47. כל הכבוד למורה כל הכבוד למורה, בואו נפסיק להיות כאלה צדקנים הייתי רוצה לראות אם מורה דתי/ ציוני יעביר שיעור בנצרת או סכנין ונראה איך הם יקבלו אותו ואם ייתנו לו לסיים את השיעור או יפסיקו אותו אחרי 40 שניות אם רוצים להרצות לדו קיום זה צריך לקרות ב-2 הצדדים רועי | 19.03.17 (ל"ת)
45. אבל כבר הסבירו לכם שאין כזה דבר פלסטינים! נראה לכם הגיוני שבבית ספר דתי ילמדו על משהו שלא קיים? אה, רגע... יאצק | 13.03.17 (ל"ת)
44. קודם שאמן יהודי יתן שעורי ציונות בבתי ספר ערבים קודם שאמן יהודי יתן שעורי ציונות בבתי ספר ערבים ישראלים יספר על חשיבות הדגל הישראלי, הציונות , אהבת הארץ , בנימין | 12.03.17 (ל"ת)
43. הזדהותה כפלשתינית הינה התרסה אנטי ציונית ולטעמי אין בהעדפה להפסיק המיצג שלה אפילו שמץ גזענות. היא העדיפה להכניס תוכן פוליטי לשיחה שלה, דרך השיח הזהותני שלה. הנסיון הצדקני שלה לכלול פלשתיניות עם ישראליות הוא יותר מאשר סמנטי, ובוודאי שאיננו תמים. שמוליק | 12.03.17 (ל"ת)
42. אין דבר כזה! ומי יכניס לכם את הדבר הזה לראש? פלס'???????????????????????????????????????? | 11.03.17 (ל"ת)
41. אם היא פלסטינית שתלך לפלסטין אה, סליחה, אין מקום כזה. ראבק בן גוריון למה השארת לנו כזה בלאגן למה? שחר | 10.03.17 (ל"ת)
40. יוסי (37), מנין הפחדים שלך? אם אין עם כזה, פלסטיני, אז ממה אתה פוחד? הלא המורה לא היתה מפסיקה את האמנית אילו הגדירה את עצמה בתור "נסיכה שנחטפה בילדותה על ידי מכשפה ירוקת שיער". דבר שני, אילו היינו מקשיבים למי שהגדירו את היהדות בתור "דת אבל לא לאום" - איפה היינו עכשו? אז כנראה שיש עם פלסטיני, וכדאי מאד שנשים אליו לב. יעל | 10.03.17 (ל"ת)
39. בית ספר לערסים ומגבניקים יש שם מורים מלה פמיליה שמלמדים את תורת המלך ונישוק מזוזות.ליאור אזריה ילמד שם יהדות בת זמננו שמריהו | 10.03.17 (ל"ת)
38. לא "גזענות" ולא נעליים.. הפלסטינים אינם "גזע" אלא קבוצה של ערבים עם איזו אוריאנטציה לאומית חדשה. ליהודים היושבים בציון יש איזה סכסוך לאומי ופוליטי ארוך שנים ורווי דמים עם קבוצה זו, ונראה שהבעיה עם האומנית היה על רקע זה - ולא על רקע "תורת גזע" כלשהי... במיוחד חשודה העובדה שהשיעור שהעבירה האמנית נמשך כ-40 דקות לאחר שכבר הציגה את עצמה בתור ערביה פילסטינית - ומכאן אנו למדים שהיא לא נפסלה וגורשה על הסף, בעקבות הזדהותה כ"פלסטינית", אלא שהיה משהו אחר בתוכן השיעור שאותו העבירה אשר גרם לכך שהשיעור שלה הופסק לאחר 40 דקות... עודד | 10.03.17 (ל"ת)
37. "אמנית" שתציג את עבודותיה "הפלסטיניות" (שכידוע, אין כזה עם, אלא המצאה של שמאלנים מטומטמים חסרי ידע היסטורי) אצל מי שמקבל את הלאום המדומה של בארצות ערב כמו לדומה ב"מדינה (החליפות) האיסלמית יוסי | 09.03.17 (ל"ת)
36. אמנית אדירה, שמח שזכיתי להכירה... יצא לי להציג במחיצתה במסגרת אירוע אמנות בירושלים לפני כמה שנים. אמנית אדירה, אדם מעניין ואינטילגנטית. שמחתי להכיר את עבודתה, והתרשמתי ממנה מאוד. שני שמח שיש לנו אמנים מעולים כאלה כאן במרחב זאב גלילי | 09.03.17 (ל"ת)
35. "גזענות" איננה המילה המתאימה כאן. ראשית, למען הסר ספק, אינני תומך בצנזורה שכזו. אבל לקרוא לזה "גזענות" זה פשוט לא נכון. יהודים וערבים שייכים לאותו הגזע - הגזע השמי. הסכסוך ביננו ובין הפלסטינים איננו על רקע גזעני אלא על רקע דתי. הפלסיטינים אינם מקבלים את קיומה של המדינה היהודית משום שהדבר אסור לפי דתם. לפי האיסלם ליהודים ונוצרים מותר לחיות אך ורק כ"דהימי", נתינים כנועים של הח'ליפות האיסלמית, ואסור להם לשלוט על מוסלמים או להחזיק בעמדות של כוח. אורן | 09.03.17 (ל"ת)
34. צביעות אם מדובר בישראלית שתזדהה ככזו או שלא תזכיר זאת. אם מזדהה כפלשתינאית שלא תתפלא. שתחליט מה היא. הרי זו התרסה נגד הישראליות. כשזה לתועלתה היא תשתמש באזרחותה הישראלית אבל כשנוח להשתמש בפוליטיקה למה לא לנצל ההזדמנות. צביעות לשמה וגם כותרת מטומטמת. יוס | 09.03.17 (ל"ת)
31. תתבישו לכם כשמורה מסתכלת על בגדים של האומנית ומדמינת שהאומנית לבושה בדגל פלסטין ,רק מהמבט הזה כבר רואים את הגזענות וחוסר ההשכלה של המורות ,נכנסתי לפיסבוק של האומנית ומתברר שהיא לבשה חצאית ירוקה עם חולצה לבנה ונעלי ספורט לבנים ,האם זה ליבוש פלסטיני וגם אם כן ,הרי כולם שם עם חצאיות ארוכות וצעיף על הראש אז שתברח האמנית ותגיד שהיא לא מוכנה ללמד בבית ספר דתי ..עצם שהיא אמרה שהיא פלסטינית וישראלית שהיא לא הכחישה את הישראליות שלה זה מראה על הנפש האצילה שלה ,ואנחנו הישראלים פוחדים מכל דבר שזז ..בושה לנו . נטע | 09.03.17 (ל"ת)
29. אם האומנית החליטה להביא פוליטיקה לשיעור עם ילדים קטנים אז באמת אין לה מה לעשות שם. חנוך | 09.03.17 (ל"ת)
26. אוי היא אמרה פלסטינאית. כזאת פוליטית. איך היא מעיזה להגדיר את עצמה? היא חייבת לקרוא לעצמה כמו שמתאים לנו ולאוזני ילדנו הרכים והתמימים. אולי ישראלית עם אוריינטציה מזרח תכונית או אולי ישראלית ערבית ,כשערבית נאמרת קצת בשקט שלא ישמעו. אבל פלסטינית, זה לא מקובל ברבש | 08.03.17 (ל"ת)
25. בי"ס לחינוך לגזענות כנראה שהדור הבא של ילדי תחכמוני ישתלבו יפה בחברה הגזענית ויהיו מופת לשנאת האחר. אם זה לא נכון, שיוכיחו. בעלבק | 08.03.17 (ל"ת)
24. ראידה אדון שחקנית בינלאומית מוערכת ואמינה אני מכירה את ראידה אדון לא מעט, וכמדריכת טיולים של בתי ספר לשעבר, אני מכירה גם את אותם מורים גזעניים שלא מוכנים לעלות לאוטובוס כי הנהג הוא ערבי, לא מוכנים שיכנס לכתה ערבי, לא מוכנים לשמוע דבר פרט לדיעותיהם הם. כאילו שאם הילדים יחשפו לעולם אמיתי ויפתחו פלורליזם זה יפגע במדינת ישראל. ראידה היא לא אדם קיצוני כלל, ומי שמכיר אותה יודע את זה מצויין. מה זה צבעי פלסטין כפי שכתב מגיב מס' 20?? חולצה ירוקה? מכבי חיפה פלסטינים? איזה שטויות!!! מה זה השטויות האלה??!!! ד"ר גולן | 08.03.17 (ל"ת)
22. עשו אמבוש על הבית ספר לטובת פרסום בכלל תמוה שתוכנית של מפעל הפיס נוגעת בתכנים פוליטיים ועוד לילדי כיתה ה'. תקראו באינטרנט על מה התוכנית ותחזרו לכתבה ותראו שאין קשר לקידום דעות פוליטיות. וכל הכתבה נועדה כדי לפרסם אמנית שכנראה צריכה פרסום ...אז שיהיה בהצלחה מכיר את הפרטים באמת | 08.03.17 (ל"ת)
21. שקר וכזב השיעור שלה לא נקטע. ראידה העלתה תכנים פוליטים בניגוד לתכנית הלימודים ולא תכנים בתחום האומנות כפי שהיתה אמורה לעשות. לעצם הענין, המדריכה הגיעה לביה"ס עם בגדים בצבעי פלשתין, דברה על פלשתין, על תכנים פוליטים. למנהלת ביה"ס ישנה הזכות לדחות או לקבל תוכניות מסוימות לביה"ס. השיח עם המדריכה היה חינוכי ומכובד ולצערנו היא החליטה לקחת זאת למקומות אחרים. בית שאן היא עיר שמכבדת כל אדם לא הבדלי דת וגזע. המורה מתחכמוני בית שאן | 08.03.17 (ל"ת)
20. היה דרוש אומץ לפנות אותה, מן הדגמה לתלמידים שצריך לעשות את הדבר הנכון גם בניגוד למיינסטרים ,הבית ספר פעל נכון. שמוליק | 08.03.17 (ל"ת)
19. דגע ילדים בכיתה ד' צריכים לקבל הדרכה על בטיחות אישית ובדרכים, הגיינה אישית, אזרחות טובה, אהבת הארץ וכן הלאה. רק פסיכי / שונא ישראל מזמין פלשתינאית "להרצות" לילדים בכיתה ד' ר'קעי | 08.03.17 (ל"ת)
17. ברשות אין גזענות מרצים מישראל יכולים חופשי להגיע לבתי ספר בשטחים ולהעביר את המסר . שם אין גזענות המגיב | 08.03.17 (ל"ת)
16. אני לא יודע מה יותר מצחיק (או עצוב) בסיפור הזה ראשית, לא הבנתי איפה פה הגזענות. כשהיא הוזמנה ידעו שהיא ערבייה וסביר להניח מוסלמית או אולי נוצרית. זה לא עניין אף אחד. ברגע שהיא טענה שהיא פלסטינית, זאת אומרת ממדינת אויב הפסיקו את ההרצאה שלה. זו אולי לאומנות אבל לא גזענות כי פלסטיני זה לא גזע. אני גם לא נכנס לשאלה מה זה פלסטיני או מה זה חד-קרן. זו שאלה אחרת. אם היוצרת לא מסוגלת לדבר על האמנות שלה עם ילדים מבלי לשרבב שטיפת מוח של האויב אז חבל שמפעל הפיס משלם על הפעילות הזו. זה שמשלם על הכל | 08.03.17 (ל"ת)
15. שיעור באזרחות ובכפיות טובה, כך צריך לנהוג בהוזים אם היה מגיע מישהו להדריך ילדים בכיתה ד והיה אומר שהוא מארץ לעולם לא הייתם משאירים אותו להמשיך את ההרצאה?אותו דבר. די לצביעות | 08.03.17 (ל"ת)
12. באמת שלא קרה כלום! אין לנו יותר בעיה עם אמנים וכל מיני נעלבים! את לא מכבדת אותנו ולנו נמאס לכבד אותך......הכל כאן חייב להיות הדדי. תגני רציחות של יהודים כאן ובעולם וגם אנחנו נגנה. נמאסתם כל יפי הנפש משתי העמים! חיפאית | 08.03.17 (ל"ת)
11. כמו אסף הראל, היא לא מבחינה בין אפרטהייד לגזענות מבחינה אישית, לי אין בעייה עם הגדרה עצמית של הגברת כפלסטינית. אני אף תומך בהופעתה בבתי ספר, בכול מגזרי החינוך הישראלי, יהודי כערבי. אבל ההצמדה שהיא עשתה בין האירוע לבין אפרטהייד מעידה על האמנית יותר משמעידה על כול אחד אחר! נא גשי להגדרה מה זה אפרטהייד, של הפרדה בחסות החוק, ממוסדת ומסודרת, ובדקי האם זה המקרה שלך? אסף הראל יצא טמבל לא קטן אצל אראל סג"ל - לא שווה ללמוד מזה? ההוא | 08.03.17 (ל"ת)
10. אם האמנית הייתה מציגה עצמה כערבית מוסלמית ישראלית אין שום בעיה עם זה. אבל ברגע שהיא מציגה עצמה כבעלת שייכות לאומית פלשתינית למרות שהיא שייכת לישראל ואינה מוכנה לעזוב את ישראל, המשמעות היא אחת! כוונתה ותקוותה להפוך את ישראל לפלשתין! הפסיקו להיות תמימים | 08.03.17 (ל"ת)
9. לא נורא אם הייתה מספרת להם שהיא הבת של סנטה קלאוס גם אני מניח שהיו עוצרים את זה. להכנס לסיפור על איך התורכים סחבו את סבא שלה לישראל מסוריה נגד רצונו ואח"כ הם החליטו שהם פלסטינים גם לא ממש רלוונטי לילדי כיתה ד-אבל היא בכל מקרה בחרה להשמיט את החלק הזה מהעבודות שלה... מעניין למה? הם יכלו להיות עכשיו משפחה סורית שמחה אם לא האימפריה העותומנית הדורסנית והכובשת... גליה | 08.03.17 (ל"ת)
8. למה את לא ערבייה ישראלית? אם ערבייה בסוריה היא ערביה-סורית, וערבייה במצרים היא ערבייה מצרית, אז ערבייה בישראל היא ערבייה-ישראלית. אם את לא ישראלית, בהחלט טוב שנדע. כי לפחות בינתיים יש מלחמה בין פלסטינים וישראלים, כשהאידיאולוגיה הפלסטינית היא להרוג כמה שיותר ישראלים, ולגרום להרס מדינת ישראל. אם את פלסטינית, יש חשש שאת תומכת או לפחות מזדהה עם אידיאולוגיה כזאת. אם קשה לך להגיד שאת ישראלית, אולי זו את שצריכה להסדיר את המחשבות שלך ולא להשליך את תסכולייך על אחרים. מתפלא | 08.03.17 (ל"ת)
7. למה תמיד רק הנרטיב הערבי זוכה לאהדה בתקשורת ! קודם שיאפשרו לנו להגיד "יהודה ושומרון" בבתי ספר ערביים (מושגים שלקוחים מהתנ"ך שנכתב אלפי שנים לפני בוא האיסלם לעולם) אז אשכול להשתמש בביטוי ערבי פלסטיני. גיא. | 08.03.17 (ל"ת)
5. סיפור שמעיד כמה אנחנו חלשים ולא בטוחים בעצמנו אם הציונות והמדינה הציונית מספיק חזקים, אז גם התבטאות כזו לא תערער אותה. זה בעצם סיפור קטן שמעיד על התמונה הגדולה - מדינה מפוחדת שלא באמת בטוחה בצדקת דרכה, ומה שנותר לה זה לרדוף ולהשתיק את האחר, ולא לשמוע אותו כאילו הוא לא קיים אחד | 08.03.17 (ל"ת)
2. השתגעתם כולכם מי מביא אחת כזו לתלמידי כיתה ד? אני לא ימני ולא שמאלני במיוחד.לא יודע איפה זה פלסטין פה זה ישראל! רן | 08.03.17 (ל"ת)
1. לא רוצה שיעבירו שום תוכן פוליטי לכיתה ד לא אומר שהאמנית טועה, וגם לא שהמורה טועה. אבל תוכן פוליטי מכל סוג לילדי כיתה ד'? זה מוקדם מאוד. אין להם באמת יכולת לגבש דעה ולהבין את עומק מורכבות בעיית הזהות והלאום. תעזבו אותם בשקט עם בעיות שלא צריכות להטריד אותם בשלב זה. יש מספיק נושאים אומנותיים א-פוליטיים. הגשמה עצמית והשלמה עצמית, היחס לזולת, התמודדות עם רגשות קשים... הורה | 08.03.17 (ל"ת)
שיעור בגזענות: אמנית שהזדהתה כפלסטינית סולקה מבית ספר
48 תגובות לכתיבת תגובה