אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לשכת עוה"ד: עו"ד שיסרב לבקשת דחייה של עמיתו, יעמוד לדין משמעתי

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
החלטה נכונה - נורמה חשובה
ההחלטה תורמת את האתיקה המקצועית הנדרשת, ובסך הכל מחייבת - 1. התחייסות לבקשה על ידי עורך הדין השני שגם ככה מחויב להתיייס על פי כל כללי האתיקה הקיימים 2. לנמק התנגדות למתן הארכה. מדוע לא? התנגדות לשם התנגדות אינה מקדמת את התיק. בתי המשפט בישראל לא יתנו ידם למחטפים של פסקי דין. ולכן במרביתם המכרעת של המקרים גם ככה יקבלו ארכה.
איל | 02.05.17
25.
הלשכה מייצגת את המשרדים הגדולים
הנהלת בתי המשפט פרסמה נוהל להגשת בקשות דחייה ודורשת מהמבקש לנמק היטב את הבקשה על פי המבחנים שנקבעו. לאחרונה אני עד לתופעה שהמשרדים הגדולים המייצגים חברות ביטוח מבקשים כעניין שבשגרה ארכה להגשת כתב הגנה בגלל עומס. כל דחייה פוגעת באינטרס של הלקוח התובע ולכן אני דוחה בשתי ידיים את ההנחיה של ועדת האתיקה. עורך דין המבקש דחיית דיון ו/או ארכה חייב לתת נימוקים אישיים כבדי משקל כדי שהצד השני המייצג בדרך כלל את התובע יסכים
נחמן | 01.05.17
24.
הלשכה עשתה לעצמה דבר שבשגרה להכנס לעניינים לא לה
הנימוקים לקבלה או דחיה של בקשות הצד שכנגד הם עניינים של הלקוח ובא כוחו, ואל לו לאף אחד להכנס בין השניים - לא בית המשפט ובטח ובטח שלא הלשכה. הדרישה להשיב לבקשת דחייה בתוך 48 שעות אינה עניינית - ראשית, כלל אין חובה להשיב וניתן להפנות הבקשה לבימ"ש בציון שלא ניתה תגובת הצד שכנגד. שנית, אין עו"ד חייב לשים עצמו זמין לצרכי הצד שכנגד. עליו להיות זמין אך ורק ללקוח שלו, וגם זאת בהתאם להסכם שבינהם. חוצפה מדרגה ראשונה!
עורך דין | 01.05.17
23.
ל 20 בוא אני אסביר לך למה
מאחר ובניגוד אליך, עורכי הדין חיים מדד ליין לדד ליין, בכל תיק נקבעים מועדים אחרים, לפעמים נוצרת סיטואציה שבה עורך דין צריך להגיש מספר דברים במקביל, כגון סיכומים בתיק א, תצהירים בתיק ב', עיקרי טיעון בתיק ג' וכו... והוא לא מעוניין שהלקוח שלו ייפגע מכך ורוצה לבצע עבודה יסודית ולכן דרוש לו עוד זמן, ואז הוא פונה לבקש ארכה מהצד השני, אכן גם לצד השני יש לקוח, אבל אני בטוח שגם הלקוח שלו ירצה שלעורך הדין שלו תהיה את האפשרות לבקש ארכה במקרה מעין זה - אלו רוב הארכות המבוקשות ע"י עורכי דין (מעבר לדברים הברורים של מחלה, נסיעה וכו), ברוב המקרים הארכות האלו כלל לא מביאות להארכת ההליך, מאחר והדיונים נקבעים בהתאם ליומן ביהמ"ש והארכות לא משפיעות על מועד הדיון, אלא אם צריך לדחות את הדיון, וגם זה נעשה כיום בצורה מדודה ומפוקחת ע"י בית המשפט, ורק במקרים בהם חייבים לדחות את הדיון - הוא נדחה. אז אל תכתוב דמגוגיה בלי שאתה מכיר את העובדות.
איתמר | 01.05.17
21.
עוד שחיתות של עו"ד כנגד הלקוחות
במקום שתהליך משפטי יסתיים מהר, שוב הלקוחות צריכים להמתין לעו"ד ולדחיות שלהם. אם אני לקוח ועו"ד אחר רוצה לדחות, למה שאסכים ברגע שנקבעו דיונים? (למעט מחלה, כוח עליון או משהו סביר - שם לדעתי לא צריך לבקש אישור אלא מהשופט). העו"ד דואגים לעצמם, מעמיסים תיקים ומביאים לעוד ועוד דחיות על חשבון הלקוחות. בושה וחרפה לאפי נווה, אבל מי באמת מופתע מזה
אלי | 01.05.17
5.
חוסר הכרה של הפרקטיקה
לדעתי מדובר בטעות. ישנם לקוחות שדורשים לא לתת ארכות כדי לא למשוך את התיק יתר על המידה וגם בתי המשפט באים לב"כ תובעים בטרוניות כי התיק מתעכב בשל הסכמתם לבקשות ארכה של הנתבעות. מסכים שצריך לתת תשובה מהירה וגם להסביר מה העילה לדחייה ובכלל ככל שניתן לסייע אחד לשני.
עו"ד | 30.04.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת