אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דילמה בלתי אפשרית באוויר: האם לנטוש, או להציל אחרים ולמות?

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
"כל המנועים נדרשים כדי להישאר באוויר ולטוס ביציבות" - ממש לא
מטוסים דו-מנועיים ומעלה (ארבעה, שישה), כמעט ללא יוצא מן הכלל, מסוגלים לשמור טיסה ישרה ואופקית עם כשל של אחד המנועים. ואפילו לנסוק בשיעור מסויים. בניגוד לאמונה הרווחת, המטרה בריבוי מנועים אינה אי היכולת ליצר מנוע יחיד מספיק גדול, אלא - לייצר יתירות ולהגביר על ידי כך את בטיחות הטיסה. במטוסי מדחף יש מנגנון הנצה (feathering) ללהבי המדחף שמיועד במיוחד למצב שבו המנוע נעצר בזמן טיסה כדי להפחית גרר. ההתרסקות של טיסת יטי YT691 בקטמנדו בפברואר השנה (2023) - נגרמה בגלל הפעלה לא מכוונת של מנגנון ההנצה בשני המדחפים.
 | 25.08.23
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת