28. אני דיברתי על ה"תחזית" הזו לפני המון זמן עם חברים! למה? כי זו ממש לא תחזית, כל הסימנים מסביב בוהקים כפרוג'קטורים ומעידים על הכיוון אליו העולם הולך. תפקיד התקשורת בסיפור הזה (פרט ל"כלכליסט" המצוין, ומילה טובה גם לעיתון "הארץ") הוא להרדים אותנו בכתבות על "העתיד המלהיב" המצפה "לנו" שבו יהיו מכוניות אוטומטיות, מטוסים אוטומטיים, בית עם שליטה אוטומטית על כל המכשירים ועוד. רק טמבל (או מי ששקוע בתוכניות זבל בטלויזיה ובפוסטים רדודים בפייסבוק) לא ישים לב למשמעות האמיתית של הדברים, ורק טמבל לא הבין שכל אלה לא פותחו לרווחתנו אלא לרווחת הטייקונים השולטים בעולם כאימפריה בלתי נראית לצרכיהם. אני | 25.05.15 (ל"ת)
27. שימוש בלשון בוטה ויוהרה עדיין לא שינו את העולם! אפילו היטלר מוסוליני וסטאלין לא הצליחו.... | 25.05.15 (ל"ת)
26. המסקנה העיקרית של הכתבה שגויה מיסודה. כנסו Uber דוגמא מצויינת. ענף המוניות מספק פרנסה דחוקה זה זמן רב ולכן ההפסד הוא שולי. לעומת זאת הרווח של נהג שמוסיף עוד שני נוסעים לנסיעה שלו לעבודה הוא משמעותי מאד וכן החיסכון בדלק וגם החיסכון של שני הנוסעים הנוספים שמקבלים שירות של מונית ספיישל בחמישית מהכסף. ההפרטה של השירות יוצרת שירות טוב יותר במחיר נמוך בהרבה, אולם מתאימה רק לשירותים מאד ספציפיים. לסיכום: המסקנות הן גורפות מדי והתוצאות הן טובות יותר. תמיד יהיה מי שיפגע, אין מה לעשות. דון קישוט | 25.05.15 (ל"ת)
25. מת כל כתבות העומק של כלכליסט...איזו עיתונאות!!! איזו עיתונאות!!! (כן, העתקתי תגובה קיימת, הוא הוציא לי את המילים מהפה...) נתי | 24.05.15 (ל"ת)
24. האם אני היחיד שחושב שמדובר במגמה מבורכת? כאשר ה"אובר של X" מגיע לענף שלא ראה שינוי מהותי מזה עשורים ומטלטל אותו, יתכן וישנן תופעות לוואי שליליות, אולם התוצאה המרכזית היא יצירת תחרות, והוזלה משמעותית של המחיר לצרכן - וזה דבר מבורך. כאשר המציאו את המכונית הפרטית, היו הרבה מאוד סייסים זועמים בכל רחבי העולם שנותרו חסרי עבודה. האם מישהו בימינו מבכה את מר גורלם? בוודאי שלא. כולם מבינים שזאת הייתה התפתחות טכנולוגית חיובית, ששיפרה את איכות החיים ותרמה רבות לשגשוג הכלכלי של המאה העשרים. וכך גם נחשוב על "אובר" ביום מן הימים. אורן | 24.05.15 (ל"ת)
23. עסקים שמאחוריהם עומד מוצר מוחשי ופיסי, מוגנים. תוכנות יחליפו פקידים ועבודות תבניתיות. לעולם לא יוכלו להחליף תכנון פיתוח וייצור של מוצרים פיסיים. יובל | 24.05.15 (ל"ת)
21. מטרידה העצמה של גוגל פייסבוק ודמיהן את חברת הטלפון האמרקאית BELL או AT&T הממשל הפדראלי פירק בחוק בשנות ה70 (או 80) . עכשיו נראה שיהיה מסובך בהרבה לבצע מהלך גלובלי כזה ירון | 23.05.15 (ל"ת)
20. אי אפשר להאכיל את ההמונים מתוכנה. תרגיעו! אנשים ששיכורים מההצלחה של עצמם לא יכולים להגיד שום דבר אובייקטיבי. רועי | 23.05.15 (ל"ת)
18. נמאס מסמרטפונים ומאפליקציות טפשיות לא כל כך מהר האפליקציות יחליפו את התאגידים וגם נמאס להיות משועבדים למכשיר המעצבן הזה . לאנשים ימאס מזה הכל קשקוש | 23.05.15 (ל"ת)
17. אתם רציניים? אובר מתחילה להסגר ע"י השלטונות בכל מני ארצות. מדינות אחראיות מחליטות שאין מצב שצי הנהגים המקצועיים שלהם יורכב מאנשים לא מקצועיים בעליל. ועוד לא יישלמו מס אמת, ככה שהתחרות מול מי שהוציא רשיון מונית ועמד בקריטוריונים הוא לא שויוני. אובר? בדרך לחזור לגודל האמיתי שלה. | 23.05.15 (ל"ת)
16. לפני כמה ימים עלה לאוויר עוד סטרטאפ חדש ומבטיחה שהגולשים ירוויחו כסף מהתוכן שהם כותבים מהפכה בעייני,הרי פייסבוק מרוויחה כל כך הרבה בזכות הגולשים,ופתאום קם משהוא גאוני בעייני כנסו ותראו בעצמכם!! http://topishare.com/ שירה | 23.05.15 (ל"ת)
15. הסטארט אפ הכי גדול בדורנו זה הביטקוין והבלוקצ'יין זה ממש כאילו המציאו את האינטרנט מחדש! אני מתרגש רק שאני חושב על זה ועל המהפכות שזה הולך להביא בעולם. רשת חברתית מבוזרת כבר בשלבי סיום, הוכחות בעלות על נכסים רכבים וכ'ו, תעודות זהות לפי צופן. בקיצור הדובדבן האמיתי עוד לפנינו!!! ציפה | 23.05.15 (ל"ת)
14. רבקה קדימה אפלקציה רבקה קדימה אפלקציה אפקילציה על החולצה וטחינת המים שלה . זיינו לי את השכל. לא יכולתם למצוא שם אחר במקום אפקילציה שמעורר זכרונות עזיז פאצ'ה טאנג ורבניאן ושות'????ומולוק ומסעוד מכפר סבא ומיטרה ץפיייייייייייייייייי רבקה קדימה אפלקציה | 23.05.15 (ל"ת)
13. המודל של הובר חדשני אבל בטווח הארוך לדעתי יביא רק לעליה בעוני כמו בכל עסק יש יחס בין ביקוש להיצא, כלומר במקרה של הובר יש כל יום X אנשים שרוצים שירות נסיעה וY אנשים שמוכנים לתת שירות זה. בכדי שהמודל יעבוד וישתלם לנותני השירות, אלה צריכים לדוגמה לספק 5 נסיעות ביום - כלומר תמיד צריך להיות יחס של Y<=5X לפחות. אם כל אחד יכול להצטרף כנותן שירות ביתר קלות, היחס הזה יכול לההרס בקלות, ודבר זה יגרום לזה שיותר אנשים ירוויחו הרבה פחות כסף - כלומר הרבה יותר יהיו עניים. יוסי | 23.05.15 (ל"ת)
11. Software is everything, code is life למרות המשפט המגולמני, אני זוכר עוד כשגיליתי את TP (טורבו-פסקל) בשנות העשרה שלי אמרתי לאמא שלי: "מתוך if וכמה החלטות לוגיות, תשתנה האנושות..." וכבר אז הבנתי משהו מאוד פשוט: הכל זה תוכנה, עד לרמת ה DNA שלנו - אם ניתן למדל את זה באופן לוגי / סיסטימטי, התוכנה תחליף הכל: היא תאמר לזרוע הרובוטית מתי וכיצד לנוע, לבקרים כיצד לפעול, היא תשלוט בבית, ברחוב, בחלל, בחקלאות, בטבע וכל מה שפלאי המוח האנושי יצליחו לרתום. אפילו מהנדסי חומרה היום נעזרים 80% מהזמן בתוכנות מורכבות... השלב הבא, כמו במיקרו קוד, תכנות ביולוגי... מי שלא ילמד תוכנה (ויבין!!!), ישאר מחוץ לתמונה, לא יותר מ 20 שנה מעכשיו. לגבי "אסון אנושי" וכל זה, אל תשכחו שאנו עצמנו בוחרים לנצל משאבי תוכנה (מוזיל לפרט את המיר הממוצע) וזה כוחו של השוק אז אין לנו מה להלין אלא על עצמנו (אני אישית חושב שרק פיחות בילודה העולמית יוביל לאיזון). נד סטארקיהו | 23.05.15 (ל"ת)
10. ל9 אפשר לבקש מהנוסעים לדרג את המסיע וכך לפתור בעיה של אמינות גם כשאתה קונה באיבי(או בכל מקום אחר) אתה לא יודע ממי אתה קונה או אם המוצר הוא תקין אבל בכלכלה כמו בכלכלה הכל נסמך על אמון. ר | 23.05.15 (ל"ת)
9. בועה, בועה, ושוב בועה אובר אולי נראית חדשנית ומרגשת, אבל בפועל - אין לך מושג מי הנהג שמסיע אותך. אף אחד לא ביצע בדיקת נאותות כלשהי, וכבר היו כמה וכמה מקרים שבהם נהגים פגעו בנוסעים. מעבר לכך - חברות כמו אובר, לא באמת מאפשרות לחיות מההכנסות שהעבודה איתן מספקת. סקרים כבר הראו שההכנסות של נהג שעובד "במשרה מלאה" כחלק מצוות הנהגים של אובר, נמוכות בהרבה משכר מינימום בכל אחד מהמקומות שבהן פועל שירות אובר X. שההכנסות לא מאפשרות לכסות את הוצאות אחזקת הרכב, ולא מאפשרות לחיות אפילו ברמה מינימאלית. בנוסף - החברות האלו לא מצייתות לכללים שהושתו על ה"דינוזאורים", ומתחמקות מתשלומי מיסים ו/או הוצאות אחרות שבהן מחוייבים ה"דינוזאורים" (כמו תשלומי ביטוח לאומי/פנסיה) - כך שהן פועלות בצורה שאינה הוגנת. כשכל הדברים האלו ייושרו - לא יהיה לחברות החדשות שום ייתרון. בנוסף - מביאים כאן את אנשי וול-סטריט כמדד לכך שלא מדובר בבועה. להזכירכם - גם בסוף שנות ה 90 ותחילת שנת 2000 אנשי וול-סטריט חגגו והשקיעו סכומים מופרכים בכל מיני חברות אינטרנט. את התוצאות ראינו כמה חודשים לתוך שנת 2000. כשיגמר הכסף הזול - האוויר מכל הבועות יצא. | 22.05.15 (ל"ת)
8. בועה, בועה, ושוב בועה אובר אולי נראית חדשנית ומרגשת, אבל בפועל - אין לך מושג מי הנהג שמסיע אותך. אף אחד לא ביצע בדיקת נאותות כלשהי, וכבר היו כמה וכמה מקרים שבהם נהגים פגעו בנוסעים. מעבר לכך - חברות כמו אובר, לא באמת מאפשרות לחיות מההכנסות שהעבודה איתן מספקת. סקרים כבר הראו שההכנסות של נהג שעובד "במשרה מלאה" כחלק מצוות הנהגים של אובר, נמוכות בהרבה משכר מינימום בכל אחד מהמקומות שבהן פועל שירות אובר X. שההכנסות לא מאפשרות לכסות את הוצאות אחזקת הרכב, ולא מאפשרות לחיות אפילו ברמה מינימאלית. בנוסף - החברות האלו לא מצייתות לכללים שהושתו על ה"דינוזאורים", ומתחמקות מתשלומי מיסים ו/או הוצאות אחרות שבהן מחוייבים ה"דינוזאורים" (כמו תשלומי ביטוח לאומי/פנסיה) - כך שהן פועלות בצורה שאינה הוגנת. כשכל הדברים האלו ייושרו - לא יהיה לחברות החדשות שום ייתרון. בנוסף - מביאים כאן את אנשי וול-סטריט כמדד לכך שלא מדובר בבועה. להזכירכם - גם בסוף שנות ה 90 ותחילת שנת 2000 אנשי וול-סטריט חגגו והשקיעו סכומים מופרכים בכל מיני חברות אינטרנט. את התוצאות ראינו כמה חודשים לתוך שנת 2000. כשיגמר הכסף הזול - האוויר מכל הבועות יצא. | 22.05.15 (ל"ת)
7. זה הכיוון אבל הוא לא מאיים בסך הכל מדובר על מתווך שמחליף מתווך. פעם היית צריך להתקשר לתחנת מוניות והיום זה שירות אוטומטי זה רק יעל את תהליך הזמנת המונית ולא הקטין את הצורך במוניות. אובר כן מקטין את הצורך אבל יש שיווי משקל. כמו כן יש באמת מקצווות שלא דורשים הכשרה ויעברו בסוף מהעולם. לא מזמן יצאה אפליקציה בתל אביב שנקראת דרינקז ומאפשרת לשתות בירה במחיר זול בפאבים זה צורך ולכן יש מי שממלא אותו האם הפאבים ירוויחו פחות ? לא כי יקנו יותר זה מה שנקרא עקומת לאופר. חברות יצרניות למשל לא ניתן להחליף בסטארטאפים כאלו ניתן ליעל אותן. דניאל תל אביב | 22.05.15 (ל"ת)
6. זה לא מייצר שום שפע אלא רק גידול באבטלה. תעשיית השרותים היא לא הפתרון לכלכלה הגוססת.היא חלק גדול מהבעיה. והחדשות הרעות באמת ? הכלכלה היא הבעיה הכי קטנה של ארה"ב ואירופה. אאא | 22.05.15 (ל"ת)
5. אבל עיתונאים ב-15 דולר לשעה זה כבר יותר בעייתי כתבה טובה שמוכיחה בעצם קיומה שההשוואה בין פלטפורמה לקישור בין נהג לנוסע, לבין פלטפורמה לקישור בין עיתונאי לקורא, היא בעייתית. כשהמוצר שאתה מוכר הוא לא קומודיטי, אז יש משמעות אדירה לאדם הספציפי שמייצר אותו. ב-15 דולר לשעה וכותבים שמתייחסים אליהם כאל קלים להחלפה, ניתקע עם באזפיד ודומיו. ובמקרה הזה השוק, לדעתי, יתקן את עצמו לטובה (אולי נתחיל לשלם בשמחה דמי מנוי?) דפי | 22.05.15 (ל"ת)
2. ל-1 להבנתי ״אובר של x " אובר מציע לאנשים פשוטים להיות נהגי מוניות. המודל שלהם או לספק סוג של הכנסה צדדית לאנשים ולספק נוחות לאנשים שצריכים להגיע ממקום למקום. כך גם אפשר לעשות בכל תעשייה למשל מהדוגמאות בכתבה אתה צריך לכבס בגדייך ונכנס לאפליקציה מוצא מישהו בקרבת מקום שמספק לך מכונת כביסה לשעה והדוגמאות הן רבות אור | 21.05.15 (ל"ת)
1. מה זה לעזאזל "האובּר של X" ומה הכוונה "ההון הבין שיש לו יתרון על העובדים" הניצול של ההון את המעמד הפרילנסר לא יוכל להימשך כי הקפיטליזם יקרוס, לתוך אנרכיה ואלימות ורצחנות ורעב ומחלות כך שאיך שלא יהיה ההון לא ינצח. | 21.05.15 (ל"ת)
חוסלתם
28 תגובות לכתיבת תגובה