14. כתיבה מרתקת ויחודית "עם אחוזי הצלחה שמזכירים מידות של נעלי ילדים" ענק חחחח שלומי | 17.04.23 (ל"ת)
10. יופי של כתבה, רק צריך להזכיר שלחיל האוויר האמריקאי כבר היה מטוס שטס באותו פרופיל כמו הת'נדרבולט, אך עם טווח שהספיק ללווי המפציצים עד לגרמניה וחזרה וחימוש עדיף - ה P38 ליטנינג - אלא שהוא לא קודם לייצור סדרתי עד 1941 וגם אז נבנה במספרים קטנים מאלו של התנדרבולט. נראה כמו מחדל של מפקדי חיל האוויר האמריקאי. https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3760933,00.html היה מחדל? | 15.04.23 (ל"ת)
9. עוד מטוס אייקוני ענק של חברת ריפבליק הוא F-105 ת'אנדרצ'יף שחטף גם לא מעט בוויטנאם. הלוחש למטוסים | 15.04.23 (ל"ת)
7. התיאור לך מתאים בדיוק לעוד מטוס אמריקאי: הפנטום "אם תיתנו לה מספיק עוצמה, תוכל גם בלטה לעוף עם האווזים לאופק". פנטומאס | 14.04.23 (ל"ת)
6. משהו גדול וצפלצתי המילה בעברית - בהמות אחד מ-3 היצורים האגדיים, יחד עם הלוויתן והזיז יושי | 14.04.23 (ל"ת)
4. תודה, ניצן... אבל ראוי לספר על הגרוזיני! מתכנן ה-P47 היה בן-אצילים גרוזיני (שמו המקורי: קרטוולישבילי) שלמד לתכנן מטוסים בצרפת ושיתף פעולה עם לואי בלריו, חוצה תעלת לה-מנש. כשהביאו אותו לארה"ב הוא הוביל המון תכנונים, מ-SeaBee הימי דרך F105 הסילוני ועד מטוס חלל (שהתחרה במעבורת החלל של נאס"א)... ראה Alexander Kartveli בויקיפדיה :) מה שלא הולך בכח | 14.04.23 (ל"ת)
ת'נדרבולט P47: אם אל באנדי היה מטוס קרב
14 תגובות לכתיבת תגובה