3. "המקצועות הלא נדרשים" חשובים למדינה ולחברה לא פחות מהנדרשים למי שלומד "נדרשים" אופק תעסוקתי הרבה יותר רחב ומכניס, מאשר ללומדי "לא נדרשים." מוסדות המתמחים בנדרשים, המעסיקים גם בוגרי לא נדרשים, מקבלים תמורה נאה להשקעתם. האיש ברחוב | 22.10.22 (ל"ת)
2. לשנות סדרי עדיפויות צריך להכפיל את שכר הסטודנטים במדעי החברה והרוח. להעניק מלגות למי שמגיע עם ציון פסיכומטרי של מעל 700 נקודות או שהוא מ -10% מבעלי הציונים הגבוהים (אפשר גם לקבוע רף של ציון אך בתנאי שלא יעבור את 15% מהנבחנים). אפשר להוריד ב - 50% את שכר הפרופסורים בתחומים אלו ולבטל קביעויות, רק להשאיר למקרים נדירים של בעלי מיומנויות. גם בהוראה אפשר לתקצב רק לתלמידים מעל רף של 500 נקודות (מה שסנן את השליש התחתון של הסטודנטים). התקציבים והמקום שיחסכו, יוכלו למשמש להגדלת יעילות הסטודנטים במדעים מדוייקים ומדעי הבריאות. שמש | 21.10.22 (ל"ת)
1. האוניברסיטאות הצבוריות מעסיקות אלפי מרצים במקצועות לא נדרשים למה המדינה צריכה 3000 עורכי דין בשנה? 500 היסטוריונים בשנה? מספיק לסגור לסגור ולפתוח מה שנדרש במוסדות פרטיים מובילים לסגור "מדעי" הרוח | 21.10.22 (ל"ת)
תקצוב ההשכלה הגבוהה - מה ניתן ללמוד מיפן?
3 תגובות לכתיבת תגובה