אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

20 שנה למטוס הסופה בישראל: היורש האמיתי של הלביא 

42 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
צעצועים יקרים, זמנם עבר
כדי לירות טיל היפרסוני, לא צריך טייס שעלה מליון דולר להכשיר עוד 5 מליון דולר לתחזק ועוד 4 מליון דולר בפנסיה, צריך דלק רק לכיוון אחד, לא צריך צוות של 669 בכוננות, לא צריך חלקי חילוף ולא צוות קרקע גדול שצריכים פנסיות. כדאי שלישראל יהיה חיל טילים, עם 1000 טילים לטווח קצר של עד 300 ק"מ, 1000 טילים בטווח של 1500 ק"מ, ו300 טילים בטווח של 2500 ק"מ כל הטילים האלו צריכים לכסות את כל חצי האי ערב, מצריים צפון סודן טורקיה ואיראן. אפשר להציב אותם ב5 בסיסים תת קרקעיים. ולהוסיף עוד עשרת אלפים רקטות לטווחים של 40 ק"מ מול כל כח קרקעי שמתקרב לישראל. עליהם צריך להוסיף עוד 700 מל"טים נושאי חימוש שעולים אולי עשרית מהF15 ומהחמקן.
אסף | 25.02.24
35.
טילים לא צריכים שדה תעופה
שכרון הכוח והדאגה לקליקה של חייל האוויר הביאו אותנו למקום שבמקום חיל טילים שפרוס בכל מדינת ישראל, נייד ומתנייד, אנחנו תלויים בדינוזאורים עם כנפיים, שצריכים מסלולי המראה שניתן להשבית. החותים, ארגון קיקיוני בהשוואה לצה"ל, יורה עלינו מתי שנוח לו ממרחק 2000 ק"מ, כאשר לנו אין דרך אמיתית להגיב אלא לסכן אנשים במטוסים שיטוסו כל הדרך לשם (או צוללות). מראה את כוחו של חייל טילים וגמישותו, ביחס למטוסים השייכים למלחמות העבר. אם זו ממשלת חורבן הבית, הגנרלים של העשורים האחרונים הם צבא חורבן הבית.
ניב המגיב | 25.02.24
32.
העתיד שייך למלטים, טילים, צוללות מכווני AI
ההשקעה האדירה בחיל אוויר היא טעות. והטעות הגדולה היא הרכש האדיר עבור חיל האוויר בעיצומה של המלחמה. צריכים להשקיע בחיל טילים "טיפש" וענק ביחד עם חיל מלטים משוכלל. בטכנולוגיה הקיימת, אין שום סיבה למטוסים יקרים עם טייסים אנושיים. בוודאי לא לצוללות.
יוסי | 24.02.24
31.
העימות האווירי בין ישראל לסוריה ואיראן (פברואר 2018)
ב-10 בפברואר 2018 לאחר השעה 4:00 לפנות בוקר זיהה מערך הבקרה בחיל האוויר הישראלי כטב"ם איראני מסוג שהאד 141 שחדר לשטח ישראל באזור בית שאן. הכטב"ם שוגר מבסיס T-4 שבסוריה ויורט בהצלחה בשעה 4:30 על ידי מסוק קרב מדגם AH-64D אפאצ'י לונגבו "שרף". שרידי הכטב"ם נתפסו בידי צה"ל והועברו לניתוח טכנולוגי. בהמשך פורסם שהכטב"מ האיראני שהופל נשא עליו חומר נפץ מסוג TNT במטרה לבצע פיגוע טרור ("מל"ט מתאבד")[15] או לשם העברתו לגורמי טרור באיו"ש. . בתגובה לכך, בשעה 5:30 שמונה מטוסי F-16I סופה שיגרו משמי הגליל חימוש מדויק אל עבר שדה התעופה T-4 שבסוריה. בתקיפה הושמד קרון ההפעלה, כטב"מים אחדים וכמה מבנים של שדה התעופה. . במהלך התקיפה נורו לעבר המטוסים הישראלים למעלה מ-20 טילי נ"מ מסוג S-200 על ידי צבא סוריה. הטילים הפעילו אזעקות ברמת הגולן ושרידים של אחדים מהם נפלו בשטח ישראל. כמה טילים אף שייטו מעל מרכז הארץ והתרסקו בים התיכון. אחד המטוסים התוקפים נפגע מטיל נ"מ מעל שטח ישראל[19] והתרסק ליד קיבוץ הרדוף. הטייס והנווט נטשו את המטוס, צנחו בשטח ישראל ופונו לבית החולים רמב"ם. . תחקיר של חיל האוויר הישראלי, שפורסם כעבור שבועיים, קבע כי ”במתח שבין השלמת המשימה אל מול התגוננות והקפדה על שרידות, טעה הצוות מקצועית שלא התגונן כנדרש. פעולותיו לא תאמו את סדר העדיפויות הנדרש באיום הטילים שבו היה מצוי”.
ויקיפדיה | 24.02.24
30.
יותר נכון היה להגיד שהלביא היה העתק רזה של ה-F-16.
שהולבש על עיצובים ישנים של הכפיר, שבתורו היה העתק רזה של המיראז' הצרפתי. ללביא אותה תלות ביצרן מנוע אמריקאי. אותו תכנון חד מנועי. בקשר לפסקה האחרונה: לא מסכים. זמנו שלא המטוס המאויש עבר. המלחמה בעזה היא מקרה יוצא דופן של אויב גרילה-למחצה. למטוסי חיל האויר הישראלי אין יכולת להתמודד ואין התאמה לזירות מלחמה משמעותיות כמו אירן. הטווח גדול מדי. אך הקונספציה של המטכ"ל הישראלי עדיין חושבת במושגים של עוד מטוסים, גם כשברור שמטוסים אינם מתאימים למשימה.
 | 24.02.24
24.
תשובה:
המטוס היה בשימוש כבר שנים ארוכות והיה את הניסיון שאיפשר "לגהץ" כמה פינות בלי לפגוע משמעותית בביצועים ובבטיחות. מה גם שעם השנים חלקים שופרו ושודרגו, כמו סוגי סגסוגות שמשתמשים בהן במנועים, סוגי הסגסוגות שמשתמשים בהן בחימוש.... מה שמאפשר להוריד משקל מהמטוס ולהגדיל את העומסים שבהם הוא יכול לעמוד.
דנדי | 24.02.24
2.
לא בטוח שחבל, יש סיבה לכל דבר
כל השכנים, הקרובים יותר והקרובים פחות פיתחו טילים בסדרה בוראק XX שזה המשך ישיר לסוסה המכונפת המיתולוגית של מוחמד - בוראק. הרכבת המהירה ביפן מטוקיו וצפונה נושאת שם לא רחוק מזה - היקארי, ש"ע ברק. אז כדי שלא תהיה טעות בהבנה בקשר עם הוקאיי, לקחו את זה מעט הצידה לסופה. שם בהחלט מרשים.
 | 24.02.24
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת