אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האתיקה של האוטומטיקה

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
אם עולם התוכנה היחיד שאתה מכיר זה ווינדוס, ומה שעשוי ב...
ומה שעשוי באותו סטנדרט, אז ברור ששיטת העבודה בעולם התוכנה תראה לך ככזאת שאפשר לקרוא לה "נפילה חופשית". במציאות, יש תוכנה מורכבת בבלמים של רוב הרכבים שנמכרים היום. ובאופן מפתיע- אף אחד מהם לא נכשל ברגע האמת והורג את נוסעי הרכב. תוכנה גם מגדירה כמה דלק יתערבב עם כמה אוויר בדרכו של הדלק מהמיכל אל המנוע (מה שהחליף את הקרבורוטור לפני 20 שנה). ותראה איזה פלא... רכבים לא נכבים באמצע הנסיעה. תוכנה גם אומרת למטוס שלך איך להגיע בבטחה לשדה התעופה, ובתנאים מסוימים גם לנחות בשלום. תקשורת ושליטה על לווינים גם הם נעשים באמצעות תוכנה. ולווינים לא נופלים לארץ. ולבסוף, תוכנה מסוגלת למפות את כל טריליוני הבתים שיש באינטרנט, ולהביא לך את תוצאות החיפוש שלך ממש מהר- בכל פעם שתבקש. וגם זה לעולם לא נכשל. כמובן מיותר אפילו לציין שאם תוכנה תכשל, אז יש מצב שטילים גרעיניים לא יעופו לאזורי הניסוי שלהם, וכיפת ברזל תעשה יותר נזק מתועלת. במציאות זה לא המצב. זה שמתכנתי מייקרוסופט ראו שהמשתמשים יקנו כל זבל שימכרו להם והסיקו את המסקנות- לא הוגן להכתים את כל עולם התוכנה בגלל זה. הבורות פשוט חוגגת בתוך עולם הידע של הדביל הזה.
דביל | 31.10.15
28.
זה ברור מה הרכב צריך לעשות במקרה
הילד על הכביש והמבוגר על המדרכה....לעולם לא לסטות למדרכה. אלו על המדרכה פעלו לפי חוק, לכן אין הם צריכים להיות מעורבים בתאונה. הילד ידרס, ההורים יביאו עוד אחד. לילד שדרסו לו הורה, אי אפשר להביא עוד אחד. אולי את הילד הבא הם יחנכו טוב יותר.
שחר | 31.10.15
25.
אתם בכלל לא מתחילים לדגדג את הקצה של המהפכה שזה יגרום
הבטיחות זה הצד המשני והשולי בעניין. תחשבו על כמות העובדים במשק שיהפכו למיותרים: נהגים של כלי רכב שונים ואנשים הקשורים במקצועות הנהיגה ולימוד הנהיגה. תחשבו על זה שכמעט לא יהיו מכוניות פרטיות אלא בעיקר מוניות, כך שלא יהיה כמעט צורך במקומות חניה בתוך העיר ובחניונים. תחשבו איך זה ישפיע על שוק המוסכים, על הסעת ילדים לבית הספר, לחוגים ולחברים. ברגע שבני אדם לא ינהגו יותר אז גם יהיה אפשר להעלות את מהירות הנסיעה, לא יהיה עוד צורך בתמרורים, ברמזורים או בסימון על הכביש (יהיו סימונים אלקטרוניים), לא יהיה צורך בעוד כיכרות ומחלפים ותרד משמעותית ההשקעה בתשתיות של כבישים ורכבות.
אלון | 31.10.15
22.
הבעיה היא שרכב אוטונומי כיום נוסע בכבישים יחד עם כלי רכב רגילים, נהוגים ע"י אדם!
ברגע שכל כלי הרכב יהיו ללא נהג, זה יהיה סיפור אחר. תאונות תקרינה רק במקרים בהם התוכנה כשלה מסיבות אלקטרוניות או מכאניות. כאשר מכונית אוטונומית צריכה להתמודד עם מכוניות נהוגות ע"י בני אדם, אי אפשר לצפות את ההתנהגות, ולכן גם מכונית אוטונומית תהיה מעורבת בתאונות.
יצחק | 30.10.15
20.
הזמן שידרש לאימוץ מלא של הטכנולוגיה הזו יהיה קצר מאד.
ברגע שיבינו את היחס הנורא של טעויות אנוש בתאונות אל מול הטעויות של מכוניות אוטונומיות, הדרך תהיה קצרה לאסור על אנשים לנהוג בכלל. למעשה, הבעיה העיקרית שאני צופה היא הריצה המטורפת של כל החברות הנחשקות לתחום הזה. דווקא כאן נדרש סטנדרט אחיד ויחיד ותוכנה אחת. כל בעיה תתוקן במקום אחד ותופץ לכלל הרכבים. רק כך ימנעו תאונות הנובעות מהבדלי תוכנות/גרסאות, שיספקו לספקנים כלים למשוך מעט זמן בדרך לבלתי נמנע.
משען | 30.10.15
18.
זהירות -
מסוכן מאוד להעניק "אתיקה" לרובוט לחימה. מישום נניח שנותנים אתיקה לרובוט ובמסגרת כללי האתיקה אומרים לו לדאוג לשלום עולמי כערך אתי. שנה אחר כך , הרובוט מפתח הבנה שבעצם השלום והניקיון לכדור הארץ העולמי יושגו באמצעות כליאת כלל האנושות. ( ר' "אני רובוט" ). בהקשר לתאונות הדרכים - צריך להיזהר שוב באתיקה - נניח שחבורת פושעים רוצה לחסל שופטת והשופטת קנתה את הדגם האחרון של המכונית האוטונומית של גוגל. כל מה שהם צריכים לעשות הוא לקפוץ לכביש מול הרכב האוטונומי ( או לשלם לכמה ילדים בסביבה, כי זה יהיה כבר משחק ) שלה כי התוכנה באוטורובוט מעדיפה את החיים של הרבה על פני החיים שלה היחידה, הרכב סוטה ומתנגש ברכב ממולו או בקיר והינה רצח של שופטת בצורה נקייה. זהירות !
אמיר סלע, עו"ד | 30.10.15
14.
הכתבה מהלכת על שולי הנושא. סיטואציה כזאת לא קיימת בתכנולוגיה
התסריט שמציגים קקשה הוא בעצם חישוב ווקטור התנגשות פשוט ומשחק מספרים עוד יותר פשוט. ובכל מקרה אין דילמות מצפוניות כשזה נוגע להחלטה לבלום כי כל מהלך שהאוטו יעשה מבוסס בעצם על תגובה של בנאדם אבל הרבה יותר מחושבת אנשים שוכחים כמה שנים מתועדות ונתוני נהיגה יש בידינו היום
 | 30.10.15
10.
אתה מתעלם מהדבר הכי בסיסי וחשוב - אינטרנט
המכונית יודעת (לא מעריכה, יודעת) אם בלימה עצמאית תמנע תאונה או לא, לכן אין לה סיבה לבצע אילתור מסוכן (מה גם שהאלתורים שלה תמיד יהיו אלה עם הסבירות הכי טובה למנוע תאונה). אפשר לתכנת לה מה רמת הפגיעה שמותרת לנהג שלה ולהולכי הרגל (אולי יהיה עדיף עם גם הנהג וגם הולך הרגל ייפצעו קל מאשר הנהג כלום אבל הולך הרגל קשה. כל זה ניתן לידיעה מראש ולתכנות). בגלל האינטרנט, המכונית תדע אם בלימה פתאומית תפגע ברכב אחר או לא. בקיצור - העובדה שהאינטרנט קיים אומרת שכל מכונית יכולה לתקשר עם כל מכונית, ולחשב מראש בדיוק מה יהיה הכי עדיף לכולם (ניתן אפילו להעריך אם פגיעה בזווית א' תגרום ליותר נזק מאשר זווית ב' ולדעת איך לסובב את המכונית). החישובים הדרושים הם לא ברמת מורכבות שיידרשו שנים לחשב אותם, אלא מילי שניות לכל היותר. כך שכל שיקולי התאונות מאוד זניחים בויכוח הזה.
רן כהן | 30.10.15
9.
למי שחושב שזו כתבה על העתיד
תכנסו לסופר ותספרו כמה קופות עצמאיות יש. או בקולנוע. או בסניף הבנק. או בכניסה לחניון. מספר הקופאים והנהגים הוא עצום. השינוי האמיתי הוא במקצועות הנדרשים. מאחר וחברות שואפות להתייעל כל הזמן, הלחץ להחליף אדם במחשב הוא גדול. ההתרגשות מרכב אוטונומי היא אולי גדולה אבל תחלוף מהר. אח״כ יישארו לא מעט אנשים בלי עבודה. לא שזה ענין חדש. זה קרה בעבר. ההבדל הגדול הוא בקצב השינוי.
קוקו | 30.10.15
5.
אסור שעודף בירוקרטיה ישתק את הקידמה
נניח שתקום וועדה שמטרתה לנסח ״אמות מידה מוסריות״ למכוניות אוטונומיות, מה תהיה התוצאה? לפחות עשור של דיונים, וויכוחים והתפלפלות משפטית, ודחייה משמעותית ביישום הטכנולוגיה, בשעה שבכל יום נפצעים אלפי בני אדם בכבישים ועשרות נהרגים, דבר מה שטכנולוגית כבר ניתן למנוע. לדעתי צריך לתת אמון בשוק חופשי. אם המכונית האוטונומית תוכיח את עצמה כבטוחה יותר מן הנהג האנושי השוק יאמץ אותה בהתלהבות ואם לא אז לא. סמכו על המפתחים שהם מעוניינים בדרגת בטיחות מרבית, על מנת להימנע מתדמית ציבורית גרועה למוצר שלהם, מה שיפגע במכירות.
אורן | 30.10.15
2.
בנוסף ליעילות הרכב החכם
גם התקשורת עם רכבים חכמים אחרים תמנע תאונות שרשרת. רכב חכם שנקלע ל"מצוקה" יוכל לשדר מסלול חרום שכל הרכבים מסביבו יוכלו לפנות. סטיה בגלל ילד שקופץ לכביש תגרום לכל הרכבים בכביש לסטות\לעצור באותו זמן בניגוד לנהגים אנושיים אשר צריכים לסמוך אחד על השני שיפעלו נכון
 | 29.10.15
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת