אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

טילים גרועים, פוליטיקה רעה: כך כשלה המתקפה האיראנית

73 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

73.
התקיפה האיראנית הייתה הצלחה מסחררת
האיראנים בנו את המתקפה כך שתשיג שתי מטרות: [א] להראות לישראל שהיא מסוגלת לפגוע בה בצורה מאד מאד קשה. [ב] לעשות את זה בלי לפגוע בצורה קשה כדי שלא להדרדר למלחמה עכשיו. הם השיגו את שתי המטרות בצורה מושלמת. הם הודיעו והתריעו שעות רבות מראש על המתקפה בכל אמצעי אפשרי. כדי להבטיח שישראל תהיה במקסימום יכולת היירוט ותצליח ליירט הרבה הרבה הרבה יותר ממה שהיא מסוגלת ליירט במצב נורמלי. אם לא היו עשרות מטוסים באוויר מחומשים בטילי אוויר ומתודלקים, היו תוצאות שונות לגמרי. אם לא היה שתפ של מדינות אחרות היו תוצאות שונות לגמרי. ועדיין כמה טילים פגעו בנבטים ממש. על שתפ של מדינות אחרות אי אפשר לסמוך ברגע האמת. זה בונוס שאולי יילך ואולי לא. ולהרים עשרות מטוסים באוויר מחומשים בטילי אוויר זה עניין שלוקח הרבה שעות. אי אפשר לעשות את זה במקרה של התקפה שלא מקבלת התרעה ענקית מראש והמודיעין שלנו כל עוד הוא תחת פוליטיקאים ליצנים כמו חליווה או בינדר לא תפקד לא מתפקד ולא יתפקד.
הניתוח שגוי לגמרי | 02.05.24
71.
אולי בכלל זה נס?
למה אי אפשר שיש כאן יד ה' ששומרת במקום להתפתל עם הסברים מפולבלים וארוכים? כמו לדגומא ה]יגוע שהיה היום ביורישלים, בוא ננסה להסביר מה מנע מהמחלים לדרוס את הבחורים החרדים שהיו מולם? ומה מנע מהם לירות בהם? אולי הם ממשפחה שלא יודעת להחזיק נשק...?! הם מגיעים מחמולה המוכרת שיודעת היטב בנשק, אבל הנשק לא עבד!!! מה הסיבה...., ולמה לא הציאו לכל הפחות את הגרזן שהיה להם ברכב?! במקום לנסות לענות 7 תשובות מבולבלת, אנו כיהודים שיצאו ממצרים ועשו לנו נסים ונפלאות ושרדנו את כל כך הרבה תלאות, יודעים שה' שומר עלינו אין צורך בתשובות, והעם חושב שצבא כל יכול מגיע 7 לאוקטובר.......
רן  | 22.04.24
68.
נגן על עצמנו בעצמנו כמו ב-7 באוקטובר
ואם היה את צה"ל בשנות השלושים, לא הייתה שואה. הפלמ"ח היה מראה לוורמאכט את הכיוון. והטובים לטייס היו מכניעים את הלופטוואפה... הצוללות הישראליות של תיסנקרופ היו מטביעים את חיל הים הגרמני וטנק המרכבה עם המנוע הגרמני, היה משמיד את הפאנצ'רים... אז זהו שלא. נגן על עצמנו בעזרת ביידן, נתחנן בפניו שלא יוציא צווים של ביה"ד הבינלאומי ונתפלל שיתהפכו מחשבותיהם של מילארד וחצי המוסלמים בעולם...
יוסף | 02.05.24
60.
רק שזו לא היתה מתקפה. זה היה תרגיל רטוב לבדוק אותנו ואת ארהב
על מתקפת טילים אמיתית לא נקבל התראה של 48 שעות מראש. האיראנים הודיעו מראש בצורה הכי גלויה שאפשר מתי ומה תכלול ה"תקיפה" על מנת לתת לנו זמן להתכונן הכי טוב שאפשר. זו לא מתקפה, זה "תרגיל רטוב". עכשיו, הם יודעים מה יכולות ושיטות ההגנה שלנו במצב המוכנות הכי גבוה שלנו, כלומר במתקפה אמיתית (שתגיע בהפתעה), אין להם שום סיבה לצפות ליכולות הגנה יותר טובות ממה שגילו בתרגיל.
 | 20.04.24
58.
מתקפת הטילים הגדולה בהיסטוריה, אבל מבחינתך זה היה "תרגיל"??
350 כלי השמדה אוויריים עם 60 טון במתקפה אחת אינו מהווה תרגיל בלבד. ברור שיש כאן הזדמנות לבדוק תוצאות של עימות צבאי עתידי אפשרי, אבל בשום פנים ואופן לא ניתן לראות בכך כמטרה היחידה של המתקפה. מעבר לכך - האיראנים לא הודיעו לשניה מה ייכלל המתקפה שלהם ובוודאי שלא נתנו התראה "של 48 שעות" מראש. אלה שטויות מוחלטות
כל אחד הופך ל"מומחה" | 25.04.24
55.
כן, זלזול באוייב ממש סייע לנו ב 7 באוקטובר
כמעט 10% מהטילים הבליסטיים שכן עבדו הגיעו ליעדם והתפוצצו. מה יקרה אם איראן תירה 500 טילים על הכור בדימונה ו''רק'' 25 יחדרו ויתפוצצו? מה יקרה אם המנהנדסים האיראנים שמוכיחים שהם מהנדסים מעולים יפתרו את רוב הבעיות שבגללן הטילים כשלו? מה יקרה אם בגלל בעיות פוליטיות ישראל לא תקבל התראות ממכמים אמריקאים שהאיראנים משגרים מגוון חימושים, מטוסים ירדנים לא יפילו נחילי כתבמים וספינות אמריקאיות לא יורידו טילי שיוט חותכים אלא ישראל תצטרך ליירט בהפתעה את הכל על הירדן? שלא לדבר על פצצה גרעינית
הרואה למרחוק | 20.04.24
54.
הניתוח מתעלם המהמספרים ומסנריו עתידי לא בלתי סביר
1.הכתבה אינה מציינת את המספרים. 99% מהחימוש הכולל לא פגע, אבל 8% מהבליסטי כן. 2. נכון גם אם ישוגרו 100 במטח הבא עם רש"קים קונבנציונאלים מרוכזים למטרה חשופה אחת, זה יוציא אותה מפעולה . ונניח ששליחת באליסטי לא קונבנציונאלית אינה פשוטה בשל אפשרות התגובה הלא קונבנציונאלית. עדין קיים סנריו של מטח באליסטי עם רש"ק תרמובארי למשל. זה נשק בינתיים שחוקיותו "נמצאת בספק". אבל הנזק של 15 טילים תרמובארים מרוכזים במרכז עיר הוא מעבר לשיבוש, הוא חורבן קשה. ישראל עדיין לא תוכל לבצע פגיעה גרעינית בטהרן בגלל חוסר לגיטימיות. זו בדיוק הנקודה שהאירנים אוהבים להיות בה.
נ | 20.04.24
52.
הכתבה הכי מקצועית בנושא
זוהי הכתבה הכי טובה וכי מקצועית בפער על כל מה שקראתי. אפשר להסיק כמה נקודות; אחת; אירן לא התאמצה לפגוע היא ביקשה להעביר מסר אל תשחקו איתנו; דבר שני הטכנלוגיה האירנית מפגרת אחרי הטכנולגיה של ישראל וארהב; הכי חמור מבחינת האירנים מחסום הפחד של המדינאים והמצביעים הוסר שכן האירנים הם לא חזקים כמו שהם מתרברבים; המשמעות היא שאירן חשופה לישראל ובמיוחד שדות הנפט והגז. ללא הכנסות מנפט לא יהיה לאירן איך לקנות לחם. שלא לדבר על פצצות אטום. מנהיג חכם ישראלי - לא ביבי - יידע לנצל זאת בעתיד.
רונה | 20.04.24
51.
יש כאן צעד ראשון ומשמעותי לחיסול מדינת ישראל .
נכון. הפעם הם לא הצליחו אך הם יפיקו לקחים וימשיכו להתיש את מדינת ישראל , ואנו לא בנויים למלחמת התשה . ולזה תוסיפו שהעולם בעתיד ימאס בישראל תבינו לאן זה הולך. הבלון שהיינו בו התפוצץ ואנו חשופים בצריח וזה לא טוב ליהודים.
עוז | 20.04.24
47.
מדניות ההכלה של ביבי היא הבעיה העקרית שמסכנת את ישראל
ביבי מכיל כל מה שמאפשר לו להשרד פולטית! כפשוטו הכל החל מלחם לבתי חולים בפסח ועד מליוני דולרים לחמאס שישמשו לבנית מעמדו וכוחו העיקר שישאר בשלטון ומחוץ לכלא.....אז כמה טילים אירנים שפגעו במסלול צדדי יזיזו לו .? מצידה של שרה שתשרף המדינה העיקר מש]חת המלכות
מצטער ביותר | 20.04.24
46.
הסיכון האמיתי למדינת ישראל הוא לא איראן, אלא שמסביבנו חיים
כל מי שחושב ש"היי, המתקפה נכשלה, חזל"ש" - הוא פשוט דביל. אידיוט. אלוהים נתן לנו אזהרה, יש לנו אולי שנה עד שנעמוד מול מתקפות בהיקפים הרבה יותר גדולים. אלוהים אף פעם לא נותן אזהרה שניה. קיבלנו אזהרה ראשונה - מי שעדיין לא עומד בתור להוציא דרכון זר, כנראה שהוא כזה טיפש - שהוא לא הפסד גדול לאנושות.
חצי מיליארד שונאים. | 20.04.24
42.
אהבתי שציינת ושבחת את צוות הקרקע ולשניה גם הראת אותם/ן
כדאי לעשות כתבה על כל צוותי חייל האיור ועל עבודות הצוות המרשימה שיש שם. אישתי טכנאית מסוקים לשעבר ועשתה ותיקנה רבות ובצורה מסויימת הן והם לדעתי ראויים לשבח ולסרטון דומה. כמובן יש את אנשי הלוחמה, החימוש, הטכנאים, החשמלאים והמכונאים.... סליחה אם שכחתי צוות. עבודות צוות מהטובות שיש בצהל
יוסי | 20.04.24
40.
אם יש לך אקדם ואתה לא יורה על אוייב חמוש בסכין - אתה מת
אם יש לך אקדם ואתה לא יורה על אוייב חמוש בסכין - אתה מת ככה גם ישראל זה לא יעזור לנו שיש לנו טילים עם ראשי קרב "מיוחדים" עצם זה שלא ביצענו מיד שימוש לחיסול התוקפן - הובסנו מי שמנהל את המדינה חי בסרט של ה6 לאוקטובר ומשלה את עצמו שיש הרתעה האוייב מורתע כשהוא מת עד אז אין ליכולת שלך שום משמעות
AAA | 20.04.24
39.
התגובה הנרפית של ישראל מציגה את הכתבה באור שונה לחלוטין
הרפובליקה האיסלאמית אולי חלשה מבחינה צבאית (על אף צבא גדול יחסית) אך מוכנה ללכת עד הסוף עם הנשק המוגבל שלה. ישראל, עם יכולות עדיפות, מורתעת מתגובה ציונית הולמת. זכור את היועץ של INSS לענייני איראן שאמר שהאיראנים לא מתייחסים ליכולות של האויבים שלהם אלא למוכנות שלהם ללכת נגד איראן עד הסוף וממשלת הלוזרים הזאת מפחדת ללכת עד הסוף עם חמאס, עם חיזבאללה ועם איראן.
יריב | 20.04.24
35.
לא צריך לזלזל
מתוך כ 60 טילים בליסטיים שהגיעו 9 עברו את ההגנות,אם ההתקפה היתה מכוונת על גוש דן היו הרבה נפגעים,אם היו יורים עוד כמה מאות בליסטיים ובהפתעה ובלי עזרה של האמריקאים, וכולם על גוש דן היו אלפי נפגעים והרס נורא.האיראנים לא טיפשים ובהמשך גם יתקנו כנראה את הפגמים בטילי הנפל,לא צריך לזלזל בהם.
חל | 20.04.24
31.
לא למדנו כלום - זלזול באוייב - חטא ההיבזריז הקדום עדיין כאן
לדעתי המתקפה העלוסה הזו הייתה לא יותר מפתיון של "תראו כמה אנו חלשים" לגרום לנו לרצות ולתקוף אותם. לא חדר אף טיל כי אירן לא רצתה שלא יחדור אף טיל.אל תזלזלו - החמאס לא מורתע ואירן לא מפגרים. ואם אפשר לא להראות לכל העולם את כל השפנים שיש לנו בכובע עדיף לסתום את הפה. כולם היו פה וראו בעצמם.
טליה | 20.04.24
30.
המתקפה הצליחה מעל המשוער והציבה משוואה חדשה מול ישראל
אירן כלל לא ניסתה לפגוע קשות בישראל אם האירנים היו רוצים לפגוע בישראל באופן קשה, היו משגרים מטח כבד בהפתעה באופן שאף אחד מחילות האוויר שנזעקו להגנתה של ישראל לא היה באזור מטח כזה ובהפתעה היה מחסל את תחנות הכוח אסדות הגז ובסיסי חיל האוויר איוולת לטעון כי המטח נכשל כמו כן מהתבוננות בצילומי הפגיעות בנבטים עושה רושם שהטילים לא חומשו במלוא קיבולת חומר הנפץ והפגיעות היו קינטיות בעיקר
AAA | 20.04.24
26.
כשלון הגדול ביותר שמשקרים על 99% הצלחה כשפוגעים ב-51 מתוך 60
והכשלון מתבטא לא במערכות הגנה כגון חץ וקלע דוד, אלא בחינוך כל שדרת הפיקוד של הצבא לא לדבוק באמת אלא לשקר חופשי, כמו שרואים מוצא פיו של הצבא. קצינים שקרנים זה אובדן צבא שלם שכנראה רק משיח יוכל לתקן במהרה בימנו אמן. קברניט בצלילה חמורה ושכרון מעמקים כי ירד למצולות תהום שקרים.
R | 21.04.24
25.
איראן שיחקה שחמט - ניתוח מקדים של יכולות ההגנה של ישראל
מה זה 300 טילים וכטב"מים למעצמה כמו איראן? טיפה בים מהיכולות שלה. הוא שלחה את כל הטילים והכטב"מים כדי ללמוד על יכולות ישראל לקראת חו"ח המכה הגדולה. עובדה שאף בעל תפקיד באיראן לא הודח בגלל כישלון ההתקפה.
פשוט ללמוד | 21.04.24
23.
איראן דווקה טען שרוב הטילים שירה - הם טילים שפג תוקפם.
כמובן, יכול להיות שזה שקר, אבל לא הייתי בונה על זה. וכמובן המטרה של התקיפה לא הייתה לפגוע אלה רק לשמור פנים אחרי תקיפת הקונסוליה. אם הם באמת היו פוגעים רצינית - ישראל הייתה מגיבה ואיראן ממש לא מעוניין במלחמה שאמורה להסתיים בהתארבות ארה"ב או שימוש ישראלי באטום.
 | 19.04.24
11.
120 טילים בליסטיים זאת לא מתקפה מינורית.
מדובר באחד ממטחי הטילים הבליסטיים הגדולים בהיסטוריה. נניח שאתה צודק- מה איראן השיגה משיגור 120 טילים במקום 10, פרט לבזבוז חלק לא מבוטל מארסנל הטילים שלה, למבוכה בינלאומים ומקידום מכירות מוצלח עבור תעשיית הנשק הישראלית? כלום. בקיצור- הם ניסו להציף את מערך ההגנה הישראלי- לגרום נזק לא מבוטל ולהביך את ישראל. בהנחה שישראל תתקשה להגיב באופן לא פרופורציונאלי, וגם אם תחליט להגיב כך- היא עלולה ליצור חזית נוספת במלחמה שזה נגד האינטרס הישראלי.
מישהו2 | 20.04.24
7.
מה עם הזרוע הימית?
תודה על ניתוח מרתק ולא שגרתי של הארועים (ובכלל על כל כתבות "הקפטן" שלמרות סגנון קצת שחצני-ישראלי-טייסי, הן מרתקות). אולי תכתוב בהזדמנות גם על הזרוע הימית של ישראל בהקשר ההתקפי? משום מה השימוש בטילים מצוללות וספינות לא עולה כאפשרות ראלית להתקפה באירן לצד האופציות האויריות. קיימים גם גם טק"ק ישראלי שיחד עם צוללות נתפס כ"נשק יום הדין" (עם תוספת 'פרסומים זרים'). יש מניעה להשתמש בהם גם קונבנציונאלית? זה צד מעניין שבמגבלות הצנזורה אפשר להקדיש לו טור
RL | 19.04.24
4.
שתי הערות
1. יכול להיות שהם תכננו מלכתחילה מתקפה כושלת, כדי להעביר מסר בלי להסתכן בתגובה חזקה מדי 2. בניגוד למה שניסו למכור לנו בתקשורת הישראלית, הירוטים אינם "נצחון". אי אפשר לנצח במגננה, אלא רק בהתקפה. אמנם בהגנה מוצלחת אפשר להבטיח שלא ננוצח, אבל כדי לנצח חייבים התקפה.
 | 19.04.24
3.
אין דבר כזה ״נצחון״ במלחמות המודרניות
ישראל לא יכולה לשלם את מחיר הפגיעה בתשתיות שלה, בעיקר כי הפכנו להיות נהנתנים (ברוח המנהיג המושחת) ושבטיים (ברוח המנוול אמסלם). תציב את ישראל כמה ימים ללא חשמל, ותבין כמה אנחנו דומים לאויב שלנו - לפחות תרבותית. חוץ מזה, אויב שמקדש את המוות, לעולם לא יוכל להפסיד לאלו המקדשים את החיים.
דר׳ סטריינג | 20.04.24
2.
ומה עם עלויות עצירת המתקפה? הס מלהזכיר
טיל אוויר-אוויר עולה חצי מליון דולר. כתב"ם עולה 15 אלף דולר, פי 30 פחות. אז האיראנים מצאו דרך פשוטה לרושש אותנו ואנחנו חוגגים? כל המגננה הזה עלתה 5 מיליארד שקל שזה אחוז מהתל"ג. מאה מתקפות כאלה ואנחנו מידרדרים להיות מדינה עם אינפלציה וחובות יקרים, כי גם יורידו לנו את הדירוג. אבל מה ? חגיגה של הצלחה וחיבוקים וצילומי טייסים עם פנים מטושטשות של גיבורים וצהלה והקלה. בולשיט.
מסכים | 20.04.24
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת