127. לכל מלהגי השבת תמשיכו לשקר לעצמכם שאם רק הייתה תחבורה ציבורית בשבת לא הייתם מחזיקים רכב. התחבורה הציבורית בנויה ל commute, הנסיעה היומית לעבודה / לימודים. לא נוסעים לכינרת עם שני ילדים, מנגל, צידנית ושמיכות באוטובוס, גם לא לבקר את הסבתא עם כל המשפחה אלא אם כן היא במקרה גרה מרחק נסיעה קצר בקו אחד. גם ארבעה חבר'ה שגרים באותו האיזור לא יוצאים לפאב עם תחבורה ציבורית. מי שבאמת צריך רכב רק פעם בכמה זמן לאחד מהסידורים הללו יכול לשכור רכב ואפילו לקחת מונית וזה יצא לו יותר זול. ההוכחה? בחיפה יש תחבורה ציבורית בשבת וגם קווי לילה ענפים. אתם מוזמנים לצפות באוטובוסי הרפאים הריקים הללו בכל שבת. ובכלל, בעלות על רכב לא אמורה לגרום לשימוש בו בכל נסיעה. אין כמעט שום נסיעה של אדם בודד שיותר זולה ברכב פרטי מאשר בתחבו"צ. המטרה האמיתית היא תחבורה ציבורית כ"כ זמינה ויעילה שלא ישתלם לקחת את האוטו לעבודה. נהגוס | 22.03.18 (ל"ת)
126. הרבה יותר נח ליסוע באוטובוס או ברכבת. הכסאות נוחות ומרווחות. רק שהתחנות יהיו נגישות יותר ואוטובוסים זמינים יותר. בתחנה המרכזית בבאר שבע המודיעין לא יודע לענות נכון איזה אוטובוס לאן.כבר פעם שניה אני שם וסה חזר על עצמו. יפה יוסף | 20.03.18 (ל"ת)
125. יצרת נרטיב יפה! אבל המציאות... חוצמזה שעדיין יש פה פקקים כל הזמן, הכותרת מטעה. אמזון ומייקרוסופט מעולם לא רצו לברוח מפה בגלל הפקקים. אמזון, מייקרוסופט ובואינג הן חברות שקמו בסיאטל, והצמיחה הפסיכית של אמזון גרמה לכך שהעיר הפכה למס אחת בגידול אוכלוסין בארהב. עוברים לכאן ככ הרבה אנשים בשנה לעבוד באמזון שהשתיות פשוט על סף קריסה (נסה לטוס לכאן ותראה כמה זמן אתה מחכה בשדה). העיר הפכה לאחת היקרות בארהב, ואף אחד לא נהנה מזה כמו ההייטקיסטים שמרויחים טוב. כשהכל יקר, העניים מופרשים החוצה מהעיר, ואז נורא קל לקדם רפורמות. תושב סיאטל | 19.03.18 (ל"ת)
124. רכבת ישראל, בושה. התדירות קטסטרופה. נוסעים,זקנים ונשים הרות נמעכים/ות. ממש סיוט. סוד ההצלחה באירופה היא תדירות הרכבות והאוטובוסים שזמניהם משולבים. באופן רגיל כל 3 דקות רכבת ובשעות העומס הרבה פחות מזה. נכון שקיים גם שם דוחק, אך לפחות מבחינת זמני התדירות הם מעולים וההגעה מאוד פשוטה תוך שילוב קווים. בישראל תכננו והקימו תחנות רכבת מרוחקות ממרכזי העיר והישובים, כך שהנוסעים חייבים רכב להגעה אל התחנה והאוטובוסים אם בכלל קיימים, אזי לא מסונכרנים עם זמני הרכבת. ממש הזוי ולא נורמלי. מדינת הייטק והנושא הזה ל- 8 מיליון תושבים מהווה הליך של מדינת עולם שלישי. פשוט זלזול באזרחי ישראל. שישי בערב ושבת, ערבי חגים וחגים, ביזיון טוטאלי. הממשלות לאורך שנים מזלזלות בציבור הרחב ותוקעות משפחות, צעירים ומבוגרים בימים הללו ומכאן האילוץ והפתרון הם הרכבים הפרטיים שהממשלה כל כך מתלהבת שנרכוש ונשלם את המסים המטורפים והבלתי הגיוניים. הגיע השעה שהציבור יתפכח בבחירות הבאות. בממשלה אין התייחסות לציבור הנוסעים ואף גרוע מכך. | 19.03.18 (ל"ת)
123. "סיאטל היא עדיין עיר פקוקה"... נו, אז מה אמרתם בכותרת? אה, כלום בעצם! כתבה מגוחכת ומבישה | 19.03.18 (ל"ת)
122. בחיפה והצפון יש תחבורה ציבורית בשבת אני לא מכיר מישהו שוויתר על רכב פרטי בגלל זה צפוני | 18.03.18 (ל"ת)
120. כתבה מעוותת קישקושי ביצים במיץ! סיאטל, כמו כל הערים הגדולות סובלת מעומס של כלי רכב ופקקים בלתי נסבלים. אני יודעת את זה כי אני גרה שם! רויטל | 17.03.18 (ל"ת)
119. יופי של כתבה! פסיכי לגמרי שבמדינה צפופה, קטנה, ועם צמיחה דמוגרפית כמו שלנו. ממשיכים להשקיע בתשתיות לרכב הפרטי... ליאת | 17.03.18 (ל"ת)
118. 20 דקות לעבודה כולל הורדת הילדות בדרך בחזור נוסע דרך המנהרות וזה לוקח 14 דקות. זה מה שצריך להיות. חיפאי | 17.03.18 (ל"ת)
117. בישראל הבעייה לא תיפתר פשוט כי הממשלה מרויחה מכך... כל הדלק ששורפים בפקקים נקנה אח"כ במחיר מופקע ולכן אין שום בעייה לאף אחד חוץ מזה שמשלם על כך. גם השעות האבודות לא משנות לאף אחד, הרי צריך לעבוד 9-0 שעות ביום ולא משנה מתי הגעת לעבודה. בקיצור אין שום אינטרס לממשלה לפתור את העניין. דני | 17.03.18 (ל"ת)
116. 61 אוטובוסים 24/7/365 בסיאטל זה הפתרון. אצלנו בישראל,הרכב חשוב לממשלה כמכניס מיסים רציני גם כרכב/חלקים/דלק/ורישוי. אין תחבורה ציבורית בסופי שבוע וחגים. התושבים מרגישים שהפסידו במערכה מראש. Cp | 17.03.18 (ל"ת)
115. בתור תושב סיאטל: קל לרשום כותרות מפוצצות גרתי בסיאטל שלוש שנים מתוכן 3 חודשים האחרונים כנהג Uber. קל לרשום שסיאטל ׳נצחה את הפקקים׳, אני לא יודע איך היו הפקקים לפני שבע שנים, אבל המצב עדיין נוראי במרכז העיר. בשעות העומס (שזה רוב היום) מרכז העיר הופך לפקק אחד גדול, לא נדיר לאנשים להיות תקועים באותו רמזור 10-20 דקות. קל להגיד שהעיר עברה לתחבורה ציבורית, זה נראה טוב במספרים, אבל בפועל המצב לא כזה ורוד. רוב מי שמשתמש באוטובוסים גר רחוק מהעיר או ממעמד כלכלי נמוך. השאר משתמשים בUber, Lyft וכו׳, לנסוע עם מונית לבד זה כמו רכב פרטי בלי קורן | 17.03.18 (ל"ת)
113. עיקר ההוצאה על רכב היא ההוצאה הקבועה, והבעיה היא שבתות וחגים. ההוצאה על הדלק, לא מייקרת בהרבה ביחס לנסיעות באוטובוס, ולכן בהתחשב בזה שכבר שילמתי את ההוצאה הגדולה (ביטוחים, טסט, טיפולים, פחת על הרכב) כבר עדיף לי להשתמש ברכב שאני מחזיק. ולמה אני מחזיק? כי אי אפשר לגמרי בלעדיו. גם אם אגיע לעבודה בתח"צ - איך אצא לטיולים בשבת? איך אבקר את הסבתא בחג? איך הילד שלי יצא לבילוי בשישי בערב? אדם ריאלי | 17.03.18 (ל"ת)
112. תנו לי תחבורה ציבורית בשבת ואני מוותר על הרכב או במילים אחרות - בישראל זה לא יקרה. אורן | 17.03.18 (ל"ת)
110. תחבורה מתחת לקרקע בשנת 2010 הייתי בסיאטל ונסעתי כל הזמן בתחבורה ציבורית. בחלק גדול מהעיר היו אוטובוסים שנסעו מתחת לקרקע ובתחנות היו מדרגות לעלות לרחוב. היו אוטובוסים שהנסיעה בהם לא עלתה כסף. בעוד שהמכוניות הפרטיות זחלו על הכביש התחבורה הציבורית מתחת לקרקע טסה מהר מאוד. ואצלנו : אולי הרכבת הקלה תפתור חלק מהבעיות. אבל מתי ??? הגדי | 17.03.18 (ל"ת)
108. להחזיר את תכנית הגריטה לרכבים מיושנים........ אפשר תוך שבוע להוריד מהכבישים יותר ממאה אלף מכוניות....לא כולם יקנו רכב חלופי... לשר כץ | 17.03.18 (ל"ת)
107. אשמח לעזוב את הרכב ולחזור לאופניים אבל ברכבת ישראל לא נותנים להכניס אופניים לפני תשע!!!! תעלו כבר את התדירות של הרכבות, תנו להכניס אופניים בכל שעה לקרונות יעודיים שאך ורק אופניים עולים עליהם (כולל אכיפה!!!!) מישו | 17.03.18 (ל"ת)
106. כתבה שיקרית . פשוט לא נכון . סיאטל אחת הערים הפקוק מקום רביעי בארה''ב בפקקים . ובמגמת עליה . אל תתנו לגראפים לבלבל אתכם . העובדות פשוט לא נכונות . יש כאן מטרה נסתרת . להציג פקקים בישראל כדבר חריג , פגום ובלתי מטופל . אל תאמינו . בידקו הנתונים וגלו את מסכת השקרים בכתבה הזו. ראובן | 17.03.18 (ל"ת)
105. מה זה הדרמה הזה על קצת פקקים? למה מה קרה? אז קצת פקקים מי מת מקצת פקקים? פצחו תגרעינים באוטו יש לכם גל ים תיחון ברדיוטיפ בירות יש אז רילקסים רבותי רילקסים גם לפעמים יש בחורות גיזעיות שמחלקות תתפון שלה חופשי על הבר באוטו ליד כמו פסיכים רצים להגיע מהר יותר מהר אבל לאן? ולעשות שם מה??? ישתבחשמו יעזור ישתבחשמו יעזור | 16.03.18 (ל"ת)
103. ללמוד על תחבורה ציבורית זה רק באסיה ואירופה המבנה של הערים האמריקאיות מאד שונה מישראל ובכללי הם די גרועים מבחינת תחבורה ציבורית. גם התחתית בניו יורק היא לא משהו בהשוואה לערים אסיאתיות מתקדמות כמו טוקיו למשל. אנחנו צריכים ללמוד מערים אירופאיות או אסיאתיות צפופות ולא מערים פרבריות אמריקאיות שמתפרסות על שטח עצום עם בתים פרטיים, סגנון בניה שכמעט לא קיים בארץ. למי איכפת סיאטל | 16.03.18 (ל"ת)
101. ממשלת אוליגרכים את ממשלת ישראל מעניין להעשיר את החברים, וההשאר יבעו בפקקים וישלמו עוד ועוד נהגוס | 16.03.18 (ל"ת)
99. הכתבה מוטעית לחלוטין. יש בסייטאל פקקים חבלז.הפתרון לגרום לאוכלוסיה להתפזר על פני הארץ הענקית.ובישראל כנל להעלות את כל התושבים מהשפלה על השומרון עד הבקעה של השבר הסורי אפריקה.ועם הערבים נססתדר. יותר טוב ובלי תאונות צפיפות באיילון.כביש 6 ריק כמעט לגמרי ביחס לכבישי גוש דן.בתאונות ומזיהום האוויר מתים בשנה פי אלף. מאשר בפחע בשומרון.הרווח גדול מההפסד.הבעיה אלו פוליטיקאים קטנים..רודפי בצע וגנבים .שעומדים בתורם בבתי המשפט. עין החמור | 16.03.18 (ל"ת)
98. שום דבר לא זז , לא שיפור בתחבורה ציבורית ובפקקים אפילו הרכבת מתעקבת כ"כ הרבה שנים . בירוקרטיה ושחיתות . רק בישראל | 16.03.18 (ל"ת)
96. העיקר שביבי נואם טוב באנגלית. זה הכי חשוב עם של מטומטמים שמצביעים כבר 10 שנים לפושע פסיכופת. א א | 16.03.18 (ל"ת)
95. אני לא יודע על סיאטל אבל את הפקקים בתל אביב אפשר היה לפתור ביום אחד לא רכבת קלה שלוקח 10 שנים לבנות ולא רכבת תחתית שהיא פתרון מהמאה ה 19 אלא: הוצאת כל המכוניות הפרטיות מהעיר אגרת גודש גבוהה מאד חניונים מחוץ לעיר ואוטובוסים בגדלים שונים שרצים שבעה ימים בשבוע בתדירות גבוהה. סגירת רחובות מרכזיים לתחבורה פרטית בכלל. העמסת סחורות בחנויות ברוטה של ימים שונים לכל חנות למעט חנויות שצריכות אספקה טריה יומית ועוד אבל מישהו צריך לספר עבודה לחלאות של הליכוד שי | 16.03.18 (ל"ת)
93. פקקים בארץ אחד הפתרונות המיידים שאני מציע הוא ביטול נתינת רכב צמוד לאחוז גבוה באוכלוסיה במקום זה יש לעלות את השכר בצורה משמעותית יוסי | 16.03.18 (ל"ת)
91. קניתי רכב כדי שאוכל להתנייד בשבת אז אם כבר יש לי רכב למה שאסע בתחבורה ציבורית? הסיבה | 16.03.18 (ל"ת)
90. בשביל לפתור את בעיית הפקקים הקריטית דרושה הנהגה עם חזון, שרואה את האזרח במרכז עם ההנהגה הנוכחית, אפשר רק לחלום מריו | 16.03.18 (ל"ת)
85. חוסר דיוק משווע! הפקקים בסיאטל משנת 2014 ועד עכשיו גדלו ב 30-40 אחוז.. סיאטל היא דוגמא רעה לפתרונות הסעה המונית. תבדקו מה קורה בואנקובר ופורטלנד אורגון כדי להבין איך מטרופולין מתוכנן בצורה הנכונה להתמודד עם עומסי תנועה! תושב סיאטל ב 7 השנים האחרונות | 16.03.18 (ל"ת)
84. חלק מהמחיר שאנחנו משלמים בגלל הכפיה הדתית בחרתם דמוקרטית ליכוד בית יהודי כחלון אגודת ישראל וכמובן ש"ס וזה חלק מהמחיר. לא נראה לכם? במקום לקטר תבחרו אחרת איתי | 16.03.18 (ל"ת)
82. לא מבין....... אדם שעובד כל היום במשרד למה רכב במיוחד עם הוא גר לא רחוק.....חבל שהביטוח על קטנועים יקר כל כך.....אפשר שהביטוח מגיל מסוים על קטנועים הייה זול..... זוהר | 16.03.18 (ל"ת)
81. From Seattle Public transportation is 24/7 only stops at 1 in the morning and resumes at 5 in the morning. Including Friday and Shabat. Otherwise, I would just use my car. name | 16.03.18 (ל"ת)
80. תגידו אתם שפויים? במדינת ישראל אחוז בעלי הרכב הפרטי הוא מהנמוכים מכל מדינות ה OCD ולעומת זאת צפיפות כלי הרכב לקילומטר היא הגבוהה ביותר או במקום השני למיטב זכרוני. עד שנחפש כל מיני פתרונות אדמיניסטרטיביים או רגולטורים יש עוד הרבה מאוד עבודה על תשתיות הן של כבישים + נתיבי תחבורה ציבורית והן מסילתיים. האחד לא צריך לבוא על חשבון השני. צריך באופן דחוף להפסיק את הטיפשות של אישורי בנייה על נתיבי תחבורה פוטנציאליים או בסמוך להם כך שלא יהיה ניתן להרחיבם בעתיד ולהכין כבר היום תוכנית אב 20 שנה קדימה. איך בכלל אפשר להשוות אותנו לארצות הברית שם מספר כלי הרכב הוא בערך 500 ל 1000 נפש לעומת משהו כמו 200 בישראל ולעומת זאת הצפיפות על הכבישים היא רבע מאשר בארץ!!! מומחה לתחבורה | 16.03.18 (ל"ת)
79. ולא יקבלו פריבלגיות שאין לציבור ולא יסע עם 8 ג'יפים לווי ויחיה מהמיסים המיותרים על הדלק והתחבורה לא יהיה כלום כי אין כלום ולא היה כלום אשתו שיכורה מהורוד והוא מסטול מהסיגרים עד שביבי ואשתו לא יקבלו בראש | 16.03.18 (ל"ת)
78. כל עוד אנחנו במדינת הלכה הזאת לא נוכל לסמוך על תחבורה ציבורית כל עוד אנחנו במדינת הלכה הזאת לא נוכל לסמוך על תחבורה ציבורית מה לעשות אנשים צריכים לנסוע גם בשישי ושבת הבעיה פה ש | 16.03.18 (ל"ת)
76. האוטובוס של אוניברסיטת וושינגטון הוא חשמלי רואים את זה לפי המוטות שיוצאים ממנו Zורו | 16.03.18 (ל"ת)
75. מה תעזור השקעה בתחבורה ציבורית בלי אפשרות לנסוע בה בסופ"ש? בגלל החרדים הפרמיטיביים אליהו | 16.03.18 (ל"ת)
74. אבל ישראל כץ סולל כבישים! כבישים! כבישים! מלךךךך!!!! כץ הוא עוד פופוליטיקאי ישראלי עלוב, שמתמקד במה שמצטלם טוב ולא במה שחשוב. כל כך הרבה שנים בתפקיד, ובכל זאת הבעיות רק מחמירות. הייתי אומר גם משהו על הבוס המושחת שלו ביבי, אבל ברור שאת ראש הממשלה בעיות התחבורה מעניינות הרבה פחות מהסיגרים שלו. דג | 16.03.18 (ל"ת)
73. זה רק מוכיח את מה שאנחנו יודעים כבר עשרות שנים כשרוצים - אפשר. אבל "רוצים" זה לא בלקסיקון של ממשלות ישראל ולכן הכתבה הזו, כמו קודמותיה, היא בזבוז זמן. צק צק צק | 16.03.18 (ל"ת)
70. שכץ מבטיח הוא אף פעם לא מקיים ישראל כץ : אתה ממשיך לגזור סרטים ואנחנו עם ישראל נגזרים לחתיכות . אתה מבטיח שתוך שלוש שנים יהיה טוב ועברו כבר שש שנים . אתה שקרן גדול. כשרש ממשלה עובד על העם אין סיבה ששר התחבורה לא יתחרה בו , מי משקר יותר לעם.ביבי לכול הפחות יש לו את שרה והילד שאוהב בלונדיניות. ומה לך יש פה גדול והרבה דיבורים. חבר של ישראל כץ | 16.03.18 (ל"ת)
69. רק שלא יעשו פה אגרת גודש וקנסות למינהם כי אנחנו משלמים פה מספיק שיהיה רכבת תחתית/ עילית טובה יותר ישתמשו בה יותר צריך קו רכבת קלה מ נתניה לדרום מתל אביב עילי | 16.03.18 (ל"ת)
68. בישראל אין תחרות על הקווים, ומנגד שחיתות הון שלטון, ובקלפי כרגיל ימין הבעיה ריכוזיות | 16.03.18 (ל"ת)
66. חיפה יש הבדל ענקי ... מרכזי העבודה שם מפוזרים מחוץ לעיר ולא בתוך העיר. אפילו להם נפל האסימון במדינת חלם - הכל נמצא במרכז העיר, רמת החייל - 0 נגישות מרכבת - דוגמא מושלמת לתכנון לקוי. דניאל | 16.03.18 (ל"ת)
65. פקידי ממשלה מחויבים להחזיק ברב פרטי. אחרת, מקצצים להם במשכורת נראה אתכם מבטלים את החיוב הזה | 16.03.18 (ל"ת)
63. סיאטל פקוקה למוות כל הזמן, המצב שם רק מחמיר משנה לשנה. מי בודק אצלכם את הכתבות? יאיר | 16.03.18 (ל"ת)
62. סיאטל עיר מגעילה,עירייה מושחתת,אין תחב"צ בשבת,^יהום אוויר,ושבח"ים כולם שונאים שם את כולם | 16.03.18 (ל"ת)
60. בסיאטל אנשים עובדים לא משריצים 4+ ילדים. תנסו לאסוף גנים עם אוטובוס השכונות של היום לא מותאמות להתניידות רגלית אלא למקסום רווחים לקבלן+ארנונה חמוץ מתוק | 16.03.18 (ל"ת)
59. הייתי שם . יש דברים בהם אנחנו טובים יותר ביקרתי בסיאטל בסוף 2017. האוטובוסים בתוך העיר נוסעים די מהר, אבל אין בכלל אוטובוסים בינעירוניים שאפשר לנסוע למקומות טבע מחוץ לעיר ( זה או טיול מאורגן או אוטו ). בארץ - יש. המחיר 2.5 דולר. במזומן . משלמים לנהג אבל הוא אינו נותן עודף. לזכותם יאמר שהנהג הראשון שנתקלתי בו התחשב במצב (תיירת עם מזוודות ושטר של 100$) והסיע אותי חינם. אין שלטי זמן אמת. לא כל מקומות העבודה מעודדים הגעה בתחב"צ. עובדי המלון בו שהיתי מגיעים ברכב פרטי, למרות שיש תחנה סמוך לו. יש לציין לטובה את התאמת התחב"צ לציבור הנכים. מישהי | 16.03.18 (ל"ת)
58. אני גר בסיאטל והכבישים מלאים בורות כמו עזה דבר שני, בבוקר ואחה''צ יש פקקים בדרך לעבודה דבר שלישי, ת''א היא בירה כלכלית למדינה עם גבולות תחבורתיים סגורים וטיסות יחסית יקרות וארוכות למקומות שכנים. בקיצור, השוואה שלא במקומה לא מדוייק | 16.03.18 (ל"ת)
57. כל פעם קורא תגובות וצוחק כולם פה מתלוננים על צורך בתחבורה ציבורית טובה מצד אחד, מצד שני כולם מתלוננים על בניית מערכת רכבת קלה בגוש דן. ישראל 2018. משה | 16.03.18 (ל"ת)
56. יופי של כתבה רק חבל שהיא חארטה אני נוסע כל יום 100 מייל בממוצע במטרופולין של סיאטל והפקקים פה הם קשים לא פחות מאל אי ולא פחות קשים מהארץ. רק שכאן הסיבה העיקרית לפקקים היא לא אמזון ולא סטארבקס, כאן יש נהגים עם יכולת נהיגה שואפת לאפס שלא יודעים להשתלב בצמתים ומחליפים וזה מוסיף פי 4 לעומס התנועה. גר בסיאטל | 16.03.18 (ל"ת)
55. פקקים בעיר למרבה הצער הכתבה לא לוקחת בחשבון את האופי הישראלי שנושא הסטטוס החברתי קשור אצלו משום מה ברכב. עד שהכניסה למרכז העיר לא תחסם לכלי רכב פרטיים ועד שלא ינקטו צעדים שיפחיתו מאד את הכדאיות למעסיקים לתת ולממן לעובדים כלי רכב, לא נראה לצערי שינוי לטובה בנושא הכאוב הזה. דודו | 16.03.18 (ל"ת)
54. הפקקים ההבדל בינינו לבין האמריקאים שהם רוצים לפתור את בעיית הפקקים ופה זה הפוך!!!המדידה מעודדת את האנשים לנסוע ברכבם הפרטי כי המסים על הדלק ועל המכוניות החדשות הם מהגבוהים בעולם,מה שמכניס מיליארדים לקופת המדינה!!! אחד שיודע | 16.03.18 (ל"ת)
53. זה עיר לעומת מדינה פה צריך תכנית למרחב חדרה גדרה, למשל שתהיה עבודה מחוץ לתל אביב רבתי ז׳וז׳ו | 16.03.18 (ל"ת)
51. איזה שטויות אני גר בסיאטל והתנועה פה נהיית יותר ויותר גרועה. מי כתב את אוסף השטויות הזה? יש רכבת קלה, נכון, אבל היא מאוד מוגבלת ועדיין תהיה בבנייה במשך עשרים שנה!!! יש פה פקקים נוראים כל יום. גיא | 16.03.18 (ל"ת)
50. בולשיט קישקוש בלבוש...בתור אחד שגר באזור סיאטל 25 שנים...התנועה כאן איומה וכבר שנים נהיית גרועה יותר ויותר...יש מלחמה של העירייה במכוניות שהפכה את ההגעה לדאונטאון לסיוט והורגת את העסקים שם כי אף אחד לא רוצה להגיע לאזור אלא אם כן אתה חייב...מסלולים לאופניים (שימוש מועט מאד) מסלולים רק לאוטובוסים, פשוט יוצרים עומס על המסלולים הבודדים שנותרו לרכבים...כמו בסן פרנסיסקו יש כאן אג'נדה "חברתית" כביכול לשיפור החיים אבל התנועה לא משתפרת, עלות המגורים באזורים שבהם לא חייבים רכב פרטי - גבוהה מאד. מכביסט | 16.03.18 (ל"ת)
49. סיאטל פקוקה והמצב רק מחמיר ניראה שהכתבה מורכבת מהמון חצאי אמיתות. אני גר כאן 4 שנים, בלי אוטו, רק אופניים ותחבורה ציבורית לעיתים רחוקות. האוטובוסים כל כך לא יעילים שלרוב ייקח להם פי שלוש זמן להגיע לכל נקודה בעיר מאשר עם אופניים. לרכבת שציינו כאן שעוברת באמצע הכביש לוקח 45 דקות להגיע משדה התעופה לעיר, 15 דקות באוטו. אני לא אומר שאין כאן מאמץ ומודעות אבל המצב בסיאטל רחוק מאוד מלהיות אידאלי ולמעט אובר אין לה כל יתרון על ישראל. אריאל | 16.03.18 (ל"ת)
47. הכל שטויות. סבסוד לתחב"צ בארץ קיים כל הזמן. האוטובוסים והרכבות מפוצצים עד 0 מקום. רכבות מלאות ואין מקום אפילו לעמוד. אז אי אפשר להגיד שלא משתמשים בתחב"צ כן משתמשים פשוט כל התשתית התחבורתית בארץ היא מה שהיה צריך להיות לפני 50 שנה . מה שעושה עכשיו כץ זורק אותנו 30 שנה קדימה כלומר אנחנו עדיין בפיגור של 20 שנה אחרי כל מדינה מערבית מתוקנת שלא לדבר על ארה"ב . LA שנחשבת לתחב"צ הגרועה ביותר יש מטרו , רכבת עילית ואוטובוסים מעולים . אנחנו עוד לא ברמה של ארה"ב . אנקדוטה קצרה חזרתי לא מזמן מחו"ל ויצא לדבר עם בריטי הוא טוען שהוא חזר לארץ אחרי 25 שנה שלא היה פה ... אמרתי לו תראה מה זה עכשיו כבר רכבת לשדה התעופה וחזרה.... צעדים קטנים. מפחיד לראות מה יהיה פה בלי כץ. gfrujhs | 16.03.18 (ל"ת)
46. לטמבל מ-36 תחזור לשיעורי המתמטיקה ותפסיק לעשות בושות. חסר ידע ועוד מצהיר על זה ברבים. אתה חלק מהסיבה לפקקים, יש לך פקק במוח. תמשיך לשחק עם בובות בארבי דר. מציאות | 16.03.18 (ל"ת)
44. אצלנו זה לא יקרה לעולם מהסיבה שכישורים הנדרשים מ"מומחה" הם חברות בליכוד והשיקול העיקרי בהחלטות הוא איך גוזרים קופון עדיף להגר לרואנדה, שם לפחות לא מסתירים את השוחד.. כיפת רשע | 16.03.18 (ל"ת)
43. אני נוסע בבוקר לעבודה באוטובוס בחזרה לפעמים אני הולך ברגל (מרחק הליכה של שעה) אני עושה את זה בתנאי שאין מזג אוויר חורפי או שרבי בעבר מה שהייתי עושה זה שאחרי שהייתי מגיע הביתה ואחרי שהייתי אוכל הייתי עושה הליכה בפארק בערך 3 פעמים בשבוע כעת עשיתי שינוי ובמקום ללכת בפארק ליד הבית שלי ההליכה שאני עושה זה מהעבודה לבית שלי. נעזוב לרגע את החיסכון הכספי זה שולי בעיני תחשבו מה יקרה אם עוד עובדים שהעבודה שלהם היא במרחק של שעה הליכה מהבית מה יקרה אם הם יסכימו לחזור הביתה ברגל בימים שהם לא שרב או חורף וקר? זה יחסוך המון לא רק בעניין רכבים אלא אוטובוסים פחות יהיו עמוסים וצפופים מכיוון שכל אדם מבוגר צריך לעשות כבר ספורט וללכת מספר פעמים בשבוע ברגל בפארק ולעשות ספורט כדאי שאת ההליכה הוא יעשה מהעבודה לבית שלו במקום בפארק (וזאת שוב בתנאי שמדובר בהליכה של עד שעה ולא בעובד שגר בתל אביב ועובד בהרצליה) צריך גם לתת תמריצים לעובדים להגיע לעבודה באופניים או לחזור הביתה ברגל כדי שנראה פחות אוטובוסים עמוסים ומפוצצים עופר | 16.03.18 (ל"ת)
42. את זה יכול לכתוב רק מי שאף פעם לא היה בסיאטל הפקקים בסיאטל עדיין מזעזעים! בקיץ האחרון עמדתי שם שעות בפקק. רועי | 16.03.18 (ל"ת)
41. ל - 31: המטרונית קיימת כ-5 שנים, והנתיב באמצע הכביש הוא גרוע!!!!! מילאו את הכבישים ברמזורים, דפקו את מוניות השירות, כל מעבר מ/לכלי תחבורה שאינו המטרונית (מונית, אוטובוס, רכב שהשארת בחניון וכו') דורש חציית כבישים (בזבוז זמן, ופיספוס הכלי שאליו אתה רוצה להגיע). המטרונית ארוכה יותר מאוטובוס רגיל, אבל יש בה פחות מקומות ישיבה ממנו. המטרונית בשימוש רק כי ביטלו את כל קווי האוטובוס שנמצאים על המסלול שלה - לא בגלל שהיא כ"כ מוצלחת. אם צריך לנסוע בין נקודות שאינן קרובות לתחנות המטרונית - עדיף לנסוע ברכב פרטי. יותר מהיר ונוח. א | 16.03.18 (ל"ת)
40. הדרך היחידה הדבר היחיד שיציל את האנושות כולה הוא להעביר את ההנהגה והשלטון לנשים, 51 אחוז מאוכלוסיית העולם הן נשים ולמרות זאת אין להן ייצוג הולם בממשלות ובמוסדות השלטון, החינוך שרבות מהן מקבלות לקוי ובמדינות רבות אסור להן ללמוד ולפתח קריירה או מקצוע, הן תמיד יהיו בדירוג שכר יותר נמוך ובכלל בהמון מדינות היחס אליהן בזוי. גם בארץ זה כך ואם היו מפסיקים להחפיץ נשים ולהשתמש בהן ככלי, הייתה ירידה חדה בילודה, נשים אוהבות להיות אימהות אבל השליטה הגברית היא הגורם לריבוי לא נורמלי, באוכלוסיות שבהן הנשים נמצאות במעמד מקביל לגברים, המשפחות קטנות יותר. ואיך זה קשור לנושא התחבורה, קשור מאוד, 6 אחוז ריבוי אוכלוסייה בשלוש שנים זה מ-ט-ו-ר-ף, מדינת ישראל הפכה למדגרת תינוקות ועוד 20-30 שנה יהיה פה ממש ממש צפוף. שום בנית כבישים או מערכות תחבורה לא תתמודד עם גידול אוכלוסייה כזה מטורף. שמעון | 16.03.18 (ל"ת)
38. רכב אוטונומי יפתור הכל, רק שהפוליטיקאים לא יתערבו ויעכבו אם כבר רוצים לעזור, לבנות עוד נתיבים תת קרקעיים וליצור תמריצים למעסיקים וחברות הייטק לפתוח עסקים בפריפריה ארז | 16.03.18 (ל"ת)
37. הרעיון של נתיבי אוטובוסים באמצע , מיושם במטרונית של חיפה והקריות מזה כעשור lonely | 16.03.18 (ל"ת)
35. רק מלהסתכל בתמונה של האוטוסטרדה אתה מבין שהם חיים בעולם אחר אוטוסטרדה כזאת תהיה אצלנו אולי בעוד 800-900 שנה, עד אז בסיאטל בטח כבר אנשים יתניידו במטוסים אישיים קטנים חחח | 16.03.18 (ל"ת)
33. הבעיה פה שחושבים רק במונחים של פרויקטים ללא קשר בין אחד לשני בונים תחנות רכבת שלוקח הרבה זמן להגיע אליהן רגלית או באוטובוסים ויוצא שהן לא משתלמות. אין חיבור נוח בין אפשרויות התחבורה כמו רכבת תחתית לרכבת רגילה וכן הלאה. במקום לחשוב מנקודת מבט המשתמש מסתכלים מנקודת מבט של רשויות או חברות תחבורה. חנן | 16.03.18 (ל"ת)
32. בלי תחבורה ציבורית טובה כולל בשבת ! לא יצליחו בלי תחבורה ציבורית טובה כולל שבת הרוב לא יוותר על המכוניות והפקקים ימשכו לנצח יעקב | 16.03.18 (ל"ת)
31. אצלנו לא קרה כלום ולא יקרה כלום כי ביבי רואה רק מחלפים..משתין על כולנו מהמקפצה והבבונים שותים בצמא.. מ.יואש | 16.03.18 (ל"ת)
30. פיזור אוכלסיה כך אנשים מתמרכזים בגוש דן צריך לפזר את אוכלסיה עוד כמה שנים לא יצטרכו את כבישים כל העבודות משרד יהיו מהבית רק עבודות פיזיות יהיו בחוץ משה | 16.03.18 (ל"ת)
29. תעלו לאוטובוס עירוני בישראל הנהג נותן ברקס אחד שובר לכולם את החוליות. מי רוצה לעלות על אוטובוס? הציוני האחרון | 16.03.18 (ל"ת)
28. חבל על הכתבה התחבורה הציבורית בארץ רחוקה יובלות מהחגיע למצב לוותר על רכב פרטי ובשביל תשתיות לתחבורה כזו נצטרך כולנו לסבול עוד יותר שעות בפקקים תודעת השירות של נהגי התחבורה הציבורית על הפנים דוגמא טובה לכך זה על הנתצים שגרמו לצמצום הנתיבים וליותר פקקים ולכביש להראות כמו תחנה מרכזית ללא שם | 16.03.18 (ל"ת)
27. הצעה לקמפיין, יש לך ג'יפ גדול? יש לך קטן לא רק שנוסעים פה אדם בודד באוטו האוטו בם ג'יפ מסיבי שמעיד על בעיה בגבריות של הנהג. אלי | 16.03.18 (ל"ת)
26. אני לא רואה פקקים אני רואה רק מחלפים דורש הבעיה היא לא הפקקים אלא העובדה המוגמרת שלאף אחד לא אכפת מהאזרחים וגם מהמדינה כי פקקים זה גם נזק כלכלי... ביבי נתניהו | 16.03.18 (ל"ת)
25. אסור להשקיע בתחבורה ציבורית היום ללא מחקר על השפעות הטכנולוגיה העתידית, רכבת עלולה להיות פיל לבן עוד מספר שנים אם תיהיה מונית אוטונומית באותו מחיר עם שירות טוב פי כמה. וזו כנראה רק דוגמא אחת... י.ה | 16.03.18 (ל"ת)
24. תחבורה ציבורית בשבת כל עוד לא תהיה תחבורה ציבורית כל השבוע כולל שבת לא יהיה תמריץ להפרד מהרכבים הפרטיים תחבצ | 16.03.18 (ל"ת)
23. המדינה נהנית ממיסים על דלק לכן יש למדינת ישראל אינטרס שנמשיך להירקב בפקקים ולבזבז דלק . דלקן | 16.03.18 (ל"ת)
22. יש פתרונות - צריך ביצועיסט הגידול במספר כלי הרכב בישראל נגרם מהקלות של מעסיקים בלתת רכב לעובדים באמצעות ליסינג. צריך לחזור אחורה לתקופה שעובדים נסעו בתחבורה ציבורית ומשפחה החזיקה לכל היותר רכב אחד. במקביל, אין ספק שנתיבי תחבורה ציבוריים והגדלת תדירות האוטובוסים והרכבות יתרמו משמעותית לפתרון הגודש. על כל אלה המדינה צריכה לעודד מעסיקים להעתיק את משרדיהם גם לפריפריה. המרחק מת"א לבאר שבע הוא כ-110 ק"מ. הנסיעה בתחבורה ציבורית או רכב עשויה להיארך כשעה ועשרים. רכבת מהירה תקצר לכחצי שעה (בין מדריד לברצלונה יש רכבת שנוסעת במהירות 300 קמ"ש ובמקום לנסוע 620 ק"מ ברכב במשך 6 שעות הרכבת גומעת את המרחק בשעתיים וחצי! מניסיון) להחליף את ישראל כץ | 16.03.18 (ל"ת)
21. ישנן ערים בעולם, כמו פוזנן או לודז', שאפשר לקנות גם כרטיס נסיעה שתקף ל10 דקות ועולה משהו כמו 30 אג'. למה לשלם כמעט 6 שקלים עבור נסיעה של כמה דקות? בקיצור יש שיטות להתייעלות וחיסכון, אפשר ללמוד את זה גם מהפולנים, אבל כאן אצלנו עצלנות מנטלית. נו, סטרשנו... ohm | 16.03.18 (ל"ת)
20. להוציא את כל 10 קווי הרכבת העירונית (שכבר מתוכננים) ל-BOT סיני יסיימו אותם בתוך 10 שנים בלי תקציבי העתק של נת"ע ובמקצוענות מוכחת כמו מנהרות הכרמל (שהסתיימו לפני התכנון). ישראל | 16.03.18 (ל"ת)
19. איך פתרו את נושא הגעה לבית ספר במקביל ? בישראל כמעט אין הסעות מסודרות לבתי הספר. ההורים בדרך לעבודה לוקחים את ילדיהם לבית הספר. אם לא יהיה פתרון גם להגעה לבתי הספר בארץ לא יהיה פתרון להגעה לעבודה מתנייד | 16.03.18 (ל"ת)
18. ההבדל הכי גדול שבסיאטל זה אחריות העירייה ולא המדינה. תנו לרשויות המקומיות אחריות וסמכות, ושהמדינה תפסיק לקבוע מה גובה הארנונה. שעיריית תל אביב תגייס בעצמה כספים לשיפור התשתית באמצעות מיסוי התושבים. התושבים ידרשו שיפור ולפוליטיקאים המקומיים זה מה שיעשה או יהרוס את הקריירה שלהם. דניאל | 16.03.18 (ל"ת)
17. גם בישראל המצב השתפר מאוד בשנים אחרונות בתור אחד שוויתר על הרכב ונוסע בתחבורה ציבורית כבר 5 שנים יכול להעיד שהמצב השתפר מאוד, לפחות בגוש דן. 1. מחירי נסיעה באוטובוס ירדו. חופשי חודשי גוש דן עולה רק 213 שקל. 2. אפשר לדעת בדיוק מתי לצאת מהבית כי יש אפליקציה (כמו מוביט) שמאפשרת לדעת מתי בדיוק האוטובוס מגיע לתחנה (לא זמן מתוכנן אלה זמן בפועל ע"י GPS). 3. נוספו קווים ישרים למכרזי תעסוקה (כמו מאכז ת"א - קריית אריה) 4. הרוב המוחלט של בעיות עם רב-קו נתפרו. ניתן להטעין כמעט כל סוג של כרטיס באמצעות נייד וכ"א. 5. הוסיפו אוטובוסים חדשים ונוחים. אני יודע שזה ספורט לאומי להתלונן בארץ ובאמתיש עוד מקום לשיפור, אבל באמת שהמצב הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני 4 שנים. תנסו ואולי תופתעו לטובה. נמרוד | 16.03.18 (ל"ת)
15. ל-4 יש כרטיס שתקף ליום שלם לכל אמצעי התחבורה ואם אתה גר למשל באזור חדרה ונוסע דרומה אתה יכול להגיע איתו עד אשדוד ולשלם רק פעם אחת. בכל מקרה נראה שכל כרטיס תקף לשעה וחצי בלי תשלום נוסף D4 | 15.03.18 (ל"ת)
14. כל עוד לא תהיה תחבורה ציבורית 24/7 בארץ היא לא תהיה יעילה. אני מהמר שבסיאטל התחבורה עובדת 24/7 או מאוד קרוב לזה GTA | 15.03.18 (ל"ת)
12. התרבות של סייאטל היא להשאיר לדור הבא איכות חיים מש אין שום מקום להשוות זהב למטילי נחושת לא נקיה מעופרת בישראל מחר המבול | 15.03.18 (ל"ת)
11. ל - 9: אתה אולי גר בסיאטל אבל לא קראת את הכתבה "סיאטל היא עדיין עיר פקוקה"... המצב היה יכול להיות יותר גרוע. אלי | 15.03.18 (ל"ת)
7. ככה זה שהכל פוליטי ולשרים לא איכפת מצוקת התחבורה ומצוקת הדיור קשורות אחת בשניה .כחלון לא יבין ולכץ לא איכפת שרה | 15.03.18 (ל"ת)
6. אצלנו אין היתכנות יש שוחד לשלם לפוליטיקאים בועדות הכל במעטפות ועדות התכנון זה פוליטיקאים | 15.03.18 (ל"ת)
4. רוצים להפחית את הפקקים? תתחילו מהבסיס: 1- העלאת תדירות הרכבות והגדלת הקיבולת 2- אוטובוסים נקיים (חשמליים?) בתדירות גבוהה ובחינם מתחנות הרכבת למוקדי העבודה (הרצליה לפארק, ת"א אוניברסיטה לפארק, רחובות לפארק). 3- אוטובוסים בתדירות גבוהה ממרכזי הערים בהן יש רכבת ובערים הסמוכות לתחנות וממנה. בקיצור מינוף הרכבת עד הקצה (כרגע הרבה נמנעים מרכבת בגלל עומס והקושי להגיע מהתחנות לעבודה). וכמובן- כל זה בחינם (למשל כרטיס שתקף לשעתיים ומאפשר נסיעה באוטובוס לתחנה+רכבת+אוטובוס ליעד הסופי). זה לא קשה, זה די זול, אבל מחייב דיוק ורצון. קצת קשה כששר התחבורה עסוק בפוליטיקה קטנה ולגזור סרטים של מחלפים שעלו 300 מליון דולר (הרבה יותר סקסי...) מוטי | 15.03.18 (ל"ת)
3. כל עוד החרדים ימשיכו להתנגד לתחבורה ציבורית בשבת וכל ראשי הממשלות ימשיכו להתקפל מולם שום פתרון לא ישתלם פה. אנשים מחזיקים רכבים פרטיים כי אין להם ברירה. רכב פרטי זה יקר ומעצבן להחריד, ברגע שתהיינה חלופות ציבוריות טובות אנשים ינטשו את הרכבים בהמוניהם. אמיר | 15.03.18 (ל"ת)
1. בארץ המושחתים יטילו עכשיו מס ויגנבו הכסף בארץ אין מנהיגות וראייה קדימה רק איך גונבים כסף מהאזרח ומרוויחים יותר מיסים תום | 15.03.18 (ל"ת)
עקפה את הפקק בסיבוב: העיר שניצחה את עומסי התנועה
127 תגובות לכתיבת תגובה