50. תודה על עוד כתבה מאירה ומרתקת. אכן מטוס מעולה ורב שימושי אכן זהו מטוס רב יכולות. לא בכדי הוא ממשיך להתפתח ולטוס כל כך הרבה שנים. אני מעיד כמי שהתנסה בשימושים שלו, ושיתוף פעולה מעולה עם חיל אויר שלנו בישראל, ברעיונות וקפריזות של הירוקים שרובם פותחו ושוכללו, וטוב שהן לא הוזכרו בכתבה. תודה על כתבה מאירה ומרתקת. אחד מהעם | 17.04.23 (ל"ת)
48. הנקודה הישראלית הרקולס קרנף ישראלי הטיס יותר מ 1070 בני אדם בטיסה אחת בשנות השמונים. זה לא נקבע שיא גינס כי הטיסה הייתה אז סודית. היום היא כבר לא סודית. גינס | 16.04.23 (ל"ת)
46. Airbus A400M Atlas של נאט"ו יותר טוב בכל פרמטר אבל כנראה חייבים לרכוש מארה"ב, חבל. רן | 14.04.23 (ל"ת)
43. למה למה לא מפעלים מטוסי סילון עם גז טבעי הרי גם הוא מתחמם ויחמם את האוויר והוא גם הרבה פחות מזהם וגם לישראל יש גז טבעי ברמה שלחמם את כל אירופה אז למה ישראל לא מבקשת מארמיקיאם לבנות מטוסי סילון מבבוסי גז וגם זה יגרום לכל מדינה בועלם להתלבט לפני שמגנים את ישראל אתם מגינים ואז אין לכם גז למטוסים אשמח לתשובה בהקדם האפשרי בצלאל | 09.04.23 (ל"ת)
39. הסי 17 נכשל הוא ירד מייצור ב 2015 לאחר ביטול הזמנה של חיל האוויר האמריקאי שהעדיף להשאר עם ההרקולס לתובלה טקטית פקח | 10.04.23 (ל"ת)
38. הזכרת טיסה נמוכה בהקשר של כיבוי אבל האמת שזו אחת התכונות חשובות של המטוס, בעיקר לשימושים צבאיים. בדומה כמעט למסוק, ה C130 יכול לטוס נמוך (מאד), בין הרים וגבעות, ועל ידי כך לצמצם חשיפה לאיומי נ"מ בזמן מלחמה ובשטח אויב. לתובלה נטו, יש מטוסים צבאיים יותר מרשימים מההרקולס (למשל ה C-5) | 09.04.23 (ל"ת)
37. מאמר יפהפה וכ"כ מרענן באובך הישראלי כתבות מושי-מושלמות ( אפילו עם חלק מהתגובות הסופר-מתוחכמות והמיותרות). שאפו ענק על העריכה וההתמדה. כל הכבוד, אלכס | 09.04.23 (ל"ת)
36. לא מועיל בכלום הרקולס או F-35 לא מועיל בכלום כנגד מדינה בקריסה כי התירו לאדם עם אישומים לרוץ ולעמוד בראשה | 09.04.23 (ל"ת)
35. המראה בכל מצב מטוס על! תוכנן חזק עם גלגלים צמודי גוף ולא בכנפיים. יכול כך אמרו להמריא כאשר גלגלים קבורים חצי מטר בחול, לנחות ולהמריא במסלולים עפר קצרים. יש אומרים 400 מטר בלבד. תכנון מדהים, ורסטיליות, והכל משנת 1954, העשור שהביא את ה 2U וה 71SR שני שוברי שיאים. העולם לא ממש התקדם מאז. המכונאי | 09.04.23 (ל"ת)
34. חיל האוויר מפעיל רק כרבע מהיכולות האלה את אירן אפשר לחסל בכמה פצצות ענק ע"י 5 הרקולסים ובכלל לא צריך F-35 מדינה מפגרת | 09.04.23 (ל"ת)
31. אין לו את היכולות של כלי טייס שיכול לנחות בכל מקום על כל משטח ובמסלולים קצרים, חבל שלא הראו את ההמראה עם רקטות של ההרקולס - מדהים! דני | 09.04.23 (ל"ת)
28. לא יעזור כלום, לא אפסיק לנדנד להנהלת המפעל עד שירכשו גם כמה סי-17, או מטוס דומה לסי-17. ההרקולס אכן מטוס מדהים, מוזר מדוע חכו כאן עם הרכש כל כך הרבה שנים (עד שנת 1972). צביקה | 08.04.23 (ל"ת)
27. אתה יכול לנדנד עד מחר אבל הסי 17 כבר לא מיוצר הסי 17 תוכנן להחליף את ההרקולס אבל הוא כבר לא מיוצר כמעט עשר שנים. ההרקולס עדין בייצור. לגבי הרכש המאוחר, האמריקאים רואים בהרקולס כלי התקפי ולכן לא שמחו למכור לנו כאלו בעבר פקח | 10.04.23 (ל"ת)
26. עוד כתבה נהדרת החכמתי. טוב שחזרת לכתוב על תעופה נטו. השכחת את הטור של השבוע שעבר. מחכה לך כל יום ששי | 08.04.23 (ל"ת)
24. כטב"ם שמגיע מלבנון, למה מבזבזים עליו טיל יקר? אפשר להטיל עליו רשת ממסוק והוא כבר יפול מואיז הקטן | 08.04.23 (ל"ת)
22. כתבות מרתקות גם לשיריונאי כמפקד טנקיסט במילואים במלחמות בחזית ובקוו האש תמיד מששת הימים ועד מלחמת לבנון הראשונה וכאחד ששלוש פעמים חיל האוויר שלנו ירה עליו אש ידידותית (עם נפגעים) אני נהנה מאד מהכתבות . המשך כך (אגב , הניסיון של השריונרים לחקות את הכתבות שלך בסגנון בנושא טנקים , עלובות) מיכל אנגלו בונארוטי | 08.04.23 (ל"ת)
21. תודה על הכתבה וכבוד ללוקהיד על תכנון ויצור של קו מטוסי תובלה מוצלחים שמותאמים למגוון משימות מני | 08.04.23 (ל"ת)
20. כלי מדהים, שכעתם עוד משהו מגניב שהרקולס יודע לעשות מיד לאחר הנחיתה, מחכה כמה שניות ונוסע רוורס, כמו C17. אזרח | 08.04.23 (ל"ת)
19. מגניב ומחכים כהרגלך, אבל 105 מ"מ זה לא לטנקים קטנים. המרכבה 2 היתה מצויידת בכזה, עד שהוחלף בתותח ה- 120 מ"מ חלק קדח של המרכבה 3 קווינסי | 08.04.23 (ל"ת)
17. תודה ניצן, תודה על כתבות מחכימות עם הומור דק, לומד ממך רבות בתחום שאינו מוכר לי ,כתבותיך מביאות לסקרנות ולהעמקת ידע. אלחנן | 08.04.23 (ל"ת)
14. תדלוק תודה על הטור ! אחת המשימות המעניינות של המטוס שלא מופיעה כאן היא תדלוק , אווירי וגם קרקעי. יש גם גרסה יעודית לתדלוק אווירי המכונה KC130, בחיל האוויר הישראלי הסבו גרסאות רגילות של המטוס למטוסי תדלוק תוך שמירה על האפשרות להסב את המטוס במהירות חזרה לכל משימה אחרת. המטוסים הללו השתתפו בעשרות מבצעים מיוחדים ומרתקים. קרנף | 08.04.23 (ל"ת)
13. למיטב זכרוני, ההרקולס השתתף כמתדלק במבצע לחלוץ בני הערובה משגרירות ארה"ב באיראן ב-1980 מני | 08.04.23 (ל"ת)
12. עבר זמנו. הוא איטי מידי וטס נמוך מידי. כל טרוריסט עם סטרלה יכול להפילו בקלות. היום מביאים אנשים וציוד עם מסוקים זריזים ולא עם הרקולסים מסורבלים. גם לא צונחים יותר היום, אז בכלל לא צריך את הדינוזאור הזה יותר. | 08.04.23 (ל"ת)
10. סטרלה כבר לא מפיל בקלות שום דבר שמיוצר במערב. תשכח מהסרטונים של אוקראינה בהם מפילים מטוסים עם סטרלות בסיטונות. זה מה ששנים של שלטון דיקטטורי (פוטין) עושה לחיל אויר. הרמה הטכנולוגית של כלי הטיס והנ"מ הרוסי לא התקדמה מילימטר בארבעים שנה האחרונות. כל כלי טיס מערבי (כולל מטוסי נוסעים, ומטוסים צבאיים על אחת כמה וכמה) מצויד במערכות הגנה נגד טילים מונחי חום, שעושות ל"טרוריסטים עם סטרלות" את החיים מאד לא פשוטים. זה שלא הופלו בעשורים האחרונים מטוסים מערביים על ידי סטרלות זה לא מפני שלא היו נסיונות. | 09.04.23 (ל"ת)
7. כתבה מעניינת מאוד ! (כרגיל) כמו כל כתבה של הקברניט כתבה מלמדת ומהנה תודה וחג שמח ! חובב | 07.04.23 (ל"ת)
6. כיבוי שריפות עם מערכת שמשמשת גם את צבא ארה"ב ומורכבת ב½ שעה מערכת או שתיים כאלו היתה נותנת תוספת משמעותית לכיבוי השריפות בארץ. וניתן היה גם לשלוח את המטוסים לעזרה למדינות שעזרו לנו בשריפת הכרמל הגדולה ובשריפה בחיפה. איל מ | 08.04.23 (ל"ת)
4. לא עזר לישראלים מאז מלחמת ששת הימים ישראל הובסה בכל מלחמה שבה היא השתתפה. (אבל זה לא קשור לכתבה, ותודה לניצן על שנים של כתבות מעניינות ומחכימות) שוקי | 18.04.23 (ל"ת)
2. באמת מטוס מעולה- בנוי טוב, ורסטילי וממלא כמעט כל נישה אפשרית אהבתי שבסוף הזכרת שהוא היורש הראוי של הדקוטה. גיל | 08.04.23 (ל"ת)
כנפיים עם שרירים: 12 דברים שלא ידעת שהרקולס יכול לעשות
50 תגובות לכתיבת תגובה