אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"הציבור בארץ מפחד מדיבורים על משכנתא"

195 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

191.
הישראלים היו ונשארו עם של עבדים. אנשים לא
הישראלים היו ונשארו עם של עבדים. אנשים לא מבינים כמה כסף הריביות סוחטות מהם. וזה כדי לשלם על דירה שחלק עצום ממחירה הוא בעצם... מסים מסוגים שונים שהמדינה מטילה על כתפי האזרח הקטן. אם לא המסים והספסרות של האדמות, הדירות היו הרבה פחות יקרות פה. ברו'אבי, העיר הפלסטינית החדשה, דירת 200 מטרים רבועים עולה, למיטב זכרוני על פי הכתבה בטלויזיה, לא יותר מ-500,000 ש"ח או אפילו 300,000. אני לא זוכר בדיוק. בישראל אין כמעט דירה חדשה שלא עולה פחות מ-1.2 מיליון ש"ח.
חניאל | 28.09.16
190.
זוג צריך לדעת שלהתמקצע במקצוע ולפתח קריירה +
זוג צריך לדעת שלהתמקצע במקצוע ולפתח קריירה + לגדל את הילדים  נכון זה הכי חשוב ה 4 קירות המזוינות האלה זה לא העיקר אלא התפאורה וזה לא מזיק שהתפאורה יפה ,אבל השטחיות האמריקאית הזאת ,ואל  תפגעו ,לא הולכת לכיוון טוב ועודף מחשבות של הציבור על דירה חדשה  לא משדרת עומק 
Pizza | 26.09.16
189.
ולא בציניות , ,ואם ההרצאה היא במסגרת העשרת
ולא בציניות , ,ואם ההרצאה היא במסגרת העשרת ידע זה מאוד נחמד  אם זה במסגרת אחרת מסופקני ,מכל מקום עיקר הדברים הם, שאנו ערב  מפולת בבורסה ובנדלן בגלל תהליכים עולמיים בלי קשר לארץ, מתי זה יקרה בודאות אין איש יודע ,אך אוכל להגיד ששהבועה בחלק העליון של  העקומה ומתודלקת על זמן שאול ,איני יודע כמה מהציבור הבגיר בפנים כי  הפרמטר הוא כעת לא כלכלי (כי הצדקה כלכלית אין )אלא היכולת של הציבור לתמוך במחירי הבועה לפי גובה הכנסה פנויה לצורך המשך  תמיכה ברמות הנוכחיות ,מתקיים כעת משחק כסאות חלק יוצאים מהנדלן ונכנסים לבורסה ,חלק יוצאים מהבורסה ונכנסים לנדלן ,שוב מבחינת שוווי כלכלי של מחירים אין הצדקה לא בנדלן ולא בבורסה ,מבחינת כסף פנוי  שמחפש מקום חניה ,כל עוד לא 90 % מהכסף מצא מקום חניה לא תהיה  מפולת (אבל מתקרבים )ברגע שכל הכסף ימצא מקום חניה ולא יהיה כסף  שמחפש חניה יתחילו ירידות קלות ואחר כך יתעצמו 
Pizza | 26.09.16
185.
תגידו אתם אמיתיים? קצת לפרגן לבנאדם, מעולם לא
תגידו אתם אמיתיים? קצת לפרגן לבנאדם, מעולם לא ראיתי הרצאה כל כך זולה, אל תשכחו שאולי הבחור שכר את המקום? הביא כיבוד לאנשים שהגיעו? הזמן שהוא משקיע בהרצאות? וגם אם יש לו רווח מההרצאה אז זאת זכותו, בכל מקרה 30 שקלים להרצאה זה מחיר שווה ביותר לכל כיס! ולמען הגילוי הנאות אין לי שום קשר אליו ונראה לי מצחיק לכתוב שהוא גורו..
avi156 | 25.09.16
176.
בשנות ה-90 אריק שרון בנה לעולים מברה"מ, בכל
בשנות ה-90 אריק שרון בנה לעולים מברה"מ, בכל "חור" אפשרי.    באופקים , למשל, הקימו בתים פרטים מעץ...אבל רובם לא אוכלסו.   היה אפשר לקנות בית + קרקע ב-50 אלף ש"ח, אבל אף אחד לא התעניין.     ומי שהשקיע שם, עשה הון...ערכם קפץ במאות אחוזים.
Dog | 23.09.16
165.
שייאפשרו בניית בתים מעץ כמו בארה"ב אם בארה"ב
שייאפשרו בניית בתים מעץ כמו בארה"ב אם בארה"ב זה אפשרי אז למה לא כאן אפשר להקצות מאות שטחים ולבנות במאסות בתים כאלו במחירים מצחיקים כמו 200 אלף שקל עם כבישי גישה מהירים במקום שאנשים יהיו עסוקים כל חודש איך אני אשלם משכנתא וממה אני אחסוך  הראש שלהם יהיה נקי וגם ישאיר אותם בארץ  
Fries | 22.09.16
155.
כל הכבוד! אני עכשיו בסוף תהליך משכנתא ובאמת
כל הכבוד! אני עכשיו בסוף תהליך משכנתא ובאמת חשבתי שעכשיו אני יכולה להעביר סדנאות.... אני דווקא די מבינה בכלכלה והגדרתי את התקציב מראש וחשבתי שהגעתי מוכנה - אבל גיליתי שלהבנקים יש מלא ״טריקים״ ומכשולים בירוקרטיים, ה״יועצים״ בבנקים נותנים לך תמהיל שליש-שליש -שליש ל30 שנה. והיועצים הפרטיים - זה אפילו סכנה יותר גדולה בעיניי השוק פרוץ לחלוטין, ומלא אנשים שמבטיחים הרים וגבעות ואז מורחים אותך ולוקים את הכסף שלך על כלום.
Cupcake | 22.09.16
151.
איזה לדחוף דירה, אני בטוחה שיש אנשים שהגיעו
איזה לדחוף דירה, אני בטוחה שיש אנשים שהגיעו להרצאה שלו ויצאו בתחושה שלא כדי להם לרכוש.. אור בהרצאה לא רק שלא דוחף לכלום הוא מסביר איך להמנע מלהכנס להתחייבות גדולה מידי שתפיל אותך כלכלית, משכנע זוגות צעירים ללכת על דיור שהם יכולים להרשות לעצמם- וגם אם בא להם דירת 5 חדרים בX אוליי כדי להתפשר על דירת 4 חדרים ב- Y... או להמשיך להשכיר והשקיע את הכספים במקומות אחרים...
Coathanger | 22.09.16
145.
לכל אלו שיוצאים באופן נחרץ נגד לקיחת משכנתא/
לכל אלו שיוצאים באופן נחרץ נגד לקיחת משכנתא/ נגד היוזמה של אור/ נגר אור והאינטרסים הנסתרים שלו/ נגד לחיות בארץ... אתם שוכחים שגם אם לדעתכם לא כדי לקנות דירה ולקחת משכנתא, בפועל רוב הצעירים נעים לכיוון הזה... ואתם לא תשכנעו אותם איך ואיפה להשקיע את הכסף שלהם...   אור מנסה לעזור לכל אלו שכן רוצים לקנות דירה, לעשות זאת בצורה הכי אחראית, כלכלית ובהתאם ליכולות הכלכליות. הוא נותן בהרצאה שלו מילון מושגים ומונחים על עולם המשכנתא, הוא מסביר איך לגשת לקניית דירה, הוא מפרט איפה ניתן לעשות החלטות רעות שישאירו בור כלכלי... הוא לא מייעץ, לא מפרסם, לא מעודד לקנות דירה... לא מאמינים, אל תאמינו... סקרנים? תכנסו לדף פייסבוק שלו 150 משכורות בו הגיבו ים האנשים שהיו כבר בהרצאה... 
Basketball | 22.09.16
141.
דווקא ה״עלק״ מקצועניים הם הכי שקרנים.  אני ניכוות
דווקא ה״עלק״ מקצועניים הם הכי שקרנים.  אני ניכוות אישית - רציתי להיות בטוחה והלכתי ליועץ, שהשאיר את התמהיל שלי זהה חוץ מלהעביר מ-לא צמוד מדד לצמוד, ולהוריד 4 שנים - ועל זה הוא לקח 2500 שח! בגלל העצה הטובה שלו כל הבנקים העבירו לי הצעות חדשות מחורבנות וכל הדד-ליינים עברו וקיבלתי ריביות הרבה יותר גרועות מאשר בהתחלה.  בסוף נהייתי כ״כ מותשת שהלכתי לעוד חברה שלקחה עוד כסף על מה שאני עשיתי קודם...
Cupcake | 22.09.16
139.
זה לא מה שהוא אומר, הוא מנסה למנוע
זה לא מה שהוא אומר, הוא מנסה למנוע מאנשים להכנס להתחייבות גבוהה מידי שלא מתכנסת במהלך השנים שתגרום לקונים להשתעבד לבנק בהתחייבות שם לא יכולים להרשות לעצמה... לא חכמה לקחת משפט אחד מתוך ההרצאה ללא כל ההסבר שמלווה אותו ולשפוט אותו...
Coathanger | 22.09.16
133.
יש בעיה עם הגישה של הבחור, היא בכלל
יש בעיה עם הגישה של הבחור, היא בכלל לא מתאימה לכל אחד. למשל הוא אומר לבדוק תקציב ואז לבחור דירה, לפעמים הגישה הזאת שגויה. למשל שאני קניתי דירה, לפני 7 שנים היה לי תקציב כולל משכנתא לדירה של 4 חדרים לכל היותר וגם לא חשבתי שאני צריך יותר. אבל הדירה של ה- 5 חדרים, היתה בנויה יפה יותר, היתה ממוקמת במקום טוב יותר, כיווני אוויר טובים יותר ונוף טוב יותר... וגם עוד חדר שזה תמיד מוסיף. החלטתי לבדוק האם אוכל לעמוד בתקציב, ואכן מצאתי דרך שאוכל לעמוד. בסופו של דבר, החלטה על תקציב מראש מונעת לפעמים לרכוש את הדירה שרוצים, לבסוף אני מאוד מרוצה מההחלטה שחסכה לי הרבה מאוד כסף אם הייתי מחליט לשדרג במשך השנים.
Elephant | 22.09.16
132.
יש יועצי משכנתאות פרטים שהם שקרנים ויגידו לך
יש יועצי משכנתאות פרטים שהם שקרנים ויגידו לך כול מה שאתה רוצה לשמוע רק כדי שתיהיה לקוח שלהם ותשלם להם 5% מהעסקה אבל בפועל הם לא יכולים להשפיע על כלום! בנק יתן לך בכול מקרה את ההצעה היותר משתלמת עבור לקוח כאשר לקוח יכול גם לשחק בין מסלולי משכנתאות. אז מה הטעם בכלל להיעזר ביעץ חיצוני? סתם בזבוז כסף בטוח בנק יש גם יועצי משכנתאות שיסבירו על כול המסלולים של משכנתאות ועל כול התהליך. 
Guitar | 22.09.16
126.
ממש לא נכון. בריבית קבועה יש עמלות פרעון
ממש לא נכון. בריבית קבועה יש עמלות פרעון מוקדם במידה והריבית שלך גבוהה ממוצעת.  ההיוון מחושב עד סוף חיי המשכנתא עד ליום הפרעות. בד"כ עמלות מגיעות לעשרות אלפי ש"ח. צריך וחובה לעשות תכנון ולא להיות גאון ולקחת הכל בקבוע. 
Mustache | 22.09.16
110.
הבן אדם השקיע שעות על גבי שעות וחקר
הבן אדם השקיע שעות על גבי שעות וחקר את התחום הכי לא מוכר בארץ והוא הולך ומפיץ את הידע הזה במחיר של קופסת סיגריות ואת באה אליו בטענות??? פעם הבאה שתקני 2 ארטיקים לילדים שלך תחשבי שבמחיר הזה היית יכולה לשמוע הרצאה שתחסוך לך מאות אלפי שקלים
Flask | 22.09.16
104.
לגמרי, שכרתי את שירותי משרד היחצנות הידוע 'חייבסיונרים
לגמרי, שכרתי את שירותי משרד היחצנות הידוע 'חייבסיונרים בעמ' מהמזוודות דולרים שאני מקבל בכל סוף הרצאה מהאבירים על חדי הקרן לגבי השאלה על יוטיוב, בדף הפייסבוק ובאת האינטרנט התייחסתי לשאלה זו (ומס' אחרות) תחת שאלות נפוצות, תסתכלו מהר לפני שמשרד היחצ משנה אותן למשהו יותר מאגניב.
Bowtie | 22.09.16
103.
כשצוקרברג היה בן הרבה פחות מ30 היה לו
כשצוקרברג היה בן הרבה פחות מ30 היה לו מספיק כסף לקנות אותך ואת כל צאצאיך העתידיים לעבדות. מה הקשר בין גיל לבין ידע תיאורטי על נושא הרבה פחות סבוך מהנדסת לווינים? והוא בוגר הנדסת תכנה בטכניון, כך שכנראה יש לו היכולת להגיע לרמה של 1500% בתחום.
Fan | 22.09.16
95.
אם אינך יודע את התשובה על התובנות שמקבלים
אם אינך יודע את התשובה על התובנות שמקבלים אות לא מקבלים בשביל מה טרחת לכתוב? סתם משועמם? אין לי מושג אם מועיל או לא אבל חשוב מאוד שאנשים יפסיקו להיגרר אחרי סיסמאות כמוך שנובעות מצרות עין ויפנימו שמשכנתא זה נטל אדיר למי שמשכורתו אינה מספקת לצרכי המשפחה כגון בריאות וחינוך (בארץ חינוך טוב הוא יקר מאוד כי חינוך חינם באמת זה רק לחרדים)
Dog | 22.09.16
80.
כלכליסט,  אתם עושים נזק חמור לאיש העומד במרכז
כלכליסט,  אתם עושים נזק חמור לאיש העומד במרכז הכתבה ע"י כינויו כ"גורו".  10 הרצאות לא הופכים אדם לגורו.  כעיתון הכלכלי המוביל בישראל, וכקורא הדוק של העיתון שלכם,  אני מצפה ממכם להקדיש יותר זמן למשמעות ולכוחן של מילים,  ולבחור במילים הנכונות.  הבחירה במילה "גורו" היא לעג לאינטיליגנציה. לא מתאים לעיתון באיכות שלכם לנהוג כך.
Umbrella | 22.09.16
74.
המשכנתא היא רק הסימפטום של הבעיה העיקרית והגדולה
המשכנתא היא רק הסימפטום של הבעיה העיקרית והגדולה והיא גודל ההכנסות שלנו  והיכולת שלנו להשיג קביעות במקום העבודה. יש פערים עצומים באוכלוסיה בגודל ההכנסות יש מגזר שמן של עובדי מדינה שמקבלים משכורת שרק עולה עם השנים מכוח הוותק וזוכים לפנסיה תקציבית שמנה עד המוות פלוס הטבות וזכויות ויש מגזר פרטי שלא יודע מה הוא עושה עם עצמו מחר ואם תהיה לו עבודה או לא ואם ירוויח וכמה ירוויח היום אתה עובד בהייטק או עו"ד שכיר, אבל מי מבטיח לך עבודה מחר ? ואם  יהיה עצמאי, האם ישרוד את המיסים שהמדינה מטילה על העסקים הקטנים ? ההכנסה זו הבעיה העיקרית והיא הרבה יותר חמורה מאחוז ריבית המשכנתא, שכיום היא גם כך נמוכה. ובכלל, ברגע שיוולד לכם הילד הראשון ותרצו להמשיך לעבוד בחוץ, תצטרכו לשלם עוד משכנתא: עלות מעון של ילד בין 2500 ל 3000 בחודש ועל זה אף אחד לא מדבר. שותקים ומשלמים. אז כאשר אתם לוקחים משכנתא, עליכם לקחת בחשבון את כל מרקם החיים שלכם.
Bike | 22.09.16
72.
מחירי הדירות , במקרה הטוב רק יעצרו ,
מחירי הדירות , במקרה הטוב רק יעצרו , לרדת - תשכח מזה כי לאף אחד אין אינטרס אמיתי לחלום שלך כולל רוב אלו שלקחו משכנתאות ב 7-8 שנים אחרונות , הם יתנו לערך הבית שלהם לרדת?. תטפל בצד השני של המשוואה , המשכורות. תפגין , תשבות ,תשתולל עד שיעלו לך את המשכורת שתהייה שווה ל 90 משכורות מערך הדירה שלך ובא לציון גואל. בקיצור , תסגור את מחאת הנדל"ן ותפתח מחאת משכורות. הרבה יותר הגיוני , ראה תגובה 28
MaZeMeshaneArg | 22.09.16
68.
1. מחירי הדירות עלו ב- 200%. 2. בעבר
1. מחירי הדירות עלו ב- 200%. 2. בעבר היה צורך ב- 70 משכורות ולא ב- 150 משכורות. 3. למדינה אין אינטרס להוריד את מחירי הדיור ולכן השוק צריך לעשות זאת בעצמו. מי זה השוק? אותם 30% מאזרחי המדינה שאין להם דירה. 4. איך עושים את זה? לא קונים דירות עד הודעה חדשה. 5. עצירת רכישת הדירות החדשות ומיד שניה תביא להורדת מחירי  הדירות ולהורדת המשכנתאות.  6. מה היעד שלנו? לחזור למחירי 2008! 7. כיצד נגיע לזה? חפשו את "מהפכת הנדל"ן"...
Popsicle | 22.09.16
67.
לגמרי מסכים עם עניין הטייטל מה שאתה אומר
לגמרי מסכים עם עניין הטייטל מה שאתה אומר לגבי הטכניון חד משמעית לא נכון, ארגנתי את ההרצאה עצמאית ואף אחד לא נדרש להגיע לגבי הסיפא שלך, יוצאים עם כלים, זו בדיוק הפואנטה. תקרא קצת פידבקים של אנשים שהיו בהרצאה ותראה לבד. 
Strawberry | 22.09.16
66.
ראשית יישר כח על היוזמה והרצון לעזור לאחר,
ראשית יישר כח על היוזמה והרצון לעזור לאחר, אך איש אדם אשר זועק את צעקתו של אור יוחנן כבר מספר שנים, הרי זה רימון חייט שבקרוב יוציא ספר אשר בו הוא מתאר את ההליך הנכון ללקיחת משכנטא, אני ממליץ בחום להרשם לאתר שלו ולקבל טיפים גם בנושא היום יום מבחינה כלכלית או איך הבנקים וחברות הביטוח מנסים לסדר אותנו, תודה מראש, אילן
Popcorn | 22.09.16
56.
אתה גם שוכח שלא חייבים לקחת משתנה כל
אתה גם שוכח שלא חייבים לקחת משתנה כל 5 שנים (ומי שלקח אותה לפני חמש שנים בערך, הריבית דווקא ירדה לו). וגם הקרן הולכת וקטנה (במיוחד מי שבחר החזר בקרן שווה) כך שהשפעת הריבית פוחתת עם השנים. ואם אתה ממש רוצה אז תקח את הרוב בקבועה לא צמודה (אני מיחזרתי לפני שנתיים בפחות מ- 3%) ואז לא תדאג מהשינוי בהחזר. לא מהריבית ולא מהמדד. בסל הכל אומר שלא צריך להיות בהיסטריה כי הסיכון היום בעליית ריבית על החזר ההלוואה הוא נמוך משמעותית ממה שהיה בעבר (כשנתנו צמוד פריים בלי הגבלה).
Mustache | 22.09.16
47.
תתפסו את הפוליטיקאי שלכם בגרון ותגידו לו אתה
תתפסו את הפוליטיקאי שלכם בגרון ותגידו לו אתה עובד בשבילי אני האזרח בעל הבית ,אתה לא בפוליטיקה כדי להכנס למיזם בסוד עם היזם ולא כדי לקחת ממנו שוחד ,אלא כדי לדאוג לתת לי שירות חינוך ,בריאות  ודיור הכי טובים שאפשר ,ודיור חשוב לי וחשוב לי שיהיה דיור ציבורי 
Basketball | 22.09.16
44.
היום ריבית משכנתא ממוצעת היא 4% עם הצמדה
היום ריבית משכנתא ממוצעת היא 4% עם הצמדה למדד, שכר דירה הוא 3% מערך הנכס, וגם הוא בעיקרון עם הצמדה למדד (מתייקר משנה לשנה). לכן אפשר להשוות בינהם בקלות, ורואים ששורפים לריק יותר כסף דווקא בקניית דירה. כל שקל שמשולם על ריבית משכנתא או על הצמדה, לא מקדם את הרוכש לקראת היום בו הנכס יהיה שלו. לשם כך צריך לקחת בחשבון שלכל תשלום חודשי יש להוסיף תשלום על קרן
Sailboat | 22.09.16
43.
עכשיו או שהפוליטיקאי שבחרתם יעשה מה שרציתם שזה
עכשיו או שהפוליטיקאי שבחרתם יעשה מה שרציתם שזה דיור בסיסי  במחיר עלות בניה וקרקע של המדינה שאתם תשלמו דמי היוון כמה  גרושים או שהוא בעד זה ואתם בוחרים בו או שאתם לא בוחרים בו  לא יכול להיות שאתם תבחרו בבנאדם שבסוף בעצם הוא עובד שותף סודי של ראש העיר והוא עושה מה שטוב לו ולראש העיר 
Basketball | 22.09.16
42.
ל19 , בדיוק , עצוב מאד . אנשים
ל19 , בדיוק , עצוב מאד . אנשים מפגינים על הורדת מחיר הדירה ולא מדברים על הצד השני של המשוואה - המשכורת. כבר 10 שנים ויותר שהמשכורות בארץ נשחקות תדיר. לפני 10 שנים דירה עלתה 90-110 משכורות , היום 150 וזה כל הסיפור. אם המשכורת היתה עולה בהתאם אנשים לא היו מיואשים כמו היום. לפני 10 שנים הדירה שלי עלתה 450000 ש"ח והמשכורת שלי נטו הייתה 5000 ש"ח נטו = 90 משכורות , היום הדירה שלי נמכרת ב 800000 ש"ח והמשכורת שלי 6500 ש"ח נטו = 123 משכורות. וכאן קבור בכלב.
MaZeMeshaneArg | 22.09.16
41.
לפני שאתם הולכים להרצאה אתם צריכים לדעת מה
לפני שאתם הולכים להרצאה אתם צריכים לדעת מה אתם רוצים מהפוליטיקאי שלכם שיעשה : אתם רוצים שהוא יבנה על אדמה של המדינה בלי שימכרו אותה ליזם (שהמדינה תבנה על האדמה שלה בשביל האזרחים שלה ,מה ששכחתם שאתם וההורים שלכם אתם בעלי הבית של המדינה  והפוליטקאים שבחרתם צריכים לעשות מה שטוב לכם ואם לא תחליפו אותם כמו גרביים 
Basketball | 22.09.16
38.
מה הציבור שצריך לדעת :שממשלות שנים קודמות הפקירו
מה הציבור שצריך לדעת :שממשלות שנים קודמות הפקירו את הציבור  זכאים ולא בנו דיור ציבורי על אדמת מינהל כמו פעם ולכן הביקוש גדל  הממשלות החליטו להתפטר מאוכלוסיות זוגות צעירים וזכאים ואז החלו רק למכור ליזם ,היזם קלט שהממשלה הפקירה את הציבור וחגג על זה  הוא כל פעם העז יותר וראה שזה מצליח בהתחלה הקטין את הדירה וזה  עבד ,אח"כ מסר את הדירה באיחור וזה עבד ,אח"כ החל לסחוט את הקונה על שינויים שהקונה רוצה במהלך הבניה וזה עבד ,התחיל להפקיע מחיר  בחניות ,ובמחסנים וזה עבד ,החל לפזר פליירים שבהם גודל במטרים לא  נכון ואזה עבד ואז הוא הבין אני צריך רק לשדר כתבות שילחיצו את הזכאים והם ירדו על הבירכיים ויעשו כל מה שאני רוצה כי לאנשים האלה אין כבוד 
Basketball | 22.09.16
37.
הכי עצוב זה שלאנשים יש זמן ללכת למחאות,
הכי עצוב זה שלאנשים יש זמן ללכת למחאות, במקום ללמוד, להרחיב אופקים (כן גם כלכליים), להתמקצע בעבודה, להתקדם ולהשיג את המטרות שהצבת. לצאת מהסיפור של "מגיע לי", "הבנקים אשמים", "המדינה דפוקה" ולהבין שבכלכלה המודרנית אין ארוחות חינם. העלאת הריבית (לדוגמא) יכולה להוריד את מחירי הדיור - אבל גם תעלה את האבטלה - מה עדיף? אבל אל תתני לעובדות לבלבל אותך - הרבה יותר כל להיות חלק מהעדר ולהמשיך לצעוק על משהו שאין לך בו מושג.
Quill | 22.09.16
33.
כי אנשים חושבים שמחאה לא תעזור כי את
כי אנשים חושבים שמחאה לא תעזור כי את המחאה הקודמת בנק ישראל מיסמס עם 13 הורדות ריבית כדי להעלות שוב את המחירים. אנשים מאמינים שרכישת דירה תהפוך אותם לעשירים כי המחירים רק יעלו. לכן הם משקיעים זמן ברכישה ולא במחאה. עצוב אבל זה המצב
Grapes | 22.09.16
31.
די להיסטריה בקשר לעליית ריבית. גם על משכנתא
די להיסטריה בקשר לעליית ריבית. גם על משכנתא מפלצתית של מיליון ש"ח אי אפשר לקחת היום יותר משליש בריבית צמודת פריים. גם אם שליש מהמיליון הוא בפריים והפריים יעלה ב- 2%, שזה הרבה מאוד ולא נראה סביר בשנים הקרובות, מדובר על עוד 300 ש"ח לחודש להחזר. לא משהו שבגללו מישהו שיכול לקחת משכנתא כזו גבוהה יקרוס. יש הרבה סיבות למה לא כדאי לקחת משכנתא גבוהה. לא בטוח שהפחד מעליית הריבית היא בהכרח אחת מהן.
Mustache | 22.09.16
30.
לפי הכתבה הוא מסביר איך נכון לרכוש דירה
לפי הכתבה הוא מסביר איך נכון לרכוש דירה לא דוחף לרכוש דירה. והיות ולא ניתן לסמוך על הבנקים. ומרבית האנשים לא מבינים את המשמעות של לקחת הלוואה של סכום מטורף כדי שמשהו ינסה להסביר. ואם יש שאלות גם יענה. (באתר אין לך את מי לשאול ולפעמים גם הכתוב לא מובן לכולם)
Fries | 22.09.16
28.
באיזור המרכז כדאי לגור בשכירות. בעל הדירה היום
באיזור המרכז כדאי לגור בשכירות. בעל הדירה היום מרוויח כ 2 % ראלית על השכרה, בעוד שהמשכנתה גבוהה יותר. כך שכל הרווח מקניית דירה היום הוא לא מהחסכון בשכירות אלא מהתשואה העתידית של ערכה.. ואחרי עלייה של 100% ב 8 שנים, לא הייתי מהמר על עליות כ"כ גבוההות בשנים הקרובות. מכיוון שהיום המחירים מגלמים כבר מצב של שוק ריבית אפס. ומכיוון שבישראל לא תהיה ריבית שלילית, הכיוון של הריבית זה רק לעלות (לא בקרוב, אך בוודאי ב 20-30 שנה הקרובות)
Battery | 22.09.16
20.
הכי עצוב זה שאנשים מוכנים להשקיע מזמנם כדי
הכי עצוב זה שאנשים מוכנים להשקיע מזמנם כדי ללכת להרצאה כזו שאולי תעזור להם לחסוך אלפי שקלים בודדים, אך אין להם זמן לצאת להפגין כדי שמחירי הדיור פה ירדו למחירם השפוי בעולם - כפי שכתבת 100 משכורות, שהם חסכון של חצי מליון שקל. ממש מתאים לישראלי שמתמקח בשוק על שקל וחצי ויהפוך את העולם בחול כדי להשיג איזושהיא הנחה קטנה על מהשו שעולה 100 שקל ויחשוב לעצמו "איזה פראיירים האירופאים/אמריקנים האלה"... אך לא יפנים שהוא הפראייר הגדול שכן הוא משלם כפול על דיור, רכב, ומזון יחסית אליהם.. כך שהם נותר מספיק עושר כדי לא להתמקח על כל שטות!
Battery | 22.09.16
16.
גם לפני חמש שנים לא הימרו על עליות
גם לפני חמש שנים לא הימרו על עליות והנה ממשיך לעלות ובקצב מטורף. על מנת שיפסיק לעלות צריך אחד משניים, להקטין ביקוש או להגדיל את כמות הדירות. הקטנת הביקוש בלתי אפשרית כי אנשים רוצים לרכוש בית. וכמות האנשים שרוצים גדלה. הגדלת כמות דירות, אין סיכוי כי המדינה עושה בכאילו היא רוצה להגדיל את הכמות אבל בפועל מספסרת באדמות ומעלה את מחיר הדירה על מנת להגדיל את הרווח שלה.  הרווח גדל גם מהמס שעולה ככל שהדירה יקרה יותר.  השטויות שעושים כמו מחיר למשתכן/דירה שלישית ועוד כמה דברים הם שטות שהיא משחק לתקשורות על מנת שיאמרו שהינה זה או זה עושה משהו. גם מעמ אפס הוא חרטוט. אין שום בעיה להגדיל את כמות הדירות.  תן אדמה ללא עלות כאשר הקבלן מתחייב לסיים בניה בתוך שנתיים מרגע קבלת האישורים לתחילת בניה. הקבלן יוכל לקבל רווח סביר של כ20 אחוז על העלות. או שמראש יסגר כי מחיר הדירה היא לפי איקס למטר + גובה. זאת אומרת שלמשל דירה של מאה מטר תעלה מליון דירה של מאה עשרים בקומה שניה תעלה מליון ומאה וכך הלאה.   
Fries | 22.09.16
14.
חבורה של טפשים שקונים דירות במחירים הזויים, כאילו
חבורה של טפשים שקונים דירות במחירים הזויים, כאילו שתמהיל נכון יהפוך דירת 4 חדרים בפתח תיקווה ב 2 מליון שקל למשהו הגיוני. לי עצמי יש 1.2 מליון שקל המושקעים במגוון אפיקים. דירת 4 חדרים חדשה בעיר שאני גר בה עולה 1.6 מליון, כך שאני יכול לקנות אותה כמעט במזומן, או ע"י משיכת הכסף מקרנות ההשתלמות שלי ושל אשתי עם משכנתא אפסית.. אבל -> לא קונים דירה במחיר מופקע כזה! אנשים לוקחים משכנתאות ל 30 שנה.. שזה לפעמים יותר מהגיל שלהם, ולא מבינים מהם תקופות מיתון בכלכלה, מה המשמעות של ריבית.. לדעתי עושה טעות מי שלוקח משכנתא של מעל חצי מליון שקל.
Battery | 22.09.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת