41. תחמ"שים טרם תוכננו ובוצעו, החשמול יכול להתבצע רק תחמ"שים טרם תוכננו ובוצעו, החשמול יכול להתבצע רק לאחר שקבלן המערכות יסיים את עבודותו (שגם הוא באיחור של כשנה), מפלגים לא תוכננו ולא הוזמנו, קיים חוסר תאום מוחלט בין הקבלנים, קיימת בעיה עצומה במנהרות המקשרות הלא יציבות והמסוכנות לאדם, ועוד ועוד . קרי הפרויקט הנ"ל לפי לו"ז המעודכן מתוכנן להסתיים בתחילת 2020 (להרצה), אז שהשר יתעורר או שברכבת ממתינים שהוא יתחלף ואז לא צריך לתת דין וחשבון (במיוחד לאחר שהמנכ"ל התפטר). Carrot | 26.09.16 (ל"ת)
40. שהכל מושחת , אבל הכל מושחת , זה שהכל מושחת , אבל הכל מושחת , זה מה שקורה . כל היועצים בפרויקט דואגים לכיס הפרטי שלהם. אז לא פלא שהכל תקוע. שיטת הסמוך ....... Bee | 25.09.16 (ל"ת)
39. הסכומים האלה פשוט מטורפים. כמה מהנדסים כבר צריך הסכומים האלה פשוט מטורפים. כמה מהנדסים כבר צריך בשביל לתכנן מסילת רכבת? מסילת רכבת!!! Apple | 25.09.16 (ל"ת)
38. בלבול... הצחקתם את סבתא ז"ל. הכל קומבינות מטונפות. בלבול... הצחקתם את סבתא ז"ל. הכל קומבינות מטונפות. סיפור: ברכבת הקלה בירושלים הקבלן זיהה בחוזה דרישה ל 800 עצים (לדוגמא) ומחיר עלות לעץ הוא 100 ש"ח (לדוגמא). אממה? 'בטעות' היה רשום בחוזה שיש דרישה ל- 8 עצים בלבד. הקבלן כמובן התנפל על הטעות ורשם שמחירו של כל עץ הוא 10000 ש"ח. ככה שהסכום סופי זהה(100*800=8*10000) הבודקים שעברו על החוזה לא ראו בעיה. הסכום הסופי היה נשמע הגיוני. כמובן שאחרי תחילת העבודות התברר שהם חייבים 800 עצים ולא 8, והם חייבים לשלם לקבלן מחיר הזוי פר עץ. אכן, זה לא מריח כמו טעות תמימה. istarc | 25.09.16 (ל"ת)
37. טוב לדעת שאין בארץ אנשים שלא מסוגלים לתרגם טוב לדעת שאין בארץ אנשים שלא מסוגלים לתרגם חוזים במדוייק מעברית לאנגלית או חס וחלילה לספרדית. טוב לדעת שאין אנשים בארץ שיכולים לדבר אנגלית או ספרדית ברמה מספיק טובה שהצד השני יבין אותם כמו שצריך. Bulb | 25.09.16 (ל"ת)
36. מיכל: את שילמת על הפשאלה, ולאף אחד לא מיכל: את שילמת על הפשאלה, ולאף אחד לא ממש אכפת מי גרם או הסתיר אותה. מאחר ואת משלמת על כל הפישולים שכבר נעשו, מה זה עוד 50 מיליון שקלים? הרי כבר הוציאו ממך מיליארדים. Planet | 25.09.16 (ל"ת)
35. מי שאישר את החוזה הזה צריך לקבל עכשיו מי שאישר את החוזה הזה צריך לקבל עכשיו קידום כי הוא הצליח להכניס לכיס של מישהו אחר (לא אני) עוד הרבה מאוד כסף. Planet | 25.09.16 (ל"ת)
34. תושבי דרום תל אביב צריכים להגיש תביעות נגד תושבי דרום תל אביב צריכים להגיש תביעות נגד המדינה ונגד העיריה, על פגיעה אנושה באיכות חייהם ובערך הרכוש שלהם. המסתננים הוכנסו לכאן בניגוד לחוק - אפילו דרכונים אין להם - והעירייה ממשיכה לפעול להשתקעותם ועוזרת להם בכספי מסים ששילמו האזרחים החוקיים ! יש כאן תיק מצוין ! עיריית תל אביב ומדינת ישראל חייבות לשלם וביוקר על המחדל והפשע המגעיל הזה. Leaf | 25.09.16 (ל"ת)
33. 50 מיליון ש"ח על תכנון החשמול של 60 50 מיליון ש"ח על תכנון החשמול של 60 ק"מ . אחלה דיל. גם יעסיקו 50 מהנדסים (מספר הזוי) לשנתיים תה"ל תרוויח על הקומבינה מיליונים רבים Battery | 25.09.16 (ל"ת)
32. או שלספרדים יש בעיה בהבנת הנקרא או שהישראלים או שלספרדים יש בעיה בהבנת הנקרא או שהישראלים לא יודעים לכתוב ו/או לדבר אנגלית. Tooth | 25.09.16 (ל"ת)
31. si סניור עיכוב אבל גם צריך עקוב כי si סניור עיכוב אבל גם צריך עקוב כי פה בהחלט היה שוד אולי מבקר המדינה ירתם לבדוק מי "התרשל" או נכון יותר הכיס של מי תפח. Wrench | 25.09.16 (ל"ת)
30. למה? ככה. תסבלו. אתם חיים בחלם, אני בטוח למה? ככה. תסבלו. אתם חיים בחלם, אני בטוח שהפאשלה היא איכשהו באשמת הצד הישראלי. Hammer | 25.09.16 (ל"ת)
29. איפה היה בדיוק מנכל הרקבת ואיך החברה הספרדית איפה היה בדיוק מנכל הרקבת ואיך החברה הספרדית הצליחה לסובב אותו סביב האצבע הקטנה ולגרום לעיכוב של חצי שנה. השאלה היא מי שילם למי כדי להסתיר את הפשלה..?? Car | 25.09.16 (ל"ת)
28. מורשת מע"ץ לא פסה גם עם החלפת השם. מורשת מע"ץ לא פסה גם עם החלפת השם. שחיתות ויכולת ביצועית אפס. Car | 25.09.16 (ל"ת)
27. אין קשר בין מע"צ (או כיום: "נתיבי ישראל") אין קשר בין מע"צ (או כיום: "נתיבי ישראל") לבין המכרז הזה. 8Ball | 25.09.16 (ל"ת)
26. אולי כי מישהו קיבל כסף כדי שהחברה הספרדית אולי כי מישהו קיבל כסף כדי שהחברה הספרדית תזכה ? לא היה ברור שהפרש כ"כ גדול מחברות המתחרות מציב דגל אדום ? כשבדקו את ההצעה של החברה הספרדית והשוו לא יכלו לראות שתכנון אינו כלול בהצעה ה"זולה". זה לא מריח כחלם אלא שחיתות. שווה בדיקה מעמיקה של מבקר המדינה. Wrench | 25.09.16 (ל"ת)
25. מה זה "לא הבינו" שהם צריכים לתכנן???!!! מי מה זה "לא הבינו" שהם צריכים לתכנן???!!! מי המטומטם שאישר את החוזה הזה????... לפטר! Bike | 25.09.16 (ל"ת)
24. ברור שהספרדים עבדו על הליצנים בצד הישראלי. השאלה ברור שהספרדים עבדו על הליצנים בצד הישראלי. השאלה היא מי מינה ליצנים להיות אחראים על פרוייקט של מיליארדים. ביבי אמרנו..?? Car | 25.09.16 (ל"ת)
23. תנוח ישראל!! כולם יודעים מי עומד מאחורי טוקבקים תנוח ישראל!! כולם יודעים מי עומד מאחורי טוקבקים שתומכים בשמן מקסטינה... Car | 25.09.16 (ל"ת)
22. חחח חובבנים חוזה ב2 מיליארד ולא הבינו שהם חחח חובבנים חוזה ב2 מיליארד ולא הבינו שהם גם אחראים על התכנון. החובבים הם כמובן בצד הישראלי שמאוכלס על ידי אוכלי חינם מינויים פוליטיים חפים מכל יכולת ביצועית. בחברה פרטית זה היה מסתיים בפיטורים של הגורמים המשתתפים במו"מ. אבל בחברת השמן מקסטינה יסדר הכל הולך... Car | 25.09.16 (ל"ת)
20. רק ללכלך אתם יודעים!!! קצת פירגון לא יזיק רק ללכלך אתם יודעים!!! קצת פירגון לא יזיק ,עושים גם דברים טובים במדינה שלנו נכון שתמיד יש עיכובים וקשיים אבל לפחות מתקדמים ורואים את הסוף ,יאלה קצת פטריוטיות ואהבת ישראל AirBalloon | 25.09.16 (ל"ת)
19. עיכוב בלוח הזמנים, עיקוב אחר חשוד בשוד... עיכוב בלוח הזמנים, עיקוב אחר חשוד בשוד... Submarine | 25.09.16 (ל"ת)
18. גם זו דרך לזכות במכרז. להציע הצעה נמוכה גם זו דרך לזכות במכרז. להציע הצעה נמוכה יותר ואז להתכחש לחלק מההתחיבויות. את ה-50 מילויון הנוספים צריך להוריד מהתשלום לחברה הספרדית ובנוסף יש להפעיל כנגדה את הסעיף על פיצוי במקרה של עיכוב Teepee | 25.09.16 (ל"ת)
17. רק בילבול... עלה 50 מליון שקל הבילבול הזה רק בילבול... עלה 50 מליון שקל הבילבול הזה ועוד חצי שנה עקוב. Car | 25.09.16 (ל"ת)
16. כי הגרמנים(סימנס) נתפסו כנוכלים פעם בשוחד ולא רק כי הגרמנים(סימנס) נתפסו כנוכלים פעם בשוחד ולא רק בישראל ופעם ברכבות באיכות ירודה שנמסרו לרכבת ישראל ,אז לך תסמוך עלהם אתה . Palmtree | 25.09.16 (ל"ת)
15. תפסיקו ללכלך הכל כמתוכנן , בכל פרויקט יש תפסיקו ללכלך הכל כמתוכנן , בכל פרויקט יש תקלות ופותרים אותם Popcorn | 25.09.16 (ל"ת)
14. אני ממליץ מאוד לכל מי שמתייחס לפרוייקט חישמול אני ממליץ מאוד לכל מי שמתייחס לפרוייקט חישמול רכבת ישראל שילמד היטב את הנתונים והמצב העובדתי לאשורו של הפרוייקט ולא יתייחס לחלוטין לנתונים שמוסרים לו לא מרכבת ישראל ולא ממשרד התחבורה, המסולפים לחלוטין. הנושא כלל תלוי בבג"ץ עקב ערעור על פס"ד במחוזי על החברה שזכתה במכרז עקב עיוות תהליכי המכרז ולכן הרכבת מנועה מלהפעיל אותה כלל עד לפסיקת בג"ץ. יתר על כן, לא ניתן להפעיל כל מערכת חשמלית בין תל אביב לירושלים עד שלא תתוכנן ותבוצע מערכת בקרה ותפעול כוללת של רכבת ישראל של לפחות 2/3 מפרוייקט החישמול הארצי כולו ובתכנונה כלל לא הוחל. כדי לחשמל מסילות בין תל אביב לירושלים נדרש להקים 4 תחנות השנאת חשמל החל מרשפון ועד שער הגיא ולחברן למתח עליון בתיאום עם חברת החשמל - אין עדיין לנושא כל תכנון וכל היתר בניה אלא עקרוניים בלבד. וכל המערכות הללו צריכות להוכיח עמידה בתנאי קרינה נמוכים שלא קיימים בשום מקום בעולם ויש להניח שגם במערכת זו לא יעמדו, נותר להמתין ולראות עד כמה "הביצים" של המשרד להגנת הסביבה תהיינה חזקות להוציא צו לרכבת ישראל ולעצור את הפעלת הקו. ויחד עם כל אלו, גם אם יחלו לחפור מחר בבוקר, עצם השלמת התכנון, ההיתרים, הביצוע בשטח, הפעלות הניסיון - לא פחות משנתיים וחצי, כלומר לפני אמצע 2019 אין כל סיכוי. Cone | 25.09.16 (ל"ת)
13. זו בדיוק הבעיה בשיטת המכרזים. במקום לקחת את זו בדיוק הבעיה בשיטת המכרזים. במקום לקחת את הכי טוב לוקחים את הכי חאפר... Umbrella | 25.09.16 (ל"ת)
12. לא נכון. הפוליטיקאים גם רפדים טובים ומומחים לנגרות. לא נכון. הפוליטיקאים גם רפדים טובים ומומחים לנגרות. עובדה שיודעים לבחור כסאות בני קיימא יוצאים מהכלל Cone | 25.09.16 (ל"ת)
11. שר ישראל כץ חושב את עצמו גאון בתחבורה שר ישראל כץ חושב את עצמו גאון בתחבורה היה מחליט לעביר את תכנון ו בניה הרכבת,הרצה הקו לחברה ספרדית,ו לא לחברות מפוקפקות שלא בנו קו רכבת בתקנים של הCE Grapes | 25.09.16 (ל"ת)
10. כי עדיין לא הפנימו במדינה שלנו שההצעה הזולה כי עדיין לא הפנימו במדינה שלנו שההצעה הזולה ביותר תיהפך לימים ליקרה הרבה יותר מההצעה היקרה ביותר. Grapes | 25.09.16 (ל"ת)
9. גם הספרדים אלופי הקומבינות למה לא לבחור חברה גם הספרדים אלופי הקומבינות למה לא לבחור חברה גרמנית או שווצרית ואתם בארץ ללמוד לסגור מכרז כמו שצריך Submarine | 25.09.16 (ל"ת)
8. לך תבנה מדינה כשהפוליטיקאים לא יודעים לתכנן כלום לך תבנה מדינה כשהפוליטיקאים לא יודעים לתכנן כלום חוץ מפריימריז, כל מכרז מרופד בהמון שוחד והמנהלים האמיתיים של המשק הם בכלל הוועדים. homeless1984 | 25.09.16 (ל"ת)
7. אני חושב שזה יהיה הישג משמעותי אם הרכבת אני חושב שזה יהיה הישג משמעותי אם הרכבת תצליח להעמיד אפילו מטר אחד של מסילה מחושמלת למען הקטר החשמלי שאמור להגיע במרץ 2017. אני גם חשוב שהביזיון העיקרי בפרשה החדשה הזו רובץ לפתח החברה הספרדית. Weights | 25.09.16 (ל"ת)
6. כרגיל מכרז של איקס כסף עולה בסוף פי כרגיל מכרז של איקס כסף עולה בסוף פי 2 ופי 2 בזמן הביצוע הכל תוצאה של שחיתות מערכתית ומעטפות שוחד וקומבינות והכל על חשבון הציבור כל המכרזים הממשלתיים מסתיימים ככה והציבור משלם עשרות מליארדים כסף עודף שבמקום שילך לרווחת הציבור הולך לשחיתות Box | 25.09.16 (ל"ת)
5. מועד הסיום המקורי היה אי אז בסביבות 2010. מועד הסיום המקורי היה אי אז בסביבות 2010. מועד הסיום עד אתמול היה מרץ 2018, ולפני שנתיים היה רבעון 4 2017. יש לציין עם זאת שלא רק הרכבת אחראית לעיכוב, אלא גם משרד האוצר שלא בדיוק הבין למה צריך רכבות באופן כללי (ולמה הוא צריך לשלם על זה), והירוקים, שהיו מעוניינים ככל הנראה בפתרון מבוסס טלפורטציה. Weights | 25.09.16 (ל"ת)
3. מדינת ליצנים של ביבי וכץ. לא נתפלא אם מדינת ליצנים של ביבי וכץ. לא נתפלא אם השר וראש המשחתה ( ממשלה) מעורבים לכאורה באיזה קומבינה שתתגלה בבוא העת Paw | 25.09.16 (ל"ת)
2. לכו לשוויץ ותבינו איך מתכננים, בונים, מתפעלים ומתחזקים לכו לשוויץ ותבינו איך מתכננים, בונים, מתפעלים ומתחזקים רכבת. ChefHat | 25.09.16 (ל"ת)
1. בטח לא היה דובר ספרדית ממדינת החלם שלנו בטח לא היה דובר ספרדית ממדינת החלם שלנו :) bestBoat | 25.09.16 (ל"ת)
פתיחת קו הרכבת המהיר מת"א לי־ם צפויה להידחות בחצי שנה
41 תגובות לכתיבת תגובה