אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פי שלושה מתקציב הביטחון: בנת"ע רוצים רכבת תחתית מרעננה לרחובות

62 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

60.
כי יותר כלכלי לשנע אלפי אנשים ברכבת מערי
כי יותר כלכלי לשנע אלפי אנשים ברכבת מערי המטרופולין פנימה. הקיבולת אדירה ואין הפרעה של תנועה כך שניתן לספק זמני הגעה אחידים. כמה קרונות רכבת מחוברים יכולים לשנע כ-1500 איש בבת אחת. תחשוב על 400 רכבים אוטונומיים (לפחות) כאלטרנטיבה והרי לך התשובה.
Sushi | 06.09.16
49.
בשנת 1956 צרפת חיזרה אחרי ישראל ומכרה לה
בשנת 1956 צרפת חיזרה אחרי ישראל ומכרה לה הכל: מכוניות, טנקים, מטוסים, כור גרעיני (לפי מקורות זרים).  כמובן, ניסו למכור גם מטרו. תמהו הישראלים: "מטרו?  זה נורא ביוקר!". "כן" ענו הצרפתים, "אבל כל שנה שתחכו - זה יהיה יקר יותר". מאז יש פקיד מיוחד באוצר שבודק, כל שנה, עד כמה הצרפתים צדקו.
Dice | 05.09.16
46.
למה לא? לא הבנתי מדוע המכוניות האוטונומיות לא
למה לא? לא הבנתי מדוע המכוניות האוטונומיות לא יתנו מענה מלא לעומסי התנועה. ברגע שמצמצמים את המרחק בין כלי הרכב, ואנשים נוסעים בכלי רכב בגודל המתאים למספר הנוסעים (ולא ברכב "משפחתי") אז אין שום עומס. לכל היותר ישתמשו גם במוניות שרות אוטונומיות באזורים העמוסים במיוחד שיאספו מספר נוסעים.
Butterfly | 05.09.16
35.
לכן המדינה צריכה לאפשר ליזמים פרטיים לפתוח פרוייקטים
לכן המדינה צריכה לאפשר ליזמים פרטיים לפתוח פרוייקטים לשיפור תשתיותף בצורה גלויה ושקופה ופומבית כמו באירופה, וכמו שנעשה (פחות או יותר) בכביש 6. אם זה שיקול של עלות מול תועלת ארוכת טווח, הסינים ירשתו פה את כל גוש דן ברכבת תחתית יעילה בשנה. ואני מבטיח לכם, איכות התחבורה הזאת תיהיה הרבה יותר טובה מכל כביש שמדינת ישראל אי פעם סללה, מכל קו אוטובוס שמדינת ישראל אי פעם אישרה ומכל מונופול ממשלתי רקוב שמדינת ישראל אי פעם הכשירה.
Planet | 05.09.16
34.
נכון. פי שלוש. אתה יודע כמה אתה משלם
נכון. פי שלוש. אתה יודע כמה אתה משלם על זה כרגע? אתה חושב שאם זה מכספי המיסים שלך אז זה חינם? אתה יודע כמה בתי ספר לא מתוקצבים בפריפריה בגלל זה? כמה מיטות חסרות בבתי חולים? כמה נגמ"שים ישנים עולים על מטענים מאולתרים בעזה בגלל שאתה לא רוצה לשלם לאדם עבור שירות ומעדיף שהמדינה תיקח ממך פי 100 בצורה עקיפה?
Planet | 05.09.16
29.
את הקו שעושים היום  רצוי שיהיה תת קרקעי כמו
את הקו שעושים היום  רצוי שיהיה תת קרקעי כמו בחו"ל.ככה לא סוגרים כבישים וחצי מהערים.אבל כמו תמיד בישראל, קודם חופרים ואז מגלים שזה לא תמיד יעיל. גם את הקו של רמת גן היה צריך לחפור תת קרקע.איזה בלגן יהיה באלוף שדה כל יום לתל אביב וממנה לכל הנוסעים
8Ball | 05.09.16
27.
מסכים איתך. מסכים שזה חשוב לחבר את הצפון
מסכים איתך. מסכים שזה חשוב לחבר את הצפון והדרום למרכז. מסכים איתך שלפרוייקט יש אספקטים חברתיים וסביבתיים נוספים. תסכים איתי אבל, שמדינת ישראל תבצע את הפרוייקט בצורה הכי פחות יעילה, הכי בזבזנית (ובינינו, בצורה מושחתת ע"י מכרזים עם הטבות אישיות ולוביזם שנשמע עליו רק בעוד 20 שנה), מה שיעלה בצורה מלאכותית את עלות הפרוייקט מכספי המיסים שלנו וכמובן גם יאריך את הזמן בו תושבי הפריפריה, הדרום והצפון יהיו מנותקים מהמרכז. אני מסכים שגם בשוק הפרטי לא הכל מושלם ויש הרבה דברים לקחת בחשבון. אך האופציה של יוזמה ממשלתית היא הגרועה ביותר.
Planet | 05.09.16
25.
אני לא חושב שיש צורך, ב-15 השנים הקרובות,
אני לא חושב שיש צורך, ב-15 השנים הקרובות, בנתיב הטבעתי. חשוב להצמד כמה שאפשר לתחזיות גידול האוכלוסיה ולתב"ע ולהתחיל מהקווים הדחופים ביותר. מעבר לזה, כל הכבוד, עתיד איכות חיינו בגוש דן תלוי במערכת הסעת המונים יעילה ואיכותית.
ChefHat | 05.09.16
21.
מדינה לא יכולה לבחון דברים רק בעלות כספית
מדינה לא יכולה לבחון דברים רק בעלות כספית מול תועלת. לפרויקט כזה יש אספקטיים חברתיים וסביבתיים שהם מעבר לכמה זמן יקח לכסות את עלות הפרויקט. במדינה קטנה כמו שלנו תחבורה מהירה יעילה הייתה פותרת המון בעיות (דיור, תעסוקה, סביבה, איכות חיים בכלל וכו').  לכן, חייבים לחבר גם את צפון הארץ ודומה למרכז ברכבות מהירות (אמיתיות, כאלה שנוסעות ב- 300 קמ"ש). זו ההשקעה הכי טובה שהמדינה יכולה לעשות באזרחיה.
Teepee | 05.09.16
17.
לא מהלך מבורך ולא נעליים, הממשלה תיכשל בפרוייקט
לא מהלך מבורך ולא נעליים, הממשלה תיכשל בפרוייקט כמו שהיא נכשלה בכל פרוייקט עד כה! להפריט את מערך התחבורה הציבורית, לצמצם יזמות ממשלתית ולעודד יזמות עיסקית! מצידי שאיש עסקים מסין יבנה את הרכבת התחתית הנ"ל אם יש לה ביקוש בישראל! ככה לא נבזבז 160 מיליארד שקלים ונשעבד את ילדינו לחובות עבור פרוייקט שלא בהכרח יצדיק את קיומו. (בשוק הפרטי, אם פרוייקט כזה יקום, הוא ככל הנראה יצדיק את קיומו אחרת אף אחד לא היה משקיע בו. וגם אם לא, לפחות אנחנו לא הפסדנו 160 מיליארד שקלים!)
Planet | 05.09.16
13.
"המטרה ברורה- בעוד פחות מעשר שנים, מערכת התחבורה
"המטרה ברורה- בעוד פחות מעשר שנים, מערכת התחבורה הציבורית בגוש דן תשנה לחלוטין את פניה ותהפוך לרשת מודרנית של רכבות תחתיות, קלות ואוטובוסים רבי קיבולת הנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית"* * למעט בשבת, בשבת תסעו ברכב פרטי
shachar2like | 05.09.16
12.
לא מדוייק. אתה לא יכול לשני מאות אלפים
לא מדוייק. אתה לא יכול לשני מאות אלפים בשעות ה rush hour במערכת רכבים אוטונומית . מערכת כזו מותאמת לתוך הערים ותעשה שימוש במיקור רכבים באורך של חצי משפחתית רגילה. כאן מדובר בתשתית רחבה לקיבולת אדירה של נוסעים. כמו שאתה לא מוליך קווי נחושת לתקשורת בין יבשות אלא משתמש בסיבים אופטיים , למעט מס' קילומטרים לפני הבית. מה שכן, ניתן להתווכח על האם בעוד 30 שנים הטכנולוגיה של רכבות חשמליות תהיה עדכנית ולא תוחלף על ידי משהו מתקדם יותר כגון הhyper loop. אבל בכל אופן, אני מניח שגם אם טכנולוגיה מתקדמת יותר תוצג, היא תעשה שימוש במנהרות התת קרקעיות כתשתית בסיסית ולכן ניתן להניח בוודאות גבוהה שהן לא ייחפרו לחינם.
Grapes | 05.09.16
9.
טכנולוגיית הרכב האוטונומי תהפוך את הרכבות ללא אטרקטיביות. 
טכנולוגיית הרכב האוטונומי תהפוך את הרכבות ללא אטרקטיביות.  מדובר בטכנולוגיה שכבר קיימת ועובדת ומחכה רק לאישורים רגולטוריים במדינות שונת. ברגע שהתחבורה תתבסס על מוניות אוטונומיות ניתן יהיה לצמצם את המרחקים בין כלי הרכב ולהגביר מהירות בצמתים וכך לפתור את בעיית עומסי התנועה בתשתיות הקיימות ללא צורך בחפירת מנהרות או בניית מחלפים. הרכבות יהיו לא אטרקטיביות משום שצריך להגיע לרכבת, לרדת לתחנה, להחליף ולהחליף שוב. זמן הנסיעה בהן יהיה ארוך משמעותית והן יקרות מאד.
Butterfly | 05.09.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת