אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

משרד האוצר: לבטל את הרכבת הקלה בגוש דן

42 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
מזל שמישהו התעורר לראות את ההרס הכללי ב
מזל שמישהו התעורר לראות את ההרס הכללי ב -4 ערים בו זמנית. בתכנון נכון היו מתכננים בהדרגה ומתקדמים בהתאם לתקופה בה הגיעו בכל שלב .  תכנון לחמש או שש שנים לא יתאים לקידמה שמתרחשת בעולם בכלל ולנו בארץ שזה קורה לנו בפרט. מי הורס ככה 4 ערים ? רק בור וחסר התחשבות באנשים -באוכלוסיה המתגוררת לצד ההרס והמיכלים המוקמים לצד בתיהם ודירותיהם .  מישהו בדק איך זה לחיות ככה???????
Tooth | 11.07.16
41.
הקטע התת קרקעי בקו האדום חייב לתפקד כמטרו ולא כ"שעטנז" מוזר.
מה קורה באוצר? בעבר עיריית תל אביב התחננה למטרו, האוצר ומשרד התחבורה התנגדו. עבר כל כך הרבה זמן כעת תחזיות הביקושים של שנות ה- 90 מתממשות לנגד עיניהם ואיתם ההבנה שאין ברירה חייבים רכבת תחתית בקווים בעלי ביקוש גבוה. כעת הרבה יותר קשה, אבל יש להציל לפחות את הקטע התת קרקעי בקו האדום, שיוקם בעלות יקרה וגבוהה הקרובה מאוד למטרו. כך שיתפקד כמטרו ולא כרכבת קלה על מגבלותיה.
shmulik | 06.10.15
37.
אפילו הטוקבטיסטים אמרו שעדיף רכבת תחתית
איזה מפגרים מנהלים את נת"ע ומשרד התחבורה כל הציבור היה בעד רכבת תחתית ורק עכשיו עליתם כל זה ??אח תעצרו את הפרויקט פשוט תפרו עמוק יותר ותהפכו את הרכבת לתת קרקעית !! ואם צריך תזיזו תשתיות עירוניות,גניזה ותכנון מחדש תעלה אותו דבר אם לא הרבה יותר!
אבי | 02.10.15
36.
אוכלוסיית ישראל צפויה להגיע ל 16 מיליון במהלך המאה ה 21
1. לא נכון להסתכל על ישראל כעל מדינה של 8 מיליון תושבים כשמתכננים קדימה. 2. כשאתה מסתכל על מדינות בגודל של 10-20 מיליון תושבים, אז דווקא באלו שהאוכלוסיה שלהן מפוזרת ב 2-3 מטרופולינים התחבורה יעילה יותר. למשל שבדיה (10 מיליון תושבים שמפוזרים ב 3 מטרופולינים - שטוקהולם, גטנבורג, מלמו).
תשובה ל 34 | 02.10.15
34.
תגובה ל-17
במדינה בגודל של ישראל, עם 8 מיליון איש, אין צורך ביותר ממטרופולין אחד או שניים. תבדוק מדינות בגודל של ישראל, ותראה כמה מטרופולינים יש שם. (האמת שאין הרבה מדינות בגודל הפיזי של ישראל, למעט כל מיני איים ומדינות-עיר זעירות, אבל תשווה לאוסטריה, שווייץ, קרואטיה, סלובניה, בלגיה, הולנד, מקדוניה, סלובקיה, אלבניה) מה שכן צריך זה מערכת תחבורה מצוינת, בעיקר תחבורה ציבורית, וכמו כן כמה שיותר שבילי אופניים ושבילי הליכה נוחים בתוך הערים.
 | 02.10.15
33.
למי יש 250 מיליארד שקל פנויים?
זה כבר מתקרב לסדר גודל של הכסף שאירן מקבלת עכשיו מסיום הסנקציות. כמובן שאין לנו את הסכום הזה. מה שהאוצר עושה - מבטל תוכנית לא-מושלמת על ידי תוכנית יקרה ולא מעשית - מבטל תכנית יקרה ולא מעשית - ואז אין לנו שום רכבת והאוצר מרוויח מיליארדים ממסי רכב. מבריק, לא? הרי מי היה תומך בהם אילו פשוט אמרו שרוצים סתם לבטל כדי לחסוך כסף לדברים חשובים כמו הסכמים קואליציוניים?
יאיר | 02.10.15
31.
בעד ביטול הרכבת הקלה
שטח גוש דן במעגל הפנימי כ160קמ"ר, די קרוב לשטחה של פריז. שטח גוש דן במעגל המורחב דומה לשטחה של לונדון רבתי. שתי ערים מובילות בעולם מצויידות ברכבת תחתית כבר למעלה ממאה שנים וממשיכות בפתיחת קווים חדשים ושדרוג ישנים. נראה שלמרות חסרונות כאלה ואחרים, עדיין אין חלופה הולמת לרכבת תחתית. משך שנים נלחמו פקידי האוצר בראשי ערים, שהתעקשו לקבל בשטחם קווי רכבת תת קרקעים. עתה מישהו באוצר התפכח מאשליית החיסכון בקווים עיליים וטוב שהתפכח עתה, בשלב תחילת החפירות. רכבות קלות TRAM, מסוכן למשתמשים בדרך, בא על חשבון אמצעי תחבורה אחרים ובעיקר מכוער.
 | 01.10.15
29.
לאט לאט מבינים באוצר
שכאשר רוצים לבנות רכבת תחתית או אמצעי תחבורה כלשהו שיחזיק 100-150 שנה, רצוי לעבוד עם חברות שיודעות לתת פתרון מלא (קידוח \ חשמל \ מחשוב \ רציפים), ועושות את העבודה הזו עם נסיון של +-100 שנה. רק רכבת תחתית מלאה (ללא עליות לגובה פני הכביש) ללא חסימות שיכולות להיות בגובה פני הכביש תציל את גוש דן מכאוס תחבורתי. שווה להשקיע יותר כרכבת תחתית אמיתית כדי למנוע בזבוז מאות מיליוני שעות עבודה בהמתנה בפקקים אינסופיים (לרכב הפרטי וגם לציבורי). - גם לזה יש שווי כלכלי. הנה חברה צ'כית שעושה את העבודה כבר 100 שנה: http://www.metrostav.cz/en/
אזרח רגיל | 01.10.15
25.
למעיר 12
כן, אפשר להרוס ולבנות בתים במרחק של רק 490 מטר או 510 או כל טווח אחר שימצא לנכון. הטווח הוא לא העיקר, העיקר הוא שיש לשלב את בניית הרכבת עם התחדשות עירונית מכוון שהיא בכל מקרה נעשית ונדרשת, ואם היא תעשה במקביל לבניית הרכבת ימנע סבל מהתושבים, וכמובן שלתושבים הרבים הנוספים שיגורו שם יהיה פתרון תחבורתי נגיש ונוח.
רובי | 01.10.15
24.
הפתרון לא תחבורתי. אלא באיזון העיר תל אביב
לא ייתכן שיהיו בתל אביב יותר תעסוקה ממגורים. יש בעיה עם היוממות שדורשת כניסה לעיר באותה שעה. שיהפכו תעסוקה למגורים ואת התעסוקה לפרברים. נ מ א ס מזיהום האוויר, נמאס מהפקקים, נמאס מהמחסור בחניה ובמיוחד מהארנונה הגבוהה לתעסוקה.
אילון | 01.10.15
23.
מעולם לא תכננו וגם לעולם לא יתכננו נכון... העיקר לבצע להרוס וחוזר חלילה...
לפחות זה נותן פרנסה לכמה פועלים. כנראה באוצר הגיעו למסקנה שבניית הרכבת לא שווה את הגירעון שנוצר מהפקקים ומעובדים שלא מגיעים לעבודה לפרנס את הכלכלה הלאומית ואת כיסם. מי מתחיל פרויקט כזה בלי לבחון את כל האפשרויות מראש??? מה הבעיה לשלב גם רכבת קלה וגם מטרו??? מספיק עם תירוצי הגרעונות, שיביאו מהנדסים אירופאים ופועלים שכבר עשו זאת בעבר במדינות מתוקנות ויתחילו לעשות פעם אחת ולתמיד משהו כמו שצריך!!! ויתחילו לקצץ בשכר של עצמם עבור טובת כלל האזרחים שבזכותם הם יושבים על הכיסא שלהם במגדל השן.
 | 01.10.15
21.
היהודים הם כנראה העם הטפש אי פעם בהסטוריה האנושית
כל כך הרבה תכנון וכסף וחברת נת"ע מושחתת אחת ובלאגן ופקקים והשמדת גשר מעריב ועסקים שנסגרו והפסידו כסף ובסוף מסתבר שהעבודה היתה מלכתחילה דמיקולו ולא חשבו על הכל כמו שצריך. חלמאות שצריכה לגרום לישראל כץ לעשות חרקירי מרוב בושה. הקו האדום היה אמור להיות רק ההתחלה, שלא תעזור לתל אביבים ולא תסייע להתמודדות עם הפקקים בעיר. תושבי תל אביב מוכנים לסבול כי הניחו שיש עוד קווים בהמשך. עכשיו הקו הזה הוא חסר משמעות - לעצור הכל מיד עד שמחליטים מה הלאה.
בשוק | 01.10.15
17.
הפתרון הטוב ביותר הוא לבנות בב"ש, חיפה, ירושלים, אשקלון, בקעת הירדן
זה ידוע שמעבר לגודל מסוים, ההשקעה הנדרשת בתשתיות תחבורה פר תושב רק הולכת וגדלה ככל שהמטרופולין גדל. המשך גידול של גוש דן, יביא להוצאות עתק שישראל תתקשה להתמודד איתן. הפתרון הטוב ביותר כלכלית - הוא לפתח ולהגדיל מטרופולינים אחרים. חיפה והקריות, מטרופולין באר שבע, ירושלים רבתי, אשקלון ואשדוד שיש להן פוטנציאל לגדול ביחד להיות עיר גדולה. ויש גם אפשרות להתחיל עוד היום לתכנן עיר חדשה וגדולה בבקעת הירדן. בבקעת הירדן יש שטחים גדולים וריקים, יש שם מספיק מקום כדי לבנות עוד גוש דן. צריך להתחיל לתכנון היום, כדי שבעוד 15-20 שנה יהיה אפשר לבנות שם את העיר החדשה.
גוש דן כבר גדול מידי | 01.10.15
14.
הסיפור (האמיתי) של תחתית בגוש דן
בשנות ה-50 של המאה הקודמת ניסו צרפתים למכור לנו כל מה שזז: מטוסים, טנקים, אוטובוסים, מכוניות - וגם רכבת תחתית. "זה נורא יקר, ואנחנו מדינה עניה" אמרו פקידי האוצר. "נכון", ענו הצרפתים "אבל מנסיוננו, זה הולך ונהיה עוד יותר יקר עם השנים. אם תעשו בעוד עשור - יעלה פי כמה". "לא יכל להיות!" אמרו באוצר, ומאז - כל עשר שנים בערך - הם בודקים שהצרפתים אכן צדקו. רכבת קלה היא בלוף: אוטובוס על פס, שתופס המון שטח-כביש ועוצר תנועה. התועלת היחידה שלה היא לפוליטיקאים שיכולים להגיד "עשינו רכבת!". היטיב להגדיר ראש עיריית ירושלים: "רכבת תקלה". אבל הפרויקט הזה כבר גילגל מילארד(!) שקלים לשום מקום, ומי שזכה בהם יגיד "עוד, עוד! אסור לעצור!" אפילו כשבא נער-אוצר וקורא בקול "המלך עירום!".
 | 01.10.15
13.
חבורה של שרלטנים
החבורה הקרויה "נערי האוצר" כבר גרמו בעבר לאסונות כלכליים לא מעטים.כמה הם נלחמו נגד התפלת מים ? זה לא כדאי, יש בצורת רק פעם ב 7 שנים, הכנרת לא מתייבשת אלא רק מעט מהטענות שהם השמיעו.. עד שהגיע שר שצפצף עליהם הקימו מתקני התפלה ,הפסיקו עם משמעת המים החמורה. שמעתם בשנתייים האחרונות שיש בעית מים בישראל? לא שמעתם כי אין .הבעיה נפתרה תוך צפצוף אחד גדול על חבורת הצעירים שבודקת כל דבר כשאלת גרוש של הרגע, ללא חזון וללא ראיה איסטרטגית ארוכת זמן.כל הערים הגדולות בעולם פריז לונדון ניו יורק וושינגטון מוסקבה וקהיר מפעילות מטרו רק כאן תהיה בעיה ? מפגרים.אין תעלת ימים זה בגלל אותם שיקולים לא עניניים. בשנת 55 הסתיים פרויקט המוהיל הארצי , היום זה לא היה מתרחש, אבל אז אשכול ספיר ובן גוריון עשו מה שחשוב בראיה ארוכה ולא מה הילדים באוצר מקשקשים. אל תקשיבו להם אנו זקוקים לגיוון באמצעי תחבורה רק כך נשחרר לחצי תחבורה.
נאור | 01.10.15
11.
כולכם בורים חסרי הבנה בסיסית
מה צריך מטרו?! תבנו תשתיות ל-10,000 אוטובוסים על חשמל (כדי למנוע זיהום אוויר, וכן אני יודע שייצור חשמל לכשעצמו מזהם גם), ונתיבי תחבורה ציבורית שרכב פרטי שיסע עליהם יקבל 10,000 ש"ח קנס, תחסמו כניסה לערים גדולות לרכבים פרטיים ותגבו אגרה על כניסת רכבים (אשתמש באותו תירוץ לטובת המטרו בכך ש"יש מטרו בכל העולם" אבל גם לוקחים עמלת כניסה "אגרה" בכל עיר גדולה בעולם) ותפתרו את כל הבעיות... מטרו צריך פה....בקושי לבנות חלון או קיר פנימי אפשר לעשות בארץ אז כזה פרוייקט?? חלמאות לשמה.
חכם מה הוא אומר | 01.10.15
8.
תנו לקבלן סיני לעשות את העבודה
הוא מסיים תכנון תוך 4 חודשים, וביצוע תוך שנתיים וחצי, וכל זה בעשירית מהעלות. כמו שקבלן סיני בנה את מנהרות הכרמל, בזמן קצר יותר ובעלות נמוכה יותר מהתכנון. אפשר גם לעשות את הפרוייקט הזה בצתורת BOT (עם פיקוח על המחיר כמובן). כך שזה לא יעלה למדינה אפילו אגורה שחוקה אחת.
 | 01.10.15
7.
להביא חברה אירופאית שתעשה את הכל
במקום להושיב שנים על גבי שנים מהנדסים ישראליים שלא מבינים כלום להביא חברה חיצונת מארופה, בה יש מערכות מטרו מאורגנות בכל עיר שיתכננו רכבת תחתית בכל גוש דן. נכון, עדיין צריך תקציב מאוד גדול כדי להוציא את זה לפועל (אםשר להוריד קצת מהביטחון, נשבעת שלא יקרה כלום) אבל שלה התכנון וההכנה לא יקח 20 שנה אלא שלישי מהזמן. הבעיה שבממשלה מנסים לעצור פרוייקט כזה בכל דרך אפשרית, הרי אם תיהיה תחבורה ציבורית שמתפקדת היטב אנחנו חס וחלילה גם ניסע בה ואז ניסע פחות במכוניות, משמע יקנו פחות מכוניות, משמע במדינה תרוויח פחות על המס שהיא לוקחת על כל רכב שנכנס לארץ. ואז גם נצרוך פחות דלק. איך החברים הטייקונים של ביבי יתפרנסו אם לא נקנה מליון רכבים בשנה ונצרוך דלק במחירים מופקעים.
 | 01.10.15
2.
צודקים ב 100%
הרכבת צריכה: 1. להיות רובה תחתית ולא קלה (יותר מהירה ולא מפריעה לתנועה) 2.להיות פרוסה הרבה יותר מהתכנון המקורי 3. לעבוד גם בשבת (נהגים לא יהודים) 4. כל בניין בעל 4 קומות ומטה שנמצא כ 500 מטר מתחנת רכבת יש להרוס ולבנות בניין חדש וגבוה יותר במקומו. אם כבר עושים פרויקט כזה כדאי לעשות אותו כמו שצריך.
רובי | 01.10.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת