62. ודווקא את הקו הסגול שעובר בתוך תל אביב ודווקא את הקו הסגול שעובר בתוך תל אביב משאירים מעל הקרקע Bucket | 16.09.16 (ל"ת)
61. אסור שעובדי מדינה אפילו יחלמו על פרוייקט כזה. אסור שעובדי מדינה אפילו יחלמו על פרוייקט כזה. שום וועד ושום הסתדרות. ליכוד אמיתי זה יוזמה פרטית בלבד. Pretzel | 08.09.16 (ל"ת)
60. כי יותר כלכלי לשנע אלפי אנשים ברכבת מערי כי יותר כלכלי לשנע אלפי אנשים ברכבת מערי המטרופולין פנימה. הקיבולת אדירה ואין הפרעה של תנועה כך שניתן לספק זמני הגעה אחידים. כמה קרונות רכבת מחוברים יכולים לשנע כ-1500 איש בבת אחת. תחשוב על 400 רכבים אוטונומיים (לפחות) כאלטרנטיבה והרי לך התשובה. Sushi | 06.09.16 (ל"ת)
59. חינוך לא יעבוד עם חרדים וערסים כיוון שהבעיה חינוך לא יעבוד עם חרדים וערסים כיוון שהבעיה תרבותית, הם דווקא צורכים חינוך (לפרזיטיות) בשפע. Bee | 06.09.16 (ל"ת)
58. כבודו מוכן להסביר למה? נשמע לי סך הכל כבודו מוכן להסביר למה? נשמע לי סך הכל הגיוני להשקיע בתחבורה ציבורית. Rocket | 06.09.16 (ל"ת)
57. אתם בדיחה .תקציב הבנייה מחולק על 10-15 שנים אתם בדיחה .תקציב הבנייה מחולק על 10-15 שנים ואפילו יותר. מה שאומר שזה לא כל כך הרבה לשנה Ducky | 06.09.16 (ל"ת)
56. כל הכבוד. סוף סוף חושבים פה 100 שנה כל הכבוד. סוף סוף חושבים פה 100 שנה קדימה. שווה כל שקל Box | 06.09.16 (ל"ת)
55. תשקיעו בחינוך יעבמים...אחרת רק ערסים וחרדים ישארו בישראל! תשקיעו בחינוך יעבמים...אחרת רק ערסים וחרדים ישארו בישראל! Cone | 06.09.16 (ל"ת)
54. אתה יודע כמה ג'ובים זה 140 מילארד ש"ח? אתה יודע כמה ג'ובים זה 140 מילארד ש"ח? Dice | 05.09.16 (ל"ת)
53. ואז כולנו נחזיק רכב, ואם יש רכב - ואז כולנו נחזיק רכב, ואם יש רכב - כבר נוסעים בו. Dice | 05.09.16 (ל"ת)
52. כבר עדיף לסגור כבישים לאוטובוסים בלבד לאורך התוואי כבר עדיף לסגור כבישים לאוטובוסים בלבד לאורך התוואי שצוין בעלויות יותר נמוכות ומיידי .. Chilli | 05.09.16 (ל"ת)
51. דווקא שילוב של אמצעי תחבורה שונים זה מבורך דווקא שילוב של אמצעי תחבורה שונים זה מבורך Scissors | 05.09.16 (ל"ת)
50. הגיע הזמן שתל אביב תצטרף לשאר הערים גדולות הגיע הזמן שתל אביב תצטרף לשאר הערים גדולות בעולם Fries | 05.09.16 (ל"ת)
49. בשנת 1956 צרפת חיזרה אחרי ישראל ומכרה לה בשנת 1956 צרפת חיזרה אחרי ישראל ומכרה לה הכל: מכוניות, טנקים, מטוסים, כור גרעיני (לפי מקורות זרים). כמובן, ניסו למכור גם מטרו. תמהו הישראלים: "מטרו? זה נורא ביוקר!". "כן" ענו הצרפתים, "אבל כל שנה שתחכו - זה יהיה יקר יותר". מאז יש פקיד מיוחד באוצר שבודק, כל שנה, עד כמה הצרפתים צדקו. Dice | 05.09.16 (ל"ת)
48. תעבור לסידני ותעבוד שם במובינג או בתור מנקה תעבור לסידני ותעבוד שם במובינג או בתור מנקה שירותים. איזה מאפן... Dog | 05.09.16 (ל"ת)
46. למה לא? לא הבנתי מדוע המכוניות האוטונומיות לא למה לא? לא הבנתי מדוע המכוניות האוטונומיות לא יתנו מענה מלא לעומסי התנועה. ברגע שמצמצמים את המרחק בין כלי הרכב, ואנשים נוסעים בכלי רכב בגודל המתאים למספר הנוסעים (ולא ברכב "משפחתי") אז אין שום עומס. לכל היותר ישתמשו גם במוניות שרות אוטונומיות באזורים העמוסים במיוחד שיאספו מספר נוסעים. Butterfly | 05.09.16 (ל"ת)
45. אל דאגה. ביבי ישלם. הוא יבוא עם הסופר-טנקר אל דאגה. ביבי ישלם. הוא יבוא עם הסופר-טנקר ויפזר מיליארדים מעל התוואי המתוכנן. Carrot | 05.09.16 (ל"ת)
44. לאשר הפעלה בשבת לפני שמשקיעים שקל. אם לא לאשר הפעלה בשבת לפני שמשקיעים שקל. אם לא יפעל בשבת, אל תתחילו לבנות, חבל על הכסף Chilli | 05.09.16 (ל"ת)
43. עד שיאשרו קו אחד אנחנ וצאיצאינו נעבור מן עד שיאשרו קו אחד אנחנ וצאיצאינו נעבור מן העולם Helmet | 05.09.16 (ל"ת)
41. החבר'ה שלנו יעשו את זה ברבע זמן וברבע החבר'ה שלנו יעשו את זה ברבע זמן וברבע מחיר והקו בין עזה לתל אביב בתכלס כבר מוכן. Teepee | 05.09.16 (ל"ת)
40. יש טעות בכתבה רשום 160 מיליארד בבקשה לתקן יש טעות בכתבה רשום 160 מיליארד בבקשה לתקן ל 400 Cherries | 05.09.16 (ל"ת)
39. קודם שיסדרו את הרכבת והכביש לאילת לטובת שאר תושבי קודם שיסדרו את הרכבת והכביש לאילת לטובת שאר תושבי המדינה אח"כ את כל הכבישים בצפון ובעיקר בדרום , לא רק לתושבי תל אביב מגיע . Ducky | 05.09.16 (ל"ת)
38. מציע כי קודם יסגרו את סוגיית התחזוקה. בשבת מציע כי קודם יסגרו את סוגיית התחזוקה. בשבת או באמצע השבוע. Bone | 05.09.16 (ל"ת)
37. האם תפעל גם בשבת? כמו בכול עיר נורמלית האם תפעל גם בשבת? כמו בכול עיר נורמלית בעולם. Controller | 05.09.16 (ל"ת)
36. נו, ומי בנה את כביש 6? ממשלת ישראל נו, ומי בנה את כביש 6? ממשלת ישראל או חברה פרטית? Planet | 05.09.16 (ל"ת)
35. לכן המדינה צריכה לאפשר ליזמים פרטיים לפתוח פרוייקטים לכן המדינה צריכה לאפשר ליזמים פרטיים לפתוח פרוייקטים לשיפור תשתיותף בצורה גלויה ושקופה ופומבית כמו באירופה, וכמו שנעשה (פחות או יותר) בכביש 6. אם זה שיקול של עלות מול תועלת ארוכת טווח, הסינים ירשתו פה את כל גוש דן ברכבת תחתית יעילה בשנה. ואני מבטיח לכם, איכות התחבורה הזאת תיהיה הרבה יותר טובה מכל כביש שמדינת ישראל אי פעם סללה, מכל קו אוטובוס שמדינת ישראל אי פעם אישרה ומכל מונופול ממשלתי רקוב שמדינת ישראל אי פעם הכשירה. Planet | 05.09.16 (ל"ת)
34. נכון. פי שלוש. אתה יודע כמה אתה משלם נכון. פי שלוש. אתה יודע כמה אתה משלם על זה כרגע? אתה חושב שאם זה מכספי המיסים שלך אז זה חינם? אתה יודע כמה בתי ספר לא מתוקצבים בפריפריה בגלל זה? כמה מיטות חסרות בבתי חולים? כמה נגמ"שים ישנים עולים על מטענים מאולתרים בעזה בגלל שאתה לא רוצה לשלם לאדם עבור שירות ומעדיף שהמדינה תיקח ממך פי 100 בצורה עקיפה? Planet | 05.09.16 (ל"ת)
33. עד שייבנו קו אחד כבר יהיו מכוניות מעופפות עד שייבנו קו אחד כבר יהיו מכוניות מעופפות Cocktail | 05.09.16 (ל"ת)
32. שיבדקו כמה כסף גנבו ברכבת תל אביב שעברה שיבדקו כמה כסף גנבו ברכבת תל אביב שעברה לניהול של המדינה במקום שחברות שזכו היו בונים מליארדים גנבו והמחיר עלה פי 2 והצפי לסיום לא הראה באופק הכל מושחת במדינה Bullhorn | 05.09.16 (ל"ת)
31. ואחרי שהכנסתם את כולם לאמצע שום מקום בעיר, ואחרי שהכנסתם את כולם לאמצע שום מקום בעיר, איך האנשים אמורים לנוע בה. מטרו(פולין) חייב לשרת קודם כל את המרכז העירוני ברכבת תחתית המגיעה לכל נק' בעיר, כשמרחקי ההליכה עד 300 מ' מכל תחנה. BottleOpener | 05.09.16 (ל"ת)
30. למה לא להתחיל ישר בעוטף? למה להשקיע ישר למה לא להתחיל ישר בעוטף? למה להשקיע ישר במרכז? למה כולם נוסעים לעבוד בתל אביב? רוב העבודות בתל אביב הם משרדיות... אז למה לא לעביר את המשרדים לפרפריות? ופתרנו בעיה Ring | 05.09.16 (ל"ת)
29. את הקו שעושים היום רצוי שיהיה תת קרקעי כמו את הקו שעושים היום רצוי שיהיה תת קרקעי כמו בחו"ל.ככה לא סוגרים כבישים וחצי מהערים.אבל כמו תמיד בישראל, קודם חופרים ואז מגלים שזה לא תמיד יעיל. גם את הקו של רמת גן היה צריך לחפור תת קרקע.איזה בלגן יהיה באלוף שדה כל יום לתל אביב וממנה לכל הנוסעים 8Ball | 05.09.16 (ל"ת)
28. יששש אפשר להגיע מרחובות לאזור. תודה לך קו יששש אפשר להגיע מרחובות לאזור. תודה לך קו רדיאלי 1+2 Fries | 05.09.16 (ל"ת)
27. מסכים איתך. מסכים שזה חשוב לחבר את הצפון מסכים איתך. מסכים שזה חשוב לחבר את הצפון והדרום למרכז. מסכים איתך שלפרוייקט יש אספקטים חברתיים וסביבתיים נוספים. תסכים איתי אבל, שמדינת ישראל תבצע את הפרוייקט בצורה הכי פחות יעילה, הכי בזבזנית (ובינינו, בצורה מושחתת ע"י מכרזים עם הטבות אישיות ולוביזם שנשמע עליו רק בעוד 20 שנה), מה שיעלה בצורה מלאכותית את עלות הפרוייקט מכספי המיסים שלנו וכמובן גם יאריך את הזמן בו תושבי הפריפריה, הדרום והצפון יהיו מנותקים מהמרכז. אני מסכים שגם בשוק הפרטי לא הכל מושלם ויש הרבה דברים לקחת בחשבון. אך האופציה של יוזמה ממשלתית היא הגרועה ביותר. Planet | 05.09.16 (ל"ת)
26. צעד בכיוון הנכון. פיזור האוכלוסיה, בהתחלה בתוך גוש צעד בכיוון הנכון. פיזור האוכלוסיה, בהתחלה בתוך גוש דן ואחר כך גם בעוטף (ראשל"צ, רעננה, נתניה וראש העין) - הם הסיכוי היחיד לעמוד בקצב הביקושים וגידול האוכלוסיה homeless1984 | 05.09.16 (ל"ת)
25. אני לא חושב שיש צורך, ב-15 השנים הקרובות, אני לא חושב שיש צורך, ב-15 השנים הקרובות, בנתיב הטבעתי. חשוב להצמד כמה שאפשר לתחזיות גידול האוכלוסיה ולתב"ע ולהתחיל מהקווים הדחופים ביותר. מעבר לזה, כל הכבוד, עתיד איכות חיינו בגוש דן תלוי במערכת הסעת המונים יעילה ואיכותית. ChefHat | 05.09.16 (ל"ת)
24. עדיף כבר קו עליון כמו ביפן חוסך כסף עדיף כבר קו עליון כמו ביפן חוסך כסף חכמולוגים Ring | 05.09.16 (ל"ת)
22. בשנת 2030 חפשו אותי בסידני, אוסטרליה. עד אז בשנת 2030 חפשו אותי בסידני, אוסטרליה. עד אז כבר יהיו לכם פה מספיק חראדים ודתיים שלא יתנו לכם לחפור מתחת לאדמה כי יש שם רוחות של כהנים. Bucket | 05.09.16 (ל"ת)
21. מדינה לא יכולה לבחון דברים רק בעלות כספית מדינה לא יכולה לבחון דברים רק בעלות כספית מול תועלת. לפרויקט כזה יש אספקטיים חברתיים וסביבתיים שהם מעבר לכמה זמן יקח לכסות את עלות הפרויקט. במדינה קטנה כמו שלנו תחבורה מהירה יעילה הייתה פותרת המון בעיות (דיור, תעסוקה, סביבה, איכות חיים בכלל וכו'). לכן, חייבים לחבר גם את צפון הארץ ודומה למרכז ברכבות מהירות (אמיתיות, כאלה שנוסעות ב- 300 קמ"ש). זו ההשקעה הכי טובה שהמדינה יכולה לעשות באזרחיה. Teepee | 05.09.16 (ל"ת)
20. לפני עשור כאשר אנשי המקצוע המליצו על רכבת לפני עשור כאשר אנשי המקצוע המליצו על רכבת תחתית בכל גוש דן משרדי האוצר והתחבורה דחו את הרעיון. עכשיו ישקיעו פעמיים - גם רכבת קלה וגם תחתית. וימררו את חיי כל תושבי גוש דן במהלך הבניה שתימשך עשורים. חלם זה כאן! Raindrop | 05.09.16 (ל"ת)
18. גם כשהקימו את כביש 6 כולם התבכיינו הזהירו גם כשהקימו את כביש 6 כולם התבכיינו הזהירו איימו וסתם קשקשו ממשלת ישראל,כל הכבוד! המשיכי ככה! אל תקשיבי לכל נביאי השקר. Blowdryer | 05.09.16 (ל"ת)
17. לא מהלך מבורך ולא נעליים, הממשלה תיכשל בפרוייקט לא מהלך מבורך ולא נעליים, הממשלה תיכשל בפרוייקט כמו שהיא נכשלה בכל פרוייקט עד כה! להפריט את מערך התחבורה הציבורית, לצמצם יזמות ממשלתית ולעודד יזמות עיסקית! מצידי שאיש עסקים מסין יבנה את הרכבת התחתית הנ"ל אם יש לה ביקוש בישראל! ככה לא נבזבז 160 מיליארד שקלים ונשעבד את ילדינו לחובות עבור פרוייקט שלא בהכרח יצדיק את קיומו. (בשוק הפרטי, אם פרוייקט כזה יקום, הוא ככל הנראה יצדיק את קיומו אחרת אף אחד לא היה משקיע בו. וגם אם לא, לפחות אנחנו לא הפסדנו 160 מיליארד שקלים!) Planet | 05.09.16 (ל"ת)
16. יש טעות בכתבה רשום 2030 בבקשה נא לתקן יש טעות בכתבה רשום 2030 בבקשה נא לתקן ל 2060 Wheel | 05.09.16 (ל"ת)
15. הספרדים כבר כאן.לך תגיד להם זה מה שאני הספרדים כבר כאן.לך תגיד להם זה מה שאני רוצה תעשו וזהו.הכי זול. Tag | 05.09.16 (ל"ת)
14. מצטערים, חברת החשמל לא תעמוד בקיבולת צריכת החשמל. מצטערים, חברת החשמל לא תעמוד בקיבולת צריכת החשמל. shachar2like | 05.09.16 (ל"ת)
13. "המטרה ברורה- בעוד פחות מעשר שנים, מערכת התחבורה "המטרה ברורה- בעוד פחות מעשר שנים, מערכת התחבורה הציבורית בגוש דן תשנה לחלוטין את פניה ותהפוך לרשת מודרנית של רכבות תחתיות, קלות ואוטובוסים רבי קיבולת הנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית"* * למעט בשבת, בשבת תסעו ברכב פרטי shachar2like | 05.09.16 (ל"ת)
12. לא מדוייק. אתה לא יכול לשני מאות אלפים לא מדוייק. אתה לא יכול לשני מאות אלפים בשעות ה rush hour במערכת רכבים אוטונומית . מערכת כזו מותאמת לתוך הערים ותעשה שימוש במיקור רכבים באורך של חצי משפחתית רגילה. כאן מדובר בתשתית רחבה לקיבולת אדירה של נוסעים. כמו שאתה לא מוליך קווי נחושת לתקשורת בין יבשות אלא משתמש בסיבים אופטיים , למעט מס' קילומטרים לפני הבית. מה שכן, ניתן להתווכח על האם בעוד 30 שנים הטכנולוגיה של רכבות חשמליות תהיה עדכנית ולא תוחלף על ידי משהו מתקדם יותר כגון הhyper loop. אבל בכל אופן, אני מניח שגם אם טכנולוגיה מתקדמת יותר תוצג, היא תעשה שימוש במנהרות התת קרקעיות כתשתית בסיסית ולכן ניתן להניח בוודאות גבוהה שהן לא ייחפרו לחינם. Grapes | 05.09.16 (ל"ת)
11. 150 מיליארד שקל מספיקים לקניית שטח אדמה באוסטרליה 150 מיליארד שקל מספיקים לקניית שטח אדמה באוסטרליה (בערך פי 20 ממדינת ישראל), והקמה של מדינה חדשה. ועוד ישאר בונוס לכל אזרח Dice | 05.09.16 (ל"ת)
10. חבורת אפסים מושחתת היו צריכים לעשות רכבת תחתית חבורת אפסים מושחתת היו צריכים לעשות רכבת תחתית מתחת לכל גוש דן כולל תל אביב בת ים רמת גן גבעתיים פתח תקווה ראשון לציון רחובות הכל ביחידה אחת Bullhorn | 05.09.16 (ל"ת)
9. טכנולוגיית הרכב האוטונומי תהפוך את הרכבות ללא אטרקטיביות. טכנולוגיית הרכב האוטונומי תהפוך את הרכבות ללא אטרקטיביות. מדובר בטכנולוגיה שכבר קיימת ועובדת ומחכה רק לאישורים רגולטוריים במדינות שונת. ברגע שהתחבורה תתבסס על מוניות אוטונומיות ניתן יהיה לצמצם את המרחקים בין כלי הרכב ולהגביר מהירות בצמתים וכך לפתור את בעיית עומסי התנועה בתשתיות הקיימות ללא צורך בחפירת מנהרות או בניית מחלפים. הרכבות יהיו לא אטרקטיביות משום שצריך להגיע לרכבת, לרדת לתחנה, להחליף ולהחליף שוב. זמן הנסיעה בהן יהיה ארוך משמעותית והן יקרות מאד. Butterfly | 05.09.16 (ל"ת)
8. אפשר להמשיך לחלום רק... הלוואי וסוף כל סוף אפשר להמשיך לחלום רק... הלוואי וסוף כל סוף יוציאו לפועל תוכנית שתשנה פה קצת את פני התחבורה ולא יוסיפו כל שנה עוד כביש ועוד מחלף ורק ישימו טלאי על טלאי. avi156 | 05.09.16 (ל"ת)
6. מאוד מבורך, בתכלס זה מה שצריך לבנתיים את מאוד מבורך, בתכלס זה מה שצריך לבנתיים את הרכבת הקלה והאוטובוסים רבי קיבולת עם בלעדיות בכביש ובעוד 20 שנה אם באמת יתחילו לבנות מטרו זה יהיה בעל השפעה מהפכנית על הדמוגרפיה, כלכלה, תרבות בישראל. Scissors | 05.09.16 (ל"ת)
5. אהבתי.. ולא חלילה שיש לנו משהו נגד הארץ אהבתי.. ולא חלילה שיש לנו משהו נגד הארץ זבת חלב ודבש, ארץ נקייה (תרתי משמע) ללא שחיתות, וכמובן השכנים המקסימים שמסביב. Dice | 05.09.16 (ל"ת)
3. למה דווקא שם??? אני רוצה בסכום הזה רכבת למה דווקא שם??? אני רוצה בסכום הזה רכבת מגנטית מהירה מאילת עד הצפון דרך ירושלים, לא עדיף? istarc | 05.09.16 (ל"ת)
1. הלוואי, זה הדבר הכי נכון למדינת ישראל הפקוקה הלוואי, זה הדבר הכי נכון למדינת ישראל הפקוקה Corn | 05.09.16 (ל"ת)
פי שלושה מתקציב הביטחון: בנת"ע רוצים רכבת תחתית מרעננה לרחובות
62 תגובות לכתיבת תגובה