42. רעיון גרוע מאד המיכלי דלק האלה לצד הקוקפיט.. מה זה סקייהוק?? נא לחזור אלי עם רעיון יותר מוצלח תודה.. אייל449 | 09.03.24 (ל"ת)
41. עבר זמנם של הכלים המאויישים. נחיל של לא-מאויישים מונחה AI יעשה את העבודה טוב יותר, ובעשירית המחיר. ספק אם ה-F-35 היה השקעה טובה; יותר פוליטית לביבי וטראמפ מאשר למדינה gfd | 27.02.24 (ל"ת)
40. הלביא היה הכלאה של F16 עם מיראג' + "פטנט" של משטחי קנארד וטוב שהפסקנו את פיתוחו...אחרת הוא היה מטביע את כולנו כלכלית. האמריקאים ייצרו סה"כ כ 4,600 מטוסים כאלו בעולם, אז תעשו חשבון איזה שוק ענק צריך היה למכור כדי להרוויח, כולל הגבלות לעניינים ביטחוניים למי למכור.. יוסי | 26.02.24 (ל"ת)
39. כתבה נהדרת, אבל אני ממש נפעם ומתרגש... לגלות כמה מומחים צבאיים, מומחי חילות אוויר יש בין הקוראים שנותנים עצות לכל העולם, אשתו, חמתו והשכנה ממול. rui | 26.02.24 (ל"ת)
36. צעצועים יקרים, זמנם עבר כדי לירות טיל היפרסוני, לא צריך טייס שעלה מליון דולר להכשיר עוד 5 מליון דולר לתחזק ועוד 4 מליון דולר בפנסיה, צריך דלק רק לכיוון אחד, לא צריך צוות של 669 בכוננות, לא צריך חלקי חילוף ולא צוות קרקע גדול שצריכים פנסיות. כדאי שלישראל יהיה חיל טילים, עם 1000 טילים לטווח קצר של עד 300 ק"מ, 1000 טילים בטווח של 1500 ק"מ, ו300 טילים בטווח של 2500 ק"מ כל הטילים האלו צריכים לכסות את כל חצי האי ערב, מצריים צפון סודן טורקיה ואיראן. אפשר להציב אותם ב5 בסיסים תת קרקעיים. ולהוסיף עוד עשרת אלפים רקטות לטווחים של 40 ק"מ מול כל כח קרקעי שמתקרב לישראל. עליהם צריך להוסיף עוד 700 מל"טים נושאי חימוש שעולים אולי עשרית מהF15 ומהחמקן. אסף | 25.02.24 (ל"ת)
35. טילים לא צריכים שדה תעופה שכרון הכוח והדאגה לקליקה של חייל האוויר הביאו אותנו למקום שבמקום חיל טילים שפרוס בכל מדינת ישראל, נייד ומתנייד, אנחנו תלויים בדינוזאורים עם כנפיים, שצריכים מסלולי המראה שניתן להשבית. החותים, ארגון קיקיוני בהשוואה לצה"ל, יורה עלינו מתי שנוח לו ממרחק 2000 ק"מ, כאשר לנו אין דרך אמיתית להגיב אלא לסכן אנשים במטוסים שיטוסו כל הדרך לשם (או צוללות). מראה את כוחו של חייל טילים וגמישותו, ביחס למטוסים השייכים למלחמות העבר. אם זו ממשלת חורבן הבית, הגנרלים של העשורים האחרונים הם צבא חורבן הבית. ניב המגיב | 25.02.24 (ל"ת)
34. לא נכון! טילים זולים הרבה יותר מלבד זאת, אינך צרך לדאוג ל"שדה התעופה", אינך צריך לדאוג לעיצוב מותאם לטייס אנושי, העתיד הוא טילים ומלטים מונחי AI יוסי | 24.02.24 (ל"ת)
32. העתיד שייך למלטים, טילים, צוללות מכווני AI ההשקעה האדירה בחיל אוויר היא טעות. והטעות הגדולה היא הרכש האדיר עבור חיל האוויר בעיצומה של המלחמה. צריכים להשקיע בחיל טילים "טיפש" וענק ביחד עם חיל מלטים משוכלל. בטכנולוגיה הקיימת, אין שום סיבה למטוסים יקרים עם טייסים אנושיים. בוודאי לא לצוללות. יוסי | 24.02.24 (ל"ת)
31. העימות האווירי בין ישראל לסוריה ואיראן (פברואר 2018) ב-10 בפברואר 2018 לאחר השעה 4:00 לפנות בוקר זיהה מערך הבקרה בחיל האוויר הישראלי כטב"ם איראני מסוג שהאד 141 שחדר לשטח ישראל באזור בית שאן. הכטב"ם שוגר מבסיס T-4 שבסוריה ויורט בהצלחה בשעה 4:30 על ידי מסוק קרב מדגם AH-64D אפאצ'י לונגבו "שרף". שרידי הכטב"ם נתפסו בידי צה"ל והועברו לניתוח טכנולוגי. בהמשך פורסם שהכטב"מ האיראני שהופל נשא עליו חומר נפץ מסוג TNT במטרה לבצע פיגוע טרור ("מל"ט מתאבד")[15] או לשם העברתו לגורמי טרור באיו"ש. . בתגובה לכך, בשעה 5:30 שמונה מטוסי F-16I סופה שיגרו משמי הגליל חימוש מדויק אל עבר שדה התעופה T-4 שבסוריה. בתקיפה הושמד קרון ההפעלה, כטב"מים אחדים וכמה מבנים של שדה התעופה. . במהלך התקיפה נורו לעבר המטוסים הישראלים למעלה מ-20 טילי נ"מ מסוג S-200 על ידי צבא סוריה. הטילים הפעילו אזעקות ברמת הגולן ושרידים של אחדים מהם נפלו בשטח ישראל. כמה טילים אף שייטו מעל מרכז הארץ והתרסקו בים התיכון. אחד המטוסים התוקפים נפגע מטיל נ"מ מעל שטח ישראל[19] והתרסק ליד קיבוץ הרדוף. הטייס והנווט נטשו את המטוס, צנחו בשטח ישראל ופונו לבית החולים רמב"ם. . תחקיר של חיל האוויר הישראלי, שפורסם כעבור שבועיים, קבע כי ”במתח שבין השלמת המשימה אל מול התגוננות והקפדה על שרידות, טעה הצוות מקצועית שלא התגונן כנדרש. פעולותיו לא תאמו את סדר העדיפויות הנדרש באיום הטילים שבו היה מצוי”. ויקיפדיה | 24.02.24 (ל"ת)
30. יותר נכון היה להגיד שהלביא היה העתק רזה של ה-F-16. שהולבש על עיצובים ישנים של הכפיר, שבתורו היה העתק רזה של המיראז' הצרפתי. ללביא אותה תלות ביצרן מנוע אמריקאי. אותו תכנון חד מנועי. בקשר לפסקה האחרונה: לא מסכים. זמנו שלא המטוס המאויש עבר. המלחמה בעזה היא מקרה יוצא דופן של אויב גרילה-למחצה. למטוסי חיל האויר הישראלי אין יכולת להתמודד ואין התאמה לזירות מלחמה משמעותיות כמו אירן. הטווח גדול מדי. אך הקונספציה של המטכ"ל הישראלי עדיין חושבת במושגים של עוד מטוסים, גם כשברור שמטוסים אינם מתאימים למשימה. | 24.02.24 (ל"ת)
25. האם גם שינו את כני הנסע עקב תוספת המשקל? אני מניחה שהמטוס תוכנן למשקל מסוים. אחרי תוספות של מיכלי דלק+פצצות+ל"א המשקל עולה. איך זה הסתדר? רונן | 24.02.24 (ל"ת)
24. תשובה: המטוס היה בשימוש כבר שנים ארוכות והיה את הניסיון שאיפשר "לגהץ" כמה פינות בלי לפגוע משמעותית בביצועים ובבטיחות. מה גם שעם השנים חלקים שופרו ושודרגו, כמו סוגי סגסוגות שמשתמשים בהן במנועים, סוגי הסגסוגות שמשתמשים בהן בחימוש.... מה שמאפשר להוריד משקל מהמטוס ולהגדיל את העומסים שבהם הוא יכול לעמוד. דנדי | 24.02.24 (ל"ת)
23. נהדר קורא את כתבות הקברניט בעניין רב. גם מידע מעניין וגם שפה הומוריסטית וקלילה. נהדר. איתמר | 24.02.24 (ל"ת)
20. שאלה: למה הזמינו שתי טייסות F35 במקום שתיים של F16i? חמקנים נועדו למשימות מיוחדות, אך כיום הסתבר שחסרים מסוקי תקיפה במקום הקוברות שהושבתו או הועברו לירדן, וגם סוסי עבודה, בשל סגירת טייסות "מיותרות" - וגם טנקים, נגמ"שים, תותחים, תחמושת, חימושים ופגזי ארטילריה. zaz | 24.02.24 (ל"ת)
19. כי F35 נותן מענה אסטרטגי איפה שלא היה שום מענה כל מה שציינת אלו צרכים טקטיים. החוסר במסוקי תקיפה זה תוצאה של מדיניות ממשלתית. ג | 25.02.24 (ל"ת)
18. למה להשתמש בסופה יש היום טילים מדויקים לכל טווח ומזג אויר אבל מתי צה״ל יקים חיל טילים מתי? | 24.02.24 (ל"ת)
13. כל מה שצריך... זה להיות מוכנים להפתעות מצד האויב, ולתקוף כל איום על ישראל במקום ובזמן הנכון. מה שווה כוח המחץ שיש לישראל, אם הכוח אינו מוכן לפעולה מיידית. לזכור תמיד, ההתקפה זו ההגנה הכי טובה. אריה | 24.02.24 (ל"ת)
12. אדיר נ קודות נשיאה לחימוש: 6 כנות חיצוניות על הכנפיים עם יכולת נשיאה של 6,800 ק"ג ושני תאים פנימיים עם יכולת נשיאה של 1,360 ק"ג, סך הכל ה-F-35A יכול לשאת חימוש במשקל 8,100 ק"ג (כ-8 טונות). יכול לשאת 8 טון | 24.02.24 (ל"ת)
11. תביאו לייזר המטוס הנפלא הזה לא יביא פתרון למאה וחמישים אלף טילים שבידי חיזבאללה. נגדם דרוש תותח לייזר. אז איפה מערכת מגן אור? לוף | 24.02.24 (ל"ת)
10. תמשיך לחלום גם לייזר אינו פתרון ל150000 טילים, בדיוק כמו ש"כיפת קש" אינה לעשרה. אגב , אם ה"מודיעין" שלנו ספר את טילי האוייב בהצלחה - מעניין מדוע לא צפה את מה שקרה ב-7/10. פסימי | 24.02.24 (ל"ת)
8. טוב לדעת רוב רובו של העם בישראל, אינו מודע עד כמה עמלים בתעשייה האוורית, לשמירה על מדינת ישראל ואזרחיה. הכתבה מאירה את ביטחון המדינה באור חיובי בתקופה קשה זו. אריה | 24.02.24 (ל"ת)
7. יופי אבל עם כלים מעולים כאלה, אנחנו מנצחים בקרב ומפסידים במלחמה. טכנולוגיה עלית עוזרת לפתרון צבאי. אבל מה עם מדיניות שתדע לנצל את הפתרונות הצבאיים האלה? | 23.02.24 (ל"ת)
4. אם היינו יודעים לנצח מילחמות ולחסל את האוייב ואת הילדים של האוייב ולא רק לחתום על הסכמי שביתת נשק . מה היה צהל עושה ? אחח רק לחשוב | 23.02.24 (ל"ת)
3. בשעתו ביקשו להציע שמות למטוס ה-F16I היות שקודמו נקרא "ברק", הצעתי שגרסת ה-I תקרא "ברקאי". אבל, לא הקשיבו לי וחבל..(: א.ט. | 23.02.24 (ל"ת)
2. לא בטוח שחבל, יש סיבה לכל דבר כל השכנים, הקרובים יותר והקרובים פחות פיתחו טילים בסדרה בוראק XX שזה המשך ישיר לסוסה המכונפת המיתולוגית של מוחמד - בוראק. הרכבת המהירה ביפן מטוקיו וצפונה נושאת שם לא רחוק מזה - היקארי, ש"ע ברק. אז כדי שלא תהיה טעות בהבנה בקשר עם הוקאיי, לקחו את זה מעט הצידה לסופה. שם בהחלט מרשים. | 24.02.24 (ל"ת)
20 שנה למטוס הסופה בישראל: היורש האמיתי של הלביא
42 תגובות לכתיבת תגובה