אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הבנקים מגבילים את פעילות יועצי המשכנתא הפרטיים

57 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

55.
שמי יעקב יתח ואני מנכ" ל המרכז הישראלי
שמי יעקב יתח ואני מנכ" ל המרכז הישראלי למשכנתאות ותכנון פיננסי. המקרים האמורים אינם מייצגים או משקפים את הדינמיקה בין היועצים לבנק. עד כה הבנקים עבדו עם יועצים מוכרים שאושרו על ידם. הלקוח בדר"כ מעורב בתהליך והיועץ מגיע יחדיו לחתימות בבנק עם הלקוח לאחר שהוסבר לו בפירוט מהם התנאים שהושגו ונבנו עבורו על ידי היועץ. הבנקים שנעקצו יכלו לנהוג באמצעים שונים כמגננה כמו לבקש תלושים מקוריים. ההגבלה של יועצי המשכנתאות החיצוניים פוגעת בלקוחות ומשחקת לידי הבנקים. ללא קשר פיקוח על החברות שמעניקות ייעוץ הינו מבורך ויעשה סדר בענף.
Cone | 24.06.16
54.
תעברו בכל אתר דרושים ותראו את מודעות הדרושים
תעברו בכל אתר דרושים ותראו את מודעות הדרושים ליועצי משכנתאות בבנקים-הם אומרים שם למועמדים בואו תעברו קורס בנקאי של 3 שבועות ותהיו יועצי משכנתא בבנק, רק שיהיה לכם תואר במשהו אפילו לא הכרחי בכלכלה. גם ככה מנהל המשכנתאות בבנק בא כל יום עם טבלת ריביות חדשה לנציג המשכנתא בבנק ואומר לו זה הריביות שצריך לדחוף היום-וזהו זה מה שהנציג עושה כמו תוכי. אם אני יועץ עם תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות וMBA עם התמחות במימון בהצטיינות-שתכלס כל המשכנתא זה עניין של תורת המימון וכו'-זה אומר שאני מבין פחות מהנציג משכנתא הבנקאי שהחל לעבוד שלאחר מעבר קורס משכנתא בנקאי שנמשך 3 שבועות? או שאולי אני מבין יותר טוב את ההשלכה של הריביות המשתנות ושלא צריך להתייחס רק לתשלום הראשוני שהבנק מאשר ומראה בהצעה ללקוח מבלי כל הכוונה מה יקרה עם הריביות שישתנו בעתיד..
Processor | 08.06.16
53.
אני יועץ מוסמך!! יש לי תעודה!! מה הבנקים
אני יועץ מוסמך!! יש לי תעודה!! מה הבנקים יגידו עכשיו? האם הפקיד הממוצע יכול להציג תעודה כמוני? אני בוגר תואר שני מימון + כלכלת המשפחה + מאות משפחות כולל אלמנט התעסוקה חופשת לידה וכו. הבנקאי יכול ב-3 דקות לתת יותר ממני חחחחחחחח הצחקתם אותי. זה מענין, מחר אני הולך לבנק בתור גיס של הלקוח שלי ומבקש מהפקיד תעודות.
יהודה170 | 08.06.16
48.
אחרי שעתיים היום עם לקוחות ולפני הכנת תזרים
אחרי שעתיים היום עם לקוחות ולפני הכנת תזרים כספים משפחתי רב שנתי אי אפשר להגיד שיש לי 1/3 1/3 1/3 כי אני כן יצירתי, כן בודק אפשרויות אחרות ולכן גם מוציא את התמהיל הכי נכון 200 אלף חיסכון על 600 אלף זה סטנדרד אצלי (ואני עונה בעילום שם אז מותר להשוויץ) השבוע חסכתי בתמהיל (וגם בריביות כפי שלוחצים שאגיד אלא שלא מבינים) 600,000 ש"ח על משכנתא של 1,400,000 ונראה את הפקידים בבנק שיתנו כזה תמהיל המכניס בלשבון את הכספים שמגיעים, חיסכון, הון עצמי נוכחי והון עצמי עתידי, התפרנסות מקום עבודה, חצי שנה פיטורין ועו. חלאס קשקשת, היועצים הרציניים, אלה עם התואר השני מרוויחים שכר זעום יחסית למה שנותנים והבנקים כועסים ובצדק-מורידים להם מהבונוסים שלהם בגללנו. בהצלחה, העם ינצח
יהודה170 | 08.06.16
47.
מרי, 1. אהבתי את תגובתך המפורטת. שאפו 2.
מרי, 1. אהבתי את תגובתך המפורטת. שאפו 2. לא היה בכוונתי לפגוע בך. 3. אני משתדל מאוד להיות היועץ הכי מקצועי שאפשר מכיוון שזוהי פרנסתי ואני חייב לתת ללקוח את כל הידע מכיוון שבמידה ולא אני לא שונה מיועץ משכנתאות בנקאי. 4. כמו בכל מקצוע יש טובים יותר וטובים פחות אמינים יותר ופחות לכן את לא צריכה לפסול את כולם. 5. הרוב שלא כמוך מאמינים למה שאומרים להם בבנק ( ולא רק בנושא משכנתא) וזאת מפחד, חוסר זמן או כל תרוץ אחר.  6. הרוב לא מבין כי הבנק הוא חנות שהמוצר שהם מוכרים הוא כסף!!! ולכן היועצים בבנק הם לא יועצים אלא אנשי מכירות שצרכים לדאוג להגדלת הרווח בעסק של הבוס שלהם והגדלת עמלות המכירה שלהם.  7. הדבר היחיד שלא עשיתי מכל הרשימה שלך זה קרן שווה. 8. במידה ואת לא עוסקת בתחום סחטיין על עבודת ההכנה שעשית לפני נטילת המשכנתא שלך.
Cupcake | 07.06.16
46.
אחרי שעתיים היום עם לקוחות ולפני הכנת תזרים
אחרי שעתיים היום עם לקוחות ולפני הכנת תזרים כספים משפחתי רב שנתי אי אפשר להגיד שיש לי 1/3 1/3 1/3 כי אני כן יצירתי, כן בודק אפשרויות אחרות ולכן גם מוציא את התמהיל הכי נכון 200 אלף חיסכון על 600 אלף זה סטנדרד אצלי (ואני עונה בעילום שם אז מותר להשוויץ) השבוע חסכתי בתמהיל (וגם בריביות כפי שלוחצים שאגיד אלא שלא מבינים) 600,000 ש"ח על משכנתא של 1,400,000 ונראה את הפקידים בבנק שיתנו כזה תמהיל המכניס בלשבון את הכספים שמגיעים, חיסכון, הון עצמי נוכחי והון עצמי עתידי, התפרנסות מקום עבודה, חצי שנה פיטורין ועו. חלאס קשקשת, היועצים הרציניים, אלה עם התואר השני מרוויחים שכר זעום יחסית למה שנותנים והבנקים כועסים ובצדק-מורידים להם מהבונוסים שלהם בגללנו. בהצלחה, העם ינצח
יהודה170 | 08.06.16
45.
הבושה הגדולה יותר זה שהבנקים מנסים להוציא אותנו
הבושה הגדולה יותר זה שהבנקים מנסים להוציא אותנו מהתהליך מכיוון שאנחנו יושבים עם הלקוח ובונים לו את תמהיל המשכנתא האופטימלי לו . לכל אחד מתאים תמהיל משכנתא שונה לפי יכולותיו וצרכיו ובכך אנו פוגעים בריוחיות של הבנק.  זאת בושה!
Cupcake | 07.06.16
44.
מירי היקרה, מתגובתך המפורטת אני מבין כי אינך
מירי היקרה, מתגובתך המפורטת אני מבין כי אינך מבינה כלום מתחום המשכנתאות כמו רוב הציבור ( מבלי לפגוע) גם אני לא מבין בהרבה מאוד תחומים אחרים ולכן נעזר בבעלי מקצוע. אבל... לפני שאת רושמת ריביות, ריביות וריביות תקראי קצת על נושא המשכנתאות ותלמדי שלא רק הריביות הם החשובות בנטילת משכנתא אלא עוד מספר דברים נוספים. בניית תמהיל משכנתא נכון ללקוח ולמשפחתו תוך בדיקה מה התוכניות העתידיות של אותו הלקוח באופן אישי( כספים, לימודי ילדים, הוצאות מתוכננות ולא מתוכננות, קבלת כספים כאלה ואחרים וכו..) כמו גם לגבי הנכס. את כל הדברים הנ"ל אף יועץ בנקאי לא עושה איתך. 
Cupcake | 07.06.16
43.
אני הוסיף לדבריך מכיוון שגם אני מהתחום שעדיין
אני הוסיף לדבריך מכיוון שגם אני מהתחום שעדיין לא פגשתי אף יועץ משכנתאות בנקאי שיושב עם הלקוח ומסביר לו איזה תמהיל מומלץ לו , מה טוב ללקוח ומה פחות, שואל את הלקוח מה הוא מתכנן לעתיד וכו... אלא רק מבקשים טפסים כאלה ואחרים ובונים תמהיל לפי צורכי הבנק וכמה שיותר ריווחי יותר טוב. אנשים יקרים לא רק הריביות את המשכנתא שלכם חשובות!!! יש עוד מספר פרמטרים שהם חשובים לא פחות!
Cupcake | 07.06.16
40.
הדבר המוזר הוא שגם יועץ המשכנתאות הבנקאי לא
הדבר המוזר הוא שגם יועץ המשכנתאות הבנקאי לא למד ייעוץ משכנתאות בשום מוסד אקדמי ידוע וכמו כן יש יועצים בנקאים שעובדים בבנק במתן ייעוץ משכנתאות ולא עברו שום קורס או הכשרה לקח. ( קיימת יועצת בנקאית שאני עובד מולה בבנק כבר בערך שנה ועדיין לא יצאה לקורס יועצי משכנתאות של אותו הבנק ???? )
Cupcake | 07.06.16
39.
היי מרי,  כעובד הבנק לשעבר חשוב לי לציין
היי מרי,  כעובד הבנק לשעבר חשוב לי לציין שכשמישהו שלא יודע אומר לך משהו שאת לא יודעת, את ככל הנראה תאמיני לו. הסתבכת? ראיתי לא מעט מקרים שהטעו לקוחות, טעות בלקיחת משכנתא עלולה לעלות המון כסף. מדובר בעסקה כלכלית לטווח ארוך שצריך לנתח ולהבין לעומק. הבנק נתן טייטל לעובדים שלו וקרא להם " יועצי משכנתאות" אך אומר לך בפה מלא שהם בעצם אנשי מכירות לכל דבר שמשרתים בראש ובראשונה את אינטרס הבנק. זו טעות חמורה להתייעץ עם מי שמוכר לך את הכסף. אני מסכים שישיועצים טובים יותר וטובים פחות. ניתן באמצעות מס' שאלות על רקע ניסיון והתרשמות אישית לזהות מי האיש שעומד מולך. תחשבי על זה.
Submarine | 07.06.16
38.
אני בטוחה שנראה לך שאתה יועץ מקצועי מאוד
אני בטוחה שנראה לך שאתה יועץ מקצועי מאוד שמעמיק בברור צרכי הלקוח ובנית תמהיל משכנתא מותאם לתרכו, עד היום נתקלי בהמון יועצי משכנתאות והרבה תמהלים, יודע מה משותךף לכולם? רובם המוחלט: שליש שליש שליש, ההבדל היחיד הוא שלפעמים ההמשתנה או הקבוע צמודה ולפעמים לא צמודת מדד, אהה כן וגם התקופות, תלוי ביכול ההחזר של הלקוח, האם נראה לך שזה תמהיל שמתאים לכל לקוח? שליש שליש שליש? תשאל את עצמך מתי בפעם האחרונה בנית ללקוח תמהיל עם קרן שווה במקום שפיצר? מתי הצעת ללקוח הרכב יצירתי יותר המשלב גרייס חלקי וסילוק מהיר של חלק מהקרן תוך מספר שנים? במדיה ועשית זאת, ולא הלכת כמו כל היועצים על מקסימום בפריים כי זה ריבית מאוד נמוכה, ועוד שליש קל"צ כי חייבים שליש בריבית קבוע והיתרה בלת בררה במשתנה 5, באמת לא נותר לי אלה להוריד את הכובע ולומר כל הכבוד!! לצערי הרב המצב הוא לא כזה והתמהיל שנבנה גם ל ידי הבנקים וגם יועצים הוא שליש שליש שליש, ברור שתמהיל זה לא מתאים להמון אנשים, במיוחד לאלו שבקושי סוגרים את החודש וחנוקים על ידי משכנתא של 75% עם יחס החזר קרוב ל- 40% כאשר והמסלולים הם 2/3 משתנות (פרים+משתנה 5) וגם צמודדות מדד, ברור לכל אחד כי בעוד כמה שנים מצב אותה המשפחה יהיה בכי רע, בעקבות עליות הריבית והאינפלציה, ברור שמשפחה כזו גם לא צופה סילוקים וכספים עתידיים ורוב הסיכויים תשאר עם המשכנתא עד סופה, ברור שללקוח כזה מתאים תמהיל המשלב סכום גבוהה בקל"צ = יציבות בהחזר החודשי. הבעיה שלי עם יועצי המשכנתאות חיצוניים/בבנקים היא שרובם לא בונים תמהיל לצרכי הלקוח, ויותר חמור זה שהלקוחות עצמם לא מעוניינים להבין אטת הסיכונים הגלומים בריביות משתנות והצמדות למדד ומסתקלים רק על היום בלי לראות את המחר. לכן, דעתי היא שכל אחד שהולך לבצע מהלך של נטילת משכנתא תפקידו ואחריותו לבצע בדיקות של מסלולים, לשקול סיכונים של המסלולים השונים לבדוק יכולת החזר עתידית ולחשוב על העתיד ולא לבנות על יועץ שיואמר לו מה טוב עבורו, כי זה לא המצב, ורוב היועצים לא עושים זאת כלל. אני מקווה שברור לך שאדם שבודק ומתעניין יכול להגיע לבנית תמהיל אופטימלי עבורו עצמאית גם ללא צורך ביועצים, שגובים סכומים מופרזים עבור עבודה שברוב המקרים אפשר לקבל בחינם גם בבנק. 
Bucket | 07.06.16
32.
ל״יועצת״ - אם את מבינה כזו גדולה במשכנתאות
ל״יועצת״ - אם את מבינה כזו גדולה במשכנתאות אז את חייבת לדעת שאף אחד לא יספיק לבצע משכנתא תוך 12 יום! עם כל המסמכים שצריך להכין עד לביצוע יעבורו שלושה שבועות. כלומר גם עם חתמת על משכנתא בבנק ועברו 12 ימי שמירת הריבית במידה ויש שינוי ריביות בבנק הם יעלו גם אחרי החתימה. הדרך הנכונה והבטוחה היא לקבל אישורים עקרוניים למשכנתא בכל הבנקים מראש, כחודש לפני ביצוע בפועל, לפנות שוב לכל בנק, זאת לאחר הפגישות הראשונות שכבר היו, ולקבל הצעות עדכניות, בשלב זה כבר בכל בנק יהיה נציג שמטפל בתיק כך שברוב המקרים אפילו לא תדרש פגישה נוספת והלקוח יוכל לקבל הצעה גם במייל וגם בטלפון, כל יהיה לו גם זמן לפנות לבנקים עם הצעות מתחרות ולהוזיל עוד ריבית, כך עשיתי עבור המשכנתא שלי וגם עבור המשכנתא של חברי, וזה עבד, הכל עניין של להתחיל תהליך מראש ולהגיע לפגוש ולקבל אישורים למשכנתא ללא לחץ מיותר. זה עובד מניסיון!
Tree | 07.06.16
28.
לא מסכימה עם אף מילה, יש המו מידע
לא מסכימה עם אף מילה, יש המו מידע על מסלולים הבדלים חסרונות ויתרונות, מידע זה ניתן לקבל גם מכל בנקאי משכנתאות בבנקים, כולל סטטיסטיקות , לוח סילוקים, ואפילו סימולציות עם מקרים בהם הריבית עולה במסלולים עם ריבית משתנה והנחות אינפלציה והשפע עתידית על ההחזר החודשי מאינפלציה שינוי ריבית והיתרה לסילוק במועדים הבאים. מיותר לציין שאת כל הבדיקות האלו, כל הסימולציות ולוחות סילוקים אפשר לעשות לבד בבית בעזרת כמה פונקציות אקסל פשוטות ביותר. לא צריך מערכות ותוכנות מיוחדות בשביל הדברים האלו, כל זה שקרים של יועצים שרוצים לקבל עוד ועוד כספים שלא בצדק, מה בדיוק באפשרות התוכנה המיוחדת שלכם לעשות שאני לא יכולה לעשות אם אקסל במחשב הפרטי? 
Rocket | 07.06.16
27.
הבנקים החליטו להוריד פעילות, ואז פתאום נזכרו שיש
הבנקים החליטו להוריד פעילות, ואז פתאום נזכרו שיש חסרי ניסיון או שמביאים לקוחות שלא יודעים על מה חותמים וסיבות מגוונות נוספות להפסיק את העבודה עם היועצים, המקלים ומפשטים מאד את אחד הההליכים המסורבלים הקיימים פה במדינה והוא "משכנתא". אנחנו זוג מורים? מתי בדיוק נוכל להגיע לבנק? הם פתוחים בערב? מי נלך למשרדי הממשלה השונים הנצרכים למשכנתא (הפתוחים בקושי 4 ימים בשבוע עד 12 בצהריים)? סך הכל מצאו פיתרון נחמד להוריד פעילות במשכנתאות!  
Blowdryer | 07.06.16
26.
מדברייך נובעת בורות עצומה בתחום המשכנתאות. החיסכון הגדול
מדברייך נובעת בורות עצומה בתחום המשכנתאות. החיסכון הגדול במשכנתא נעוץ בתמהיל והרבה פחות בריביות. יועץ מקצועי יקדיש את מרבית זמנו לבניית תמהיל מושלם בתפירה אישית לפי צרכי הלקוח, יעבוד עם מערכות ותוכנות מיוחדות וישיג רק באמצעות התמהיל חיסכון כספי אדיר. כמובן שכל משרד שעובד במסות גבוהות מול הבנקים ישתמש בכח שלו וישיג עבורך גם ריביות נמוכות משמעותית. זאת בנוסף להמון דברים נוספים- שקיפות,הגנות,לוח סילוקין מלא כולל הנחות מאקרו וסטטיסטיקה, חיסכון בזמן יקר ואובדן ימי עבודה והכי חשוב אובייקטיביות.
BandAid | 07.06.16
24.
אחרי שבנק מזרחי כבר תקופה ארוכה נותן רק
אחרי שבנק מזרחי כבר תקופה ארוכה נותן רק 0.25% בפריים, בשונה משאר הבנקים שנותנים 0.33%. רק מה היועצים דופקים תעסק כי הם נלחמים על זה, כי זה משנה את כל הרווחיות בתמהיל, אז או שהבנק צריך להתכופף או שעוברים לבנק אחר. מה קורה הבנק ממדר את היועצים בטענות שווא. ועכשיו תנחשו מי ישלם יותר???
Beer | 07.06.16
17.
כמי שחי את התחום אני יכול לומר בוודאות
כמי שחי את התחום אני יכול לומר בוודאות שכל סיפורי הפוגי האלה על "יועץ" מסוים וכמותו הרי שבוודאי שהם מבחינת התפוח הרקוב שקיים בכל ענף ובכל תחום ובטח שאינו מעיד על הכלל. האמת הפשוטה היא שהיועצים לא מאפשרים לבנק לעשוק ככל יכולתם כפי שהיה נהוג בשנים עברו ולכן יצאה ההוראה ההזויה הזאת שפוגעת קודם כל בבנק,אחר כך בלקוח ורק אחר כך ביועץ. אני מקבל דיווחים על מנהלי מרחב בבנקים שמדברים עם סוכנויות תיווך, קבלנים, עו"ד וכו' ועורכים כנסים ומנסים לשדל ולדבר כנגד היועצים. הם רק לא יודעים שהיועצים נמצאים בכל מקום ומקבלים דיווח מכל גורם והם אלה שמביאים את הלקוחות מהשטח הרבה לפי שהם מגיעים לבנק ולכן במקום לייסד יחסים טובים עם היועצים שעושים עבודתם נאמנה וגם מספקים כמות עבודה יפה לבנקים שיודעים להיות הגונים, הם מנסים ללא בושה צעד מהסוג הזה ובעצם מכריזים בגלוי שהשאיפה שלהם היא לעבוד באופן ישיר עם הלקוח כדי שיוכלו לחזור ולעשוק כפי שהיה פעם.  אני מבלה בבנקים מדי יום ורואה איך היועצים ממש נלחמים למען הלקוחות וזו הסיבה האמיתית למהלך הזה ושלא יספרו לכם אחרת.
BandAid | 07.06.16
14.
אזרחי המדינה לוקחים הלואות בשוק אפור וזה מספר
אזרחי המדינה לוקחים הלואות בשוק אפור וזה מספר שאף אחד לא יודע אותו לכן כל הדוחות על מצב העם הוא שיקרי מי שנהנה במדינה הם עובדי הועדים עובדי מדינה אנשי קבע כל השאר עבדים שלהם 130000 מכוניות חדשות 1000000 איש לחו"ל תראו ותבדקו מי אלו אחר תלכו ותעשו דוחות  המשק בקריסה
Mustache | 07.06.16
10.
אתה חי בסרט אם אתה חושב שאין כי
אתה חי בסרט אם אתה חושב שאין כי לי יש. אולי היום יותר קשה להשיג בגלל שהבנקים פחות ששים לתת משכנתאות בגלל הדרישה להלימות הון 6% אבל ב-2014 זה היה אפשרי. היועץ לעומת זאת בהחלט חסך לי מקום בארנק, אבל את הזמן שלקח לי להשיג את הקל"צ הזה (שיחת טלפון של כמה דקות לבנק המתחרה עם הצעה נמוכה יותר * 10 פעמים בערך) בהחלט לא חסך כי הוא לא השיג לי משכתנא בתנאים הכי טובים שאפשר אלא פשוט מה שהיה נוח לו. אם אתה רוצה לשלם כמה אלפי שקלים ל"יועץ" שעושה עבודה פחות טובה ממך ובסופו של יום משיג לך משכנתא פחות טובה אפילו ב0.1% (שזה מתרגם להפרש הרבה יותר משמעותי לאורך חיי המשכתנתא) ממה שאתה יכול להשיג לבד, אז שיבושם לך. אני את הלקח שלי כבר למדתי
Basketball | 07.06.16
5.
טוב מאוד, היועצים האלה נעים בין הנוכלים לכאלה
טוב מאוד, היועצים האלה נעים בין הנוכלים לכאלה שבמקרה הטוב ישיגו לכם את אותה משכנתא שתשיגו לבד. ב-2012 קיבלתי דרך אותה "ארד משכנתאות" מהכתבה משכנתא שהובטח לי שהיא הכי טובה, אבל שכחו לציין שבעצם היא סתם ממוצעת. לראיה ההורים שלי שבאותו זמן גם נטלו משכנתא קיבלו אותם תנאים סתם מהבנקאי בלאומי. במשכנתא השנייה שלקחתי לפני שנתיים (מכרתי את הדירה הוקדמת) כבר הייתי חכם יותר וביצעתי התמקחות בין הבנקים לבד. אם 1.4% קל"צ אומר לכם משהו, אז כנראה שתבינו ששום יועץ חוץ מעבודה (לא כל כך) קשה ישיג לכם כאלה תנאים. עדיף תחכימו קצת לבד, תקראו כתבות ובלוגים בנושא (משכנתא מן מצויין) ותשתמשו במחשבוני משכנתא כדי לחשב את התמהיל האופטימלי ועם זה תלכו לשניים-שלושה בנקים תקבלו הצעות ותעשו ביניהם התמקחות. עצה מניסיון ששום יועץ משכנתאות לא יגיד לכם גם אם תשלמו לו 10000 ש"ח...
Basketball | 07.06.16
4.
פעילות היועצים שהיא כשליש מכלל המשכנתאות מישראל פשוט
פעילות היועצים שהיא כשליש מכלל המשכנתאות מישראל פשוט תנווט לבנקים היעילים יותר אשר לא מחפשים לטרטר את הלקוחות שלהם ולכפות עליהם עבודה ישירה עם הבנק הנגוע באינטרסים מנוגדים. הבנקים ההוגנים פשוט ירוויחו בגדול. הישראלי הממוצע שונא להיות פראייר ולכן המגמה ההולכת וגוברת של שימוש ביועצי משכנתאות על מנת להעמיד תנאים טובים תמהיל אופטימלי ללקוח (ולא לבנק) רק תלך ותתעצם. וכן, הבנקים אכן מפחדים אך החלמאים שיושבים בהנהלה אינם מבינים את גודל השליטה וההשפעה של יועצי המשכנתאות בשוק בדיוק כפי שקיים כבר עשרות שנים בכל מדינה מערבית מתוקנת. 
BandAid | 07.06.16
3.
שטויות במיץ, אני לקחתי ייעוץ משכנתאות ולא ייעוץ
שטויות במיץ, אני לקחתי ייעוץ משכנתאות ולא ייעוץ ולא נעליים קיבלתי רק משכנתא סבירה שהייתי יכול לקבל טובה ממנה בהרבה. ולא לקחתי נוכל את את אותה ארד משכנתאות שמוזכרת בכתבה. היועץ הוביל אותי לבנקאית ספציפית במזרחי טפחות בת"א, למה דווקא שם כשאני גר בר"ג? כנראה קיבל ממנה איזושהי טובה כי לכאורה אסור לו לקבל שכר מהבנק אבל אני בטוח שמשהו שם לא היה כשר. לראיה ההורים שלי באותו זמן קיבלו אותם תנאים על משכנתא והם מבוגרים ממני ב-30 שנה ולא עובדים בהייטק...
Basketball | 07.06.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת