אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועדת השרים אישרה: תוחמר האכיפה על רוכבי אופניים חשמליים

46 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

46.
חלמאים בישראל
מחוקק יקר איזה הגיון עומד מאחרי המחשבה שהחרמת כל האופניים הלא חוקיות יותיר את כל 500000 האופניים החשמליות החוקיות הנעות היום בארץ, ללא תאונות ונפגעים אולי לאור ההצלחה שלכם במניעת תאונות דרכים עם מבחן תוצאה מזעזע של 400 הרוגים בשנה החלטתם שהנזק לא מספיק, והורדתם גם את רוכבי האופניים החשמליות כדי שיהיו 500 הרוגים בשנה בהצלחה ובברכה מהמשפחות השכולות
אילן | 19.03.16
45.
כלים שלובים
לכבוד אור ירוק אנא תקראו עד הסוף להלן ציטוט מהכתבה על פי נתוני מכון 'גרטנר', אושפזו בבתי החולים בישראל מעל 120 בני אדם בחמש השנים האחרונות בשל היפגעות מאופניים וקורקינטיים חשמליים. העלייה הדרמטית ביותר נרשמה אשתקד, שעה ש-91% מכלל הפצועים היו הרוכבים עצמם. 13 בני אדם מסך כל הנפגעים חוו פציעות חמורות. האוכלוסייה הפגיעה ביותר היא גילאי 10-14 ו-14-17 שנים. על פי נתונים אלו הכלי הרכב הכי בטוח שקיים היום בכבישים הוא ? רק ב2015 כ50 הרוגי אופנועים עוד כ 90 הרוגים הולכי רגל והיתר מן הסתם סתם תאונות דרכים וביחד כ 350 הרוגים סימו לב אין עד היום אף הרוג בין רוכבי האופניים החשמליות ההרוגים הם רוכבי אופניים רגילות בכבישים בין עירוניים אז לכבוד כל המשפחות השכולות הבאות נוריד גם את רוכבי האופניים החשמליות מעל גיל 16 לכבישים לתפארת מדינת ישראל 24 נפגעים בשנה, כאשר 90% זה הרוכבים עצמם? על איזה סכנה בדיוק הממשל נלחם כ"כ? למה זה מפריע לו שאנשים מוצאים דרך אלטרנטיבית לרכבים ירוקים
אילן | 10.03.16
44.
הורים מפקירים
ידידי הורים יקרים אתם וכל מי שתומך בהלכי החקיקה הבאים עלינו לטובה, אתם במו ידכם מפקירים את ילדכם, כמה מרוכבי האופניים יהרגו בכבישי הדמים של מדינת ישראל בגלל האכיפה החדשה, לבי ליבי למשפחות השכולות המיועדות, אני רוצה לשמוע מה יגיד אב שכול שמי מיקיריו ניפגע על נסיעה במדרכה במקום בכביש, על פי הסקר היומי של אורלי וגיא כל יום נהרגים כ 2 מסיבות שונות בכבישי הדמים של מדינת ישראל אז להוסיף עוד כ 250 אלף רוכבים למעגל הדמים הזה אולי נסיעה במדרכות עדיף ? אני אין לי כל ספק שאמא שתמכה בהורדת ילדינו לכבישים ילדים בני 16 תכה על חת במקרה של אסון, רבותי במצב שנוצר נסיעה במדרכות תשלימו זה הרע במיעוטו ותישכחו מהאופציה של שבילי אופניים זה לא יקרה תיכנסו לבני ברק תיכנסו ליפו העתיקה תיבדקו את כמות השבילים שכן הוקמו (לא סומנו הוקמו) בארץ לצערי שואף לאפס אז מה שנישאר זה בואו נאכוף לפחות תהיה למישהו הכנסה
אילן | 24.02.16
42.
אכיפה וקנסות לקטנועים שטסים על המדרכות
העיריה והמשטרה לאכוף מיידית את החוק לקטנועים. לא יתכן שהם טסים ככה על המדרכות. יש היום כל כך הרבה מצלמות , אז מה הבעיה . כשרוצים , אוכפים. כשהחליטו על צירים מהירים כמו באבן גבירול, מעמידים פקח כל 10 מטר ומיד רושם דוח. לשים סוף להשתוללות של הקטנועים על המדרכות. להם זה קיצור דרך, לאחרים זה עלול להיות קיצור אחר.
ראובן | 11.07.15
32.
מקום האפניים לא על המדרכה, אך גם לא על הכביש, והשביל קטוע
עד לא מזמן התנידתי בעיקר כהולך רגל ונהג מכונית. לאחרונה התחלתי להתנייד גם באופניים וגיליתי הפתעה: להולך הרגל נדמה שיש שביל אפניים, אבל רוכב שמנסה להגיע מנקודה א' לב', מגלה שיש מקטעים של שביל אופניים (ברובם אפילו רחב מהנדרש), ומקטעים שלמים של מאות מטרים בהם אין שביל, חלקם באיזורים בהם הנסיעה בכביש מסוכנת ביותר. למשל - בדקו כיצד יגיע רוכב אפניים לעזריאלי מצפון, או לעתידים מדרום, ועוד ועוד. ולהבהיר, כרוכב אין לי שום בעיה להוסיף מאות מטרים למסלולי בתמורה לשיפור הבטיחות שלי ושל הסובבים. מצד שני, נדירים הרוכבים שיירדו מהאופניים וילכו לצידם (אני עושה זאת, אך מעדיף שלא). לדעתי אופניים (ועדיף לא חשמליים) מהווים פתרון תחבורתי מעולה לעיר כמו תל-אביב, וכל הכבוד לערייה על יוזמת האפניים להשכרה. אלא, שהפתרון הזה מאלץ רוכבים לעקוף את החוק, כשהם מגלים עד כמה שבילי האפניים מקוטעים והם רוצים לשמור על עצמם. וביחס לאפניים החשמליות, יש הבדל מהותי בין אפניים חשמליות ואפניים שמונעות בכוח שרירי הרוכב: - רוכב ממוצע יתקשה להגיע למהירות של אפניים חשמליות - גם רוכב טוב יתקשה להאיץ כמו אפניים חשמליות (להגיע למהירות המרבית בתוך עשרה או עשרים מטר במקום 50) - רכיבה עם פדלים דורשת ריכוז, ולכן כמעט שאין רוכבים על פדלים שמסתכלים בנייד, לעומת המון רוכבי אפניים חשמליים. פעם החוק הגדיר "אופניים עם מנוע עזר" והציג להם דרישות חוקיות שונות מלאופניים רגילים, אולי ראוי לחדד את ההפרדה הזו.
רוכב אפניים רגילות | 07.07.15
30.
פה באוקספורד כולם נוסעים על אופניים, אבל אף אחד לא נוסע על אופניים חשמליות.
תתחילו לפדל, יא פדלאות. מאלפי זוגות אופניים שבהן נתקלתי פה, רק אחד היה אופניים חשמליות. תגידו- כן, אבל בישראל חם, וואלה. א) היה פה שרב רצח מלפני כמה ימים וזה לא עצר אף אחד, למרות שהם לא שמעו פה על מיזוג אוויר. ב) כשלא שרב יורד גשם והביצים קופאות. בקיצור, יש לאסור אופניים חשמליות.
רעכדע | 06.07.15
29.
פה זה לא שוויץ או אמסטרדם - זו הסיבה מדוע רק קנסות כבדים יעבדו...
ראיתם איך אנשים רוכבים על אופניים חשמליים על המדרכה? בפול מהירות. מצפצפים לאנשים ש״מפריעים״ להם. כאילו המדרכה נועדה לרכב מנועי והולכי הרגל הם פולשים מטרידים. צריך להבין שבמדינה שבה חלק לא מבוטל מקבל ״חינוך״ של בבונים כמו שרואים בסדרה זגורי, או באח הגדול, יש רק דבר אחד שיעזור - קנסות כבדים, רישוי, טסט, מספר רישוי, החרמת אופניים, ומעצר מיידי ל-10 ימים באבו כביר - אזיקים ולניידת - משפט ופיקוח של קצין מבחן בהמשך. זו השפה היחידה ש״המחונכים״ מבית מבינים.
הולך רגל | 06.07.15
27.
תשובה ל - 18
אז ככה: אם ההומלס הוא אריתראי - הוא אדם יקר ורחום בעל לב זהב, פליט ממדינה שסועה, ויש לתת לו זכויות אזרח בדירתך, או למצער להשתמש בשטיחון שבכניסה לבית לעשיית צרכיו. אם הוא ישראלי - הוא כלב ימני מטונף, מוסת, מזיל ריר וחולה, שמצביע ביבי בכל מקרה, ועדיף שימות ברחוב, ולא אצלי בסלון. אם הוא רוסי - הוא שיכור ופושע ואמא שלו עבדה ברחוב, כמו כל הרוסיות. לא פלא שהוא ברחוב. ברור שאין לו זכויות אצלך בסלון. אם ההומלס הוא ערבי החי בשטחי ארץ ישראל - א.ק.א פלסטיני - הדירה היא שלו, ולא שלך. אחרי סדרת פיגועים שיבצע בך, בבניך ובבנותיך, הוא יבכה שלקחת לו את הדירה. או אז תתפשרו על מטבח ושירותים תחילה, וחזקה משותפת בחדר השינה, כולל בעילת אשתך לפרקים, נניח בימים הקדושים וברמאדן. אז גם תגלה שהיא היתה אשתו מלכתחילה, אלא שהדבר נעלם מעיני הציבור באמצעות הפרוטקולים של זקניך, הידועים בשם כתובה. כך או כך, האו"ם יגנה אותך, העולם ישנא אותך, תדרש לגרש את התינוקת מעוטף מרפסת, ותואשם ברצח עם. איתך במאבקך הצודק - חזק ואמץ. אגב, אתה איש מגעיל וחסר לב. ניחא, יש רבים כמותך.
בנק עם און | 06.07.15
26.
ל 25 תסע לעבודה על הכביש - אופניים חשמליים זה כמו טוסטוס אבל יותר מסוכנים כי
לא שומעים אותם, אופניים חשמליים זה כלי ממונע לכל דבר ומכיוון שהם גם מהירים אסור שיקחו להולכי רגל את המדרכות. אתה יודע כמה פעמים בכל יום יש תאונה או כמעט תאונה בין אופניים חשמליים שחותכים את הולכי הרגל מכל הכיוונים!!!
יוסי | 06.07.15
25.
חוסר צדק בכול
שוב המדינה לא יודעת לעשות הפרדה בין אוכלוסיות כמו בכל דבר ( משכנתאות-דיור-למה לגזור את אותו דין על זוג שרוצה לקנות דירה שניה להשקעה לעומת אדם או זוג מבוסס עם 2-3-4 ויותר דירות???)גם באופניים אני מוצא את אותו היגיון מעוות של המחוקק האימפוטנט. למה שאנוכי, בעל רישיון רכב וניסיון עשיר על הכביש , אהיה בקנה מידה אחד עם נער בן 13 או 14 או 15 שלא יודע כלום כנראה על איך לנהוג בדרכים הרי מי שמוציא שם רע לכלי היעיל הזה אלו אותם נערים מתבגרים שטופי הורמונים שהוריהם לא יודעים להגיד להם פשוט לא! הכלי הזה נותן לי אפשרות להגיע למקום עובדתי ללא שימוש ברכב מזהם ללא עלות דלק, ללא עלות ביטוח וטסט וללא בלאי. אבל המדינה מחפשת כל הזמן מקורות הכנסה נוספים אז למה שאהיה מופתע.
האזרח האבוד | 06.07.15
23.
חוק פופוליסטי מבית היוצר של פוליטיקאים מתחילים. תקנות שמציע תגובה 2 יעילות יותר
לא צריך חוקים , צריך חינוך לתרבות נהיגה וללמוד להתחשב באחר. אופניים הוא כלי ידידותי לסביבה ופחות מזהם כאשר עושים בו שימוש נאות. כל הכבוד למגיב 2 , תקנות לפי 2 יעילות בהרבה מכל חקיקה שמציע בן ארי
וירו | 06.07.15
22.
השתגעתם??? לאסור כניסת רכבים לעיר / מס גודש!!!
יש לי רישיון, יש לי שתי מכוניות ואופנוע. עדיין מעדיף לרוב הסידורים בעיר, חוץ מאשר להסיע כמה ילדים או קניות גדולות, לקחת את האופניים החשמליים. הגיע הזמן להפעיל תחבורה ציבורים נורמלית בתוך העיר ולהפעיל מס גודש שיוציא לבעלי המכוניות את החשק!!! כמה נפלא יהיה לגור בעיר בלי מכוניות! כמו לגור במושב! חכו, זה יגיע כשהילדים שלנו שהתרגלו לאופניים חשמליים ייתפסו פיקוד כל המתנגדים הם בעלי אינטרסים מתחום הרכב!!!!
ירון | 06.07.15
19.
במקביל הגיע הזמן להקצות יותר כסף לסלילת שבילי אופניים
בתוך העיר, אופניים הם כלי תחבורה יותר יעיל ומשתלם כלכלית מאשר מכונית. לא רק לרוכב, אלא גם לרשות המקומית ולמדינה. כמות הנוסעים שעוברת פר רצועת רוחב דרך בשביל אופניים בעיר, היא גדולה מאשר בנתיב של מכוניות. המדינה תחסוך כסף והכלכלה תצמח אם היה השקעה גדולה יותר בסלילת שבילי אופניים בכל הערים בארץ.
יחסוך הרבה כסף למדינה | 05.07.15
18.
יש לאסור נסיעת אופניים על המדרכה
רק במדינת ״כל אחד עושה מה בא לו״ בנאדם שהולך על המדרכה צריך להסתכל כל הזמן ימינה ושמאלה כדי שלא ידרסו ויאשפזו אותו, שלא לדבר על ילדים קטנים וקשישים - שאז זו סכנת מוות. המדרכה צריכה להיות אזור בטוח לחלוטין להולכי רגל. מה פתאום רכבים חשמליים על המדרכה? אז מה אם ״עדיף״ להם לנסוע על המדרכה? גם להומלסים ״עדיף״ להתנחל אצלי בבית, זה אומר שאני צריך עכשיו להתחלק איתם בסלון?
אני | 05.07.15
14.
למיכאל
גם אני רוכב אופניים חשמליים ובעבר גם רגילים. אם אתה על המדרכה אתה לא אמור לרכב ב10-15 קמ"ש אתה צריך להתאים את המהירות שלך להולכי הרגל שזה 3-6 קמ"ש רוכבי אופניים לא מנוסים לא מסוגלים לרכב במהירות כזו איטית בלי לאבד שיווי משקל ועוד לא דיברנו על יכולת לעצור את האופניים במקום לכמה שניות מבלי להוריד את הרגליים בעת הצורך. רוב רוכבי האופניים החדשים לא מסוגלים לעשות כאלה דברים ובגלל רוכבים שלא מתחשבים בהולכי הרגל כמוך המדרכה נהייתה שטח אסור לרוכבי אופניים כשחייבים אותה מדי פעם לקיצורים קלים. והפחד שלך מרכיבה בכביש מראה כמה שאתה לא מנוסה, אתה צודק שהאופניים לא מספיק מהירים בשביל להשתלב בקלות בתנועה בכביש אבל זה עדיין לא כזה קשה, והרכיבה על הכביש היא מהירה יותר, עם פחות עצירות ורעידות בישבן, הכביש זה המקום הכי נוח לרוכבי אופניים.
שי | 05.07.15
12.
אופנים חשמליות
מיכאל שלום, אני מסכים שצריך לרכב על המדרכה , אבל איך בדיוק יוכלו לאכוף את המהירות של רוכב האופניים? מצד שני רכיבה על המדרכה גם במהירות שציינת יכולה להיות מסוכנת למי שלא מנוסה ואומר לך אתז ה אחד שרוכב עליהם מידי פעם. כמו כל דבר העניין יותר מורכב וצריך לחשוב בצורה שקולה שיהיה בהצלחה לכולנו
יגאל | 05.07.15
8.
כרגיל דופקים את מי שאפשר
וכרגיל רק מדברים על חובות ולא על זכויות. למה שלא יאכפו על הולכי רגל שהולכים על נתיבי אופניים (המעטים שיש) קנס כספי? לנה שלא יסללו עוד נתיבים לאופניים? ביטוח.. כרגיל לחלוב את מי שרק אפשר ולמלא את כיסי הטייקונים מדושני העונג. הגבלה לגיל מבורך בהחלט.
דורקס | 05.07.15
1.
למה אסור ליסוע על המדרכה?
מה אתם רוצים שאני יהיה על הכביש? כשאני על הכביש אנשים צופרים לי בלי סוף וזה מעצבן מאוד, והרבה מאוד מהכבישים צרים מדי כדי שהאופניים שלי והמכונית יוכלו לעבור באותו רגע אחד ליד השני. זה מאוד מסוכן. אתם יודעים מה אני עושה? פשוט נוסע מאוד לאט במדרכות. משהו כמו 10-15 קמ"ש. זה מספיק לאט כדי שאם יצא לי לראות הולך רגל אני יבלום או יתרחק ממנו. מירב בן ארי לא יכולת לחשוב קצת? מה הבעיה להגביל את המהירות ל10 קמ"ש כשנוסעים ליד אנשים? רק אם נוסעים במהירות של 20-30 אז זה כבר מסוכן אבל 10 ממש לא.
מיכאל | 05.07.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת