אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עקפה את הפקק בסיבוב: העיר שניצחה את עומסי התנועה

127 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

127.
לכל מלהגי השבת
תמשיכו לשקר לעצמכם שאם רק הייתה תחבורה ציבורית בשבת לא הייתם מחזיקים רכב. התחבורה הציבורית בנויה ל commute, הנסיעה היומית לעבודה / לימודים. לא נוסעים לכינרת עם שני ילדים, מנגל, צידנית ושמיכות באוטובוס, גם לא לבקר את הסבתא עם כל המשפחה אלא אם כן היא במקרה גרה מרחק נסיעה קצר בקו אחד. גם ארבעה חבר'ה שגרים באותו האיזור לא יוצאים לפאב עם תחבורה ציבורית. מי שבאמת צריך רכב רק פעם בכמה זמן לאחד מהסידורים הללו יכול לשכור רכב ואפילו לקחת מונית וזה יצא לו יותר זול. ההוכחה? בחיפה יש תחבורה ציבורית בשבת וגם קווי לילה ענפים. אתם מוזמנים לצפות באוטובוסי הרפאים הריקים הללו בכל שבת. ובכלל, בעלות על רכב לא אמורה לגרום לשימוש בו בכל נסיעה. אין כמעט שום נסיעה של אדם בודד שיותר זולה ברכב פרטי מאשר בתחבו"צ. המטרה האמיתית היא תחבורה ציבורית כ"כ זמינה ויעילה שלא ישתלם לקחת את האוטו לעבודה.
נהגוס | 22.03.18
125.
יצרת נרטיב יפה! אבל המציאות...
חוצמזה שעדיין יש פה פקקים כל הזמן, הכותרת מטעה. אמזון ומייקרוסופט מעולם לא רצו לברוח מפה בגלל הפקקים. אמזון, מייקרוסופט ובואינג הן חברות שקמו בסיאטל, והצמיחה הפסיכית של אמזון גרמה לכך שהעיר הפכה למס אחת בגידול אוכלוסין בארהב. עוברים לכאן ככ הרבה אנשים בשנה לעבוד באמזון שהשתיות פשוט על סף קריסה (נסה לטוס לכאן ותראה כמה זמן אתה מחכה בשדה). העיר הפכה לאחת היקרות בארהב, ואף אחד לא נהנה מזה כמו ההייטקיסטים שמרויחים טוב. כשהכל יקר, העניים מופרשים החוצה מהעיר, ואז נורא קל לקדם רפורמות.
תושב סיאטל | 19.03.18
124.
רכבת ישראל, בושה. התדירות קטסטרופה. נוסעים,זקנים ונשים הרות נמעכים/ות. ממש סיוט.
סוד ההצלחה באירופה היא תדירות הרכבות והאוטובוסים שזמניהם משולבים. באופן רגיל כל 3 דקות רכבת ובשעות העומס הרבה פחות מזה. נכון שקיים גם שם דוחק, אך לפחות מבחינת זמני התדירות הם מעולים וההגעה מאוד פשוטה תוך שילוב קווים. בישראל תכננו והקימו תחנות רכבת מרוחקות ממרכזי העיר והישובים, כך שהנוסעים חייבים רכב להגעה אל התחנה והאוטובוסים אם בכלל קיימים, אזי לא מסונכרנים עם זמני הרכבת. ממש הזוי ולא נורמלי. מדינת הייטק והנושא הזה ל- 8 מיליון תושבים מהווה הליך של מדינת עולם שלישי. פשוט זלזול באזרחי ישראל. שישי בערב ושבת, ערבי חגים וחגים, ביזיון טוטאלי. הממשלות לאורך שנים מזלזלות בציבור הרחב ותוקעות משפחות, צעירים ומבוגרים בימים הללו ומכאן האילוץ והפתרון הם הרכבים הפרטיים שהממשלה כל כך מתלהבת שנרכוש ונשלם את המסים המטורפים והבלתי הגיוניים. הגיע השעה שהציבור יתפכח בבחירות הבאות.
בממשלה אין התייחסות לציבור הנוסעים ואף גרוע מכך. | 19.03.18
117.
בישראל הבעייה לא תיפתר פשוט כי הממשלה מרויחה מכך...
כל הדלק ששורפים בפקקים נקנה אח"כ במחיר מופקע ולכן אין שום בעייה לאף אחד חוץ מזה שמשלם על כך. גם השעות האבודות לא משנות לאף אחד, הרי צריך לעבוד 9-0 שעות ביום ולא משנה מתי הגעת לעבודה. בקיצור אין שום אינטרס לממשלה לפתור את העניין.
דני | 17.03.18
115.
בתור תושב סיאטל: קל לרשום כותרות מפוצצות
גרתי בסיאטל שלוש שנים מתוכן 3 חודשים האחרונים כנהג Uber. קל לרשום שסיאטל ׳נצחה את הפקקים׳, אני לא יודע איך היו הפקקים לפני שבע שנים, אבל המצב עדיין נוראי במרכז העיר. בשעות העומס (שזה רוב היום) מרכז העיר הופך לפקק אחד גדול, לא נדיר לאנשים להיות תקועים באותו רמזור 10-20 דקות. קל להגיד שהעיר עברה לתחבורה ציבורית, זה נראה טוב במספרים, אבל בפועל המצב לא כזה ורוד. רוב מי שמשתמש באוטובוסים גר רחוק מהעיר או ממעמד כלכלי נמוך. השאר משתמשים בUber, Lyft וכו׳, לנסוע עם מונית לבד זה כמו רכב פרטי בלי
קורן | 17.03.18
113.
עיקר ההוצאה על רכב היא ההוצאה הקבועה, והבעיה היא שבתות וחגים.
ההוצאה על הדלק, לא מייקרת בהרבה ביחס לנסיעות באוטובוס, ולכן בהתחשב בזה שכבר שילמתי את ההוצאה הגדולה (ביטוחים, טסט, טיפולים, פחת על הרכב) כבר עדיף לי להשתמש ברכב שאני מחזיק. ולמה אני מחזיק? כי אי אפשר לגמרי בלעדיו. גם אם אגיע לעבודה בתח"צ - איך אצא לטיולים בשבת? איך אבקר את הסבתא בחג? איך הילד שלי יצא לבילוי בשישי בערב?
אדם ריאלי | 17.03.18
110.
תחבורה מתחת לקרקע
בשנת 2010 הייתי בסיאטל ונסעתי כל הזמן בתחבורה ציבורית. בחלק גדול מהעיר היו אוטובוסים שנסעו מתחת לקרקע ובתחנות היו מדרגות לעלות לרחוב. היו אוטובוסים שהנסיעה בהם לא עלתה כסף. בעוד שהמכוניות הפרטיות זחלו על הכביש התחבורה הציבורית מתחת לקרקע טסה מהר מאוד. ואצלנו : אולי הרכבת הקלה תפתור חלק מהבעיות. אבל מתי ???
הגדי | 17.03.18
106.
כתבה שיקרית . פשוט לא נכון . סיאטל אחת הערים הפקוק
מקום רביעי בארה''ב בפקקים . ובמגמת עליה . אל תתנו לגראפים לבלבל אתכם . העובדות פשוט לא נכונות . יש כאן מטרה נסתרת . להציג פקקים בישראל כדבר חריג , פגום ובלתי מטופל . אל תאמינו . בידקו הנתונים וגלו את מסכת השקרים בכתבה הזו.
ראובן | 17.03.18
105.
מה זה הדרמה הזה על קצת פקקים? למה מה קרה?
אז קצת פקקים מי מת מקצת פקקים? פצחו תגרעינים באוטו יש לכם גל ים תיחון ברדיוטיפ בירות יש אז רילקסים רבותי רילקסים גם לפעמים יש בחורות גיזעיות שמחלקות תתפון שלה חופשי על הבר באוטו ליד כמו פסיכים רצים להגיע מהר יותר מהר אבל לאן? ולעשות שם מה??? ישתבחשמו יעזור
ישתבחשמו יעזור | 16.03.18
103.
ללמוד על תחבורה ציבורית זה רק באסיה ואירופה
המבנה של הערים האמריקאיות מאד שונה מישראל ובכללי הם די גרועים מבחינת תחבורה ציבורית. גם התחתית בניו יורק היא לא משהו בהשוואה לערים אסיאתיות מתקדמות כמו טוקיו למשל. אנחנו צריכים ללמוד מערים אירופאיות או אסיאתיות צפופות ולא מערים פרבריות אמריקאיות שמתפרסות על שטח עצום עם בתים פרטיים, סגנון בניה שכמעט לא קיים בארץ.
למי איכפת סיאטל | 16.03.18
99.
הכתבה מוטעית לחלוטין.
יש בסייטאל פקקים חבלז.הפתרון לגרום לאוכלוסיה להתפזר על פני הארץ הענקית.ובישראל כנל להעלות את כל התושבים מהשפלה על השומרון עד הבקעה של השבר הסורי אפריקה.ועם הערבים נססתדר. יותר טוב ובלי תאונות צפיפות באיילון.כביש 6 ריק כמעט לגמרי ביחס לכבישי גוש דן.בתאונות ומזיהום האוויר מתים בשנה פי אלף. מאשר בפחע בשומרון.הרווח גדול מההפסד.הבעיה אלו פוליטיקאים קטנים..רודפי בצע וגנבים .שעומדים בתורם בבתי המשפט.
עין החמור | 16.03.18
95.
אני לא יודע על סיאטל אבל את הפקקים בתל אביב אפשר היה לפתור ביום אחד
לא רכבת קלה שלוקח 10 שנים לבנות ולא רכבת תחתית שהיא פתרון מהמאה ה 19 אלא: הוצאת כל המכוניות הפרטיות מהעיר אגרת גודש גבוהה מאד חניונים מחוץ לעיר ואוטובוסים בגדלים שונים שרצים שבעה ימים בשבוע בתדירות גבוהה. סגירת רחובות מרכזיים לתחבורה פרטית בכלל. העמסת סחורות בחנויות ברוטה של ימים שונים לכל חנות למעט חנויות שצריכות אספקה טריה יומית ועוד אבל מישהו צריך לספר עבודה לחלאות של הליכוד
שי | 16.03.18
80.
תגידו אתם שפויים?
במדינת ישראל אחוז בעלי הרכב הפרטי הוא מהנמוכים מכל מדינות ה OCD ולעומת זאת צפיפות כלי הרכב לקילומטר היא הגבוהה ביותר או במקום השני למיטב זכרוני. עד שנחפש כל מיני פתרונות אדמיניסטרטיביים או רגולטורים יש עוד הרבה מאוד עבודה על תשתיות הן של כבישים + נתיבי תחבורה ציבורית והן מסילתיים. האחד לא צריך לבוא על חשבון השני. צריך באופן דחוף להפסיק את הטיפשות של אישורי בנייה על נתיבי תחבורה פוטנציאליים או בסמוך להם כך שלא יהיה ניתן להרחיבם בעתיד ולהכין כבר היום תוכנית אב 20 שנה קדימה. איך בכלל אפשר להשוות אותנו לארצות הברית שם מספר כלי הרכב הוא בערך 500 ל 1000 נפש לעומת משהו כמו 200 בישראל ולעומת זאת הצפיפות על הכבישים היא רבע מאשר בארץ!!!
מומחה לתחבורה | 16.03.18
74.
אבל ישראל כץ סולל כבישים! כבישים! כבישים! מלךךךך!!!!
כץ הוא עוד פופוליטיקאי ישראלי עלוב, שמתמקד במה שמצטלם טוב ולא במה שחשוב. כל כך הרבה שנים בתפקיד, ובכל זאת הבעיות רק מחמירות. הייתי אומר גם משהו על הבוס המושחת שלו ביבי, אבל ברור שאת ראש הממשלה בעיות התחבורה מעניינות הרבה פחות מהסיגרים שלו.
דג | 16.03.18
70.
שכץ מבטיח הוא אף פעם לא מקיים
ישראל כץ : אתה ממשיך לגזור סרטים ואנחנו עם ישראל נגזרים לחתיכות . אתה מבטיח שתוך שלוש שנים יהיה טוב ועברו כבר שש שנים . אתה שקרן גדול. כשרש ממשלה עובד על העם אין סיבה ששר התחבורה לא יתחרה בו , מי משקר יותר לעם.ביבי לכול הפחות יש לו את שרה והילד שאוהב בלונדיניות. ומה לך יש פה גדול והרבה דיבורים.
חבר של ישראל כץ | 16.03.18
59.
הייתי שם . יש דברים בהם אנחנו טובים יותר
ביקרתי בסיאטל בסוף 2017. האוטובוסים בתוך העיר נוסעים די מהר, אבל אין בכלל אוטובוסים בינעירוניים שאפשר לנסוע למקומות טבע מחוץ לעיר ( זה או טיול מאורגן או אוטו ). בארץ - יש. המחיר 2.5 דולר. במזומן . משלמים לנהג אבל הוא אינו נותן עודף. לזכותם יאמר שהנהג הראשון שנתקלתי בו התחשב במצב (תיירת עם מזוודות ושטר של 100$) והסיע אותי חינם. אין שלטי זמן אמת. לא כל מקומות העבודה מעודדים הגעה בתחב"צ. עובדי המלון בו שהיתי מגיעים ברכב פרטי, למרות שיש תחנה סמוך לו. יש לציין לטובה את התאמת התחב"צ לציבור הנכים.
מישהי | 16.03.18
56.
יופי של כתבה רק חבל שהיא חארטה
אני נוסע כל יום 100 מייל בממוצע במטרופולין של סיאטל והפקקים פה הם קשים לא פחות מאל אי ולא פחות קשים מהארץ. רק שכאן הסיבה העיקרית לפקקים היא לא אמזון ולא סטארבקס, כאן יש נהגים עם יכולת נהיגה שואפת לאפס שלא יודעים להשתלב בצמתים ומחליפים וזה מוסיף פי 4 לעומס התנועה.
גר בסיאטל | 16.03.18
55.
פקקים בעיר
למרבה הצער הכתבה לא לוקחת בחשבון את האופי הישראלי שנושא הסטטוס החברתי קשור אצלו משום מה ברכב. עד שהכניסה למרכז העיר לא תחסם לכלי רכב פרטיים ועד שלא ינקטו צעדים שיפחיתו מאד את הכדאיות למעסיקים לתת ולממן לעובדים כלי רכב, לא נראה לצערי שינוי לטובה בנושא הכאוב הזה.
דודו | 16.03.18
50.
בולשיט
קישקוש בלבוש...בתור אחד שגר באזור סיאטל 25 שנים...התנועה כאן איומה וכבר שנים נהיית גרועה יותר ויותר...יש מלחמה של העירייה במכוניות שהפכה את ההגעה לדאונטאון לסיוט והורגת את העסקים שם כי אף אחד לא רוצה להגיע לאזור אלא אם כן אתה חייב...מסלולים לאופניים (שימוש מועט מאד) מסלולים רק לאוטובוסים, פשוט יוצרים עומס על המסלולים הבודדים שנותרו לרכבים...כמו בסן פרנסיסקו יש כאן אג'נדה "חברתית" כביכול לשיפור החיים אבל התנועה לא משתפרת, עלות המגורים באזורים שבהם לא חייבים רכב פרטי - גבוהה מאד.
מכביסט | 16.03.18
49.
סיאטל פקוקה והמצב רק מחמיר
ניראה שהכתבה מורכבת מהמון חצאי אמיתות. אני גר כאן 4 שנים, בלי אוטו, רק אופניים ותחבורה ציבורית לעיתים רחוקות. האוטובוסים כל כך לא יעילים שלרוב ייקח להם פי שלוש זמן להגיע לכל נקודה בעיר מאשר עם אופניים. לרכבת שציינו כאן שעוברת באמצע הכביש לוקח 45 דקות להגיע משדה התעופה לעיר, 15 דקות באוטו. אני לא אומר שאין כאן מאמץ ומודעות אבל המצב בסיאטל רחוק מאוד מלהיות אידאלי ולמעט אובר אין לה כל יתרון על ישראל.
אריאל | 16.03.18
47.
הכל שטויות.
סבסוד לתחב"צ בארץ קיים כל הזמן. האוטובוסים והרכבות מפוצצים עד 0 מקום. רכבות מלאות ואין מקום אפילו לעמוד. אז אי אפשר להגיד שלא משתמשים בתחב"צ כן משתמשים פשוט כל התשתית התחבורתית בארץ היא מה שהיה צריך להיות לפני 50 שנה . מה שעושה עכשיו כץ זורק אותנו 30 שנה קדימה כלומר אנחנו עדיין בפיגור של 20 שנה אחרי כל מדינה מערבית מתוקנת שלא לדבר על ארה"ב . LA שנחשבת לתחב"צ הגרועה ביותר יש מטרו , רכבת עילית ואוטובוסים מעולים . אנחנו עוד לא ברמה של ארה"ב . אנקדוטה קצרה חזרתי לא מזמן מחו"ל ויצא לדבר עם בריטי הוא טוען שהוא חזר לארץ אחרי 25 שנה שלא היה פה ... אמרתי לו תראה מה זה עכשיו כבר רכבת לשדה התעופה וחזרה.... צעדים קטנים. מפחיד לראות מה יהיה פה בלי כץ.
gfrujhs | 16.03.18
43.
אני נוסע בבוקר לעבודה באוטובוס
בחזרה לפעמים אני הולך ברגל (מרחק הליכה של שעה) אני עושה את זה בתנאי שאין מזג אוויר חורפי או שרבי בעבר מה שהייתי עושה זה שאחרי שהייתי מגיע הביתה ואחרי שהייתי אוכל הייתי עושה הליכה בפארק בערך 3 פעמים בשבוע כעת עשיתי שינוי ובמקום ללכת בפארק ליד הבית שלי ההליכה שאני עושה זה מהעבודה לבית שלי. נעזוב לרגע את החיסכון הכספי זה שולי בעיני תחשבו מה יקרה אם עוד עובדים שהעבודה שלהם היא במרחק של שעה הליכה מהבית מה יקרה אם הם יסכימו לחזור הביתה ברגל בימים שהם לא שרב או חורף וקר? זה יחסוך המון לא רק בעניין רכבים אלא אוטובוסים פחות יהיו עמוסים וצפופים מכיוון שכל אדם מבוגר צריך לעשות כבר ספורט וללכת מספר פעמים בשבוע ברגל בפארק ולעשות ספורט כדאי שאת ההליכה הוא יעשה מהעבודה לבית שלו במקום בפארק (וזאת שוב בתנאי שמדובר בהליכה של עד שעה ולא בעובד שגר בתל אביב ועובד בהרצליה) צריך גם לתת תמריצים לעובדים להגיע לעבודה באופניים או לחזור הביתה ברגל כדי שנראה פחות אוטובוסים עמוסים ומפוצצים
עופר | 16.03.18
41.
ל - 31: המטרונית קיימת כ-5 שנים, והנתיב באמצע הכביש הוא גרוע!!!!!
מילאו את הכבישים ברמזורים, דפקו את מוניות השירות, כל מעבר מ/לכלי תחבורה שאינו המטרונית (מונית, אוטובוס, רכב שהשארת בחניון וכו') דורש חציית כבישים (בזבוז זמן, ופיספוס הכלי שאליו אתה רוצה להגיע). המטרונית ארוכה יותר מאוטובוס רגיל, אבל יש בה פחות מקומות ישיבה ממנו. המטרונית בשימוש רק כי ביטלו את כל קווי האוטובוס שנמצאים על המסלול שלה - לא בגלל שהיא כ"כ מוצלחת. אם צריך לנסוע בין נקודות שאינן קרובות לתחנות המטרונית - עדיף לנסוע ברכב פרטי. יותר מהיר ונוח.
א | 16.03.18
40.
הדרך היחידה
הדבר היחיד שיציל את האנושות כולה הוא להעביר את ההנהגה והשלטון לנשים, 51 אחוז מאוכלוסיית העולם הן נשים ולמרות זאת אין להן ייצוג הולם בממשלות ובמוסדות השלטון, החינוך שרבות מהן מקבלות לקוי ובמדינות רבות אסור להן ללמוד ולפתח קריירה או מקצוע, הן תמיד יהיו בדירוג שכר יותר נמוך ובכלל בהמון מדינות היחס אליהן בזוי. גם בארץ זה כך ואם היו מפסיקים להחפיץ נשים ולהשתמש בהן ככלי, הייתה ירידה חדה בילודה, נשים אוהבות להיות אימהות אבל השליטה הגברית היא הגורם לריבוי לא נורמלי, באוכלוסיות שבהן הנשים נמצאות במעמד מקביל לגברים, המשפחות קטנות יותר. ואיך זה קשור לנושא התחבורה, קשור מאוד, 6 אחוז ריבוי אוכלוסייה בשלוש שנים זה מ-ט-ו-ר-ף, מדינת ישראל הפכה למדגרת תינוקות ועוד 20-30 שנה יהיה פה ממש ממש צפוף. שום בנית כבישים או מערכות תחבורה לא תתמודד עם גידול אוכלוסייה כזה מטורף.
שמעון | 16.03.18
33.
הבעיה פה שחושבים רק במונחים של פרויקטים ללא קשר בין אחד לשני
בונים תחנות רכבת שלוקח הרבה זמן להגיע אליהן רגלית או באוטובוסים ויוצא שהן לא משתלמות. אין חיבור נוח בין אפשרויות התחבורה כמו רכבת תחתית לרכבת רגילה וכן הלאה. במקום לחשוב מנקודת מבט המשתמש מסתכלים מנקודת מבט של רשויות או חברות תחבורה.
חנן | 16.03.18
28.
חבל על הכתבה
התחבורה הציבורית בארץ רחוקה יובלות מהחגיע למצב לוותר על רכב פרטי ובשביל תשתיות לתחבורה כזו נצטרך כולנו לסבול עוד יותר שעות בפקקים תודעת השירות של נהגי התחבורה הציבורית על הפנים דוגמא טובה לכך זה על הנתצים שגרמו לצמצום הנתיבים וליותר פקקים ולכביש להראות כמו תחנה מרכזית
ללא שם | 16.03.18
22.
יש פתרונות - צריך ביצועיסט
הגידול במספר כלי הרכב בישראל נגרם מהקלות של מעסיקים בלתת רכב לעובדים באמצעות ליסינג. צריך לחזור אחורה לתקופה שעובדים נסעו בתחבורה ציבורית ומשפחה החזיקה לכל היותר רכב אחד. במקביל, אין ספק שנתיבי תחבורה ציבוריים והגדלת תדירות האוטובוסים והרכבות יתרמו משמעותית לפתרון הגודש. על כל אלה המדינה צריכה לעודד מעסיקים להעתיק את משרדיהם גם לפריפריה. המרחק מת"א לבאר שבע הוא כ-110 ק"מ. הנסיעה בתחבורה ציבורית או רכב עשויה להיארך כשעה ועשרים. רכבת מהירה תקצר לכחצי שעה (בין מדריד לברצלונה יש רכבת שנוסעת במהירות 300 קמ"ש ובמקום לנסוע 620 ק"מ ברכב במשך 6 שעות הרכבת גומעת את המרחק בשעתיים וחצי! מניסיון)
להחליף את ישראל כץ | 16.03.18
18.
ההבדל הכי גדול
שבסיאטל זה אחריות העירייה ולא המדינה. תנו לרשויות המקומיות אחריות וסמכות, ושהמדינה תפסיק לקבוע מה גובה הארנונה. שעיריית תל אביב תגייס בעצמה כספים לשיפור התשתית באמצעות מיסוי התושבים. התושבים ידרשו שיפור ולפוליטיקאים המקומיים זה מה שיעשה או יהרוס את הקריירה שלהם.
דניאל | 16.03.18
17.
גם בישראל המצב השתפר מאוד בשנים אחרונות
בתור אחד שוויתר על הרכב ונוסע בתחבורה ציבורית כבר 5 שנים יכול להעיד שהמצב השתפר מאוד, לפחות בגוש דן. 1. מחירי נסיעה באוטובוס ירדו. חופשי חודשי גוש דן עולה רק 213 שקל. 2. אפשר לדעת בדיוק מתי לצאת מהבית כי יש אפליקציה (כמו מוביט) שמאפשרת לדעת מתי בדיוק האוטובוס מגיע לתחנה (לא זמן מתוכנן אלה זמן בפועל ע"י GPS). 3. נוספו קווים ישרים למכרזי תעסוקה (כמו מאכז ת"א - קריית אריה) 4. הרוב המוחלט של בעיות עם רב-קו נתפרו. ניתן להטעין כמעט כל סוג של כרטיס באמצעות נייד וכ"א. 5. הוסיפו אוטובוסים חדשים ונוחים. אני יודע שזה ספורט לאומי להתלונן בארץ ובאמתיש עוד מקום לשיפור, אבל באמת שהמצב הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני 4 שנים. תנסו ואולי תופתעו לטובה.
נמרוד | 16.03.18
4.
רוצים להפחית את הפקקים?
תתחילו מהבסיס: 1- העלאת תדירות הרכבות והגדלת הקיבולת 2- אוטובוסים נקיים (חשמליים?) בתדירות גבוהה ובחינם מתחנות הרכבת למוקדי העבודה (הרצליה לפארק, ת"א אוניברסיטה לפארק, רחובות לפארק). 3- אוטובוסים בתדירות גבוהה ממרכזי הערים בהן יש רכבת ובערים הסמוכות לתחנות וממנה. בקיצור מינוף הרכבת עד הקצה (כרגע הרבה נמנעים מרכבת בגלל עומס והקושי להגיע מהתחנות לעבודה). וכמובן- כל זה בחינם (למשל כרטיס שתקף לשעתיים ומאפשר נסיעה באוטובוס לתחנה+רכבת+אוטובוס ליעד הסופי). זה לא קשה, זה די זול, אבל מחייב דיוק ורצון. קצת קשה כששר התחבורה עסוק בפוליטיקה קטנה ולגזור סרטים של מחלפים שעלו 300 מליון דולר (הרבה יותר סקסי...)
מוטי | 15.03.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת