אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שוק הנדל"ן בצומת דרכים: המיסוי החדש מרסק את תשואות המשקיעים

300 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

625.
אתה מגזים או רואה צל הרים כהרים .
אתה מגזים או רואה צל הרים כהרים . המס החדש רק יעזור למעמד הביניים שבאמת עובד קשה למחייתו וחסר אונים לרכוש דירה ראשונה למשפחתו . המס החדש מושך את השטיח מתחת לספקולנטים כולל אלו שמתיימרים להיות מעמד הביניים אבל עסוקים כל היום בהשתמטות ממס צודק ובהסתה .
Ducky | 14.08.16
624.
מסיים חוזה עוד חודש, בכל הדירות שאני רואה
מסיים חוזה עוד חודש, בכל הדירות שאני רואה דמי השכירות עלו בלפחות 8%!!! רוב המשכירים לא נותנים אופציה וקוראים לעליית המחיר "היטל כחלון". אני ממקווה שכחלון ופקידוניו יבינו שבכלכלה אין וואקום כל בעל דירה להשכרה ילעה מחיר היום כי יבין שמחר גם עליו יטילו "היטל כחלון"
Boomerang | 14.08.16
623.
דנה נכבדה . דירה עולה מליון וחצי בגלל
דנה נכבדה . דירה עולה מליון וחצי בגלל שרבים עזבו את הבורסה לאחר שהטילו עליה מס והחלו רוכשים דירות כמקור להכנסות נטולי מס . בחלק מהדברים את צודקת בהחלט כמו הפשרת קרקעות זולות על ידי המדינה ואכיפה על הקבלנים והרשויות המוניציפליות לעבוד מהר ולבנות כמה שיותר דירות . אי אפשר להצדיק רע אחד ברע אחר ויש לפתור במהרה את כל הרעות לטובת עם ישראל . זאת תקוותנו .
Ducky | 14.08.16
622.
אתם יודעים למה דירה ממוצעת עולה 1.5 מיליון
אתם יודעים למה דירה ממוצעת עולה 1.5 מיליון מיסים למדימה 750 אלף לקרקעות של הממשלה אז לא מספיק להם אז הכניסו יד לנכסים של אנשים כדי לקחת עוד בימקום להפשיר קרקות ולבטל את המימסד המיושן והמושחט שניקרה מינהל מקרקעי ישראל . האמת עים הסכמים קואליציונים כאלה בסוף כול העם יצתרך לעבוד ולתת את המשכורת שלו וגם לא יספיק . אז שלא יעבדו עליכם כי לאזרח באמת לא דואגים כאן אלה רק לכיסא .
Cactus | 14.08.16
621.
כשיש שר אוצר שיש לו שנאה עיוורת כלפי
כשיש שר אוצר שיש לו שנאה עיוורת כלפי המעמד הבינוני, ורוצה לגרום לו להיות נזקק, לרוקן אותו מחסכונותיו,  ואילו לשר יש פנסיה מנופחת לכל חייו, אז זו התוצאה העלובה שהוציא מידיו.  בבחירות הקרובות נראה לו שיש תוצאות למעשיו. הכספים שהוא גוזל מחולקים כשלל לכל חבריו.
Hat | 14.08.16
620.
בישראל מתגלגלים מליארדים של שקלים של הון שחור
בישראל מתגלגלים מליארדים של שקלים של הון שחור פרי הבאושים של העלמות המס והרווחים של חברות ויחידים . המאפיה בארצות הברית מגלגלת מיליארדים של דולרים פרי עסקיה המפוקפקים ולא מדווחת לIRS , ועוסקת כל הזמן בבעיה התמידית שלה,  איך להלבין את הכספים השחורים שגזלה או הרוויחה . בישראל חסכו הממשלות הקודמות את כאב הראש הזה למשקיעי הנדלן בגלל שלא מיסו את ההכנסות שלהם ולכן כולם רצו לנדלן כולל מהבורסה שמוסתה , והנדלן צמח לבועה במחירים שלהיום . כולנו אוהבים להרוויח בלי להתאמץ אבל לרובנו יש גם קורטוב של מצפון שיש גבול להסתאבות ולחמדנות . החגיגה נגמרה סוף סוף לפני שתהפוך לסרטן בגוף האומה עם כל המשתמע מכך . אני רק מתפלא על היוצאים בכל חורמה נגד כחלון בלי להבין שהם תוקעים לעצמם גול עצמי כי מי שיבוא במקומו או אחריו רק יהיה יותר גרוע לאלו שרוצים להשתמט ממס מוצדק !
Ducky | 14.08.16
612.
שי באבד בתפקידו הוא מהצוות שריסק את חברת
שי באבד בתפקידו הוא מהצוות שריסק את חברת השיט צים,את זה מסתירים,כך גם כעת הצמד כחלון אתבאבד ירסקו ויגרמו למיתון במשק.נתניהו תתעורר זו המישמרת שלך ,דירות יקרות הן בקניה והן בשכירות,במקום להציף דירות להשכרה הולכים למסות ,יקלטו אלפי עובדים והתמורה תיהיה פחותה,לאחר מכן יספרו על השמן והרזה
Basketball | 14.08.16
611.
אחמד , אתה גם לא משרת בצה"ל ולמרות
אחמד , אתה גם לא משרת בצה"ל ולמרות זאת אתה אזרח נכבד במדינת ישראל בתנאי שאתה לא עובר על החוק . עם המגזר הערבי במדינת ישראל ישנן בעיות רבות מסוגים שונים שצריך לפתור אותן בעדינות ובהבנה למיעוט הערבי בתנאי הסכסוך שקיימים ם חלק מהעולם הערבי שמסביבנו . אז בבקשה אל תלהיט ועל תשפוך לחינם שמן על המדורה !
Ducky | 14.08.16
607.
דירה אחת אני מתגורר , דירה 2 להשכרה
דירה אחת אני מתגורר , דירה 2 להשכרה (אני עצמאי גימלאי שעבדתי קשה חייתי בצמצום - אין לי פנסיה הייתי צריך לדאוג לזקנה בעצמי.......) אז מדירה מס. 2 אני חי ועוד חצי דירה שאני ואחי ירשנו.........  שאנחנו משלמים מ"ה מהגרוש הראשון של שכ"ד. מעל שליש = ייחשב כבעל דירה. אז אני ואחי צריכים לשלם 36.000ש"ח לשנה......... למה ? אם נמכור את הדירה המשותפת..... בצפון תל אביב הרי אם זוג צעיר ירצה לרכוש אותה הוא לא צריך אותי בכסף הזה יש דירות בשפע....... שר אוצר כושל ומזיק. היכן יאיר לפיד ?
Dice | 14.08.16
606.
ההכנסות מדירות הן הכנסות לכל דבר . עד
ההכנסות מדירות הן הכנסות לכל דבר . עד היום לא היה מיסוי והמצב הזה הוא תולדה של שנות ה50 וה 60 שאנשים גרו בדמי מפתח . חלק מהאנשים שהייתה להם דירה בבעלותם נהגו להכניס אליה דייר משנה כשוכר על מנת לקבל הכנסה נוספת בדרך כלל קטנה . המדינה התחשבה בכך בגלל המצב הכלכלי הקשה אז . עברו 60 שנה ויותר , המצב השתנה מקצה לקצה , הכלכלה השתנתה לגמרי ותחום חדש ישן פורח שקוראים לו נד"לן . אין שום סיבה רציונלית שלא ישלמו על הכנסות מנדלן כולל משכר דירה , כמו שמשלמים מרווחים בבורסה ומהכנסות מתחומים נוספים . הצעד של כחלון והממשלה הגיע קצת מאוחר כי היה צריך כבר לפני שנים להחיל את המס על ההכנסות מדירות . אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם ולכן יש לעודד את הצעד הזה שהוא נועד בראש ובראשונה ליצור שוויון בנטל המיסים שמוטלים על האזרחים והוא חלק מהמלחמה בהון השחור , בהעלמות מס שונות בחשבוניות פיקטיביות ובשיטות נוספות כולל העברות הון מחוץ לישראל ללא דיווח למקלטי מס . לכן תמוהה מאוד תגובת המתנגדים שאין לה שום רציונאל חיובי או אחראי .
Ducky | 14.08.16
599.
עם כל הכבוד תגובתך היא היא הפופוליזם חסר
עם כל הכבוד תגובתך היא היא הפופוליזם חסר הבסיס והצדק . גם נושא שכר הדירה שנמצא כבר על סדר היום בכנסת , ייכנס בסוף לפיקוח בכדי למנוע הפקעת מחירים בלתי צודקת .  קנאה זה בכלל עניין יחסי ובמיוחד אישי שתלוי בחוסן הנפשי של כל אחד . בכל מקרה זה לא קריטריון בכלל לעיצוב שיטה צודקת של מיסוי במדינה מתוקנת . 
Ducky | 14.08.16
592.
עצם העובדה שאתה לא מסוגל לדמיין סיטואציה שבה
עצם העובדה שאתה לא מסוגל לדמיין סיטואציה שבה אדם קונה דירה בלי משכנתה מעידה כמה המחירים בשוק הנדל"ן יצאו מכלל פרופורציה. דירה היא בסך הכל מוצר. יותר יקרה מקרטון חלב או להבדיל מכונית, אבל עדיין מוצר שכולנו זקוקים לו. אין שום הגיון בכך שבני אדם מן היישוב יצטרכו להשתעבד לשלושים שנה בשביל כמה בלוקים ובטון. זהו טירוף שאני מסרב להשתתף בו. ואלו שאתה קורא להם "אמיצים" אני קורא להם "משוגעים", כי בשביל דירה הם נכנסים לחובות עתק שאין להם שום סיכוי לעמוד בהם.
Umbrella | 14.08.16
591.
חוק לא הוגן מפחינה חברתית . כחלון תיראה
חוק לא הוגן מפחינה חברתית . כחלון תיראה איזה שינאת חינם הכנסתה בעם אני רורא את תגובות האנשים וממש נידהם .  אז אים כל כך ריצתה לישר מעמדות עכשיו נתתה לזה גם חוטמת גומי . ככזה שהראש חושב רק כסף ואיך ליסגור איזה חור תקציבי שפערתה . ועל זה אף אחד לא מדבד ?
Sword | 14.08.16
590.
הרבה עורכי דין כבר מתארגנים להגיש בג"צ נגד
הרבה עורכי דין כבר מתארגנים להגיש בג"צ נגד קנס או העונש המפלה. "מס"  משולם על הכנסה.  כאן כחלון רוצה להטיל עונש על חלק מהציבור רק בגלל שהוא מחזיק בנכס שרכש כדין ושילם את מלוא המיסים על זה. כחלון יפיל את הליכוד יחד איתו.
Strawberry | 14.08.16
589.
לא לדאוג.  מס/פרוטקשן  כזה אין לו סיכוי לעמוד
לא לדאוג.  מס/פרוטקשן  כזה אין לו סיכוי לעמוד במבחן בג"צ. זה לא מידתי וזו פגיעה בזכות הקניין. בעלי נכסים לא גנבו. אנשים חסכו 40 שנה ורכשו נכסים קטנים כדי לא לחיות בזקנתם מקיצבת  ביטוח לאומי. כחלון ומפלגתו יושלכו לפח אשפה של ההסטוריה.
Strawberry | 14.08.16
584.
רואים שאתה חסר השכלה. מה קשור הבורסה ודירות???
רואים שאתה חסר השכלה. מה קשור הבורסה ודירות??? וב׳ אם היית קצת מתעסק בבורסה ומבין קצת בבורסה בגלל העליה במיסוי רוב המשקיעים ברחו לארה״ב שם קיבלו תשואה גדולה יותר על ההשקעה שלהם בזמן שהבורסה בארץ כבר מספר שנים לא מניבה תשואה כלל. וכתוצאה מכך עקב זה שאין אלטנטיסה להשקעה עלו מחירי הדירות. דאלביובבבבבב!!!!
Hammer | 13.08.16
583.
יסבו דירה לairbnb. המס על דירות כאלה הןא
יסבו דירה לairbnb. המס על דירות כאלה הןא על הכנסה מעסק והוא הרבה יותר גדול מהמס החדש. פיצול דירות אפשר גם לעשות עכשיו ןהרבה לא מתקרבים כי זה בעייתי מאוד. בכל שינומ שינסו לעשות תמיד אלה שייפגעו יאיימו בכל מיני צורות. הכל חרטה!!!
Processor | 13.08.16
580.
אתה מה זה צודק והיתי גם מוסיף לכל
אתה מה זה צודק והיתי גם מוסיף לכל המתלהמים שחושבים שהאוצר יקנה להם דירה ומטקבקים פה כאילו הדירות יחולקו חינם כמו ברוסיה הבולשביקית ,המשקיעים רק עשו ועושים לכם טוב בלי המשקיעים היה מיתון ,היצע הדירות ניגזר מביקוש אם יש ביקוש קבלנים יבנו הם בונים  יותר בגלל בקוש המשקיעים ,הם יבנו פחות כשלא יהיו משקיעים ורמת המחירים תשאר כפי שהיא רק שאולי על הדרך יהיה מיתון כי פחות יבנו ועל הדרך הכנסות המדינה ממסי רכישה יקטנו ,כי ההכנסות הללו באות מהמשקיעים ,משסים את חסרי הדירות במשקיעים כאילו הם הסיבה שאין להם דירות ובו בזמן לא מספרים לעם את האמת שיש הרבה שוכרים שלא יקנו דירות גם אם הדירות יעלו חצי!!! כי אף בנק לא ילווה להם כסף ,ומי נראה לכם ישכיר להם דירות הממשלה? או המשקיעים,תגידו תודה שיש משקיעים
Dice | 13.08.16
578.
אתה צודק והיתי מוסיף על זה שהטוקבקים שמצדדים
אתה צודק והיתי מוסיף על זה שהטוקבקים שמצדדים במס החדש "מוזרים" מעוררי תמיהה .וגם 10%מס רכישה+25%מס שבח מערך הנכס(כפל מס)+10 אחוז מס מהשכרה+4 אחוז פחת שנתי במס השבח לרחת בעל הנכס,אי יכולת לקזז ריבית הלוואות לקניית הדירה ,עכשיו עוד 1 % מערך הנכס שנתית גזל איין הגדרה אחרת י מוסיף גם כמה מילים
Dice | 13.08.16
567.
סתם מטומטמים... עזוב... לא מבנים איזה תרגיל כחלון
סתם מטומטמים... עזוב... לא מבנים איזה תרגיל כחלון עשה להם בכלל.... משחק אותה רובין הוד בזמן שהוא משעיר לנו חור של 40 מיליארד שקל בתקציב. ומאיפה הם ישלימו את החור הזה???? מאיתנו האזרחים. במקום להוציא את התסכול על הממשלה החזירה הזאת... הם מוצאים את התסכול על האנשים הלא נכונים. עזוב... 90 אחוז עדר מטומטם... דור סנאפצאפ בכיין ועצלן שנידון לכישלון. חושבים שאם דירה ששווה היום מליון וחצי והיא תעלה מיליון... יהיה להם כסף לקנות אותה.... מ 2010 הם מתבכיינים. גם שהדירות עלו פחות כסף. רק יודעים לבכות ולהיות קנאים במקום לפרגן וללמוד מתותחים אמיתיים.
Hammer | 13.08.16
560.
חישבנו מראש את התשואה ושילמנו מס רכישה 8%.
חישבנו מראש את התשואה ושילמנו מס רכישה 8%. עכשיו נשחקה התשואה בעקבות המס!!! שהמדינה תחזיר את כל מס הרכישה כי אם הייתי יודע שיורידו 1%מהתשואה שגם ככה שחוקה לא הייתי נכנס לזה. להחזיר למשקיעים את מס הרכישה במלואו או לבטל מיידית את המס!!!!!   
Bottle | 13.08.16
557.
שימו לב כמה רעש החזירים עושים! זה רק
שימו לב כמה רעש החזירים עושים! זה רק מראה כמה זמן פנוי יש להם בזמן שהצעירים נאנקים תחת הנטל. ממש מסכן הפנסיונר עם פנסיה תקציבית של 20K ועוד 4 דירות, ממש קשה לפנסיונר המסכן להסתדר עם 40K בחודש. פשוט ביזיון, איך בכלל החזירים מעיזים מתלוננים שעדיין המס נמוך מאוד לעומת שאר העולם, שעשו פה קופה של מיליונים רק בגלל שנולדו כמה שנים לפנינו. הדור האבוד
BandAid | 13.08.16
555.
ישנם כאלה שמנסים לשחק אותה מטומטמים. הרי לא
ישנם כאלה שמנסים לשחק אותה מטומטמים. הרי לא מדובר על מס על הכנסה. מס כזה קיים ואם רוצים לשנות אותו, זה אפשרי. כאן מדובר על מס על הרכוש שיש לאדם. נניח אתם משקיעים בבורסה; תסכימו שיגבו מכם מס על הקרן, על עצם ההשקעה? אם יש רווחים, לוקחים עליהם מס, אבל לגבות מס על עצם ההשקעה? ואם כך, למה לא לגבות מס על פיקדון בבנק? הוא לא נועד למטרות רווח? לא שכיום זה עובד, אבל העיקרון אותו דבר. חוץ מזה, מה לגבי כאלה שירשו חלקי דירות? אין להם אפילו שתי דירות שלמות, אבל רכושם מפוזר על כמה דירות; אז גם הם צריכים לשלם מס? קשה להבין את אלה שרוקדים על הדם, ששמחים על המס החדש. בסופו של דבר זה יגיע לשוכרים, גם אלה שממש לא ששים להעלות שכר דירה.
Cupcake | 13.08.16
546.
10%מס רכישה+25%מס שבח מערך הנכס(כפל מס)+10 אחוז מס
10%מס רכישה+25%מס שבח מערך הנכס(כפל מס)+10 אחוז מס מהשכרה+4 אחוז פחת שנתי במס השבח לרחת בעל הנכס,אי יכולת לקזז ריבית הלוואות לקניית הדירה ,אי יכולת קיזוז הוצאות במסלול  ה10%עכשיו עוד 1 % מערך הנכס שנתית גזל !!!איין הגדרה אחרת
Dice | 13.08.16
544.
הבורסה ממש לא ממוסה יותר. גם בבורסה וגם
הבורסה ממש לא ממוסה יותר. גם בבורסה וגם בנדל"ן יש מס במעמד מימוש הנכס. בשניהם גובים 25% על הרווח שנוצר בתקופת האחזקה (במניה או בדירה). על דירה יש גם תשלום קופון תקופתי, בדוגמת דמי שכירות. אם נשווה אותו למניות, עסקינן בתשלום של דיבידנד לבעלי המניות. על דירה מקבלים פטור ממס עד הכנסה שנתית של כ-62 אלף ש"ח, בעיקר כיוון וישנן הוצאות כנגד אחזקה של דירה (הוצאות שאינן קיימות לאדם אשר מחזיק במניות של חברה בורסאית), ורצון של המדינה לעודד משקיעים בעלי ממון לרכוש דירות ולהשכיר אותן לאלו אשר אין ברשותם תקציב מספק לרכישה של דירה. במקום לקבוע מס מיוחד ולא רלוונטי של 1% על ערך הדירה השלישית ואילך, שיקבעו מס כגובה המס ההוני גם על קבלת "דיבידנד" (שכ"ד) מדירה מושכרת.
Scooter | 13.08.16
539.
די לקשקש במוח. 1. מס על הכנסה מדירות
די לקשקש במוח. 1. מס על הכנסה מדירות הוא צודק בדיוק כמו מס על הכנסה מרווחי הון בבורסה - כמו שמשלם כל הציבור על הפנסיה שלו. 2. ירחם השם! על פנסיונר שיש לו 3 דירות ומעלה במקום קרן פנסיה... אוי ואבוי! יואיל למכור את הדירות ולא יחסר לו כסף עד יום מותו. אבל אולי באמת יאכל קצת פחות שמנת במסעדות שף. 3. די לאינטרסנטים לאיים עם AirBNB. גם על ההכנסות שלהם אפשר להטיל מס.
Cocktail | 13.08.16
538.
שיטת המיסוי כיום על הכנסות משכירות אינה שיוויונית
שיטת המיסוי כיום על הכנסות משכירות אינה שיוויונית וטובה רק לבעלי ההון. מכאן שהיא פוגעת בשאר האוכלוסיה. לדוגמא בארה״ב משלמים מס רכוש במקום הארנונה, המס מופחת על דירת מגורים אבל גבוה וניקבע כאחוז מערך הנכס על דירה להשקעה.
Ring | 13.08.16
537.
כמה התממות בכתבה אחת. למה על השקעה בבורסה
כמה התממות בכתבה אחת. למה על השקעה בבורסה יש 25% מס ועל דירה מכסימום 10% ?? אני הבנתי שצריך למכור דירות להשקעה כי המס עוד יעלה. מה המשימה לעצור את עליית מחירי הדירות לא מספיק חשובה. מה החמדנות הזאת. וחוץ מזה אם לא תמכרו לא תממשו את הרווחים על הדירות. אני מקווה שבמקביל כחלון יבנה במרץ דירות רבות ככל האפשר כולל דירות להשכרה במחירים שפויים. סהכ ישראל מדינה שבה מעל 90% מהקרקע שייך למדינה ומוסדותיה והמס על מרכיבי הבניה מטורף. אם המדינה תקח נתונים אלו בחשבון כחלון אפילו יצליח להוריד את מחירי הדיור
Umbrella | 13.08.16
530.
ולכל הצעירים שהולכים בימינו לקחת משכנתא של מיליון
ולכל הצעירים שהולכים בימינו לקחת משכנתא של מיליון שקל כדי לקנות איזה חור בראשון או רמת גן , לכם זה יכאב הכי הרבה . תשארו בלי כלום - כל הכסף שחסכתם בדם ודמעות . הייתה כאן חגיגה שאיבדה שליטה למשך 10 שנים  - דירות עלו ב 300% - המשכורות עלו ב 0% זה קרה באמריקה ב 2008 - זה יקרה גם כאן -  אתם תשארו בלי כלום.
Box | 13.08.16
526.
כשאתה קונה אוכל בסופר אתה מחשיב את זה
כשאתה קונה אוכל בסופר אתה מחשיב את זה כ"בזבוז", או כביכול אתה "זורק כסף"? לא. אתה זקוק לאוכל כדי להתקיים, ואתה נהנה ממנו. אותו הדבר נכון לגבי שכירות. אני גר בדירה ונהנה ממנה, וזה איננו בזבוז כסף בעיני, בייחוד כאשר מחירי הדיור נמצאים בשיא, ורכישת דירה טומנת בחובה סיכונים גדולים. בסיטואציה של מיתון משפחות רבות עלולות לאבד את העבודה ולא לעמוד בתשלומי המשכנתה. במקרה כזה גם מחירי הדירות עלולים ליפול בחדות בגלל שרבים ינסו בו זמנית להיפטר מן הדירה שמלכתחילה לא יכלו להרשות לעצמם. זאת תהיה הסיטואציה היחידה שבה אני אקנה דירה - כאשר כולם מנסים למכור ויש מציאות בשוק.
Umbrella | 13.08.16
520.
 תעלה מחירים ב50% אנשים פשוט יפסיקו לבוא למסעדה
 תעלה מחירים ב50% אנשים פשוט יפסיקו לבוא למסעדה שלך וילכו למסעדה אחרת שלא מעלה מחירים! בספק שיש לך בכלל מסעדה כי חשיבה כלכלית מעוותת כדי למשוך סועדים אתה צריך לוותר על כל עליית מחירים חדה, לך תלבד לפני שיעור בכלכלה ואז תגיב פה.
Bullhorn | 13.08.16
517.
אתה מדבר כמו הטייקון עידן עופר שהמדינה התלבשה
אתה מדבר כמו הטייקון עידן עופר שהמדינה התלבשה על ההטבות שקיבל לכיל שחולבת את המשאבים של כולנו בים המלח . כשלא מצא חן בעיניו , הודיע שהוא עובר לחיות באנגליה . אז הלך ושום דבר לא קרה ואף אחד לא בכה והמדינה (האזרחים) רק הרוויחה 
Controller | 13.08.16
511.
צחי בא  לביבי בהתרגשות , אתה יודע מה
צחי בא  לביבי בהתרגשות , אתה יודע מה שמעתי על כחלון ? לא , אבל לפני שאתה מספר לי תענה לי על שלוש שאלות אמר ביבי . שאלה ראשונה , האם אתה בטוח שהמידע שלך הוא אמת ? לא ענה צחי , רק עכשיו שמעתי את זה . שאלה שנייה , האם המידע שלך טוב ? לא ענה צחי , הוא אפילו קצת רע ..... והשאלה השלישית הפסיק אותו ביבי, האם מה שאתה רוצה לספר לי על כחלון יכול לעזור לי ? לא , לא ממש השיב צחי . אם כך והואיל והמידע שאתה רוצה לספר לי  הוא לא בהכרח אמת,הוא לא טוב וגם לא שימושי , אני לא רוצה לשמוע אותו . מוסר השכל : 1. כמה חכם ופיקח הוא ביבי השורד הפוליטי האולטימטיבי . 2. מדוע למרות חכמתו ופיקחותו לא גילה ביבי שלכחלון יש דירה שלישית שבה הוא מנהל רומן במסתרים עם שרה . כל דמיון למציאות הוא מקרי בהחלט !
Controller | 13.08.16
502.
כחלון ונתניהו גמרו את הקריירה.שינוי הגישה ןחזרה של
כחלון ונתניהו גמרו את הקריירה.שינוי הגישה ןחזרה של הממשלה למדיניות מפאיניקית מחליאה תגרום לקריסת הכלכללה ובריחת הון בשלב הראשון ואנשים בשלב השני.מי שלא מכבד את זכות הקניין הפרטי לא ראוי לתמיכ והשקעה. ברוכים הבאים לונצואלה.ולצעירים המוסתים אומר-את המחיר תשלמו באבטלה וחוסר יכולת להתקדם בחיים.הקומוניזם מעולם לא עשה טוב לאיש
Cone | 13.08.16
496.
לפי דעתי אתה טועה. מכיר את זה שנועצים
לפי דעתי אתה טועה. מכיר את זה שנועצים סכין באבטיח ואז הוא פשוט מתפקע לו בלי שתעשה תזוזה נוספת? מי מבטיח שהאבטיח הזה יהיה "בועת הנדל"ן" ולא המשק כולו? האם זה צעד ששווה את הסיכון.. אני לא מבין אותכם רבותיי.. זה הרבה מעבר ל"נטל על המשקיעים"..
Popcorn | 13.08.16
492.
לכל אלה שחושבים שמצפים לכך שהמחירים ירדו כדי
לכל אלה שחושבים שמצפים לכך שהמחירים ירדו כדי שהם יקנו יוכלו לקנות דירה סוף סוף.... בוא אני אפשר לכם למה אתם חיים בסרט: 1. הבנקים הלוו כספים במחיר X 2. במידה והמחירים יצנחו יותר ממחיר ה X, למשל 30% אחוז ממחיר ה X. זה אומר שי שהבנקים הפסידו כסף על הנייר. 3. אם הבנקים הפסידו כסף... למה נראה לכם שהם ילוו לכם כסף כדי לקנות דירה? הבועה מתנפצת.. יש משבר כלכלי חברים... גל של פיטורים... מי יללוה כסף בשוק ששרואי במשבר ושאין לו הכנסה קבועה??? חסרי השכלה שכמותתם שלא מבינים מה אתם מאחלים לעצמך... אני אגיד לכם מי יקנה. רק המשקיעים יקנו כי להם יש כסף והם לא זקוקים לבנקים ואז ישארו עוד יותר פחות דירות לקניה.  אבל העיקר שהמחירים יצנחו ב 30%. כן כן.... תחשבו קצת כמה מהליכם קדימה ״יחסרי השכלה״ הולך להיות משבר... ויש משבר כולם חוטפים!!!! אהלק רוצים לקנות דירה חחחחחחח בהצלחה!!!
Hammer | 13.08.16
490.
אני אישית מחזיק בשלוש דירות לא אמכור העלה
אני אישית מחזיק בשלוש דירות לא אמכור העלה את שכר הדירה בעוד כמה מאות שקלים ואצמצם את המס . לדעתי זו גנבה וגם התוצאה תהייה הפוכה. הסבר: יהיה ביקוש גדול לקנית דירה מצד מחזיקי דירה אחת מפני שהתשואה לדירה שניה תגדל כי השכירות תעלה והדירה אולי תרד(10%). אולי מחר יהיה חוק שהמדינה תיקח את כל הגגות מהבינינים המשותפים או את קומת העמודים....קחלון כאן זה לא רוסיה
Guitar | 13.08.16
489.
מה הבעיה? איפה הן אותן 50,000 דירות שנמכרו?
מה הבעיה? איפה הן אותן 50,000 דירות שנמכרו? רכשו אותן אנשים שונים. הצורך שלהם בדירת מגורים - סופק. הללו כבר לא יחפשו דירה לשכור.  בינתיים, אותו היצע של 50,000 דירות, עזר לירידת מחיר בשווקים. המחירים יסוגו לכיוונים הגיוניים. הצעד של משרד האוצר הרג את ענף ההשקעה הזה. צעד זה לא רק שיגרום למכירת דירות אלא מה שחשוב יותר - מניעת כניסה של משקיעים נוספים. כל מלאי הדירות הקיים יופנה לדיירים חדשים. יש בכך צדק חברתי: מס מלא על דירות מושכרות. (במקום 10% כיום). לא שאני מצדיק מסים רבים, אבל אם יש מסים - לפחות שיהיו הוגנים ושווים לכל.
Lamp | 13.08.16
487.
הצעד של כחלון הוא צעד אחד לכיוון הורדת
הצעד של כחלון הוא צעד אחד לכיוון הורדת המחירים . לפי דעתי הוא צעד נכון להורדת מחירים אבל הוא ייגרום לבריחת השקעות בישראל. אין היום אלטרנטיבה להשקעה בנדלן. מה שכחלון צריך להבין שיש ביקוש עצום לקניית דירה , בלי קשר למעמד סוציו אקונומי, לעומת מדינות מערביות שהצורך נמוך יותר , הסיבה היא פשוטה מאוד, חוזה השכרה בישראל הוא חופשי לחלוטין והוא גורם לחוסר בטחון אצל הדיירים, סעיף אחד חייב להופיע בחוזה בישראל , סעיף שאוסר על גידול השכירות יותר מגידול מדד המחירים לצרכן. גידול כזה יהיה לגיטימי כל -5 שנים . זה ייגרום חד משמעית לקיטון הביקוש היות ודיירים ירגישו ביטחון להשכיר דירה בישראל . 
Beer | 13.08.16
486.
לכחלון התברר שמכירת דירות בישראל לא גרמה לירידת
לכחלון התברר שמכירת דירות בישראל לא גרמה לירידת מחירי הדירות ... כאשר 50,000 דירות מושכרות במרכז יוצעו למכירה, 50,000 דירות יצאו ממאגר הדירות המוצעות להשכרה ... צימצום היצע מול הגדלת הביקושים יגרמו לעליה בשכ"ד בישראל  
ChefHat | 13.08.16
471.
יטפלו בכל הבעיות והקומבינות במסגרת החוק . לא
יטפלו בכל הבעיות והקומבינות במסגרת החוק . לא יהיו מעקפים . הכל חדש והמערכת תלמד את תגובת הציבור ותנטרל את היוזמות לרווחים שלא כדין .  רבותי , צריך לפתור את בעיית מחוסרי הדיור אחרת תהיה פה מהפיכה ואנרכיה חס וחלילה , שבעקבותיה מחירי הדירות והביקוש ירדו לאפס .
Controller | 12.08.16
469.
טוב אז ראשית תודה רבה על תגובה יפה
טוב אז ראשית תודה רבה על תגובה יפה עומר, אני בהחלט מעריך את זה. אם יורשה לי רק לשאול שאלה, נניח ותאורטית ל100% מהאוכלוסיה יש דירות, מה יקרה לשוק הנדל"ן בישראל? אם אין צורך בדירות כי יש כבר 1 ולהחזיק אחת נוספת לא משתלם בעליל, אז כביכול יכול להיווצר מצב שהשוק פשוט עוצר מלכת? איך זה ישפיע על הכלכלה?. 
Popcorn | 12.08.16
468.
קודם כל זה חצוף להסיק במה אני תומך
קודם כל זה חצוף להסיק במה אני תומך כמו שאני לא מניח כמה דירות יש לך ואיזה מידיניות כלכלית אתה מעדיף ובאיזה קיצוניות. (כי אלה לא תורמים לאיכות הטענות שלי חוץ מלעשות דמגוגיה זולה) אתה לא מרוויח מהג'ינסים שלך ואני לא מרוויח משלי שנינו שילמנו עליו מע"מ, ואתה שילמת יותר כי יש לך 3. אם יש לי עסק שמשכיר ג'ינסים לאחרים... פוף יש לי מס חברות לשלם באופן שוטף. כמו שעל רווחי הון בבורסה משלמים 25% מס על רווח ריאלי (רווח ללא השפעת אינפלציה ככה שהמס לא לגרום להפסד אלא לרווח נמוך יותר). ויש מס חברות ומס על דיוידנדים. היעדר המס על שכ"ד מהווה פתח ויתרון קיצוני להשקעת נדל"ן. בזמן שהמס המתוכנן הוא על דירה שלישית ומעלה מה שגורם לפחות פאניקה בשוק הנדל"ן כי פיצוץ בועה זה כדור שלג כגדל בגודל כל המשק. אם תמכור עכשיו, אתה תוכל לכסות את המשכנתא שנשארה אם יש, וישאר לך עודף נאה שיוכל לבוא להשקעה אחרת. אם מה שכחלון עושה יביא למכירות כבר תראה פרסומות לאיפה להשקיע/לחסוך את הרווח של הדירה שמכרת.
Box | 12.08.16
466.
הכסף של המשקיעים פשוט יצא לחו"ל יקנו דירות
הכסף של המשקיעים פשוט יצא לחו"ל יקנו דירות בברלין,במנהטן וחבל שהכלכלות האלה ירווחו את הכסף הישראלי במקום שיושקע בארץ. כחלון נכשל זאת כבר עובדה ידועה לכל. החכמים ראו את זה ביום שביבי נתן לו את משרד האוצר-התמימים כולל הוא עצמו-מרגישים היום. לך הביתה כמו שהבטחת לבוחריך-לפחות יזכרו אותך כאדם ישר.
Flame | 12.08.16
465.
שכחת דבר אחד... התועלת: מכירות דירות לאנשים שאינם
שכחת דבר אחד... התועלת: מכירות דירות לאנשים שאינם בעלי דירות או בעלי דירה אחת שגם ישקיעו. והגדלת היצע מורידה מחיר (ותוריד לאט כי המהלך לא מפוצץ שוק), יחד עם התחלות בניה רבות. וכאשר יהיה נהלי פינוי/בינוי איכותיים ולא כמו היום. היצע הדירות תתאים את הריבוי ופאנן. אפשר רק לקוות שפאנן:(
Box | 12.08.16
464.
ברור מדינה אפשר לנהל רק בשני דרכים החלום
ברור מדינה אפשר לנהל רק בשני דרכים החלום הרטוב של איין רנד ומילטון פרידמן או החלום הרטוב של קארל מארקס. אין פרופורציה אין אמצע. אני רק אומר שימכרו את הדירות השלישיות ומעלה. לא לנין לא פוטין ולא רונלד רייגן ולא מרגרט ת'אצ'ר.
Box | 12.08.16
462.
ועוד מה לידיעת כולם שהמדינה מסיתה את הבעיה
ועוד מה לידיעת כולם שהמדינה מסיתה את הבעיה האמיתית והמוסרית במשק ע"י "המשקיעים". כמו הזרמת מיליארדים לרשות הפלישתינית תשלום למחבלים שביצעו פיגועים,כמו רשת בתי מלון שב"ס,מרמרה,חשמל חינם בהיקף מליארדים לעזה ועוד ועוד.... במקום לסבסד את מחירי הלחם,העגבניות,הדיור וקינדר בואנו מעדיפים האפסים בממשלה לבזבז כספים על מה שצויין. תפסיקו להתעמר במשקיעים. תעבדו,תחסכו ותקנו.
Hammer | 12.08.16
461.
המשקיעים הצילו את המדינה! נתחיל מזה שמדובר באנשים
המשקיעים הצילו את המדינה! נתחיל מזה שמדובר באנשים שהרוויחו את לחמם וקנו דירה בשביל להשכיר ולתת מענה מה שהמדינה לא נותנת. לא נשכח שגם מאותם כספים נגבו ריביות ומיסים כחוק. ומה גם שיש כאלו הרבה עצלנים או בזבזנים שמעדיפים לקנות מכונית ולצאת לחול כל חצי שנה במקום לעזור לילדיהם. המשקיעים סך הכל קנו דירה להשכיר כמו שזכיין קנה סניף של ארומה.מה הבעיה? למה להתעמר בהם? למה להתייחס אליהם כנוכלים?
Hammer | 12.08.16
457.
אז אתה תומך בשיוויון כלכלי וחברתי? יש לזה
אז אתה תומך בשיוויון כלכלי וחברתי? יש לזה שם: קומוניזם היא שיטה כלכלית-חברתית המתבססת על האידאולוגיה המרקסיסטית ובה רוב מוצרי ההון (ובפרט, אמצעי הייצור) נמצאים בבעלות מוסדות חברתיים, תוך שמירה על שוויון כלכלי וחברתי. מונח זה הפך לנפוץ בזכות פרסום המניפסט הקומוניסטי מאת קרל מרקס ופרידריך אנגלס שם תואר הקומוניזם כשלב הבא בהתפתחות החברה האנושית ובו יפתרו מצוקות האדם והחברה אשר נגרמו בידי השיטה הקפיטליסטית. הקומוניזם שואף להביא, לבסוף, לחברה נטולת ממשלה ומעמדות, אך שלב חשוב בדרך למטרה זו הוא הנהגת מדינה סוציאליסטית בה ההון נמצא בבעלות הממשלה.
Mustache | 12.08.16
453.
מעולה יגיע הזמן שמשקיעים יתחילו למכור את הדירות
מעולה יגיע הזמן שמשקיעים יתחילו למכור את הדירות . שוק הדייר בישראל לא מקור רווח על גב של הבנים שלנו ... מדובר באנשים שעשו צבא ורוצים לחיות פה אבל מדובר במשפחות בעלות ממן רב שרוצות להמשיך לחיות טוב על חשבון הילדים של כולנו . למי שיש שלוש דירות על שמו . בדרך כלל זה משהו שלא נישאר לו על מי לרשום
Button | 12.08.16
446.
כמה שנאת חינם נגד אנשים שהשיגו את שלהם
כמה שנאת חינם נגד אנשים שהשיגו את שלהם ביושר, לדוגמא אדם בעל 2 דירות שעשה צבא ועושה מילואים, הופך ל"חזיר" או כל כינוי גנאי אחר על אדם היותו בעל דירה. תקשיבו טוב חברי היקרים וחברי הכנסת, מה שקרה פה זה מהלך שהולך לגמור את המדינה הזאת. אני אוהב את המדינה שלי וכל כך קשה לי לראות אותכם הורסים אותה לטובת מטרה שטחית כביכול "הורדת מחירי הדיור" אך כולכם פה אחד כשלתם לראות שהמדינה הסוציאל-דמוקרטית שלנו הולכת לקומוניזם, וחכו שאנשים בחו"ל יראו את זה, אני מתבייש פשוט. מי אני? רק אזרח קטן "וחזיר" אוינק אוינק.
Mustache | 12.08.16
441.
חוק רע מכלכך הרבה בחינות. אין ספק שיש
חוק רע מכלכך הרבה בחינות. אין ספק שיש בעיה רצינית במחירי הדיור, אבל בעלי דירות הם  לא האויבים. תחשבו על זה שגם לא כולם רוצים לקנות דירה, או יכולים, ואנשים רוצים לשכור דירות, וזה לגיטימי. אתה לא יכול ליצור מצב שיש שוק שאין בו דירות להשכרה. אבל להפנות את הזעם כלפי המשכירים זה פשוט מהלך לא נכון, ולא מעודד אוירה טובה בין שוכרים למשכירים אלא מגביר את המתיחות בניהם, כאילו שהם אויבים אחד של השני...בסופו של דבר הפגיעה תהיה בשוכרים. לי למשל יש 3 דירות שאני משכיר בהגינות. מה שאני אעשה זה פשוט את ה18000 שקל בשנה אני אחלק בין ה3 דירות ויעלה את השכר דירה ב500 שח לכל אחת מהדירות. אני לא טייקון ו18000 אלף בשנה זה לא סכום שאני יכול לזרוק ככה 
ChefHat | 12.08.16
437.
אני לא אמכור את הדירה הנוספת. כי המס
אני לא אמכור את הדירה הנוספת. כי המס במכירה הוא עצום. יותר גדול מהמס החדש בהרבה. לעומת זאת לא אתעניין בקניית דירה חדשה מקבלן. ואני עד עכשיו קניתי דירות על הנייר במכירות מוקדמות כי הן זולות יותר. לכן הקבלן יראה שיש לו פחות קונים ויבנה פחות. את התוצאות תראו בעוד 5 שנים.
Bowtie | 12.08.16
427.
זה לא ייגמר טוב - כל מי שיש
זה לא ייגמר טוב - כל מי שיש לו הרבה דירות עכשיו זה הזמן למכור - לא תראו מחירים גבוהים כאלו עוד עשרות שנים - יש ים דירות בבניה ובקרוב השוק יוצף + המיסים על משכירי הדירות תצאו עכשיו ותצאו כמו גדולים אל תשקעו עם הספינה, אני מכרתי כבר 2 דירות מתוך 3.
Sword | 11.08.16
415.
נכון גם אני כזה ובגדול אתה צודק. וכן
נכון גם אני כזה ובגדול אתה צודק. וכן נגלגל זאת הצדיקות פועמת בנו והיא הצדיקות כלפי עצמנו. אבל התוצאה נשארת השוכרים יפגעו. ואנו נעלה ככל שהשוק יתיר זאת והשוכרים יגיעו. וזה צודק לפחות כלפי המשקיעים שרובם באים ממעמד הביניים הגבוה.
Fish | 12.08.16
407.
מקווה מאוד שהחוק יעבור , המשקיעים הרווחי 200%
מקווה מאוד שהחוק יעבור , המשקיעים הרווחי 200% עליית מחירים מ- 2008 ונהנו מעליה 35% במחירי השכירות ולא משלמים מיסים . עכשיו סופסוף הגלגל מסתובב וגם אם המס לא ישפיע על מחירי הדירות  עדיין צריך לשלם מיסים במיוחד המעמד החזק שמנצל את החלשים .
Puzzle | 12.08.16
397.
מה כל כך  מסובך ? את החוק הזה-יהיה
מה כל כך  מסובך ? את החוק הזה-יהיה מאוד קשה לאכוף.. ויש מצב להרבה תיכמונים.הכי פשוט : להטיל מס של 25% על הכנסה משכירות... מהשקל הראשון.כמו על רווחים בבורסה.מי שרוצה דירה- דירה.. מי שרוצה בורסה-בורסה.מי שרוצה על שם הילד-סבבה.מי שרוצה על שם הסבתא- גם סבבה. שידווחו למס הכנסה.. וושיסבירו מאיפה הכסף ל-20 דירות.. מבטיח לכם.. מהר מאוד הרבה דירות "ישפכו" לשוק..
Car | 11.08.16
380.
כחלון המום שמחירי הדירות בישראל ממשיכים לעלות למרות
כחלון המום שמחירי הדירות בישראל ממשיכים לעלות למרות כל פעולותיו, לישראלים נמאס מכחלון שהוריד את התשואה על דירות להשכרה לכ- 1.6% נטו, הישראלים גילו את נפלאות ההשקעה בדירות להשכרה בחו"ל המניבים 5% - 6% תשואה שנתית. בקרוב כחלון יתעורר עם מחסור אדיר לדירות להשכרה, בקרוב שכ"ד יוכפל באזור המרכז  
ChefHat | 11.08.16
379.
כחלון פועל לצימצום היצע הדירות להשכרה, ויגרום להכפלת
כחלון פועל לצימצום היצע הדירות להשכרה, ויגרום להכפלת שכ"ד .... מי המטומטם שירכוש עכשיו דירה להשכרה עם קנס של 8% למס רכישה + מס שבח במכירה + קנס על אחזקת דירה שלישית, וישאר עם תשואה של 1.6% לשנה  .... הישראלים עוברים להשקעה בדירות להשכרה בברלין, ברצלונה מדריד וארה"ב עם תשואה שנתית של 5% - 6% ... מתחילת השנה הישראלים השקיעו ברכישת מקבצי דיור להשכרה בחו"ל בשוי של למעלה מ- 7,000,000,000 שקל ...
ChefHat | 11.08.16
378.
בארהב הבולשביקית, משלמים בין אחוז לשני אחוז משווי
בארהב הבולשביקית, משלמים בין אחוז לשני אחוז משווי הדירה מכל דירה כל שנה. בניו יורק שבה וואל סטריט מעוז הבולשביקים משלמים בין עשר לעשרים אחוז מס משווי הנכס, לכן השכירות בניו יורק יקרה כל כך. לך תבדוק ותשקיע, אולי תגלה משהו.
Mustache | 11.08.16
377.
יש לי 1.2 מליון. דירה באיזור מגורי עולה
יש לי 1.2 מליון. דירה באיזור מגורי עולה 1.6 - אקנה במזומן עוד 5-6 שנים שאצליח לחסוך. בלי לשלם שכירות משכנתא 30 שנה, עם לישון ממש טוב בלילות. הכסף בנתיים מושקע בהמון אפיקים מגוונים כך שהוא יחסית בטוח. בטח לדירה שזה לשים את כל הכסף על דבר אחד ועוד אחרי כל כך הרבה שנים של עליות. למה בכלל לקנות דברים עם הלוואה ולשם רביות מטורפות? ישנים הרבה יותר טוב בלילה שיש לך מליון בבנק מאשר כאת חייב לבנק מליון. וגם הרבה יותר כיף בעבודה.. שאתה לא לריך לשקשק מכל שמועה על פיטורים.
Helmet | 11.08.16
364.
בשנות 90 כאשר ההורים שלי עלו לארץ הם
בשנות 90 כאשר ההורים שלי עלו לארץ הם גם חשבו איפה לקנות דירה תל אביב ב500 אלף או פרפריה ב120 אלף גם אז המחירים היו גבוהים ביחס למשכורות וגם אז אמרו... ומה עם המחירים ירדו... זהו זה כבר הגג היתי רוצה לחזור אחרה בזמן ולתת להם המלצה.. המחירים רק עולים
Sailboat | 11.08.16
359.
למה לא? ומה איתי? מרוויח 40K בחודש ובלי
למה לא? ומה איתי? מרוויח 40K בחודש ובלי דירה ומצאו אותי עשיר. לוקחים לי מס מפיצויי הפיטורין. זה יותר טוב? דירה היא לא מנוע להשקעה. נגמרה התקופה הזו. כולם צריכים להאשים את הממשלה שלא עמדה במבחן הביקושים, למרות שאם היא הייתי עומדת במבחן הביקושים, לא היו קונים כל כך הרבה דירות להשקעה כי השוק היה סטטי ולא היו נוצרים עיוותים שאתה וחבריך הייתם מנצלים.
Cherries | 11.08.16
347.
נראה לך שיורדו מחירי הדירות - ומה עם המיליארדים
נראה לך שיורדו מחירי הדירות - ומה עם המיליארדים שנלקחו / אושרו למשכנתאות עפ"י המחירים שנקבעו לרכישות - יבוצע ייסוף / תספורות בערבות האוצר - תתעורר - בגרוע ביותר תהיה רגיעה והקפאת מחירים - אך לעולם המחירים לא יורדים רק עולים - בכל דרך:
Turtle | 11.08.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת