אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למה הטיסה לחו"ל ארוכה יותר מהדרך חזרה לארץ?

67 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

63.
מהכתבה כאן אפשר להבין שישראל היא מגנט
שמושך את המטוסים אליה מכל הכיוונים. טיסה ממנה לוקחות יותר זמן ואליה מהר יותר. בפועל כמובן שזו שטות, הטיסה מערבה מכל מקום תמיד תיקח יותר זמן מאשר הכיוון ההפוך (לפחות בחצי הכדור הצפוני למיטב ידיעתי). ישראל לא מיוחדת - פשוט הכתב התעצל והכליל על כל הטיסות מישראל שהן טסות מערבה.
כתוב גרוע | 19.02.23
58.
שכחת את הנתון והסיבה העיקריים להבדלים : סיבוב כדור הארץ
ניצן היקר, שכחת את הנתון והסיבה העיקריים להבדלים במשך זמן הטיסות : סיבוב כדור הארץ, כן -כן. גם בזמן שאנחנו באוויר כדור הארץ ממשיך בסיבוב שלו... ולכן הכל שאלה האם הטיסה היא "עם" כיוון הסיבוב, או "נגד" כיוון הסיבוב, קפיש ?
 | 18.02.23
52.
הגיוני יותר שהזרמים יהיו כנגד סיבוב כדוה"א
אולי אני מפספס משהו אבל כשכדור הארץ מסתובב (לכיוון מזרח) הוא מתחכך באוויר ומושך אותו גם כן מזרחה, אבל האוויר לא מספיק להסתובב באותה המהירות ולכן דווקא יותר הגיוני שהזרמים יהיו כנגד הסיבוב, לכיוון מערב. אלא אם כן מסיבה שקשה להסביר האוויר מסתובב מזרחה מהר יותר מכדור הארץ.
 | 19.02.23
50.
לכל הגאונים של "הכדור מסתובב"
אתם מבינים שהמטוס מסתובב איתו נכון...? זה שהוא באוויר לא אומר שהוא יצא מכוח המשיכה של כדה"א (אתם לא מרחפים בתוך המטוס נכון? בשביל זה אתם צריכים עוד כמה מאות קילומטרים למעלה...). האוויר שהמטוס טס בתוכו מסתובב ביחד עם הכדור, זה מטוס, לא חללית.
טל | 19.02.23
46.
תפסיק לבלבל את המוח; העולם שטוח. אין שום זרמים ״סיבוביים״
בשביל זה הטיסות תמיד הלוך ושוב. אי אפשר להמשיך לטוס לשום מקום ולהגיע ליעד חזרה. תקפידו לומר תפילת הדרך. בורא עולם כבר ידאג שתחזרו בשלום ובזמן. אין עיכובים. שיגעת אותנו עם השטויות על הזרמים הפולאריים של היפני הזה באספרנטו. וחוץ מזה, מה עם איזה הגרלה של טיסה הלוך ושוב. זרוק איזה עצם לקוראים ולמגיבים הנאמנים.
ברוך | 18.02.23
3.
בעתיד הטסות יהיו איטיות יותר
מסתבר שלטוס במהירות של 850 קמ"ש זה הרבה יותר יקר ורעש מאשר לטוס במהירות של 800 קמ"ש. ולכן מנועי המטוסים החדשים של חברות רולס רויס וג'נרל אלקטריק שנמצאים בגמר תהליכי פיתוח מתוכננים להניע אחורה מסת אויר גדולה יותר במהירות נמוכה יותר כך שמהירות הטיסה המתוכננת תהיה רק כ780 עד 820 קמ"ש . אבל אין בזה הפסד גדול. רוב הטיסות הן לטווח קצר עד בינוני. ובטיסות אלה , זמן הטיסה באויר הוא חלק לא גדול במיוחד לעומת כל זמן תהליך הטיסה. כלומר הזמן שלוקח תהליך הבידוק הבטחוני +זמן הצ'ק-אין+זמן בדיקת הדרכונים+זמן העליה למטוס+זמן ההסעה של המטוס על המסלולים עד ההמראה+זמן הנסיעה על המסלולים מן הנחיתה עד לעצירה מול הטרמינל + זמן בדיקת הדרכונים+ זמן איסוף הכבודה. כל זה משתווה בגדלו לזמן הטיסה ולפעמים ארוך יותר. ואת הנוסעים מעניינת טיסה זולה יותר מאשר טיסה מהירה יותר ולכן חברות התעופה מעונינות להזיל את הכרטיסים ולא לטוס מהר יותר. ובהתאם לרוח הדברים האלה , מתוכננים מנועים חסכוניים יותר שיטוסו יותר לאט, ויחסכו הרבה יותר דלק
עדי הרצליה | 17.02.23
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת