במהירות עצומה ... התעסוקה תעלה, והאבטלה תעלם ... עלויות העבודה יוזלו והמוצרים הישראלים יהיו במחירים תחרותיים ברחבי העולם, ולכן, היצוא הישראלי יצמח במהירות ... מאות אלפי עסקים מהעולם יעתיקו את מושבם לגן העדן הישראלי שאין בו מס חברות ומס הכנסה ... לא יהיו יותר תכנוני מס מכל סוג ... העלמות המס יעלמו מהעולם, מי רוצה לגנוב 3% מס ולשבת בכלא ...
הצעה לשר האוצר כחלון | 03.05.15
58.
אז נמאס לך
רק אתה אדון כתב עובד שכיר, בסוף החודש לא משנה מה יקרה (אלא אם כן האימפריה של נוני הבכיין תקרוס) תקבל את משכורתך הביתה, ינקו לך את המס בין אם תרצב או לא, אז אתה יכול לכתוב גיבוב של שטויות. חבריך לחברה העצמאיים אלה שבאת יכולים להרשות לעצמם לא לשלם מיסים, אלא שבאת יכולים להתבכיין לא עושים זאת. במקום זה מה יוצא להם? התקפות ממס הכנסה כאילו שהם אלו שאונסים את המדינה, ולא חברות כמו טבע כי"ל ואינטל. אז במטותא ממך קצת צניעות וענוונה לפני שאתה כותב שנמאס לך לשלם מיסים. כי אתה לא משלם מיסים!!!
בן | 03.05.15
56.
לך תגיד תודה לאחים שלך בדרום ובהתנחליות , ששינו לטובה זה שמולני אצלם
לך תודה לכל אלה שהצביעו לטובת הנ"ל שכמה מילים של אבא שלהם שלוחת להצביע עבור .............. שכמה מילים גזעניות מפחידות של ראש ממשלה שולחת אותם להצביע ............ לכל אותם אנשים שלא מעניין אותם שמגזרים שלמים באוכלוסיה קרסו ולא יכולים כבר להתקיים , העיקר יש להם פרד פרי נאוטיקה ורכב שטח ליד הבית ולא מעניין אותם כלום היה צריך שינו , תקווה לעתיד , מה זה בושה לדרוש חיים ? אם מישהו חושב אחרת הוא שמולן ? טיפשים זה מה שרוב העם הזה עד כדי כך טיפשים שלא מבינים מה הם עושים לעצמם וכמה קל לתמרן אותם
עודד | 03.05.15
55.
הכעס שלך, חסר משמעות
כי אין לך כוח. אתה לא בממשלה. הפגנות כמו ב2011 אנחנו יודעים שהן לא משפיעות על נתניהו. הכוח היחיד שלך הוא יום הבחירות וגם בזה הפסדנו. כוח נוסף שיש לך הוא להפסיק לשלם מיסים לישראל בצורה חוקית, כלומר הגירה. תקווה נוספת שיש למדינה הזו היא סנקציות,אולי אובמה והעולם. יחרימו את ישראל עם סנקציות כלכליות כך שהממשלה של נתניהו לא תחזיק הרבה. הרי זה ברור שעם ממשלת ימין קיצונית לא יהיה שלום. תקווה פוליטית אחרונה היא לפיד. כי הוא היחיד שפותח את הפה ומנסה לעשות משהו כנגד העיסקאות (הרצוג ישן, שקט..לא מגיעה לו ראשות הממשלה)
עומרי | 03.05.15
45.
כל מס לוקחים כי יכולים, לא רק מע"מ
רק לידיעתך, מוטב לבטל את מס ההכנסה ולהשאיר את המע"מ מאשר להיפך. מע"מ הוא מס שמשולם על צריכה ולכן מי שצורך יותר משלם יותר, מן הסתם מי שצורך יותר מוצרים צורך יותר שירותים ומן הצדק הוא שאדם יממן את מה שהוא צורך. מס הכנסה אנשים משלמים בלי שום קשר לצרכיהם, יתרה מזו מס הכנסה מעודד בטלה מכיוון שככל שהנישום עובד יותר קשה ויותר שעות המס שהוא משלם למדינה גדול יותר והוא אינו מקבל יותר שירותים או שירותים טובים יותר בתמורה. קצבאות ילדים הן רעה חולה מפני שהן הופכות את הילדים לאמצעי פרנסה עבור מרובי הילדים שמעדיפים לא לעבוד, במיוחד לאור העובדה שקצבת כל ילד גבוהה משל קודמו עד החמישי וכל השאר אם יש הן כקצבת הילד החמישי (זה המצב שאנו עומדים לחזור אליו), שוב עידוד בטלה בחסות חוק מטומטם והגדלת הנטל על הציבור העובד לפרנסתו (הרי ברור שאת הגדלת קצבאות הילדים יממנו מהעלאת מיסים), צריך לבטל את קצבאות הילדים כליל ולהוריד מיסים. עצם העובדה שקיימים מוצרי מזון בפיקוח היא בעייתית מכיוון שהיצרנים והמשווקים כאחד מצמצמים את המלאים שלהם למינימום האפשרי וכך גורמים לצרכן להיאלץ לרכוש את המוצרים הלא מפוקחים היקרים מהם בהרבה שמחיריהם מפצים את היצרנים על ההפסד שגורמים להם המוצרים המפוקחים. מה שצריך כדי להוריד את מחירי המזון הוא תחרות חופשית כולל יבוא חופשי (כדי לשבור את כל המונופולים והקרטלים בתחום) והורדה מאסיבית של מיסים, היטלים ומכסים, כמו כן יש לבטל בלעדיות בכל הענפים כך ירדו מחירי כל מוצרי המזון ללא פיקוח וגם המגוון והמבחר יגדלו משמעותית. הנה, בגרמניה בה השכר גבוה מבישראל אין מוצרי מזון בפיקוח ולמרות זאת מחירי כל מוצרי המזון בגרמניה נמוכים מבישראל, זאת בעיקר בשל התחרות הרבה. בגרמניה אין מונופולים וקרטלים בתחום המזון ולכן המזון זול וגם העניים לא רעבים. השיטה הקומוניסטית של פיקוח מחירים צריכה להיכנס לפח האשפה של ההיסטוריה. בניגוד לטענתך המוזרה שהחרדים אינם משלמים מיסים (כי אתה משום מה סופר רק את אלה שמשלמים מס הכנסה) הם דווקא משלמים מיסים, אמנם פחות ממך אבל בכל זאת, האם חמקה מעיניך העובדה שמע"מ הוא מס לכל דבר? הרי גם החרדים קונים מוצרים ולכן הם משלמים מיסים, זו עובדה שאי אפשר להתעלם ממנה. הבעיה היא הפרופורציה בין מה שמשלמים למה שמקבלים, הם משלמים פחות ומקבלים יותר ואנחנו משלמים יותר ומקבלים פחות, זה ולא משהו אחר מה שמרגיז ולא הטענה השקרית שאינם משלמים מיסים. טענת "אין דרך לממן את השירותים הציבוריים שאנחנו צורכים - כבישים, ביטחון, חינוך, בריאות ורגולציה על מפעלים מזהמים - בלי מסים", אך להפתעתך, טענה זו שגויה מכיוון שתמיד (ואתה מוזמן לבדוק זאת) מימון ישיר (ע"י הצרכן) זול יותר ממימון עקיף (ע"י מתווכים, זמן הסתם לעבודתם יש עלות ולכן הם גובים עמלה על כך), מימון באמצעות מיסים הוא מימון עקיף ולכן יקר יותר ממימון ישיר, תוסיף לכך את העובדה שהשלטון מושחת ומחוקק חוקים בהשפעת לוביסטים של מונופולים וקרטלים המשלמים שוחד לחברי כנסת שנהנים מחסינות ולכן לא ניתן להעמידם לדין על כך ותחבל שחיתות יקרה מאוד שאת עלותה ניתן היה לחסוך לו היו כל השירותים שציינת ממומנים ישירות ע"י האזרחים שצורכים אותם. למשל כבישים: כביש 6 הוא כביש אגרה שהמיסים ששילמנו היו עיקר המימון להקמתו, אם כן מדוע אנו משלמים על אחזקתו גם ממיסים וגם אגרות, האין זה מימון כפול? גרוע מכך, בדרך זו מממנים את כביש 6 גם האזרחים שאינם נוסעים עליו, ראוי יותר היה לא לגבות כלל מיסים על כבישים ולממנם מאגרות כך שרק מי שנוסע משלם וכל אחד משלם בדיוק על הכבישים בהם הוא נוסע. על בטחון יתכבדו התושבים החיים סמוך לגבולות המדינה או מעבר לקו הירוק, אלה שזקוקים לשמירה יתכבדו וישלמו על השמירה, מדוע אלה שאינם זקוקים לשמירה צריכים לממן את אלה שמסכנים את חייהם ואת חיי חיילינו לשווא? החינוך הפרטי אינו יקר כלל, שנת לימוד בבית ספר פרטי ממוצע עולה 4500 ש"ח לשנה, תקציב החינוך במדינת ישראל הוא 17% מהתקציב משלם מי שמשתכר שכר ממוצע כ9000 ש"ח לשנה על חינוך, עדיף להפריט את מערכת החינוך ולהפסיק לממנה ממיסים. מס הבריאות שאתה משלם גבוה משמעותית מכל הביטוחים המשלימים שיש לך עליהם אתה משלם באופן פרטי ושביטוח הבריאות הממלכתי אינו מכסה כמעט שום דבר, לכן עדיף לבטל את מס הבריאות הממלכתי ושכל אחד ישלם בדיוק עבור הביטוח שהוא רוצה, זה יעלה הרבה פחות. את עלות הרגולציה מממנים הנתפסים בפעילות בלתי חוקית מכספי הקנסות, זה לא ממומן ממיסים אפילו עכשיו. אם רוצים אפשר לבטל את רוב המיסים ואת אלה שישארו להפחית משמעותית, כולנו נחיה טוב יותר, אפילו העניים.
יוסי | 03.05.15
35.
הרס לי את השבוע החדש, בחיי...
כאילו, בחיי שאני בסדר: עובדת ונשואה לגבר שעובד, מנסה לחסוך איפה שאפשר ולהיות הכי בסדר שאפשר, הצבעתי בבחירות למחנה הציוני - אבל הנה מה שאני מקבלת על הבוקר של יום ראשון, אחרי שבימים האחרונים אני פשוט מנסה להדחיק את הידיעות בעיתונים. את הייאוש. את הנטיה להגיד לילדי שכשיגדלו, יצטרכו לחפש להם מקום אחר בעולם כדי לחיות בו טוב. את העצב. ובעיקר את חוסר ההבנה: איך? איך הוא יכול להתנהג ככה, נתניהו? איך הוא לא רואה שהוא טועה? איך הוא מסוגל כל כך לא לקחת אחריות? להוליך את המדינה ביודעין לאבדון? או שהוא לא רואה? או שהוא רואה ובכל זאת בוחר את טובת עצמו ומקורביו? ולמה עוד יש בכלל אנשים שבוחרים אותו שוב ושוב? וכעת נמאס לי להתקרבן על הבוקר, חוזרת לעבודה ולהדחקה, כי אני באמת לא רואה מה אני באופן אישי יכולה לעשות. שבוע טוב לכולם בכל זאת. תנסו לפחות כל עוד אפשר.
אחת שמנסה להדחיק | 03.05.15
33.
פשוט מאוד המדינה לא רוצה לעבוד קשה
אנשי האוצר לא רוצים לעבוד קשה קל מאוד לעלות מיסים כי משרדי מס הכנסה לא עושים את העבודה יש הרבה חברות ובעלי עסקים שלא רושמים את התקבולים ולא משלמים מע"מ ולא מס הכנסה וביטוח לאומי זה כסף שחור ויש הרבה בארץ ואנחנו האזרחים כל הזמן נשלם מיסים
חזי | 03.05.15
32.
מסכים עם הכותב, פשוט אין לנו מנהיג אלה אחד שבוכה על חוסר משילות
משילות מתחילה ביכולת להיות מנהיג ולהבין שראש הממשלה צריך לשרת את העם והמדינה. מה שקיבלנו הוא אחד שמוכן לשלם כל מחיר כדי להמשיך ולחיות בבית ראש הממשלה בפזרנות ורהבתנות כמו שקיבלנו עד כה ואנחנו נצטרך לממן זאת. אין לו תהליך קבלת החלטות מסודר וכול ההחלטות נראות כמו שנועדו רק להמשיך להבטיח את כהונתו.
ליאור | 03.05.15
28.
הבעיה איננה במדיניות, כי אם במשילות.
ומה לדעתך, מר אמסטרדמסקי, היה עושה בוז'י הרצוג לו היה זוכה ב-30 מנדטים? חותם על אותו הסכם ממש, עם אותן סיעות ממש, באותה הוצאה ממש. מכאן שהבעיה איננה במדיניות הממשלה, כי אם בפילוג הרב של הכנסת, שאינו מאפשר לאף מפלגה להקים ממשלה מבלי להיכנע לתכתיבים של השותפים הקואליציוניים. אז במקום לצעוק "רק לא ביבי" במשך שנתיים ואז לייבב, אולי תתמכו בו, ואז הוא לא יזדקק לחרדים?
אורן | 03.05.15
25.
דמוגוגיה קולקלת שלא שווה את המעבד תמלילים שהיא כתובה בו.
הפראדוקס של אנשים מעוותים כמוך, מר' שאול היא כי לא הייתה להם בעיה לתת את חצי המלכות לחרדים בשביל להעביר את פשעי אוסלו אך כשהממשלה היא ימנית שליש מזה אתם לא מוכנים לתת. יתרה מזאת, אין לך כל בעיה עם הסתירה בתוכן הדברים בין פסקה ראשונה לפסקה שלישית, כי הרי מה חשיבותו של הגיון בהתלהמות דמוגוגית וחסר כל בסיס כמו זו? ולסיום, אני מפציר בך לכתוב כי "נשבר לך לשלם מיסים" בארה"ב. או אזתכתוב את המאמרים שלך מבעד לסורגים.
אפרים | 03.05.15
22.
אולי מספיק עם ההכללות וההכפשות?
מתי תפסיקו לדבר על הציבור החרדי כציבור שלא עובד? לא משלם מיסים? אני לא מאמין שאתם עוד קונים את הלוקשים האלה.. הצצה חטופה לנתוני הלמ"ס מלמדת על שיעורי תעסוקה במגזר החרדי קרובים מאוד למגזר הכללי. שלא לדבר על שיעור ההעסקה אצל נשים החרדיות העולה בכ 7 % על השיעור במגזר הנשים הכללי. והמגמה נמשכת במלוא העצמה. אז די עם הפטרונות ועם האמירות הללו! אף אחד לא מממן אותי ואת כ-ל !! קרובי משפחתי שעובדים מבוקר עד ערב. מישהו באמת חושב שכל החרדים יושבים בכולל ומפרנסים משפחה שלמה במלגה של 1100 ש"ח? זה נשמע לכם הגיוני? הגיע הזמן לומר את זה בקול ברור: (הרוב המכריע של ) החרדים עובדים ומשלמים מיסים.
חרדי עובד | 03.05.15
21.
הכותב צודק ?
הכותב צודק ? הוא מציין שמדובר בסכום קטן של מאות שקלים לחודש בגין קצבאות בילדים, הוא לא מציין שקרוב ל-80% מזה/מאלו הקצבאות ילכו למשפחתו הוא ולכל עם ישראל שיש להם עד 2 ילדים, ורק מכאן ואילך עוד כ-20% ומעט למעלה מזה יתחילו להתחלק למשפחות עם 3 ילדים , עם 4 ילדים וכן הלאה, היינו כמה מיליונים שהולכים נטו לחרדים, סליחה כמה עשרות מיליונים ואולי מאתיים מיליון שקלים. לבתי כלא וכדומה לזה הולכים מיליארדים רבים מהתקציב, נכון ישנם שם גם חרדים אבל שוב באותו יחס של הקצבאות מעט מזעיר מדוע אני צריך לממן את אלו שישבו שם והיושבים בהם היום וכאלו שאולי (כמעט בטוח) ישבו שם בעתיד, כדוגמת אולמרט ואחרים אולי פאינה אולי איווט ? לא יודע, אבל יש לנו מדינה אז יש לנו בתי כלא ויש לנו כבר אסירים ממש לא כאלו שקבלו תחילה תשלום עבור איכלוס בתי כלא. הכותב צודק ? ! ! , באמת כאן כבר נשבר לך ? הרי מה שאתה כותב על העוולות המשניות השוליות שמסתכמים במיליארדים יפים, למה לא כתבת על זה עד היום למה שתקת עד היום ושילמת את המיסים של העשירים בעלי דירות וכו'. המסקנה שהכותב אינו צודק ! וכפי הפתגם השגור בפי העם מדובר בכותב שכאן העלה את עצמו לדרגת " שוטה " "רשע" וגס רוח. מקווה אני ומצפה שהמערכת תעלה את תגובתי זו
משקיף אום | 03.05.15
16.
כמה ששאול צודק...
אני לא מצליח להבין איך החרדים לא שמים לב שהם מושכים את החבל יותר מדי... למה הם מחכים? למלחמת אחים? הם באמת מאמינים שעם הגישה הפארזיטית הזו הם יוכלו להמשיך להתקיים אין קץ? ועוד לא נכתבה פה מילה על קעקוע והחמרת המצב הזה ע"י הסרת לימודי הליבה במוסדות שלהם. ממשלה שדוהרת לכיוון קצה הצוק ובמקום להאט ולבדוק מה קורה נותנת עוד ועוד גז בתקווה שה"בום" לא יקרה בקדנציה שלה.
מתוסכל | 03.05.15
8.
יש חוק ולכן חייבים לשלם אפילו אם לא מתאים לנו מה עושים עם הכסף
אני הייתי מעיף את הממשלה הזאת ל" " עם הראש שלה, לא הצבעתי עבורו, אבל חייבים להמשיך ולנסות להשפיע לשנות, יש לנו רק ארץ אחת , אסור לנו לשבור את הכלים כשיש קילקול. יש בעיה עם החלק המרכזי שמאל מבחינת מנהיגות, אין שם מנהיגות ואין חיבור או אפילו ניסיון חיבור עם חלק גדול של העם.ולכן אוטומטית הוא מצביע לליכוד. אצלו שמאל זה בגידה. אם היתה מנהיגות לשמאל הוא היה לוקח את הליכוד בהליכה. בו ננסה להביא מנהיגות כזאת . ואז לא נצטרך לדבר על נושא המיסים.
דני  | 03.05.15
7.
באסה לקרא כתבה כזאת ועוד להפסיד לראות משחק מספר 7 ספארס נגד קליפקס
בנט יחזק רק את החינוך ממלכתי דתי ובשביל נראות יזרוק משהו לסייעת לנכים ובעלי מוגבלויות דרעי יסגור עם כחלון על הורדת מע"מ למוצרי יסוד,כי ישראל חיים רק מלחם וגבינה כחלון יאשר העברות "חוקיות"-אך לא אתיות ומוסריות לציבורים שסחטו את פוליטית את רה"מ בכדי שהממשלה תוקם. רה"מ ישתק את הביקורת התקשורתית וישבח את פועלו בהכנסת בנק אינטרנטי שיהיה בשליטתם פועלאומי. והנה עוד פעם רצות בדיחות על מעמד הביניים העובד, והנה שוב המדינה מחנכת לא לצאת לעבוד!
כותרת-נגמרו הכותרות | 03.05.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת