אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ילדי הפערים

44 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
אנשים כמו נשוא הכתבה הם המומחים של אתמול. לא רלוונטי לחלוטין
הבעיה שלנו איננה האם אנשים משכילים או לא. הנה רוב הבנים שלנו במדינה אקדמאים, אז מה? אז זה אומר שהם יכולים לקנות דירה?! זה אומר שהם מסוגלים לגמור את החודש?! לא. דווקא העצמאים והיזמים שהם לאו דווקא משכילים חיים ברמת החיים הגבוהה. אבל הבעיה שלנו כחברה אנושית היא אחרת לגמרי. הבעיה שלנו היא מוסרית חברתית. אנו צריכים לפתח את חושי החמלה ואהבת החינם בתוכנו. זה השורש לעתיד טוב. עלינו לגלות לעולם את חוק הערבות ההדדית. שהוא החוק שעם ישראל מחויב לגלות מחדש ולהעביר לעולם. שבו אם כל אחד מאיתנו יהיה עסוק רק בכמה הוא יכול לתרום לחברה ולאחר, במקום לדאוג לעצמו. אז יהיה לנו פי רבבות יותר טוב, כי לכל אחד יהיו 8 מיליארד בני אדם שדואגים לו במקום אחד אגואיסט שהוא עצמו, שמנסה לקחת מ - 8 מיליארד בני אדם כפי יכולתו לצורך השימוש האגואיסטי שלו. חוק פשוט! מימוש קשה בהתחלה אבל אחרי שבירת מחסום התודעה הישנה - זה פתאום נראה אפשרי.
א | 07.06.15
40.
גם 7 וגם 30 טועים ומראים חוסר הבנה משווא
הסיבה העיקרית שבגגלה שולחים ילדים לבית לא חרדי לבית הספר של שס היא כלכלית נטו. בבית ספר של שס מקבלים ארוחת צהרים טובה הילדים נמצאים במסגרת עד השעה 1600, מה שאומר שהם לא חוזרים הביתה רעבים למקרר ריק רק בשביל להסתובב ברחובות עד השעה שההורים חוזרים הביתה ועל הדרך גם מקבלים סיוע במזון לשעות הערב. עכשיו אני שואל אותכם מה אתם הייתם מעדיפים עם הילדים שלכם?
ggg | 07.06.15
36.
ילדים עניים יכולים להצליח אם יש להם משפחה תומכת.הבעיה היא ילדים בסיכון
ילדים שקודם כל - המשפחה שלהם התפרקה ואין להם תמיכה נפשית.אין להם מבוגר אחראי ומכווין .אין דמות אב לחיקוי הרבה פעמים .. נכון שרוב הילדים האלה מגיעים מעוני. והעוני הוא שגרם לאבא שלהם להעדר או לשכוח מהם .לעיתים גם אמא לא ממש נוכחת בגלל עבודה סביב השעון. לילד כזה - התשתית רעועה. אין לו ערכים נכון לא נכון מוטיבציה וכו. ושם תריך להתחיל לטפל.. היום הגרושים הם יותר מ50% וכאשר המצב האקונומי נפגע.. הלך על הילד. רק אחרי זה מתווסף הגורם של מערכת החינוך - שמה לעשות - גם היא גרועה באזורים חלשים.. התמיכה צריכה להיות קודם כל נפשית מחוץ לביה״ס ואחר כך לתקן גם מבפנים.(והרבה...)
מירב | 06.06.15
34.
הנוסחה לצבור מעל 40 שנות עבודה כל אחד מבני הזוג
יחד מעל ל-80 שנות עבודה. לחיות בצניעות יתר לא להביט ולא לקנא באחרים. אתם צוברים הון מגשימים משאלות ומבטיחים עתיד לילדכם. רובנו בני עניים עלינו בסולם העשירונים בזכות מעלינו. אין סיבה שדור ההווה ינהג כמונו ולא יצליח. יש לחסוך 50% מההכנסות גם אם זה בא על חשבון רמת חיים: חו״ל, רכבי יוקרה, בילויים ומסעדות נופשונים תחביבים ועוד.חכם כובש את יצרו. כך דואגים לעתיד שלנו ולעתיד ילדינו.
 | 06.06.15
29.
בחסות העליון רוקנו את הרווחה בחצי טירליון שקלים
הכול שטות הפער נוצר מקום המדינה שחלקו ליוצא שואה כספים מתנות חינם ופטורים וזה נמשך ביתר שאת עד היום הפער ביילתי נסבל. לחלק למי שזוג עובד בלי ילדים כמעט עם רנטות ושילומים ולהשאיר ילדים רעבים זה ממש פשע בל יסולח
דר חביה | 06.06.15
27.
פעם הדרך היתה חשובה מהמטרה היום הכל הפוך
פעם החינוך היה לערכים לא פחות חשוב משיעורי מתמטיקה ..היום הערכים נזרקו הצידה והמתמטיקה הפכה לחומרנות לשמה. איזה מקצוע יכניס י יותר כסף בעתיד? ולא איזה אדם אגדל להיות.. בישראל הבעיה לא מורגשת בגלל השירות הצבאי המעניק הזדמנויות ללא קשר מאין הגעת ובגלל הערכים שעדיין נלמדים בביה"ס ובמשפחה.
תלמידת תיכון בשנות ה70 | 06.06.15
25.
גם בישראל זה כך
אבל פה אין בכלל הזדמנויות לאקדמאים ולמשכילים אין תקנים, אין עבודה ובסוף לא משנה איפה תעבוד תרויח 6000 ש"ח בממוצע. ישראל היא מדינת האפשרויות המוגבלות ואין בכלל תמריץ ללמוד ולהתקדם. אפשר להתקדם רק באמצעות קשרים ורמאויות ולא כישורים. באמריקה לעומת זאת ההזדמנויות קיימות בעיקר לעשירים אך גם למוכשרים
israhell | 06.06.15
24.
התוצאות יהיו : פחות נישואין , פחות ילודה , יור אגואיזם , דתיים וערבים
יתרבו יותר הפערים יותר יתרחבו מעמד הביניים יעלם , זוהי מתכונת לעולם שלישי בו יש 2 שכבות בחברה . וכנראה זה גם מה שצריך להיות בעולם , אני ממליץ לכל גבר לא להתחתן לא להביא ילדים רק להנות מהחיים ושילכו כולם לעזההה
 | 06.06.15
21.
סיגלית שלו מהפייסבוק - בהמשך לדברייך: "פיאודליזם קפיטליסטי"...!
את ציינת בצדק רב את המונח: "ניאו-פיאודליזם", אך לדעתי - המונח המדוייק יותר הינו: "פיאודליזם קפיטליסטי", אך נובע בעיקר בשל התעצמות והתרחבות ה"כפר הגלובאלי" עם הקשרים הכלכליים חובקי העולם, והאינטרסים הקפיטלסטיים עם הכלכלה החופשית אשר מעצימים את הפערים בין האוכלוסיות השונות בחברות השונות.
יאוש טוטאלי | 06.06.15
20.
לאיתי מ 7
אתה טועה ומטעה. מבלי לפגוע בך, תגובתך מראה ניתוק וחוסר הבנה. הורי הילדים השולחים אותם למערכת החינוך של ש"ס שולחים אותם מתוך דאגה ואהבה. אין רשת חינוך ממלכתית או פרטית המעניקה לילדים את אותם תנאים בדומה למערכות החינוך הדתיות. אם תשווה כח אדם, השקעה חינוכית אוכל חם ותראה כי לא תמצא דבר דומה במדינה, וודאי לא למיעוטי יכולת. אל תכה אותם על כך שראייתם קצרה וצרה, הם עושים את הטוב ביותר לילדיהם. הלוואי והסקטור החילוני היה משקיע ולו מחצית מהשקעת החרדים במערכת החינוך.
jj | 06.06.15
19.
מקור הבעיה הוא בלימודים עצמם
היום בית הספר הופך את האנשים לפחות משכילים. מקלפים מהילד את הכריזמה ואת היכולות הטבעיות שלו במטרה להפוך אותו לפועל. אפילו המטרות שלו הופכות להיות קטנות יותר. אם המטרה היא להיות עובד כללי או הי טק - אז הבחור לא יגיע רחוק... פעם אנשים ידעו שכדי להרוויח צריך לעבוד בעסק שלך - היום הם חושבים שעבודה בהי טק תעזור להם, זה גימיק שיתפוצץ בעוד 10 שנים - ולו רק בגלל שהמחזור של ילדי ההי טק משנות ה 2000 יזרקו לרחוב.
אמיר | 06.06.15
17.
רק חבל שכותב הספר לא כלל 2 תופעות חברתיות נוספות
רוב ההון בעולם מוחזק ע"י מספר מצומצם של אנשים הפרשי המעמודת גדלים גם בגלל שפשוט אין הרבה כסף שניתן להתחלק בו , ברגע שיש טייקון ששולט בחברה עתירת הון הוא משלם משכורות קטנות וגורף רווחים . חייבים להגביל את ההון שאדם יכול לצבור , זה אבסורד שלאחד יש מילארדים ולאנשים אין מה לאכול , הרי את המילארדים שלו הוא אומנם יצר בכוחות עצמו אבל על חשבון אחרים ומהכסף של אחרים . דבר נוסף , עניין הגרושין היום בגלל מצב כלכלי ואפליית גברים גברים פחות מתחתנים , 50% גירושין , ילודה נמוכה יותר , דמות אב שלא קיימת . כל אלה משפיעים על החברה . אפליית גברים בייחוד בגרושין תפגע בכולם גם בגברים וגם בנשים .
 | 06.06.15
16.
הבעיה היא גישה חברתית
כשאתה חיי בחברה המקדשת מצוינות ועל הדרך מתעלמת מאוכלוסיות חלשות,אתה בעצם דוחף את העגלה מלפנים במקום מאחור,או אז אתה מנציח פערים ובונה במו ידיך את הקבר החברתי העתידי. זה מתחיל מגן הילדים. האדם כביכול,ובמיוחד האדם המערבי נהיה,כביכול, חכם יותר,רק שבפןעל הוא נהיה רק יותר טמבל ועם פחות חמלה ואכפתיות,זו הנצחה של דורות של אנשים שרואים רק את עצמם.
יוסי | 06.06.15
15.
ומה עם שיויון ההזדמנויות בעבודה- הרי יש מובטלים מוכשרים מאד
גם מאותה אוניברסיטה יכולים להיות אנשים עם השכלה שווה וכישורים שווים, את האחד יקבלו לעבודה טובה. ואת השני לא. השני מוכשר לא פחות יתפרנס מעבודות דוחק. והראשון יעוף למעלה, גם מבחינה כלכלית.....אין שום שיוויון. חינוך כולם יכולים להשיג, פרנסה בתור שכיר- זה כבר סיפור אחר לגמרי....
ש.ג. | 06.06.15
12.
ללא תמיכה לא הייתי מצליחה
כמי שהגיעה מהצד הלא נכון של המתרס היה לי מזל עצום בחיים לפגוש אנשים שרצו לסייע ולתת לי הזדמנויות. לולא העזרה לא הייתי לומדת בבית ספר, תיכון או אוניברסיטה. יש בודדים שמצליחים לבד וצריך לכך כוחות נפש עצומים. כל יום מחדש אני מגלה את כוחות הנפש על מנת להצליח זה לא קל. ואני חושבת על ילדים שההזדמנויות כיום פוחתות בעבורם, איזה עתיד יהיה להם ולאלו שחיים בצד העשיר של ההזדמנויות. כיום, אני רואה כיצד היעדר הזדמנות וידע השפיע עלי: היעדר ידע במיומנויות חברתיות, היעדר ידע בחינוך פיננסי, היעדר ידע כללי וכד
מהצד השני של המתרס | 06.06.15
11.
ל-6 - הבעיה מתחילה עוד לפני הקולג' הקהילתי
לפי מה שפאטנם אומר (וגם אחרים), הפערים מתחילים הרבה לפני הקולג'. לילד עני יש סיכוי יותר נמוך להשיג בכלל בגרות (כי בית הספר שלו דפוק), והרגלי לימוד טובים (כי ההורים שלו לא יודעים לקדם אותו), וכישורים חברתיים (כי אין לו חוגים), והכוונה טובה (כי הסביבה שלו לא מכוונת להצטיינות אקדמית). קח בחור צעיר ממשפחה מבוססת ומשכילה ושים אותו בקולג' קהילתי - אם הבסיס שלו טוב, יש לו סיכוי טוב לקדם את עצמו גם מנקודת התחלה כזאת. חבל שארה"ב הגיעה למצב כזה, ועוד יותר חבל שאנחנו בעקבותיה. ותודה לביבי מצד אחד וש"ס מצד שני, שהביאונו עד הלום.
 | 06.06.15
10.
כתבתי שני עמודים לפני חמש שנים שאומרים את אותו דבר - לא צריך לקרא ספר שלם
היעלמותם של כלי השוויון והמוות הקליני של רעיון שוויון הזדמנויות בחינוך מי הילדים "הבעייתיים" שמערכת החינוך משקיע בהם אלפי "שעות פרטניות" , איך ילד סקרן, מלא מרץ מגיע לכיתה א הופך בכיתה ג' או ד' לילד "בעייתי" ו"חלש". מתי הילד הספיק להפוך ל"בעייתי וחלש" . הרי כולם מתחילים יחד את הלימודים. עם אותם ידיעות ומיומנויות למידה . האם המענה לתלמידים "חלשים" ממוקד מול הקשיים שלהם, מול מיומנויות שפה וחשיבה מתמטית שאינן עומדות בסטנדרטים הנדרשים, האם התלמידים יקבלו more of the same ולא יחול שינוי בהישגים. מחקרים רבים תומכים בכיוונים שאני מציין. יתרה מזו דוח מקנזי שנערך על ידי מקנזי ושות' בשנים 2006, 2007 מראה שיתכן ששיפור ההישגים של התלמידים נמצא במקום אחר. ואנו מחפשים את הפתרון היכן שיש פנס. על פי דוח מקנזי, השקיעו בארה"ב בין השנים 1980-2005 מיליארדי דולרים: בהעלאת התקציב לכל תלמיד ב- 75%, אלפי יוזמות חינוכיות , הקטנת מספר התלמידים בכיתה ועוד.. ובסוף כאשר בחנו ומדדו את ההישגים של התלמידים מתברר שההשקעה לא השפיעה כמעט על הישגי התלמידים. זאת ועוד בדוח זה נמצא שתלמידים אשר נכשלו בגיל 11 יש סיכוי של 6% לתעודת בגרות מלאה. בנוסף לתלמידים מתחת לגיל 7 שנמצאים ב-20% העליונים יש סיכוי של פי שניים להשלים תואר באוניברסיטה לעומת חבריהם הנמצאים ב-20% התחתונים. וגיל 7 זה "בערך" כיתה א', ב'. כבר בנקודת הזמן הזו "נחתכים הדברים"!!!, שני ילדים הגיעו לכיתה א' ובכיתה ב' גורלם נחרץ, איפה והיכן נוצר הפער? העובדות אינם מעידות על גודל הבעיה שחורגת מתחומי בתי הספר ומאיימת על החברה הישראלית. רק כ- 55% מהתלמידים מסיימים בגרות בהצלחה. עמידה בתנאי הסף לכניסה לאוניברסיטאות היא מנת חלקם של פחות מ-25%. ואם תלמיד רוצה ללמוד באוניברסיטה או בטכניון מסלול יוקרתי( מדעי המחשב, ביוטכנולוגיה, רפואה..) יגלה ש"ציון הסכם" שלו ( ציון משקלל בגרות ופסיכומטרי ) צריך להיום מעל 94, וציון סכם כזה יש בערך ל – 3% מבעלי תעודת בגרות!!!! כלומר לאחוזים מאוד בודדים מילדי המדינה יש סיכוי אמיתי לעסוק באחד מתחומי העיסוק העתידיים שיצרו מוביליות חברתית . יותר מ-90% מהבוגרים יהיו שואבי המים וחוטבי העצים של מדינת ישראל !! הכיוונים לפתרונות. הבעיה המרכזית ושם גם נמצא חלק גדול מהפתרון, המדינה ותרה על כל מערכות יוצרות ספריות בתי הספר במסמך הסטנדרטים של משרד החינוך בתחום החשוב ביותר מיומנויות שפה, יש דרישה שכל ילד יקרא לפחות 15 ספרים בשנה, מרבית הספריות בבתי הספר נסגרו. מוזיאונים כל המוזיאונים למדע \אמנות בארצות מפותחות הם ללא תשלום לילדים ונוער, בישראל ביקור כרוך בתשלום. חינוך טרום בית ספר מדינת ישראל משלמת את שכר הגננת בגנים. מלבד זאת הגנים נתונים לאחריות הרשות המקומית. גילאי 4-6 מרכזיים בתהליכי התפתחות הילד. והגנים בישובים רבים חסרי כל תשתית חינוכית, ללא סביבות למידה בנושאים החשובים להתפתחות הילד. בשנתיים החשובות כל כך להתפתחות הילד, המדינה לא נמצאת, בשנתיים אלו נוצר חלק גדול מהפער.ילדים מגיעים לכיתה א' עם פער מובנה בהתפתחות וביכולת ללמוד ולצמוח. ומיד נוצר פער והדרישות בבית הספר. ילדים אלו מתחילים להבין שהם "בעייתיים", עד כיתה ג' הם יכללו בקבוצות פרטניות בהם מורים מנסים להציל את מה שניתן היה לעשות שנתיים ושלוש קודם בפחות עלות וביתר יעילות. נגישות לחוגים והעשרה אם נתייחס לשני ילדים שונים , האחד היה בגן בישוב מבוסס בו ההורים מכספם העשירו את סביבת הגן, הביאו חוגים מיוחדים לגן והעשירו את עולמם של הילדים. השני היה בגן "שמרטפות" נטו. כך התחילו שניהם את בית הספר, הפער בכיתה ב' כבר נוצר ועתה הוא מתרחב. האחד חוזר הביתה לשחק "בחוץ" השני מוסע לחוגים שונים. המדינה לא נמצאת כלל במערכת הזו. כאשר שני הילדים שלנו עולים לכיתה ד' או ה' , הפער ביניהם הוא של שנתיים שלוש בהישגים הלימודיים, האחד רוצה להיות מדען, מהנדס או אדריכל והשני רוצה רק לשרוד. לסיכום השילוב בין נטישת המדינה את כל המערכות הבלתי פורמליות, מתן שירות בסיסי לא מספק בחינוך טרום בית ספרי, גורם לכניסת ילדים לבית הספר עם פער מובנה, לאורך השנים עד כיתה ה' הפערים רק גדלים ומתרחבים במקביל גם במערכות פורמלי וגם במערכות הבלתי פורמליות . אני סבור שהרעיון המזקק את המושג דמוקרטיה הוא שוויון הזדמנויות בחינוך. כך שכל תלמיד יכול להיות כדברי שלמה ארצי "מלך העולם", ותאמינו לי כל ילד חולם להיות מהנדס, מדען, צייר, טייס, אדריכל. זה אנחנו המבוגרים מנפצים את החלום ויליאם פרג'ון - פיתוח סביבות למידה ותוכניות לימוד יועץ פדגוגי ארגוני
ויליאם | 06.06.15
6.
הבעייה היא לא בהשכלה כפי שהוא מתאר כי יש המון מילגות, אלא בקשרים החברתיים לאחר כך...
יש בארצות הברית המון מילגות ללימודים בקולג', ולכן יש סיכוי לחכם עני ללמוד מקצוע טוב. זה גם קיים בשטח. הבעייה מתחילה עם סיום הלימודים וקבלת התואר. ופה מה שמשחק זה רק אלו רשתות חברתיות יש לכל אחד. אלו שהלכו לקולג'ים הפרטיים היוקרתיים יצרו רשתות חברתיות עם ילדי עשירים, וייקל עליהם להתקבל לחברות ותאגידים גדולים, דרך הורי חבריהם. אלו שהלכו לקומיוניטי קולג' ומשם להשלים לתואר אקדמאי בקולג' ממשלתי, מן הסתם לא עם קשרים חברתיים מתאימים וימצאו את עצמם במשרות ממשלתיות עם משכורות נמוכות ובלי קשרים.
צודק ולא צודק | 05.06.15
2.
הבעיה היא ששוב יקחו ממעמד הביניים כדי לממן את העניים
ואילו העשירים באמת לא ישלמו... ואז לילדי מעמד הביניים, שהוריהם עובדים הכי קשה, יהיה עתיד פחות טוב ופחות ביטחון. ילדי העניים (שבקושי עובדים או לא משכילים) ישגשגו, והכי חשוב- העשירים יהנו מכך שיהיו מלא אנשים על גבול העוני....
איילת | 04.06.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת