אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

התנגדות חוצת מפלגות למיסוי הדירה השלישית

300 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

398.
כחלון גרוע דופק את השוכרים ואת משכירי הדירות
כחלון גרוע דופק את השוכרים ואת משכירי הדירות ב 1000 שח בפריפריה. ומפחית מס לאחוז אפסי למיליונרים חברים שלו עם דירות בעשרות מיליונים ועם רואה חשבון ועורכי דין. אם כבר שיקבע מס פרוגרסיבי שמעודד דירות זולות ולא להיפך. ואני עוד בטעות הצבעתי לו.
Battery | 15.09.16
397.
בושה למדינה כל חיי עבדתי ואני שומרת חוק.לא
בושה למדינה כל חיי עבדתי ואני שומרת חוק.לא ביזבזתי וחסכתי שקל לשקל. לקחתי משכנתא בדירה הראשונה . כשהחסכונות לא הניבו , רכשתי דירה קטנה בכדי לשמור על כספיי עתידית ליום שחור. לאפשר לשלם לימודים לילדיי לחתן אותם בכבוד וישאר ליום שחור וזיקנה. גם כל מה שרכשתי הם ביושר מהוריי שקיבלתי לאחר מותם. הכל נעשה חוקי. כדי לשמר על כיסאו בכנסת כחלון לא יודע ממי לקחת נתפל למעמד הבינוני. מה אני צקיכה להיות שבויה של המדינה.או אולי לבקש מביטוח לאומי. כשחת כשלתם למה אני צריכה לשלם על טעויות של מחממי הכיסא .גן אתה כחלון. אני מודיע לך .אם אתה משלי את עצמך שנמכור רת הדירות אז אתה טןעה. אם אתה חושב שיפתרו בעיות זוגות בצעירים אתה טועה  כל בעלי הדירות עבדו בזיכת אפם. להגיע למה שהגיעו. הם לא גנבו הם עבדו קשה. הם ויתרו מעצמם , שיהיה להם להתפרנס בכבוד. אתה לא נותן להם כבוד. אתה וחבורתך שודדים. אני ידעתי איך לנהל טלסדר את המיטה שלי כדי שיירדם בלי דאגות בשנים הבאות  אני צריכה לדאוג לעניין למסכנים. איפה הממשלה , הגניבות והביזבוזים שלכם. מה אתה רוצה ממני. אם כחלון יעביר חוק כזה. אל תייבהלו ואל תמכרו תצאו לרחובות כל בעלי הבתים. גם אם  תצטרכו להוציא את הדיירים אל תשכירו את הדירות .שכולם ייצאו לרחובות ויגורו באוהל מול הבית של כחלון  ושבמדינה תיקח מעצמה .גנבים בלי בושה.  נימאסתם .......
Coffee | 21.08.16
396.
כחלון אתה אומר שצריך לעזור לדור החדש  בעלי
כחלון אתה אומר שצריך לעזור לדור החדש  בעלי הנכסים ,אכן ועוד איך עוזרים לדור החדש  פשוט כי הדור החדש הוא הילדים של אותם בעלי נכסים תאר לך לשיטתך שר האוצר אותם בעלי נכסים ימכרו את הדירה השלישית אז לא תיהיה אפשרות לעזור לאותם ילדים שהם בעצם במילים אחרות הדור החדש דבר שני בפועל זה לא מה שיהיה בעלי נכסים לא ימכרו את הדירות , יעלו את מחיר השכירות ב50% , ושוב תקום מחאה תחת חסות המדינה / שר האוצר דבר שלישי גם אותם בעלי 2 נכסים יתפסו טרמפ על מחיר שוק השכירות שיעלה בגלל החוק ההזוי. חשבון של 1+1  שר אוצר תפעיל את הראש זה פשוט 
Grapes | 19.08.16
391.
גפני חושב שבעלי דירה שלישית ומעלה יגלגלו את
גפני חושב שבעלי דירה שלישית ומעלה יגלגלו את התייקרות המס על חשבון השוכרים. זה לא מה שכחלון חושב. כי כחלון חושב נכון, וגפני לא ממש מבין את הבעיה ואת השוק. הנה ההוכחה: נניח שאלוהים וכחלון מגדילים את המיסוי על דירה שלישית ל-99%. מה יעשו? לפי גפני - הם יגלגלו את ההתייקרות על חשבון השוכרים. באמת? יעלו את שכר הדירה פי 100? לא. הם ייאלצו למכור. ומכאן שכחלון צודק. העלאת המיסוי למשכירי דירה שלישית תדכא במידה רבה את מחזיקי הדירה השלישית ומעלה. אם כל מי שיש לו דירה שלישית ומעלה ימכור, ואל תשכחו שיש עשרות גורמים בשוק שיש להם עשררה דירות ויותר, תקבלו הקלה גם במחירי הדירות וגם בשכר הדירה. ולבסוף: סוף סוף עושה הממשלה מהלך נכון לאחר שבעשרים השנים האחרונות היא עשתה את המהלך ההפוך והקטינה את המיסוי על השכרת דירות כדי "לעודד השכרת דירות" ואז קיבלנו את שואת מחירי הדירות של היום.... אבא אבן נהג לומר "בסופו של דבר עושה הממשלה את הדבר הנכון לאחר שניסתה את כל האפשרויות האחרות...."
Bus | 09.08.16
385.
החוק הוא רק השלב הראשון. השלב הבא הוא
החוק הוא רק השלב הראשון. השלב הבא הוא מיסוי דירה שניה ולמה?    כי הוא לא ממש יעבוד לצערי . לצד מכירה של דירה שלישית ומעלה החוק מעודד קנית דירה שניה. מה שיקרה שהדירות ינדדו לבעלים אחרים לאו דווקא חסרי דיור כמוני . ולכן הלוואי והמס יוחל על דירה שניה בקרוב
Blowdryer | 08.08.16
375.
אדון בלש - עד כמה שידוע לי משקיע
אדון בלש - עד כמה שידוע לי משקיע שמוכר את הדירה לא הורס אותה עם דחפור מייד לאחר מכן אלא הדירה ממשיכה לעמוד, וגר בה באורח פלא האדם שרכש את הדירה ממנו.  האדם שרכש ממנו גר לפני כן בשכירות ובו במקום פינה דירה להשכרה. בקיצור את השטויות שלך תכתוב במקום אחר.
Flame | 08.08.16
374.
נכון. מהות הציונות זה לחיות בחו"ל ולקנות דירות
נכון. מהות הציונות זה לחיות בחו"ל ולקנות דירות בארץ הקודש, לא חלילה לצורך רווח של 100 אחוז בשמונה שנים פלוס תשואה שנתית קבועה פטורה ממס, אלא רק לצורך ציונות. על הדרך לגרום לצעירים מתוסכלים לעזוב את הארץ בגלל בועת הנדלן הפסיכית שנוצרה בגלל אותה ציונות זה גם ציונות. כל כמה שניות אני מוצא תגובה של בעל דירות מבועת, שהרווח הקל שעשה בשנים האחרונות גרם לו לחשוב שכסף גדל לאנשים על העצים, וגם לאבד כל היגיון בסיסי. כל אחד כזה שובר מדי כמה דקות את שיאי הפתטיות והטמטום של הקודם שלו. אגב יש לי דירה בלי משכנתא אז תחסכו את התקליט הקבוע.
Flame | 08.08.16
373.
היגיון פשוט מאד של כיתה א.  פגיעה באטרקטיביות
היגיון פשוט מאד של כיתה א.  פגיעה באטרקטיביות של רכישת דירות להשקעה - פגיעה בביקוש - ירידה במחיר. פשוט. לא חסרה אף לא דירה אחת בישראל. היום פורסם שמספר הדירות החדשות שעומדות למכירה בשיא של 10 שנים. ככה שכל קשקושי ההיצע לא תופסים.
Flame | 08.08.16
371.
כשמתחילים עם משהו מטומטם,תמיד מסתבכים. לא היה צריך
כשמתחילים עם משהו מטומטם,תמיד מסתבכים. לא היה צריך לתת פטור ממס על השכרת דירה. אילת למעשה ללא מע"מ,והמחירים נמוכים?בוודאי שלא. גם הדירות,יתכן ובהתחלה תהייה קפיצה קטנה של מחיר השכירות,אבל אחר כך הכל יתיישר. מדוע לא להוריד את המיסים על מזון?תרופות? תבינו ,על עבודה אנחנו משלמים מס הכנסה+ביטוח לאומי,ועל רווח משכירות אין מס?
Ring | 08.08.16
369.
איך זה שהתחלתי עם 100 אלף שח לפני
איך זה שהתחלתי עם 100 אלף שח לפני 10 שנים, עשיתי שמיניות באוויר והשקעתי את כל מרצי בעבודה ובכל כספי רכשתי נכסים, את כספי הפנסיה שלי משכתי וגם אותם השקעתי בנכסים, וכעת אני בעל נכסים? תפסיקו לבכות ותתחילו לעבוד. תקראו אבא עשיר אבא עני ותתחילו להתקדם בחיים. חלאס עם הבכי כבר!!!! מי שרוצה להתעשר והוא חרוץ וחכם יצליח. מי שימשיך לבכות לא יגמור את החודש ובפנסיה גם כסף לתרופות לא יהיה לו. בכיינים הביתה.
Scissors | 08.08.16
365.
לשוכרים? מעמ? הכנסה? דלק? כל המסים מגיעים לשוכרים
לשוכרים? מעמ? הכנסה? דלק? כל המסים מגיעים לשוכרים כי הם מעמד ביניים והמסים שמוטלים על העשיררון העליון הדרך כלל ל עובדים כי יש להם תכנוני מס. המס על הדירות שיחול רק על 20% מבעלי הדירות ורק מדירה שלישית ומעלה הוא באופן יחסי מס שבוודאי לא ייפול על השוכרים באופן ישיר כמו מעמ דלק או מס הכנסה אבל גם כנראה לא יעלה את השכירות משמעותית כי רק חלק קטן מבעלי הדירות יישאו בו. כשמעלים מס על הדלק בעלי הדירות לא מפסידים? למה הם לא מעלים את השכירות? ומה עם מעמ? מס הכנסה? המשכירים יכולים לגלגל כל מס על השוכרים ולא רק מס שמוטל באופן ישיר על הדירה.
Button | 08.08.16
358.
ואוו איזה פחד. תקשיב, יש לי הרגשה שאתה
ואוו איזה פחד. תקשיב, יש לי הרגשה שאתה רועד מפחד, תשתה כוס מים תירגע ותפסיק לדבר שטויות ולרשום דמיונות. אף דייר לא יחתום לך על חוזה כזה, אתה לא יכול להעלות שום דבר, אם היית יכול היית כבר מעלה בלי קשר לשום חוק, אז מספיק לדמיין ולדבר שטויות.
Flame | 08.08.16
357.
שימו לב שיש פה מגיב אחד שאין לו
שימו לב שיש פה מגיב אחד שאין לו חיים שקוטל ברצף את כל מי שמתנגד לכך שכחלון יהרוס את שוק הנדל"ן.... (שימו לב - שמות שונים, אותו סיגנון כתיבה גס ובוטה...) הוא חושב שאם יהרגו את המשקיעים אז פתאום תיפול עליו דירה... לך לעבוד יא עלוקה.... ואז גם אתה תוכל לרכוש דירה. עם 200 אלף ש"ח הון עצמי אתה רוכש דירת 2 חדרים בחיפה. אני לא רואה את אלפי הזוגות הצעירים מחוסרי הדיור, או הסטודנטים קופצים על אותן דירות להשקעה.... לא יהיו משקיעים - השוכרים יגורו ברחוב כי לא תהיינה דירות להשכרה. חוץ מזה ששוק הנדל"ן יכנס למיתון ויגרור איתו את כל המשק...
Glasses | 08.08.16
356.
יש לי אינטרס, שיורידו את המס על השקעות
יש לי אינטרס, שיורידו את המס על השקעות הון, אבל הוא לא קשור לוויכוח הנ"ל שלכם. את הכסף שלי לדירה אני מנסה לעשות עם תשואה סבירה של 5% בשנה תוך הזרמה חודשית של סכום כסף לקרנות שאני מושקע בהן, בתקווה שבגיל חמישים כבר אוכל לקנות דירה אם באמת ארצה גם בלי עזרה של הבנקים. אבל רבע...רבע מכל מה שאני עושה המדינה לוקחת לי כל שנה!
Boomerang | 08.08.16
353.
את לא מודאגת, את ספקולנטית שמהמרת בכספה על
את לא מודאגת, את ספקולנטית שמהמרת בכספה על שוק הדיור ומבקשת ששוק שיש בו כשל חמור שהמעמדות הנמוכים לא יכולים לקנות דירה, ישארו בלי דירה, כי את התברגת לסוף התור של החזקים, אבל את עדיין חזקה. דירה נקנתה להשקעה. אם היית לוקחת את הכסף שאת משלמת למשכנתא ומניחה בצד, ומונעת את הוצאת הריבית, הערך של הכסף היה נשאר אותו דבר. 3% ריבית, 3% תשואה. התשואה שלך על הכסף הוא בעליית מחירי הדיור, שזה בדיוק הכיוון של החוק לטרפד. את יכולה להיות כמו משקיע יפני, יודע שיש דיפלציה של אחוז בשנה, ומקבל אחוז רווח מאגח מהממשלה. כל עוד הדיפלציה קיימת, השוק האגח מרוויח יותר ממה שמקבלים בפועל. בחרת באדם הלא נכון, כי הוא יוריד את המחירים, ויוריד את התשואה ממכירת הדירה, ותישארי רק עם הרווח מהשכירות פחות הריבית.
Dice | 08.08.16
349.
צחקתי כמו שלא צחקתי הרבה זמן. איזה אמא
צחקתי כמו שלא צחקתי הרבה זמן. איזה אמא טובה, שדואגת לילדיה וקונה עבור כל אחד מהם דירה... למה לי אין כזו אמא עשירה? אמא יקרה, למה קנית דירה לכל ילד? מה דירה זה ארטיק? מזל שאין לך 10 ילדים.. כי אז היית קונה 10 דירות. אמא יקרה, עשי דבר פשוט - כיוון שהדירות לילדים - העבירי את הדירות על שמם כבר עכשיו, ובא לציון גואל. למה לבכות? ואם את מעוניינת להעלות שכר דירה - אדרבה, ובהצלחה, למה לאיים כשאפשר פשוט לעשות? אולי כי אי אפשר?:)
dre676 | 08.08.16
347.
גרמתי לי לבכות מצער על בעלי הדירות המסכנים
גרמתי לי לבכות מצער על בעלי הדירות המסכנים והאביונים. הרי זה כל רכושם עלי אדמות, הם הגיעו לפת לחם כי להחזיק כמה דירות זה עוני. אתה צודק, צריך לתת להם להמשיך לקנות דירות, למנף, ולהשכיר לצעירים ואנשים קשי יום שלהם לא מגיע כלום במדינה, רק לשרת בצבא ולשלם מיסים, כדי שלבעלי הדירות יהיה טוב. בכלל כולנו צריכים לשרת את אותם בעלי דירות, לשלם מיסים עבורם, לשמור על נכסיהם, ולהבטיח שהם תמיד רק ירוויחו.
dre676 | 08.08.16
337.
אני הצבעתי לכחלון ואני חושב שהוא גם שר
אני הצבעתי לכחלון ואני חושב שהוא גם שר אוצר נהדר ועסוק בעשייה אבל כאן הוא טועה לצערי שכן ללא פטור ממס שבח אף בעל דירה שלישית ויותר לא ימכור את דירותיו והמס החדש יגולגל על השוכרים, כך ייווצר מצב שלא יהיה ניתן לקנות דירה ואף לא לשכור אחת.
AirBalloon | 08.08.16
335.
טרכטנברג ? אותו טרכטנברג שהעלה את המס על
טרכטנברג ? אותו טרכטנברג שהעלה את המס על שוק ההון ל-25% מבלי לגעת בנדל"ן ותידלק את הבועה?! אותו טרכטנברג שהרס את הבורסה?! אותו טרכטנברג שאשתו היא סגן הנגידה בבנק ישראל שהרסה את הדו הצעיר עם ריבית 0 ?!!  הוא עוד מדבר!  המס על השקעות בנדלן צריך להיות של עשרות אחוזים! את המשקיעים צריך לסלק ולעשות צעד אמיץ!
Puzzle | 08.08.16
334.
כחלון תשמע !!! היום הלכתי לראות דירה בגבעתיים.
כחלון תשמע !!! היום הלכתי לראות דירה בגבעתיים. המתווך אמר לי -דירה מהמממת! של טייס באל על, עכשיו סיימו לשפץ, את באה ומתאהבת. 4800 שקלים. באתי, בנין מחריד ,דירה חנוקה ללא טיפת אור. כן, יש פרקט בחדרים.ואני שואלת, הלו טיס באל על, אין לך בושה ? זו דירה שאדם ייכנס אליה כמוצא אחרון ,4800 שקלים ? ואתה מתווך ,לך גם אין בושה? אתה היית מתאהב בדירה כזאת ? המציאות הזאת חייבת להיפסק. 
Fish | 08.08.16
324.
ואי נקרעתי מצחוק. אולי נפתח עמותה ונעזור לך
ואי נקרעתי מצחוק. אולי נפתח עמותה ונעזור לך כדי שלא יהיה לך קשה מדי? תגובות כאלה רק ממחישים את הבעיה שנוצרה ולמה הצעד הזה הכרחי והיה צריך לקרות כבר לפני כמה שנים לפני שהאישה המסכנה החליטה מטוב ליבה להצטמצם קצת ולקנות רק 3 דירות במרכז...
Flame | 08.08.16
322.
ניסחת יפה בהחלט. אבל הפתרון לא יבוא ממהלכים
ניסחת יפה בהחלט. אבל הפתרון לא יבוא ממהלכים כמו של כבוד השר. צריך פה המון יצירתיות, יוזמה ותעוזה. לפי דעתי צריך ליצור מטרופולין נוסף בישראל שימשוך אליו אוכלוסיה שכרגע נמשכך למטרופולין מסויים. מה הכוונה? לקחת עיר כדוגמת קרית גת, למקד את תשומת הלב אליה ולהכפיל את גודלה, לבנות מגדלי עסקים, מקומות בילוי, והכי חשוב הרבה דיור "בר השגה" ושיווק איכותי. לשאנשים תהיה סיבה טובה לעבור. זה יעבוד.. לאס וגאס קורצת ובצדק.
Bullhorn | 08.08.16
320.
יש בעיתיות מאוד גדולה עם החוק הזה. אבל
יש בעיתיות מאוד גדולה עם החוק הזה. אבל תסתכל על זה ככה, גם יש בעיתיות מאוד גדולה שאנשים קונים פה דירות מההון הפרטי שלהם או קרובי משפחה ועל מים ואוכל משלמים באשראי או במינוס בבנק. חובות צריך לשלם, אלא אם יש לך את הצבא הכי חזק בעולם.
Boomerang | 08.08.16
319.
לא מתביישים!!! יושבים על הכיסא שמנהל את המדינה
לא מתביישים!!! יושבים על הכיסא שמנהל את המדינה ודואגים לנכסים הפרטיים שלהם. כחלון אתה המושיע של הזוגות הצעירים מפני השיניים החדות והשפתיים השוטטות דם של משקיעי הנדל"ן שהתרגלו לחמוס את הזוגות הצעירים שכבר מתבגרים ומתעייפים בינתיים.
Cocktail | 08.08.16
318.
מר ..אמממ. מאחר ואנו חיים במדינה סוציאל-דמוקרטית על
מר ..אמממ. מאחר ואנו חיים במדינה סוציאל-דמוקרטית על פני יש לנו כבר את הבסיס הטוב ביותר לקומוניזם על פי הגדרה ראה ויקיפדיה או כל מקור אחר. אי לכך מהלך שכזה יכול בקלות להפוך ל"קש ששבר את גב הגמל" ולהיות אסון למדינת ישראל והציונות כהרף עין. דירה בישראל זה לא דירה בארה"ב.. ארה"ב יכולה להרשות לעצמה משברים כאלה..
Bullhorn | 08.08.16
317.
 לדעתי זה לא יעזור.  הדירות יעברו על שם
 לדעתי זה לא יעזור.  הדירות יעברו על שם הילדים וכו . או שהמס יועמס על השוכרים שגם ככה קורסים. אם רוצים להוריד מחירים צריך פשוט להפשיר קרקעות, לתגמל קבלנים וכו . לא צריך להעניש את מי שעבד כל חייו וחסך כסף וקנה 3 דירות .  מה ההיגיון בזה? 
Toast | 08.08.16
314.
רק מי שרואה מעבר לשטחיות מבין שיש פה
רק מי שרואה מעבר לשטחיות מבין שיש פה סכנה קיומית למדינה.. מי ירצה לגור במדינה קומוניסטית? כי איזה מישהו אמר שאם מיסוי על 3 דירות לא יעשה את העבודה, יעברו ל2.. ואם זה לא יעשה את העבודה יעברו למסות בעלי דירה אחת כי הם חזירים הרי, איך הם מתבישים להחזיק דדירה כשלמישהו אחר באפריקה אין..
Bullhorn | 08.08.16
305.
אז נלחצתי כספית, משכנתי את הבית ורכשתי לילדיי 3
אז נלחצתי כספית, משכנתי את הבית ורכשתי לילדיי 3 דירות קטנות במרכז כי בסה"כ רציתי שיהיה להם טוב ובטוח לחיות כאן בארץ - כדי שחלילה לא יאלצו לשלם שכר דירה גבוה או חס ושלום ישקלו ירידה מהמדינה שלנו (בשל יוקר המחייה. אנו תושבים חוזרים). לקח לי שנים, וסוף סוף עשיתי את זה. כיום הדיירים משלמים לי את תשלומי המשכנתא החודשית (שכר דירה מסובסד, כי דיריי חלשים, ואני משלמת את כול הביטוחים). כב' השר כחלון היקר, אני בחרתי בך. מדוע אתה מתאכזר אלינו? אנו בני המעמד הבינוני, בסך הכול רוצים שאנו וילדנו נחייה כאן בשלום ובכבוד. אם תיאלץ אותי לשלם מס גבוה, אאלץ לגלגל את התשלום לשוכריי, כי אין לי את הברירה למכור את הדירות. כי לא אמכור את העתיד של ילדיי במדינה שלנו. אמא מודאגת ותושבת חוזרת שרוצה להישאר כאן
Button | 08.08.16
303.
הבעיה היא שחלק ניכר מחחרי הכנסת הנם מרובי
הבעיה היא שחלק ניכר מחחרי הכנסת הנם מרובי  דירות. בשלב ראשון:  יש צורך  לקבל החלטה  על חיוב הצהרת הון לכלל חברי הכנסת. בשלב שני : לנטרל את חברי כנסת אלו מהצבעות על חוקים הקשורים לנדלן בגלל ניגוד עניינים. אבל הבעיה היא שחברי הכנסת לא מוכנים לחייב את עצמם בהצהרת הון...
Candy | 08.08.16
301.
לביבי המטורף האחוז עמוק שלא רואה בעיניים מרוב
לביבי המטורף האחוז עמוק שלא רואה בעיניים מרוב טיפשות אווילות מנסה לחוקק חוקים שלא עומדים במבחן המציאות ולא האנושיות. השר כחלון איבד אשתונות והצליח להסתכסך עם מפעל הפיס מנסה להסתכסך עם ציבור מבוגר שעמל כל חייו קשה בכדי לדאוג לפנסיה שלו. והשד יודע את איזה ציבור הוא יחפש במדינה בשביל להסתכסך איתו ושלא בצדק ודברים שלא עומדים במבחן החוק. והכל בשל ההצלחה של רובין הוד מגבעת גולדה בשם השר כחלון. הצעה לביבי כמו שהפקדת אדם חסר ידע והשכלה בתחום הכלכלה והמיסוי עשה טוב. לעצמך ולעם ישראל ותעיף אותו מתפקידו כי הוא לא ראוי לו ולא בקיא בו כי אחרת אתה תינזק מהנזקים שהוא יגרום לך ועל זה נאמר שטיפש זורק אבן לים מאה חכמים לא ימצאו אותה והמבין יבין
Sushi | 08.08.16
299.
תסביר בבקשה מה אתה מגדיר "נזק לשוק הדיור".
תסביר בבקשה מה אתה מגדיר "נזק לשוק הדיור". מבחינתך כמובן שירידת מחירים, הפסקת החגיגה, עשרות אלפי מתווכים שיצטרכו אשכרה ללמוד משהו יצרני ולעסוק בו (ישראל לדעתי כיום היא המדינה בעלת הכי הרבה מתווכים לנפש) ,  ובאופן כללי פיצוץ הבועה היא "נזק לשוק הדיור". מבחינת עשרות אלפי חסרי דירה (אגב אני ממש לא אחד מהם), מדובר בתיקון העיוות בשוק הדיור.
Flame | 08.08.16
295.
שאלה למשכירי הדירות שהחוק אמור לחול עליהם - 
שאלה למשכירי הדירות שהחוק אמור לחול עליהם -  למה אתם בהתקף אמוק ופאניקה אם אתם משוכנעים שהמס יגולגל על השוכרים??  אתם הרי לא תיפגעו אלא רק השוכרים,.אהה אתם דואגים להם.. לב רחב יש לכם. האמת היא שמחירי השכירות לא עולים ריאלית כבר כמה שנים, למעט באיזורים מאד ספציפיים, כיוון שמחירי שכירות, בשונה ממחיר נדלן, הם פונקציה ישירה של השכר במשק ושל כמה השוכר יכול לשלם.  אם ניתן היה לקבל יותר היו עושים זאת כבר עכשיו ולא מחכים לשום דבר. תוסיפו לזה את העובדה שמדובר ב-60K דירות מתוך כ- 650K דירות להשכרה ותבינו לבד כמה גדולה השטות "של גלגול המס לשוכרים" .
Flame | 08.08.16
294.
קורא את הכתבה ונקרע מצחוק. מדהים מדהים איך
קורא את הכתבה ונקרע מצחוק. מדהים מדהים איך חברי הכנסת  שמים ** על האזרחים ששולחים אותם לכנסת, ודואגים רק לאינטרסים האישיים של עצמם ומקורביהם. כחלון כבר הוכיח בעבר שהוא יודע להילחם בתחנות רוח. מקווה שהוא לא ייכנע ללחץ האדיר. אגב- אני רואה חשבון וכלכלן שמבין דבר או שניים בכלכלה, ואני אומר לכם חד משמעית, שלמעט באיזורי שיא הביקוש(כמו מרכז תל אביב), מחירי השכירות לא יושפעו כלל. מחירי הדירות יחד עם זאת חד משמעית ירדו.
Flame | 08.08.16
287.
כחלון צודק לחלוטין. בתי נכנסה בשנה האחרונה לדירה
כחלון צודק לחלוטין. בתי נכנסה בשנה האחרונה לדירה חדשה באסיפה דיירים הגיעו 2 דיירים שכל אחד רכש יותר מעשר דירות עני לא צרה שיבושם להם. אך בגללם מחירי דיור עולים וזוגות צעירים נאנסים עם משכנתאות נוראיות צריך לעשות סוף שמי שהרוויח עלינו יגרום לכך שילדנו לא יוכל להגיע לדירה כחלון אל תיפחד אנו מאחוריך
Corn | 08.08.16
280.
כחלון פרסם עכשיו גם מס על פיצויי פיטורין בסכום
כחלון פרסם עכשיו גם מס על פיצויי פיטורין בסכום של יותר מ-30 אלף שקלים.... ז"א אם עבדתי כמה שנים במקום עבודה שילמתי מיסים גם מהפיצויים שלי עכשיו צריך לשלם מיסים. ובנוסף מס רווחים על הגרלות יעלה ל-35 אחוזים החל מזכיות של 5,000 שקל. - עד עכשיו היה 25% מ 750,000 ש"ח. לא שאני זכיתי (חבל) בסכום כזה אבל מס על פיצויי פיטורין, תוציאו את היד שהכיסים של האזרחים הקטנים. לפעמים פיצויי הפיטורים הם מה שעוזר לנו לעבור את התקופה בין העבודות. עוד מעט יש מס על האויר :(
Basketball | 08.08.16
278.
הפוך גוטה !! הפוך מס הרכישה החליף את
הפוך גוטה !! הפוך מס הרכישה החליף את מס הרכוש . תמשיך להעמיס מיסים על מי שלא מזיז לו ואנחנו נתרחק מהדירות והמשכירות עוד כמה שנים יאוש כחלון, יאוש תביא לקבלנים פועלים, אני אינסטלטור שרואה בנייה שנמשכת שלוש שנים במקום שנה וחצי- זה מכה למחירי הדיור ותוציא אדמות לקבלנים לא במשתכן כי זה מוות
Cloud | 08.08.16
275.
כחלון? אתה רציני, כחלון? הרי כחלון הוא שליח
כחלון? אתה רציני, כחלון? הרי כחלון הוא שליח של החרדים. כחלון הוא חבר ואח בדם של גפני. כחלון הוא האפס שהעביר להם את כל המיסים הללו. כחלון הוא זה שהעלה את המיסים על הפקדות המעסיק לפנסיה וכבר החל מ-2016 אנו מפסידים בכל חודש מאות ש"ח בנטו. כחלון הוא זה שמעלה עכשיו מס הכנסה לשני העשירונים העליונים, הוא זה שהמציא מס על הפיצויים, הוא זה שהעלה את מס הייסף, הוא זה שמשנה עכשיו את מדרגות המס כך ששני העשירונים העליונים ישלמו יותר מיסים. ושתבין שעשירון עליון זה לא שרי אריסון, כפי שכחלון אוהב לשקר. שרי אריסון היא אלפיון עליון. שני העשירונים העליונים הם אנשים רגילים שמרוויחים רק כמה אלפי ש"ח נטו בכל חודש יותר מהשכר הממוצע. אלו לא "עשירים"! והם משלמים את רוב הברוטו שלהם למדינה. אז במקום שכחלון יוריד להם מיסים, הוא מעלה מיסים.  אז אם כבר, אני מתפלל כל יום שכחלון יפול חזק ויסבול עד יומו האחרון.
Palmtree | 08.08.16
270.
מדהים. מרוב שעשירי המדינה התרגלו לא לשלם מיסים
מדהים. מרוב שעשירי המדינה התרגלו לא לשלם מיסים הם קוראים למי שדורש מס על רווחים "קנאי". זה כמו שאני אגיד למס הכנסה שאני לא משלם מס על המשכורת שלי כי עובדי מס הכנסה הם סתם קנאים. רק מהתגובות שלהם ניתן ללמוד עד כמה הם לא משלמים מסים ואינם רואים עצמם כמי שצריך לשלם מיסים. לא רק שצריך להטיל את המס, י ש להגדיל אותו וחשוב לא פחות להתחיל באכיפה מאסיווית של כל ההון השחור שחושב שזה קנאה לצפות לשלם מסים. 
Pretzel | 08.08.16
266.
חוק לעידוד רכישת דירה להשקעה לבעלי דירה 1
חוק לעידוד רכישת דירה להשקעה לבעלי דירה 1 . המחיר ירד . נכון . אולי ב 10 אחוז . מי שיקנה ראשון הם בעלי דירה 1 שיקפצו על העגלה מכייון שהשכירות תעלה (ריבית נמוכה) ומכאן התשואה תיקפוץ . מכאן שכל החוק הזה זה העברת דירה מבעלי 3 דירות לבעלי דירה 1 . ומי ישלם את המחיר ?  השוכרים .  עליה של 10 אחוז בשנה הראשונה ועוד 10 אחוז בשנה השניה . את זה כחלון לא מבין .  
Ring | 08.08.16
263.
משחרר את כל התסכול שלו מזה שדרכו להורדת
משחרר את כל התסכול שלו מזה שדרכו להורדת מחירים נחלה כישלון חרוץ כמו של קודמו בתפקיד לפיד. חשבו שהשם שלהם יספיק כדי להרתיע משקיעים. וכשזה לא צלח אז כאקט של עונש למשקיעים הסוררים שלא שעו לבקשותיו שלא לקנות יותר דירות, באו הגזירות החדשות על השוכרים שעכשו יאלצו לשלם יותר שכר דירה. מה שמדהים שגם לפיד וגם כחלון מ שדרים ביטחון שרק דרכם היא היא זו שתביא להוזלת הדירות, ואצל שניהם קרה דבר הפוך שמחירי הדירות זינקו יותר מהר.מה שמוביל למסקנה הפשוטה שהממשלה לא צריכה להתערב איפה שלא צריך . לשוק הנדל"ן יש את החוקיות שלו שפועל בעיקר על פי היצע וביקוש. ואם כנים אתם בכוונותיכם להוזלת הדיור אז אנא שחררו קרקעות לבניה באיזורי הביקוש תבנו לגובה ותוזילו משמעותית את מחירי הקרקע לבניה וזה כן בתחום אחריותכם אז תפסיקו לקשקש ולשחרר ססמאות  לאוויר כי אתם לא באמת רוצים בהורדת מחירים.
Scissors | 08.08.16
255.
השאלה אם מישהו שמשכיר 2 דירות חדר באופקים
השאלה אם מישהו שמשכיר 2 דירות חדר באופקים שמניבות לו 2500-3000 שקלים במקרה הטוב והוא בוא נאמר קצת מבוגר וגם קצת סיעודי וגם אין לו בדיוק פנסיה , השאלה אם אפשר לקרוא לו "חזיר".... או אפשר לקרוא למדינה שלנו חזירית.... עניין של השקפה.... לא כולם משכירים דירות במגדלי יו , חביבי.....
Beer | 08.08.16
249.
זה חוק לא צודק ורק אכזרים תומכים בו.
זה חוק לא צודק ורק אכזרים תומכים בו. אני מרוויח רק 60 אלף שקל בחודש על 12 דירות והחוק הזה לא יאפשר לי לקנות כל שנה עוד דירה. אני פנסיונר מסכן בגיל 40 ואתם רוצים לגזול ממני את פת לחמי. איך בדיוק אני אקנה אאודי חדשה לילדה ליום ההולדת אם יוטל מס? כמה אכזרים וקנאים אתם יכולים להיות? אולי תרצו שאני גם אתחיל לעבוד כמוכם? מה הדבר הבא? לשלם מס הכנסה של 48%?
Pretzel | 08.08.16
248.
הדברים שאתה אומר הם לא נכונים. זה שאנשים
הדברים שאתה אומר הם לא נכונים. זה שאנשים צריכים לשלם מס עוד מילא. הם לא עושים אותו על גב אף אחד. הם נותנים אפשרות לצעירים לשכור דירה ולא להיתקע עם אבא ואמא בבית. מי שהיה לו סכום ראשוני ממילא היה קונה כבר. אגב , המס הזה לא ייתן לשוכר שום דבר.... הוא יילך לבזבוזים ותו לא..... 
Beer | 08.08.16
244.
תשובה לשאלתך- החוק הזה לא עוזר לך להגיע
תשובה לשאלתך- החוק הזה לא עוזר לך להגיע לדירה הוא רק יעשיר את קופת האוצר כי מי ירצה למכור לך דירה שבבעלותו ולשלם מס מכירה, מס שבח ,ומי יודע עוד אילו מסים עוד יוטלו על הדירות כך שהכל יתגלגל עליך ו/או על שוכרי הדירות לדעתי לא יתווספו דירות רבות לשוק בגל החוק הזה
Bucket | 08.08.16
231.
אכן..... סופסוף בנאדם שמדבר בהגיון. ולא מתוך כעס
אכן..... סופסוף בנאדם שמדבר בהגיון. ולא מתוך כעס , אכזבה או מירמור. הרי אם היה לך סכום ראשוני לקניה כבר היית קונה. אף אחד מאלה שיש להם כבר דירות לא היה מפריע לך. ואני אפילו בדעה שקבלנים חייבים לתת זכות ראשונים לקניה לאלה שאין להם. ואיך החוק עוזר ? ממש לא עוזר. 800 מליון שקלים למדינה בשנה שילכו לכיבודים. ממש כמו תוספת מצלמות על הכביש. עוזר ? מונע תאונות דרכים ? עזוב "תאונות".... "תאונה"... אחת.... יחידה..... קאט זה בולשיט כמו שאמרה הגברת....
Beer | 08.08.16
229.
אני באמת מקווה שמהחירים ירדו מתישהו כי הם
אני באמת מקווה שמהחירים ירדו מתישהו כי הם באמת גבוהים מדי. אבל למה שמשקיעים יפסיקו לקנות דירות להשקעה?אם בנאדם יכול להרשות לעצמו הוא כנראה יקנה.הבעיה העיקרית היא שמחירי הדירות גבוהים מדי והם ממשיכים רק לעלות מכיוון שאנשים ממשיכים לקנות.ההיגיון שלי אומר שאם רוצים להוריד את מחירי הדירות צריך אולי לתת משכנתא פחות גבוהה ואז כאשר פחות אנשים יוכלו לקנות במחירים כל כך גבוהים זה יוביל להורדה במחירי הדירות.
Glasses | 08.08.16
223.
אין עוררין על כך שצריך לשלם מס על
אין עוררין על כך שצריך לשלם מס על הכנסות. הצעה לכחלון: כמו בארה"ב ובארצות מתקדמות באירופה אפשרי גם בארץ - השאלה האם פוליטקאים מוכנים להסתכל 30 שנה קדימה ולייצר חוק שיוויוני והגיוני או לדאוג רק לבחירות הקרובות. הנה ההצעה: 1) מס 15% על שכר דירה מכל המשכירים מדן ועד אילת. 2) אפשרות לקזז מדמי השכירות תיקונים שיפוצים וכד' בדירות 3) תרד המוטיבציה להעלים שכ"ד. האוצר ייגבה מס אמת. 4) ייווצר שיויון במס על השכרה לא תהיה אפליה שמפלגת את כולם 5) דירות יתוחזקו. ערכן יישמר והדיירים יקבלו דירה הולמת לשכ"ד. 6) חברי הכנסת שתומכים ב'שכירות הוגנת' יקבלו את שלהם. 7) האוצר יקבל תגבולי מס גבוהים פי כמה מההצעה הנוכחית.  8) אם כחלון יעביר את ההצעה הנ"ל הוא יקנה את עולמו אצל כולם.
Popsicle | 08.08.16
219.
כחלון,לדעתי אסור לך לפגוע באנשים שיש להם כבר
כחלון,לדעתי אסור לך לפגוע באנשים שיש להם כבר יותר משלוש דירות מכיוון שהם כבר שילמו 5% מס רכישה ולקחו הלוואות  ומנעו מעצמם טיולים וכייף בעולם אתה יכול להגיד שמעכשוי והלאה יוטל מס והאנשים יחליטו אם כדאי לקנות עוד בית וזה יבלום קניית עוד בתים ולא חכם ולא פייר לגבות מיסים על מי שכבר קנה ולא לקח בחשבון את הגזרות החדשות 
Flame | 08.08.16
214.
זה רק מראה שזה לא לגיטימי מצד הממשלה
זה רק מראה שזה לא לגיטימי מצד הממשלה להטיל מיסים שונים ומשונים על רכושם של האזרחים. צריך להגביל את המדינה לכמה אפיקי מס מוגדרים מראש שאיתם היא תוכל לשחק. לדוגמא: ארנונה, מע״מ, מס הכנסה, מס רכוש, מס רווחי הון, מס חברות ומכס. כל סוג מס אחר (מס ירושה, מס פחמן, מס על דירה שלישית ומעלה וכו׳) לא יהיה חוקי.
Carrot | 08.08.16
209.
כחלון גונב אותנו , אין מילים אחרות ,
כחלון גונב אותנו , אין מילים אחרות , כל נושא הנדל"ן ממוסה במיסוי גבוה למשקיעים , מס רכישה , מס שבח , מס שכירות ועכשיו מס החזקת דירה . אז שתדע לך כחלון אנחנו עובדים מאד קשה בשביל לשלם על הדירות האלה ואנחנו ניזוקים מהחוקים הקיימים על ימין ועל שמאל . כך מי שברשותו 2 דירות קטנות ורוצה לשדרג את דירת מגוריו , עליו לשם 8% מס מהשקל הראשון במידה וירצה לעבור לדירה גדולה יותר , למרות שהדירה למגורים ולא להשקעה . אותו דבר במס שבח בעת המכירה ושלא נדבר על המשכנתא הכבדה ... בקיצור למה לגנוב מאתנו , לא קבלנו דבר במתנה עבדנו קשה ושילמנו מיסים גבוהים ,ניסיון לגבות מס נוסף הינו גניבה . נסיון כזה יפגע בשוק השכירות ויגרום למעבר לדירות יקרות יותר. בקיצור אין סיבה שנשלם על הכישלונות של כחלון , התכנית למשתכן שלו לא מספקת ולא טובה . שיגדיל היצע במקום לגנוב 
Cupcake | 08.08.16
206.
אם כחלון יבטל את המס אבל יגדיל היצע,
אם כחלון יבטל את המס אבל יגדיל היצע, הפנסיה של אותם אנשים זקנים תימחק לגמרי!! מחירי הדירות ירדו ואיתם ערך הנדלן שאמור היה לשמש לפנסיה ולירושות!! וכשקונים דירה עם מינוף ומביאים רק 50% מהכסף בתור הון עצמי, זה אומר שירידת מחירים של 40% חיסלה כמעט לגמרי את החסכונות שהיו לך לפני שקנית!! זה הרבה יותר כואב מהתרסקות טיפוסית בבורסה!!
Flame | 08.08.16
205.
דני. ברגע שעל כל דירה מתמודדים עם רוכשי
דני. ברגע שעל כל דירה מתמודדים עם רוכשי דירה ראשונה גם משקיעים בעלי יכולות מדור הפנסיות התקציביות אז המס עוזר גם עוזר. כלכלה זה "מדע" חברתי שאמור לדאוג לרווחת העם בעולם של אמצעים מוגבלים. אם לא היה סוף לאמצעים לא היה חוסר ולא היה צורך בכל הדיון הזה. אתה רוצה עוד מאתיים אלף דירות בשנה כך שלכולם יהיה? גם אני. מה לעשות שאנחנו חיים במציאות... אגב, עם כמות דירות כזאת הייתה מתאפשרת אז המשקיעים היו זורקים את הדירות שלהם לשוק עקב עודף היצע וירידת ערך ההשקעה ואז היינו עדים להתרסקות של איזה בנק על הדרך.. 
Fish | 08.08.16
202.
איך חוק כזה בדיוק יעזור להורדת מחירי הדיור?
איך חוק כזה בדיוק יעזור להורדת מחירי הדיור? אם אדם שיש לו מספר דירות יצטרך לשלם יותר מיסים הוא פשוט יעלה את מחירי השכירות  ואז שוכרים יצטרכו לשלם יותר. ובקשר למחירים המוגזמים שבהם דירות נמכרות היום לא ברור לי איך מס על דירה שלישית בדיוק ישנה את המצב.
Glasses | 08.08.16
201.
זה שהם בעלי 3 או 8 דירות, לא
זה שהם בעלי 3 או 8 דירות, לא אומר אוטומאטית שהם מושחתים. אולי הם קיבלו את הדירות בירושה? אולי הם עבדו קשה והחליטו לשמור על ערך הכסף שלהם באמצעות קנייה של עוד דירה?  הממשלה הזאת מוסיפה חטא על פשא ומציגה את בעלי הנכסים בתור גזלנים וגנבים כשלמעשה לרוב מדובר באנשים כמוך וכמוני שבסך הכל רוצים לשמור על ערך כספם. 
Toast | 08.08.16
200.
חושב על השקעה בנדל"ן - למזלי הטוב יש
חושב על השקעה בנדל"ן - למזלי הטוב יש לי 2 דירות, ולאחרונה התחלתי לשקול לרכוש דירה שלישית. אז קודם כל טוב שכחלון עדכן אותי, בהחלט עצרתי את התוכנית שלי. השאלה אם התוכנית החלופית שלי ושל עוד הרבה כמוני, להקים חברה בארה"ב (עולה $550) ולהתחיל לרכוש שם דירות להשכרה (תשואה של 7-12 אחוז, הרבה מעבר לישראל) - איך זה ישפיע על המשק שלנו שהרבה כסף ייצא החוצה...אולי מחירי הדירות בארץ יירדו ב 10% (הלוואי)...אבל מה המשמעות של סכומי עתק שיושקעו במדינות אחרות במקום בארץ? אני לא כלכלן גדול, אבל נראה לי מהלך מנותק ולא עם הרבה הגיון כלכלי עבור כלל האוכלוסייה...
Pretzel | 08.08.16
199.
מיקי זוהר דואג לעצמו ולא לעם. זה אינטרס
מיקי זוהר דואג לעצמו ולא לעם. זה אינטרס של רוב העם שמחירי הדירות יירדו. גם מי שיש לו דירה אחת כדאי לו שהמחירים יירדו- אם יירצה לשדרג לדירה טובה יותר יהי לו יותר קל, וכאשר הילדים שלו יירצו לקנות דירה הם יוכלו לקנות. מיסוי זה רעיון מצוין. כחלון העם איתך.
BandAid | 08.08.16
198.
למה לא??? עוד מיסים ועוד מיסים ועוד מיסים...
למה לא??? עוד מיסים ועוד מיסים ועוד מיסים... כחלון, עזוב אותנו... אנחנו המשקיעים לא אוייבי העם. קנינו דירות להשקעה בכספי הפיצויים שלנו ותכננו הכנסה/קיצבה בהתאם, ואתה בא וטורף את הקלפים כאילו אנחנו גנבים. התשואה על דירות היום היא בסביבות 2.7% (וזה לפני הוצאות אחזקה/דייר סרבן/דירה ריקה, ...) די... שילמנו 8% מס רכישה משלמים מס מהשכירות, משלמים מס שבח במכירה אז עזוב אותנו... אתה רוצה להוריד מחירים... תייצר היצע מספיק גדול והמשקיעים ידללו מעצמם...
Tree | 08.08.16
197.
אין הבדל בין 3 דירות שכל אחת שווה
אין הבדל בין 3 דירות שכל אחת שווה פחות מ 1 מליון, לבין אחוזות ששוות 20 מליון, או דירה אחת שדוה 5 מיליון... לא נותנים לייות כאן. כחלון, תפשיר קרקעות, תפשט פרוצדורות, תקל על הבירוקרטיה.... ואל תוסיף מיסים. לדעתי, מחפשים עוד דרך לקחת מיסים מאנשים עובדים שמנסים לשמור על ערך הכסף שלהם לפנסיה. כחלון, זה לא פתרון נכון. זה יעלה לך בכיסא...!!!
Lobster | 08.08.16
196.
ומה יקרה לאנשים שגרים בשכירות באותה דירה? לאן
ומה יקרה לאנשים שגרים בשכירות באותה דירה? לאן הם ילכו? ישנו אצל כחלון בסלון?  הצעה הזאת יכולה לעבוד אם ורק אם כתוצאה מהחוק מחירי הדיור בארץ יקרסו. במציאות זה לא יקרה ואנשים שחיים בשכירות יאלצו למצוא דירה חלופית בשכירות יותר יקרה. 
Lamp | 08.08.16
194.
זה לא מיסוי. זה עונש מדכא על כל
זה לא מיסוי. זה עונש מדכא על כל מי שעבד קשה בכדי להשיג רכוש. הפתרון למחירי הדירות זה הגדלת ההיצע נקודה. - שירכשו כולם. שורש הבעיה היא שהשלטון עינו צרה ושם יד בכיסו של כל מי שרוצה להרוויח. הם לא מוכנים שיזמים וקבלנים ירוויחו - יש פלונטר של משחקי כוח בין  הממשלה הרשויות מקומיות מנהל מקרקעי ישראל. הפתרון - שישחררו קרקעות לבניה, שיורידו מיסים לקבלנים ויעודדו יזמים - תנו להם להרוויח - והם יפתרו בקלות את בעיית המחסור בדיור תוך ירידת מחירים בכל השוק כולל בשכירות. דווקא הליכוד וביבי, חשבתי מאמין בקפיטליזם וכוחות שוק - כחלון אפיזודה חולפת קצרה מאוד.   
Turtle | 08.08.16
190.
למה לא לעלות את המס על משקיעים מ
למה לא לעלות את המס על משקיעים מ 8% ל- 15% ? למה לא להטיל מס על דירות רפאים של משקיעים ? למה לא להטיל מס מיוחד על משקיעים זרים ?  למה לא להכריז על מצב חירום בדיור כמו שכחלון הציע לפני שהפך לשר אוצר ?  קיימות אין ספור אפשרויות , השאלה אם באמת רוצים !!!
Dice | 08.08.16
188.
רק שהגיע העת למכור את הדירות האלו במקום
רק שהגיע העת למכור את הדירות האלו במקום להתבכיין על רווח הון של 50%-100% אחרי מס שבח ושכירות דופקת כל חודש. מי שקנה בזמן עשה השקעה מצוינת וחלקם הפכו לאמידים מאוד בעקבותיה. אבל לא לעולם חוסן ושזה בא על חשבון דור אומלל אדרבא ואדרבה 
Fish | 08.08.16
187.
מיקי זוהר דואג לעצמו ולא לעם.   זה
מיקי זוהר דואג לעצמו ולא לעם.   זה אינטרס של רוב העם שמחירי הדירות יירדו. גם מי שיש לו דירה אחת כדאי לו שהמחירים יירדו- אם יירצה לשדרג לדירה טובה יותר יהי לו יותר קל, וכאשר הילדים שלו יירצו לקנות דירה הם יוכלו לקנות. מיסוי זה רעיון מצוין. כחלון העם איתך.
BandAid | 08.08.16
183.
ממש מגעילים רוצים פנסיה, להתעשר לסדר את הילדים
ממש מגעילים רוצים פנסיה, להתעשר לסדר את הילדים שלהם .ממש חוצפה הם גנבו מאיתנו את הדירות צריך לקחת להם אותם הם ממש דואגים לעצמם. אני חושב שגם למי שיש 100000 ש"ח ומעלה ויש לו דירה צריך למסות גם את הכסף הזה ולהעביר לעניים שיקנו דירות זה לא הוגן שהם יגורו בשכירות, באיזו זכות הם מתעשרים? מה זה צריך להיות?
Guitar | 08.08.16
180.
אי אפשר לבנות משום שהמשקיעים מחזיקים בהיצע דירות
אי אפשר לבנות משום שהמשקיעים מחזיקים בהיצע דירות של כמה שנים טובות. המשמעות היא שהממשלה אם תבנה, תבנה בסיכון רב. במידה והמשקיעים ישתעממו ולא יתאים להם וישחררו דירות, כמות הדירות למכירה במידה ונעודד בנייה מסבית + דירות המשקיעים לשעבר יצרו עודף היצע שירסק את המשק.
Dice | 08.08.16
179.
מזכיר לי את ההתנדגות הגורפת לחוק מע"מ אפס
מזכיר לי את ההתנדגות הגורפת לחוק מע"מ אפס של יאיר לפיד (למרות שהיה מדובר בכלל בהורדת מיסים לדירה ראשונה ולא בתוספת מיסים על משקיעי נדל"ן) אז מה משותף לחוקים האלה ? פשוט מאוד... ב2 החוקים האלה יש חשש בקרב בעלי דירות שהחוק יביא לזעזוע בשוק הנדל"ן ויגרום להיפוך מגמה מעליית מחירים לירידת מחירים...
Quill | 08.08.16
177.
לצערי אין קשר בין רכישה או אי רכישה
לצערי אין קשר בין רכישה או אי רכישה למחיר. ניתן לראות אזורים שלמים ללא עסקאות כמעט ברבעונים שלמים ולמרות זאת המחיר לא יורד בשקל אחד. דירה שעולה למכירה ביד 2 או כל מקום אחר ולא נמכרת כלל במחיר המבוקש ובעליה מתייאש לא משפיעה על המחיר הכללי. לעומת זאת, אוויל שמסכים לשלם מחיר מופקע עבור דירה מתפרקת, מקפיץ מיד את המחיר. אין לזה אחיזה במציאות. לצערנו דירות לא נרקבות במהירות כמו עגבניות ולכן ההשפעה של הצרכנים מאוד איטית.
Dice | 08.08.16
175.
אם המטרה היא להכניס מאות מליוני שקלים לקופת
אם המטרה היא להכניס מאות מליוני שקלים לקופת האוצר, שינסו להעמיק את הגבייה על שכ"ד לפני שהם מטילים מיסים נוספים. אם המטרה היא לשחרר דירות נוספות לשוק, שיחזירו את הפטור ממס שבח. אנשים לא מוכרים דירות כי לא כדאי להם, אחרי כל המיסוי הם נשארים במצב שאין להם מה לעשות עם הכסף, והם לא הרוויחו דבר. מורידים מיסים מצד אחד (הורדות שמשמעותיות לבעלי הכנסה גבוהה) ומעלים מיסים מצד שני (שוב משמעותי לבעלי הכנסות גבוהות) - מה התועלת פה? הרי המחירים ממשיכים לעלות...
Bottle | 08.08.16
162.
בהחלט נושא למחשבה. חזירות המתגוררים במושבים היא בעיה
בהחלט נושא למחשבה. חזירות המתגוררים במושבים היא בעיה כלל ארצית ורבת שנים. מצד שני, למכור דירה בחמישה מיליון שקל זה תוצר לוואי של בועת נדל"ן. אין דירה בארץ שמצדיקה מחיר כזה. בעצם מימוש עליית המחיר ורכישת שלוש הדירות תרמתם במו ידכם להתנפחות הבועה בפריפריה (שם כנראה קניתם) ואז משפחה ללא אמצעים שבעבר יכלה לקחת משכנתא קטנה על דירה שעלתה עד חצי מיליון שקל כבר לא יכולה לעשות זאת. בלי לשים לב אתם הופכים במו ידיכם משפחות שלמות לעניות, האריסים המודרניים. בשילוב עם חוזיים דרקוניים, העלאות מחיר כל שנה ללא שום הצדקה, וחוסר רצון להשקיע בצורה המינימלית בנכס או בסביבתו, אתם משמידים כל חלקה טובה במדינה שלנו. זה לא יכול להתקיים. לא צריך ללכת רחוק מדי בהיסטוריה כדי לדעת מה קורה כשאריסים מתקוממים על בעליהם. לא חושב שתרצו להיות מוגדרים כבעלים של דירה במידה וזה יקרה... נושא למחשבה!
Dice | 08.08.16
161.
גילוי נאות: אני בעל שתי דירות ואמא שלי
גילוי נאות: אני בעל שתי דירות ואמא שלי (אלמנה) בעלת 4 דירות בחיפה מירושה - 3 דירות באיזורים "לא משהו". האוכלוסיה באזור קשת יום ולכן השכ"ד שם מוגבל מאוד ואי אפשר להעלותו. היא מתגוררת באחת ומשכירה את שלושת הנותרות. השכ"ד של שלושת הדירות עומד על כ5500 ש"ח בחודש ומזה היא מתפרנסת. אם הדירות היו באזור ת"א - התשואה היתה גבוהה פי 3. אבל את האוצר לא מעניינות העובדות האלו. גם לא מעניין אותם ההוצאות השנתיות על הדירות האלו שיכולות להגיע גם ל6000 ש"ח לדירה לשנה. לכן, אני לא מאמין שהחוק הזה יעבור. זה פשוט לא הגיוני! 
Toast | 08.08.16
154.
בינתיים מחירי הדיור עולים במיעוט עסקאות של אחרוני
בינתיים מחירי הדיור עולים במיעוט עסקאות של אחרוני הטיפשים. כמות המשקיעים שיוצאים שווה לאלו שקונים, כלומר קו מגמה יוצא של משקיעים. ושכר דירה לא עולה כי אין למשכירים אפשרות להעמיס עוד על השוכרים ולא חלילה מטוב ליבם כמו שרשום פה באחת התגובות. זאת המציאות, גם אם טוקבקיסטים מטעם מייצרים מצג שווא באתרים כלכליים.. 
Fish | 08.08.16
152.
מגוחך להטיל מס על כמות דירות . יוצא
מגוחך להטיל מס על כמות דירות . יוצא שמי שגר בדירה של 10 מליון שח פטור ולמי שיש 3 דירות צנועות של 3 מילון שח ביחד ישלם מס? הזוי. השר כחלון מאוס. בהטלת מיסים נוספים על "בעלי הון" שלא בהכרח הם בעלי הון היא מגוחכת. לא מצליח לו עם מחירי הדיור כי הביקוש גדול מהיצע שנבנה. אין דירות קטנות לזוגות צעירים. קבלנים בונים 5 ו6 וראשי עיריות מעודדים זאת. חלאס להטיל עוד מס. תחפש פתרון בלהדיל היצע ובאזור המרכז. תכריח לבנות דירות זולות של 3-4 חדרים. נראה אותך.
Locomotive | 08.08.16
151.
למה לא להפעיל אותה שיטה להוריד את כל
למה לא להפעיל אותה שיטה להוריד את כל יוקר המחיה? למשל, מס על מי שקונה 3 קופסאות קוטג' בטח יוריד את מחיר הקוטג'. מס מספיק גבוה על כל קונה שקל יוריד את מחיר הקוטג' לאפס, כי מי האדיוט שיאכל קוטג' אם זה כזה יקר? יאכלו משהו אחר שמחירו יעלה. גם מס על בעלות על דירה תעלה מחירים של משהו אחר, למשל של שכירות, ושל נכסי השקעהאחרים (קרקעות למשל), או אפילו מפוקפקים, או לבריחת הון מהארץ (קניית דירה באמריקה).  פיתרון אמיתי לבעיה הוא רק לבנות הרבה דירות. למשל שהממשלה תפתח קרקע, תתכנן את הדירות, תגיע עד אישור בוועדות, ורק את הבניה תעביר לקבלנים. אריק שרון הצליח ממש להוריד את מחירי הדיור, ותוך שימוש בשיטות כאלו. 
Toast | 08.08.16
150.
אני המשקיע שלכם. יש לי דירה שלישית באיזור
אני המשקיע שלכם. יש לי דירה שלישית באיזור המרכז. משכיר ב 4200 ש"ח לשוכרים מצויינים (על דירה שלוקחים עליה 5,000 ש"ח לפחות). גם משלם מס כחוק 10% (5,040 ש"ח לשנה). עכשיו מגיע כחלון ורוצה שאשלם עוד 18,000 ש"ח לשנה. משמע מיסוי אפקטיבי של 45% מגובה השכירות!!! האם יש הבדל בין דירה להשקעה לפיקדון בבנק (שעליו משלמים 15% מס)? האם פשעתי בכך שאת דירת הירושה שלי אני שומר לילדים בשנים הקרובות? איזה טימטום מביא את כחלון לנסות ולהעמיס עוד עלויות על משכירי הדירות כאילו הם פושעי העם? טוב לא יצא מזה - רוב מחזיקי הדירות לא ימכרו את הנכס ברשותם ולכן זה לא יוזיל את מחירי הדירות. את מחירי השכירות זה דווקא כן צפוי לדחוף קצת למעלה (מה שיביא משקיעים נוספים שעוד אין להם שלוש דירות ומעלה לקנות דירות להשקעה, חחחחח....). אבל בעיקר יגביר את תיאוב הציבור לממשל וגאונים-לרגע כמו כחלון. עם משבר הדיור מתמודדים עם היצע, תחבורה, וריבית. כל התערבות אחרת רק מייצרת עיוותים, מירמור ומצג שווא שלא מביא פתרונות.
Weights | 08.08.16
149.
מיקי זוהר דואג לעצמו ולא לעם. זה אינטרס
מיקי זוהר דואג לעצמו ולא לעם. זה אינטרס של רוב העם שמחירי הדירות יירדו. גם מי שיש לו דירה אחת כדאי לו שהמחירים יירדו- אם יירצה לשדרג לדירה טובה יותר יהי לו יותר קל, וכאשר הילדים שלו יירצו לקנות דירה הם יוכלו לקנות. מיסוי זה רעיון מצוין. כחלון העם איתך.
BandAid | 08.08.16
143.
הצעת החוק הזאת היא גניבה לכל דבר.הרוב המוחלט
הצעת החוק הזאת היא גניבה לכל דבר.הרוב המוחלט של מחזיקי 3 דירות ומעלה(שרובם המוחלט הם בעלי 3 דירות) הם בני מעמד הביניים הגבוה שקיבלו החלטה טובה ורכשו דירות ולאור התשואה באפסית בחיסכונות ובקופ"ג לא יגיעו לעוני בעת זיקנה אלא יוכלו לחיות בכבוד מהשכירות.החוק פשוט גונב אותם
Wheel | 08.08.16
141.
שחברי הכנסת יחשפו את ההשקעה שלהם ושל בני
שחברי הכנסת יחשפו את ההשקעה שלהם ושל בני משפחותיהם בנדל"ן - גפני משתמש בשוכרים בציניות כדי להסתיר את העובדה שהמגזר החרדי משקיע בנדל"ן ומרוויח בשחור. כחלון, תחשוף את הפרצוף החמדני של הנבחרים העלובים שלנו - גם זה סוג של מלחמה בשחיתות. ואיפה ביבי מסתתתר? בווילה בקיסריה? 
Fish | 08.08.16
140.
כן צריך לחסל את מיקי זוהר מה פתאום
כן צריך לחסל את מיקי זוהר מה פתאום הוא מחזיק 5 דירות? באיזו זכות? איפה נשמע בעולם המערבי שבנאדם יצבור 5 דירות? פשוט חוצפה שהבנאדם רוצה להרוויח ולהתעשר. לא צריך את החוק הזה צריך להחרים לו את הדירות כמו ברוסיה ששם לפני 100 שנה הקומוניסטים חיסלו את כל העשירים ותראו איזה יופי לכולם ברוסיה יש דירות וכולם מאושרים! 
Guitar | 08.08.16
136.
.זו לא תגובה מטעם אלא מציאות כלכלית.  
.זו לא תגובה מטעם אלא מציאות כלכלית.   חשבון בסיסי. כחלון לא ייזכר כמי שהוזיל את מחירי הדירות. בכך נכשל לחלוטין.  אבל הוא ייזכר כמי שגרם להעלאת מחירי השכירות... ולשנאת  אחים וסכסוך האזרחים זה בזה. ולכן יעלם מהפוליטיקה בבחירות הבאות. 
Umbrella | 08.08.16
133.
"התנגדות חוצת מפלגות". כמה שאתם שקופים שם במערכת
"התנגדות חוצת מפלגות". כמה שאתם שקופים שם במערכת כלכליסט. כמה ברור שעורך העיתון שלכם מחזיק בכמה דירות. כשכחלון מעלה מיסים, לא שומעים אתם. שתיקת הכבשים. אבל כשזה נוגע לעורך העיתון אז פתאום שומעים. ברור לכולנו איך אנשים מרוויחים כסף בישראל - קונים דירות, כמה שיותר ומשכירים אותם ולא משלמים מיסים. ואגב, ברור לכולנו שהחוק לא יעבור כי כחלון הבין שיש יותר מידיי ח"כים שיש להם 3 דירות ומעלהץ הוא סתם שם את החוק הזה כדי שהח"כים יריבו עליו, ואז הוא יפיל את החוק כי יש לו יותר מידיי חברים שיש להם מעל 3 דירות, ואז יוכל להמשיך בתוכנית שלו להעלות עוד מס הכנסה ל"עשירים" שמרוויחם מעל 30 אלף. זה הכל מסך עשן של כחלון להעלות עוד מיסים במקום אחר.
Palmtree | 08.08.16
132.
ומה עם חוק פשוט שמי שלא תושב הארץ
ומה עם חוק פשוט שמי שלא תושב הארץ לא יכול לקנות דירה ? כל קו החוף בנתניה ותל אביב ואשדוד מלא בדירות ריקות של צרפתים שהלבינו פה כסף שחור על חשבון תושבי המדינה שלא יכולים לקנות דירה . לאסור או להכריח להשכיר בסכום נמוך . מדינה כזאת מטומטמת . נותנת לכל אחד שיש לו איזה קשר קלוש ליהדות וחי בחול לרכוש כאן במדינה הקטנה הזאת דירות . הם מלבינים פה הון שחור לא יותר . על חשבוננו .
Cactus | 08.08.16
128.
דנה, יוש אנשים שעובדים כל חייהם בשביל הפנסיה
דנה, יוש אנשים שעובדים כל חייהם בשביל הפנסיה ואין להם דירות, וכחלון מעלה להם מיסים על הפקדות לפנסיה ועל פיצויים - זה כן הוגן? זה כן צודק? ויש אנשים שחוסכים את כספם בבורסה ומשלמים 20% מס - זה כן הוגן. ויש כאלה שמשלמים מהמשכורת שלהם 60% מס - זה כן הוגן? אז במסגרת האין צדק בישראל, מיסוי בעלי 3 דירות ומעלה, נשמע לי הוגן במיוחד.
Palmtree | 08.08.16
125.
מתי כבר תבינו שהפתרון היחיד לבעיית הדיור הוא
מתי כבר תבינו שהפתרון היחיד לבעיית הדיור הוא לבנות ולבנות ולבנות...??? לעודד בכל הכוח תכניות פינוי בינוי של מבנים ישנים. לא ייתכן שבנייני רכבת מתפוררים בני 60 שנה יתפסו קרקעות חשובות ויקרות.  לחוקק חוק שדירה כזו ישנה כבר לא ניתן למכור.  חייבים לפתח את הצפון והדרום, לייצר המון מקומות תעסוקה בפריפריה, לייצר קווי רכבת מהירה ולבנות המון בנגב ובגליל. חייבים לעודד את האוכלוסייה להתפשט וליישב את כל חלקי הארץ.  רק ברגע שיישמו את הרעיון הזה וייבנו כ-100,000 דירות , בעיית הדיור תיפתר. בניין נורמלי לוקח לבנות כשנתיים. רק הביורוקרטיה והסחבת עד לבנייה לוקחת עוד 20 שנה. צריך להביא לכאן חברות בנייה מסין שייבנו מהר וברמה גבוהה.
Raindrop | 08.08.16
121.
מה אנשים כאן כותבים ? אף אחד לא
מה אנשים כאן כותבים ? אף אחד לא רואה שזו הליכה לקומוניזם אין מצב לקחת מיסים על מה שנרכש במיסים כחוק זה לא הוגן לא הומוגני  . ואם ? וזה לא יעבור זה רק יספק את הקנאים ותו לו . אין שום תרומה לדיור אלא לנערי האוצר . בעלי דירות מסוגים שונים השקיעו מיטב חסכנותם לביטחון עתידם מצב הדיור הוא לא בגללם אלא במדינות ממשלה שלא דואגת לדבר בשטח הדיור רק להגדלת הקופה של האוצר הרבה פדו את תכניות החיסכון והפנסיה שלא מוגנת ע"י הממשלה ומקבלת ביטוי אצל הטיקונים ותספורותיהם . שוק הדיור המריע וכך גם השכירות פועל יוצא מחוסר מעשים של הממשלה ותו לו .במקום שהממשלה תילמד כבר הגיע הזמן... מה נעשה במדינות אחרות אז הפתרון שלה זה עוד מסים וזריעת חול בעני הציבור
Corn | 08.08.16
113.
ויש הרבה דרכים לעשות את זה... למשל הורדת
ויש הרבה דרכים לעשות את זה... למשל הורדת המס על הבורסה שתקל על חברות במשק לגייס כסף ואולי להזדקק קצת פחות למידיניות מרחיבה. למשל קביעת ריבית שונה - למרות שכלכלנים חסידים של חוסר התערבות בכוחות השוק, בפועל יש ריבית בנק ישראל, ריבית על הפלוס, ריבית שונה על המינוס וריבית שונה על משכנתאות, עוד סוג ריבית לא תשנה כלום. למשל, צ'ופרים מהמדינה עבור השכרה ארוכת טווח. אני בטוח שפקידי האוצר יוכלו לעשות חישוב כמה זה משתלם לעומת כל התוכניות האחרות. למשל חוק שיצמיד את השכירות למדד כמו שקיים ברבה מאוד ארצות אחרות. ועוד ועוד...
Coffee | 08.08.16
110.
מתוך סקרנות, מה בהתנהלות של כחלון נתן לך
מתוך סקרנות, מה בהתנהלות של כחלון נתן לך תחושה שהוא יהיה טוב בנושאים של חוץ וביטחון? למשל כשאתה מדמיין את מלחמת לבנון השלישית שבמהלכה בין מאות לאלפי טילים ישוגרו על ישראל - מה מעורר אצלך תשוקה בוערת לראות את כחלון מחלק הוראות לגורמי הביטחון? 
Quill | 08.08.16
108.
אתם לא מתפחלצים, כשאתם קוראים שח"כ מיקי זוהר
אתם לא מתפחלצים, כשאתם קוראים שח"כ מיקי זוהר שמתנגד לחוק הזה - הפלא ופלא - יש לו 5 (!) דירות?! כן, קראתם נכון, ל"צדיק" מיקי זוהר יש 5 דירות, ובאופן מאד "אובייקטיבי", הוא נגד החוק הזה. פשוט לא ייאמן איך המדינה הארורה הזאת עובדת. שבעלי אינטרס הם ח"כים.
Palmtree | 08.08.16
105.
הפוליטיקאים חושבים שרכישת הרבה דירות זו ציונות, לא
הפוליטיקאים חושבים שרכישת הרבה דירות זו ציונות, לא החליפו דיסקט מאז 2003 כשהיה מיתון וקבלנים קרסו. היום יש עודף ביקוש הגורם לבועה. סטנלי פישר הבין שחשוב לעצור בועה כי ההרס בסוף הוא מאוד אנטי ציוני. הדרך לעצור אותה היא עצירת הביקושים. 
Glasses | 08.08.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת