אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

במקום לוחמה מבית לבית: האם באמת ניתן לשטח את עזה בהפצצות מהאוויר?

73 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

72.
בהקשר הראשוני שזה לא אתי אני בהחלט חולק
כבן משפחה של נרצח באירוע טרור אני חייב לומר לך שההסתכלות שלנו חייבת להשתנות, המושג לא אתי לא נכון יותר ביחס לתושבי עזה [אלא אם כן מדובר בקטינים מתחת לגיל 12 או נשים צעירות או זקנות שברור כי אינן לוקחות חלק בטרור ואם יש ספק חובה עלינו להרוג ורק אחר כך לברר]. מדובר בעם הכי טרוריסטי שקיים ואם נתנהג אליהם בצורה הומאנית נקבל את אירוע 7/10 בסיבוב! מצד שני אני מסכים איתך שחייבים להתחשב בדעת העולם, אבל קודם כל להנחית כות מוות. אני לא מסכים עם הדעה של בן גביר אבל בהחלט יש לנו חובה ברורה להשמיד את חמאס גם אם 100,000 חפים מפשע [כהגדרת ארגון הטרור האו"ם] יהרגו - אין שם חפים מפשע, יש טרוריסט בהווה בעבר או בעתיד....
אב | 04.03.24
70.
תיקון למספר טעויות
ראשית היסטוריות, בהפצצה המדוברת על דרזדן נהוג לומר ששטח של 35 קמ"ר נחרב כליל, ו-85% מהבתים. מבחינת גודל מדובר בשטח שהוא כמו עיר בגודל של עזה, וזה לקח 3 ימים. יש ערים נוספות שבהן נעשה נזק דומה, למשל אסן בה השמידו 90% ממרכז העיר ו-60% מהפרברים. או קלן בה השמידו 90%. אז לגבי היתכנות - זה אפשרי. בוא נעבור ליישום, מן הסתם בעלות הברית פעלו כשהשטח לא היה ברשותן. כאשר השטח כן ברשותנו, גם אם לא מטוהר לגמרי, יש כלים אחרים. אני לא מבצע סקירה, אבל אני מציין שהניתוח שלך לקח כלי יקר מאוד (הפצצות אוויריות) בשלב שאין בו צורך. לגבי אזרחים, כמובן לא מדובר על הרג אזרחים אלא לאחר פינוי. ולגבי "שיטוח כל עזה" פה נכנס עקרון פארטו הידוע גם ב-90-10 או 80-20. כלומר שאפשר לעשות 80% מהעבודה ב-20% מהמאמץ. ולסיום אין צורך להשמיד הכל, הרבה לפני שנגיע לאמצע הדרך הצד השני ייכנע ללא תנאים. בדיוק כמו שלא היה צריך להשמיד את כל יפן, רק 2 ערים, כדי לקבל כניעה. אז הנה כל הטעויות, לתשומת ליבך, ובבקשה לא לצנזר כי לא נעים לכם לקרוא שטעיתם. דמוקרטיה וזה, לציבור זכות לקרוא גם תגובה זו.
מאיר | 07.01.24
66.
הנקודה הכי חשובה היא שגם אם תגרוס כל בלוק בעזה והכל יהפוך שמ
שמה לדיונות זה עדיין לא יפתור את הבעיה יש לך מליוני אנשים שמגדירים את עצמם פלסטינים רובם צאצאים של פליטים מ1948 שמספיק שאחוז אחד מהם יהיה מוכן להלחם בך הוא ימצא את הדרך וממש לא מזיז לו שתפציץ לו את הבית כי הוא מוכן לגור באוהל של בדואי שלוקח חצי יום לשפצר פתרון לבעיה יכול להיות רק משא ומתן על מצב ששני הצדדים יכולים לחיות איתו ולחשוב שהוא איכשהוא נסבל ואולי הוגן וזה הכל
אבי | 06.01.24
65.
כתבה מוטת אג'נדה עם סטנדרט של מוסר מעוות וצדקנות מתנשאת.
אין חפים מפשע בעזה, מדובר באוכלוסיה עויינת תומכת חמאס לא רק במישור המורלי והתודעתי אלא גם במישור הלוגיסטי. אם שכחת אלפי עזתים "חפים מפשע" חצו את הגבול לתוך יישובנו רצחו, אנסו, שרפו שדדו וגנבו, וגם חטפו אזרחים רבים. עוד אלפים רבים חגגו את טרוף הסדיזם על חיילים שנחטפו, או גופותיהם, אנסו בחורות, וחגגו באמוק של רשע חולני את הזוועות. הם גם עתה מסייעים בהעברת מידע למחבלים, ומשמשים כתצפיתנים ופיתיונות לפגע בכוחותינו. להזכירך, החפים מפשע הללו העלו את החמאס לשילטון בבחירות חופשיות, וליבת הרוח של ממאבקם הוא על יסוד דתי פונדמנטליסטי הרוצה בהשמדת ישראל וברצח היהודים כמצוות הקוראן. כמעט בכל בית נמצאים כלי נשק וממצאים הקשורים לטרור. אם אחרי כל זה, וכל הזוועות שהם עוללו לנו יש מי שחושב שיש שם חפים מפשע, ושמחיקת עזה איננה מוסרית, סובל בעצמו מעיוות מוסרי עמוק וריקבון שכנראה לא בר תיקון. שום בן אנוש לא אמור ולא רשאי להשלים עם הרשע שאותו חווינו, ואת הרשע הזה צריך לעקור להשמיד ולכלות מן העולם כציווי מוסרי לקיום עולם טוב יותר ותיקון העוולה שנעשתה ביום הנורא ההוא.
דוד | 05.01.24
57.
אש יש לי חדשות לכל הטועים...
ניתן להוריד בנינים עם D9. זה יותר לאט אך ללא עלות. לגייס למלחמה את כל הבולדוזרים האלה. ולשלוח אותם לעזה. גם אם יש נניח 100 כאלה. הם יכולים להוריד 2 בניינים ביום. ממילא המלחמה תימשך עוד חודשים וכן ניתן להוריד עם פגזי טנקים לעמודים המרכזיים.
אופיר | 02.01.24
56.
הערות לכתבתו של הקברניט בענין אפשרות שיטוחה של עזה
שלום רב, קראתי כתבתך ולדעתי לא נגעת באפשרות השמדת בנינים על ידי ירי ישיר של תותחים 155 ,175 מ"מ כפי שאכן מבוצע ע"י צה"ל. כמו כן בנינים של עד קומה וחצי אפשר להרוס על ידי ד-9. יש דחפורים גדולים יותר ד-11 שאפשר לרכוש ויש להם יכולת הרס גדולה יותר. אכן לשטח את עזה לחלוטין יקח זמן של שנה או יותר אבל יש לנו סבלנות ואם אכן באמת רוצים אין זו אגדה לא חייבים להשמיד את 100% מהבתים וגם 85% אחוז פלוס מינוס יעשו את העבודה. ומהי העבודה החשובה והגדולה אתה שואל? שלא יהיה אפשרות ורצון של העזתים לחזור למקומם כלומר בלשון פשוטה שלא יהיה לאן לחזור. יש לעודד הגירה מרצון ע"י מענקים ועזרה בהיקלטות בחודשים הראשונים במדינות המקבלות אותם. יש הרבה מדינות שיסכימו לקבלם בעד תשלום הוגן ממדינת ישראל (יש הרבה מדינות כמו אוזבקיסטן קזחסטן ועוד שאין שם בעית מקום ודתותיהם ואורח חייהם קרובים להם ומאידך הם משוועות לכוח אדם). צריך לחלק אותם לקבוצות לא כולם במקום אחד שלא ליצור שוב מדינת טרור במקומם החדש. יש לציין שכ 90% מתושבי עזה רצו לעוזבה לפני ה 7 באוקובר וכ"ש עכשיו כך שעל ישראל רק לאפשר לרצון זה לצאת מן הכוח אל הפועל. הציבור הישראלי מבין כעת טוב יותר את הלך הרוח של שכנינו ומוכן לעשות מהלך כזה [אומנם כמדומני שהקברניט דעותיו נוטות לצד השמאלי של המפה ולכן הכתבה היתה מוטת לאותו הלך רוח זה ,אין דבר בסוף כולנו נתפקח לאט לאט ובזהירות גם אני התפקחתי בקצב שלי לפני מספר שנים. בברכה יואב זק
יואב זק | 02.01.24
54.
לא צריך קיט GPS....
לירות הרבה פגזים זולים סטטיסטים , זה לא יפיל 100% מהמבנים אבל כן יפגע ברובם ויביא להרס די מוחלט חוץ מזה לא להכניס אוכל מים וכולי מה נשאר לנו ? עשרות ואולי מאות אלפי הרוגים כן ירבו משבר הומניטרי איזור שלא ראוי למגורי אדם מה השלב הבא ? רק פינוי הומניטרי של השטח , רוב המחבלים כנראה ינצלו את ההזדמנות עכשיו נכנסים לשלב שבו חיילי צהל עוברים בית בית אבל הפלא ופלא , אין אזרחים שמפריעים והרבה מהמחבלים חוסלו מה קורה ביום שאחרי ? השטח מסופח , כל הנרצחים והיורשים מקבלים נחלה של 100 דונם קרוב לים ועדיין יישאר שטח לשמורת טבע זה מה שצריך להיות, גם בלי חיל אויר - כל קשקושי המוסר זה ויכוח תאולוגי אבל פחות רלוונטי למלחמת קיום
כן לשטח | 01.01.24
51.
כתבה מאוד מגמתית. בעצך כתבת איך ארה"ב השמידה די בקלות
כמות גדולה בהרבה מכל הבניינים בעזה. אז מסתבר שדי אפשר. בנוסף, ארה"ב הפגיזה ממרחק מאוד גדול. עבורנו זה כאן מעבר לפינה, ואפשר לגלגל פצצות זולות וטיפשות על כל שורה של בניינים. כל פעם להוריד שכונה אחרי השנייה במבצע של כמה ימים. כמובן להודיע מראש כדי שכל התושבים יתפנו ומי שלא יתפנה שיפגוש את הבתולות של אללא
בן | 31.12.23
50.
את הבניינים הגדולים להפציץ, את הקטנים עם D9
חוץ מזה, למה צריך קיט GPS? לא מדובר על סיכול ממוקד, אלא על הרס שיטתי כך שלא צריך עלות מטורפת של דיוק. והנקודה הכי חשובה, למה רוב מערך חיל האוויר הוא מטוסים שלא יכולים לשאת הרבה פצצות?? מי הגאון שם שחשב על כזה קונספט? בזבוז של כוח אדם.
חיים | 31.12.23
48.
שאלה של ייעילות לקברניט
ברמת התפעול של חייל האוויר אנו נדרשים להפצצות על מבנים בעזה\לבנון בתדירות יחסית גבוהה כל ההפצצות מתבצעות ע''י מטוסי קרב של חייל האוויר! זה כמו להעביר דירה עם טויוטה קורולה בנגלות במקום אחת עם משאית! למה אין בצי של צה''ל מטוסי הפצצה? לא כאלה שמורידים בלי אבחנה כמו במלחמת העולם אלה מטוסים יותר גדולים ואיטיים כי אין צורך לתמרונים שיכולים להטיל חימוש מדוייק אבל להחזיק הרבה ממנו בבטן ולהישאר הרבה זמן באוויר??? יש בעולם הרבה כאלה
דגידג | 31.12.23
47.
לפי הכתב בכלל הנאצים ויפן הקיסרית ניצחו במלחמת העולם ה 2
יצירת השוויון המוסרי היא קלוקלת בביסודה סוג של קריסה מוסרית של הפוגרסיביות העולמית שבמקום להוביל לעולם טוב יותר מובילה לחורבן על כל המערב ועליה של הרוע העולמי כאילו יש פה 2 צדדים שהסתבכו בלחימה ויש פה איזה שוויון מוסרי, המלחמה נגדינו מתנהלת בשיטת המצליח שבו מנסים לחסל את ישראל ע"י רצח ללא הבחנה וכמה שיותר לא הולך רצים לבכות לעולם המוסלמי ולאירופה כדי לבלום את ישראל רק להמשיך מאותה נקודה שבה התקפלנו או קופלנו, החמאס שכידוע הוא חלק אינטגרלי מהרוצחים העזתים הוא לא גוף חיזרי שנפל עליהם ממאדים אלה מיצג את תפיסת העולם הנאצית שלהם, ובנאצים צריך לטפל ביד קשה נכון הכתב צדק במשהו אחד והוא שלא אכפת להם מחיי האנשים אבל כידוע לכל אחד יש את העכב אכילס שלו לנו זה ערך החיים להם זה הכבוד הבית האדמה שהוא עף מאדמתו הוא מבוזה כלפי כל התמיכה בו רק עבור קידום השתלטות האיסלם על עוד שטחים וחיסול ישראל, רק מחירים היסטורים יצרו הרתעה אמיתית אם כי גם אז נצטרך לחיות על חרבינו, החלום של השלום הוא חלום יפה ומוסרי אבל חיב להיות מעוגן בקרקע המציאות ואם זה הופך לחזות הכל סוג של דת שמתעלמת מהמציאות ומביאה בסוף חורבן ורצח עם כלפי העם היהודי זה לא שלום אלה כניעה והתאבדות בלתי מוסרית של מדינת ישראל ובהמשך של שאר הצוליזציה המערבית מה שישאר זה דקטטורות רצחניות שיעבוד האדם עבדות רצח אונס
ישראלי | 31.12.23
40.
כשלים לוגים
אז בהפצצה הבודדת של טוקיו נהרסו יותר מבנים מבכל עזה. אולי אף עיר לא נהרסה לחלוטין אבל בסה"כ במהלך מלחה"ע השנייה נהרסו עשרות מונים יותר בתים מאשר כל עזה. גם במלחמות המצומצמות של שכנינו עיראק-איראן סוריה אפגניסטן נהרסו יותר מבנים מאשר בכל עזה. קיט GPS שעלותו 20,000$ מטרתו לדייק... אם המטרה להשמיד הכל בוא נזרוק את הפצצות בלי הקיט שעלותן 3000$ דולר - אחרי שנשמיד 85% הסיכוי שפצצה בלי GPS תפגע יהיה רק 15% ואז נשתמש בערכות הGPS אם יהיה צורך. הסיבה שבמלחה"ע לא הרסו עד הסוף היתה שלא היה להם GPS לפגוע במדוייק ב15% האחרונים. יש פתרונות זולים מפצצות תיקניות - חביות נפץ. לא צריך בעזה מטוסי קרב חמקניים - אפשר לגלגל חביות נפץ ממטוסי תובלה שכל אחד נושא מאות טונות.. בקיצור גם בדיון תאורטי מדעי יצאת פיתה.
עליעעע | 30.12.23
39.
כל החישוב שיוצא יקר להחריד מתבסס על 20000 דולר לערכת GPS לפצ
באמת ביבוז כסף אדיר רק שהכתב טועה ובגדול. 20000 $ לערכת GPS, מספר מגוחך וגבוה להחריד, זה ממש העולם שלי וניתן להסתפק בערכה זולה בהרבה של כ 600$. נכון חלק גדול מהפצצות לא ידייקו אבל גם אם נניח 50% לא מדייקות וזה המון אז המחיר עולה ל 1200$. בכל מקרה הכתב הניח 2-4 פצצות למבנה אזה זה מכיל בתוכו את אי הדיוק. נא לא לשכוח שלא חייבים את הכל למוטט בבת אחת אז פצצה למבנה צספקת ורק מה שלא מוטט יקבל פצצה נוספת כמה ימים לאחר מכן. בכל מקרה, עדיף פגז של תותח. אגד תותחים יורד על שכונה ומה שנותר ממנה אפשר להוריד עם הפצצה מהאוויר בהכוונה ישירה על ידי כתבם. פצצות מונחות GPS זה רק למטרות איכותית ומדויקות באיזורים מוגני טילים, ממש לא עזה.
המתמתיקאי | 30.12.23
37.
מה יעזור לשטח את כל עזה?
בוא נגיד שיש את היכולת המבצעית, הגיבוי הבינלאומי, הציוד וכוח האדם לשטח את עזה. לצורך העניין בוא נגיד שגם עושים את זה בטווח הזמן המיידי ולא לאורך יותר משנה. מה זה יעזור? לבכירי חמאס לא איכפת מהאוכלוסיה האזרחית בעזה. הם רק מגן אנושי עבורם. וגם מטרד כשהם מנסים להשתלט על משאיות האספקה. הבכירים נמצאים במנהרות, עם המשפחות שלהם, וכאשר המצב באמת יתדרדר הם יעברו במנהרות לרפיח המצרית. המלחמה האמיתית בעזה עוד בקושי התחילה - וזה כל התת-קרקע. הבעיה האמיתית היא שגם אם היינו יכולים לפוצץ את כל עזה תחתית, זה ישמיד גם את עזה עילית ויגרום למכתש ענק בגודל של רצועת עזה.
בן | 30.12.23
36.
עזה לא באמת גבינה שוויצרית אוקיי, היא לא חלולה
יש מלא מנהרות נכון, אלפי קילומטרים, אבל רבון המוחלט דקות ברוחב מטר גג, הרחבות שמתאימות לקרוניות ברוחב 4 מטר ויש מהן רק כמה עשרות קילומטרים. בכללית גם אם תפוצץ את המנהרות כולן הן פשוט יקרסו ולא ישפיעו על 99% ממה שלמעלה. את מה שלמעלה צריך להשמיד עם ארטילריה וצוותי הנדסה כדי שלא יהיה לאן לחזור, בסוף המלחמה זה הזמן להכניס סירות עם סיוע הומניטרי שלא צריך להשגיח את מי הן מבריחות החוצה בדרך לחיים טובים יותר בקנדה.
גיל | 30.12.23
35.
תודה על כתבה שפויה ומקצויעת
תודה על כתבה שפויה, ענינית, מקצועית ומדויקת. מעבר לאספקט המוסרי המזעזע העומד בבסיס הדרישה האינפנטילית ופנטזיונרית למחוק את עזה, ולשלוח את 2.2 מיליון תושביה לשוט על רפסודות, הוכחת שגם ברמה המעשית- הפנטזיה אינה בת ביצוע. רק אוסיף שבמקרה של עזה, ותודות לספונסר הנוכל נתניהו, גם אם היינו מוחקים את העכיר העילית, תישאר עדיין העיר התת קרקעית? מה נעשה אז ?
יעל מרעננה | 30.12.23
25.
כתבה מעניינת, אך לא עניינית
קודם כל צריך להכריע את המלחמה. אנחנו לא עטסקים פה בחישובים מתמטיים מדוייקים על איך לשטח את עזה (השאלה המוסרית היא לא שאלה כאן, רבות ריחמתי על העזתים, השאלה המוסרית נגמרה ב 7 אוקטובר) , הכי חשוב כרגע איך להכריע את המלחמה כמה שיותר מהר, ואיך לוודא שיהיו כמה שפחות נפגעים לנו. לשם כך כנראה שאפשר היה לעשות הרבה יותר ברמה נקודתית. בטווח הרחוק, זה כבר תלוי בכמה לקחים ספג האויב שמולינו. אם רואים שלא קלט את המסר , הרי שבשטתיות ולאט לאט, צריך לפעול נגדם בהרס רב. גם אם ייקח שנים.
ע מ | 30.12.23
24.
ישראל היא לא עצמאית
העולם עוד לא מעכל שניכנסנו למילחמת עולם שלישית וחוקי המשחק הישתנו... ועד שבמערב לא קלטו את העיניין הזה גם את המילחמה צריך לנהל לפי כל הכללים הישנים שלהם... רק אחרי שרוסים יתחילו להפיל פצצות אטום על ערי אירופה וארה"ב - אז במערב יצליחו להבין יותר טוב את גם את מה שקורה כאן בארץ.
סמי | 30.12.23
13.
שיטוח מבנים
ניתן לשטח חלקים נירחבים בעיקר באזור הכפרי כמו חאן יונס עם כלי צמה די -9 שופלים ומיפרקיות להובלת החומר לאחור הפעולה זולה מאוד לא מסכנת בילתי מעורבים והכי חשוב לא מסכנת את כוחותינו את החומר המופרק מעבירים לאחור לגריסה לשימוש לבנית דרכים ומשטחים עבור הכוחות לאחר השיטוח קל לזהות ולנטרל יציאה מפירים בנוסף בתהליך הפרוק והשיטוח ינוטרלו רוב המטענים שהוכנו לפגוע בכוחות לסיכום בטוח לכוחותינו זול יעיל ומעביר מסר מצוין לאויב
גידי | 30.12.23
11.
הדוגמא שלך בכלל לא רלוונטית במבחן המעשי.
דבר ראשון, ארה״ב המציאה את MOAB, ומכאן שאם היה מקרה והעבירה כאלו פצצות למדינת ישראל, היא לא תרשה בשום פנים ואופן להשתמש בהן למטרה שכזו. אלו פצצות שתפקידן לחדור בונקרים, לא לבצע פתרון קסם של השמדת בני אדם כי לא נוח לך איך שהם מתנהגים ומיצובם המדיני כלפיך. זה לא עובד ככה. דבר שני, פצצות MOAB היא בגודל של F-16, ומכאן שמטוס קרב לא יכול לשאת אותה. דבר שלישי, תפיל פצצה כזו ואתה תאחד את הסונים עם השיעים, את בן סלמאן עם עלי חמינאי, והסוף של ישראל יהיה קרוב מאוד. אני לא אומר לך את זה כהתרסה, אני גם לא אומר לך את זה כמילות רהב או איום, חביבי לא יכול להסתדר בעזה, חכה תראה מה יבוא מלבנון, תפיל MOAB על אוכלוסיה של ערבים מסכנים בעזה ואתה תשחק ליידי חמאס, סעודיה ואיראן יחד עם רוסיה ינצלו את המומנטום לכבוש את המזרח התיכון ואתה כמדינת ישראל תישרף. תל אביב תישרף. חיפה תישרף. הם ישנאו אותך כלכך שהם אפילו יורידו את הר הבית אם צריך וישרפו את כל ירושלים. האיראנים ינצחו על הפרויקט וישראל תראה כמו הירושימה.
ינון | 30.12.23
9.
מי שאינו מחבל ?
נשק כמעט בכל בית, בחירת חמאס לשלטון, שמחה ב7 לאוקטובר , השתתפות פיזית ב7 לאוקטובר ועזר עם השבוים. ניצן אתה כנראה עוד ישן מ6 לאוקטובר עם גישה כזאת לא היו מנצחים את הנאצים במלחמת העולם השניה לפעמים צריך להיות אכזרים כי בסוף זה יביא פחות סבל לכל הצדדים ראה ערך פצצות האטום על יפן ללא הפצצות המלחמה היתה ארוכה יותר ומספר הנופלים גדול יותר אבל אם תשאיר לאויב תקווה המלחמה תתארך !
אלוף במיל' | 29.12.23
4.
נחילי drones
בוא נדבר על משהו אחר. משאית, שפורקת נחיל של אלפי רחפנים עם מצלמות ובתוכם גם מספר רחפנים עם יכולות התקפיות. אתה פורש נחיל, נותן לו מספר דקות והוא ממפה את כל השטח בחיישנים. זה יכול לשנות את כל המשוואה. ולגבי מנהרות, צריך למצוא אותן בעזרת חיישנים ופשוט להפעיל גז להוציא אותם מתפקוד. ברור שחמאס ישתמש במגינים אנושיים, אבל במלחמה כמו במלחמה.
יוסי | 29.12.23
3.
לא נכון, פצצות דלק אוויר ענקיות יעשו את העבודה
ניתן להשמיד את כל הבניינים הגבוהים עם פצצות דלק אוויר ענקיות, ובתים נמוכים עם ירי פגזים של 155 מ"מ בכינון ישיר. זה הרבה יותר זול מכל מה שתיארת. ביחס לאוכלוסייה - הם כולם חמאס גם אם הם לא נושאי נשק, לכן האינטרס הישראלי הוא עידוד הגירה. צריך לדאוג שלא יהיה להם לאן לחזור אחרת הם יגדלו ויחנכו חמאס 2.
נו באמת | 29.12.23
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת