66. כוח קוריוליס, וסיבוב כדור הארץ, הם הגורמים לרוחות מזרחה אם כדור הארץ לא היה סובב, משטר הרוחות היה בעיקרו צפון-דרום (ללא רכיב מזרח-מערב). בגלל הפרשי טמפרטורות בין הקטבים לאיזורים המשווניים. אם כוון סיבוב הכדור היה הפוך, זרמי הסילון היו נעים הפוך (מערבה) | 25.02.23 (ל"ת)
63. מהכתבה כאן אפשר להבין שישראל היא מגנט שמושך את המטוסים אליה מכל הכיוונים. טיסה ממנה לוקחות יותר זמן ואליה מהר יותר. בפועל כמובן שזו שטות, הטיסה מערבה מכל מקום תמיד תיקח יותר זמן מאשר הכיוון ההפוך (לפחות בחצי הכדור הצפוני למיטב ידיעתי). ישראל לא מיוחדת - פשוט הכתב התעצל והכליל על כל הטיסות מישראל שהן טסות מערבה. כתוב גרוע | 19.02.23 (ל"ת)
60. לכל מי ששאל - אין קשר לסיבוב כדור הארץ סיבוב כדור הארץ משפיע רק בשיגור לוויינים או טילים בליסטיים כי שם יש משמעות למהירות האבסולוטית. בטיסה מדובר במהירות היחסית בין המטוס לכדור הארץ לכן סיבוב כדור הארץ לא משפיע ( המטוס ממריא ונוחת עם אותה מהירות יחסית) מהנדס | 18.02.23 (ל"ת)
59. האמת היא שטעית קצת. בטיסה המהירות היחסית היא בין המטוס לטווח- הוא האוויר. זרם הסילון הקבוע שהוא הסביר עליו שהתגלה ע"י היפני שלמד אספרנטו נגרם בגלל סיבוב כדור הארץ. נכון שהזמן נמדד ביחס למרחק הקבוע, ולכן המהירות היא ביחס למרחק- אבל זה פחות מעניין. בבהני | 21.02.23 (ל"ת)
58. שכחת את הנתון והסיבה העיקריים להבדלים : סיבוב כדור הארץ ניצן היקר, שכחת את הנתון והסיבה העיקריים להבדלים במשך זמן הטיסות : סיבוב כדור הארץ, כן -כן. גם בזמן שאנחנו באוויר כדור הארץ ממשיך בסיבוב שלו... ולכן הכל שאלה האם הטיסה היא "עם" כיוון הסיבוב, או "נגד" כיוון הסיבוב, קפיש ? | 18.02.23 (ל"ת)
57. ממליץ לך למחוק את התגובה הזאת שכולה בורות שום קשר לסיבוב כדור הארץ. האטמוספירה מסתובבת יחד עם כדור הארץ. אפס השפעה. הגורם העיקרי והמהותי היחידי הוא רוח הסילון הנושבת ממערב למזרח. חגי | 19.02.23 (ל"ת)
55. טור מאכזב בכל סופ"ש אני מחכה לטור של הקברניט, אבל הפעם הטור מאכזב. כתוב ברשלנות, הסברים פשטניים ובחלקם לא מדויקים. מאכזב, נקווה להתאוששות בשבוע הבא... קורא קבוע | 18.02.23 (ל"ת)
54. ההפרש ישאר גם אם ישתפרו המנועים. אם ישתפרו המנועים תעלה מהירות הטיסה הקרקעית גם עם הרוח. המטוסים טסים באותה מהירות אוויר (אופטימלית אם רוצים לחסוך דלק, מקסימלית אם רוצים לחסוך זמן) ב 2 הכיוונים וההפרש במהירות הקרקעית נשמר. | 18.02.23 (ל"ת)
52. הגיוני יותר שהזרמים יהיו כנגד סיבוב כדוה"א אולי אני מפספס משהו אבל כשכדור הארץ מסתובב (לכיוון מזרח) הוא מתחכך באוויר ומושך אותו גם כן מזרחה, אבל האוויר לא מספיק להסתובב באותה המהירות ולכן דווקא יותר הגיוני שהזרמים יהיו כנגד הסיבוב, לכיוון מערב. אלא אם כן מסיבה שקשה להסביר האוויר מסתובב מזרחה מהר יותר מכדור הארץ. | 19.02.23 (ל"ת)
51. הדרך חזרה תמיד שונה ההרים גבוהים יותר בדרך חזרה המדרון תלול יותר בדרך חזרה לו היית כאן לצדי בדרך חזרה לא היתה זו בשבילי הדרך חזרה Abu 4 | 19.02.23 (ל"ת)
50. לכל הגאונים של "הכדור מסתובב" אתם מבינים שהמטוס מסתובב איתו נכון...? זה שהוא באוויר לא אומר שהוא יצא מכוח המשיכה של כדה"א (אתם לא מרחפים בתוך המטוס נכון? בשביל זה אתם צריכים עוד כמה מאות קילומטרים למעלה...). האוויר שהמטוס טס בתוכו מסתובב ביחד עם הכדור, זה מטוס, לא חללית. טל | 19.02.23 (ל"ת)
49. מאמר קצת מוזר- מה עם טיסות למזרח? טיסה מתל אביב להונג קונג לוקחת כ-10 שעות. בכיוון ההפוך- 12 שעות. מתל אביב לטוקיו- 11 שעות וחצי. בכיוון ההפוך- שעה יותר. מתל אביב לדובאי- 3 שעות. בכיוון ההפוך 3:30 שעות עד 4 שעות. מישהו2 | 19.02.23 (ל"ת)
46. תפסיק לבלבל את המוח; העולם שטוח. אין שום זרמים ״סיבוביים״ בשביל זה הטיסות תמיד הלוך ושוב. אי אפשר להמשיך לטוס לשום מקום ולהגיע ליעד חזרה. תקפידו לומר תפילת הדרך. בורא עולם כבר ידאג שתחזרו בשלום ובזמן. אין עיכובים. שיגעת אותנו עם השטויות על הזרמים הפולאריים של היפני הזה באספרנטו. וחוץ מזה, מה עם איזה הגרלה של טיסה הלוך ושוב. זרוק איזה עצם לקוראים ולמגיבים הנאמנים. ברוך | 18.02.23 (ל"ת)
45. בתור אחד שהקיף את כדור הארץ בטיסות... מאוד מקווה שזה טרולינג. כואב המוח שיש אנשים שבאמת מאמינים שהעולם שטוח. מני | 18.02.23 (ל"ת)
39. no the atmosphere moves with the earth, so it has no effect on the plane semi-pilot | 18.02.23 (ל"ת)
36. כיוון סיבוב כדור הארץ אם אתה טס בכיוון כדור הארץ זה כנראה יאריך את זמן הטיסה. אם נטוס נגד הכיוון, הזמן יתקצר. יוסי | 18.02.23 (ל"ת)
34. כדוה"א מסתובב לכיוון מזרח לכן דווקא הטיסה עם כיוון הסיבוב קצרה יותר (כמו שמתואר בכתבה) בגלל זרם הסילון שנע עם כיוון הסיבוב של כדוה"א, לכן יוסי טועה. אא | 18.02.23 (ל"ת)
33. סיבוב כדור הארץ לא משנה בכלל זה כמו שתזרוק למעלה כדור בתוך אוטובוס נוסע. הכדור לא יעוף אחורה. אוי ואבוי | 18.02.23 (ל"ת)
31. אין לזה השפעה כל שהיא גם האטמוספרה זז עם כדור הארץ.ויש השפעה של כח המשיכה. לפי למה לא לרחף בגובה מסוים ולהמתין .עד שניו יורק יגיע. מלמל | 18.02.23 (ל"ת)
28. הסיבה היא שכשחוזרים הביתה מתרגשים מאוד .. ולכן לא שמים לב לזמן וחושבים שזה קצר יותר התרגשות גורמת לבלבול חושים וגם מבלבלת את השעונים עמנואל | 18.02.23 (ל"ת)
25. מה קשור סיבוב כדור הארץ המטוס זה לא לווין, הוא ממריא מכדור הארץ עם מהירות הסיבוב שלו ונוחת על אותו כדור הארץ, המהירות היחסית שלו נשארת אותו דבר. אתה מתבלבל עם שיגור לוויינים ששם זה באמת משפיע כי שם מה שחשוב זה המהירות האבסולוטית ולא היחסית. שמעון | 18.02.23 (ל"ת)
23. לטוס לבד הכי טוב. לא צריך את האוטובוס המעופף שלכם התחבורה הציבורית הזאת זוועה איטית להחריד. התחנה מרכזית מפוצצת אנשים עומדים שם שעות כאוס נוראי לא כיף ומתסכל להיות בתחבורה ציבורית טייס ללא מטוס | 18.02.23 (ל"ת)
22. הסיבה היא הרוח. רוח באה תמיד מהים לתוך המדינה. בנסיעה לחול הרוח מתנגדת למטוס ו"דוחפת" את המטוס אחורה. בנסיעה לארץ, הרוח בגב המטוס ו"דוחפת אותו קדימה. זה נכון לטיסות לאירופה וארה"ב. -- מעל הים התיכון. אסף | 18.02.23 (ל"ת)
21. הכתבה קצת מטעה אפשר להבין מהכתבה שטיסות הלוך מישראל תמיד יהיו ארוכות יותר מטיסות חזור לכל מקום בעולם. זה לא נכון עבור טיסות למזרח. למשל הונג קונג: הלוך רק 10:05 שעות וחזור 11:30 שעות. אלון | 18.02.23 (ל"ת)
19. כלומר, אם תעלה כדור פורח לגובה במשך זמן רב הארץ תנוע ואז תגיע למקום אחר? תתרום את המוח למדע, הארץ לא בתנועה ואתה לא חי על כדור. רון | 18.02.23 (ל"ת)
15. טיסה מערבה ארוכה יותר גם כיוון סיבוב כדור הארץ יש השפעה . בטיסה מערבה אנחנו עם כיוון הסיבוב ולכן המרחק גדל. בדרך חזרה מזרחה אנחנו טסים נגד כיוון סיבוב כדור הארץ,והמרחק מתקצר. לדעתי חנוך | 18.02.23 (ל"ת)
13. מהירות סיבוב יחסית כל העצמים על כדור הארץ מסתובבים באותה המהירות שכדור הארץ מסתובב בה. אנחנו לא מבחינים במהירות הסיבוב של כדור הארץ כי אנחנו מסתובבים ביחד איתו. זה קורה גם בשמיים, בארץ ובים. מהירות סיבוב יחסית | 18.02.23 (ל"ת)
12. מחיר הדלק הסילוני כבר ירד מזמן לרמות שקרובות לתחילת 22 הפחד מפוטין הזיז אותו למעלה. ההבנה שרוסיה היא נמר של נייר הורידה אותו חזרה. תחנת דלק | 18.02.23 (ל"ת)
9. נכון שהצבעת ליאיר לפיד? אנשים כמוך צריך לקחת להם את תעודת הזהות שלא יוכלו להצביע. די! | 18.02.23 (ל"ת)
8. לפי ההגיון שלך האטמספירה צריכה לעמוד יחסית לכדור הארץ... הכל מסתובב יחד כגוף אחד כולל המטוס, לכן אין משמעות לכיוון מיכאל | 19.02.23 (ל"ת)
7. אם הייתי מצביע ביבי הייתי מבין שהשמש זורחת לו מהת*ת והיקום סובב סביבו. מושחתיהו - שמש העמים האוירודינמית... כל אלטרנטיבה (אפילו לפיד!) עדיפה על מושחתיהו ועל חבורת הבורים שמקיפים אותו. הבנתי! | 19.02.23 (ל"ת)
3. בעתיד הטסות יהיו איטיות יותר מסתבר שלטוס במהירות של 850 קמ"ש זה הרבה יותר יקר ורעש מאשר לטוס במהירות של 800 קמ"ש. ולכן מנועי המטוסים החדשים של חברות רולס רויס וג'נרל אלקטריק שנמצאים בגמר תהליכי פיתוח מתוכננים להניע אחורה מסת אויר גדולה יותר במהירות נמוכה יותר כך שמהירות הטיסה המתוכננת תהיה רק כ780 עד 820 קמ"ש . אבל אין בזה הפסד גדול. רוב הטיסות הן לטווח קצר עד בינוני. ובטיסות אלה , זמן הטיסה באויר הוא חלק לא גדול במיוחד לעומת כל זמן תהליך הטיסה. כלומר הזמן שלוקח תהליך הבידוק הבטחוני +זמן הצ'ק-אין+זמן בדיקת הדרכונים+זמן העליה למטוס+זמן ההסעה של המטוס על המסלולים עד ההמראה+זמן הנסיעה על המסלולים מן הנחיתה עד לעצירה מול הטרמינל + זמן בדיקת הדרכונים+ זמן איסוף הכבודה. כל זה משתווה בגדלו לזמן הטיסה ולפעמים ארוך יותר. ואת הנוסעים מעניינת טיסה זולה יותר מאשר טיסה מהירה יותר ולכן חברות התעופה מעונינות להזיל את הכרטיסים ולא לטוס מהר יותר. ובהתאם לרוח הדברים האלה , מתוכננים מנועים חסכוניים יותר שיטוסו יותר לאט, ויחסכו הרבה יותר דלק עדי הרצליה | 17.02.23 (ל"ת)
2. גם מעניין וגם חף מפוליטיקה וענייני ה"הפיכה" ה"משטרית" לשם.. ..שינוי. לא אופייני לקו של "כלכליסט" בחודשים האחרונים. X | 17.02.23 (ל"ת)
1. הקברניט מפרסם טור קבוע שקשור לטיסה ואמל"ח שטס. הוא עושה את זה כבר איזה עשור, כל שבוע כמו שעון. הפעם הטור יחסית גרוע. אבל הטור הזה הוא חלק ממסורת. כגעיכגע | 21.02.23 (ל"ת)
למה הטיסה לחו"ל ארוכה יותר מהדרך חזרה לארץ?
67 תגובות לכתיבת תגובה