אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"החיים במזרח אירופה נעשים קשים יותר" צילום: מיכאל קרמר

"החיים במזרח אירופה נעשים קשים יותר"

המיתון העולמי הגיע גם לרשתות האופנה הישראליות הפועלות במזרח אירופה: "השוק ברוויה - והתחרות בחו"ל נעשית קשה ואגרסיבית"

05.06.2008, 10:39 | גלי ברגר

הכניסה של הרשתות הישראליות לחו"ל תוארה תמיד בצבעים זוהרים - ישראל כחלק מהעולם הגלובאלי, יכולות הניהול יוצאות הדופן והגאווה לראות בתאילנד לוגו אדום של קסטרו או ירוק של פוקס. אתמול, אולי לראשונה, ניפצו בעלי הרשתות במידה מסוימת את הבלון הזה והודו שהמצב אינו פשוט.

"התחרות במזרח אירופה הרבה יותר קשה ואגרסיבית מאשר בישראל", אמר גידי גולדפינגר, הבעלים של קונספט שיווק, המפעילה את הרשתות לי קופר ובלו בירד בארץ ובעולם. "האתגרים הניהוליים שעומדים מול חברות בינלאומיות קשים מנשוא. בנוסף אנחנו מתחילים גם להרגיש בעיות לוגיסטיות בכל הנוגע להעברת הסחורה מסין לחנויות השונות".

גולדפינגר אמר את הדברים בפאנל בנושא חדירה לשווקים בינלאומיים שהתקיים אתמול בכנס של חברת ארנסט אנד יאנג. לדבריו, "גם במזרח אירופה יש האטה ויש תחושה של רוויה מסוימת. החיים שם נעשים קצת יותר קשים ממה שהיו בשנים האחרונות. מצד שני, אני חושב שאנחנו יודעים טוב את התורה והארץ קטנה עלינו".

בפאנל התייחסו גם לכך שהחברות הישראליות נכנסות בעיקר לשווקים מתפתחים של מזרח אירופה ואסיה. הראל ויזל, מנכ"ל פוקס ומבעליה, הסכים עם הדברים ואמר: "לצערי לא ראיתי מותג ישראלי שמצליח בארצות הברית או במערב אירופה. אני לא רואה שום חברת אופנה ישראלית שבשלה לצאת למערב אירופה או לארצות הברית ולהצליח בה".

ויזל התייחס לבעייתיות במיצוב הרשתות כמזרח אירופיות: "אחרי שמותג מתבסס במזרח אירופה, קשה שבעתיים יהיה לצאת למערב אירופה. מרומניה יהיה לנו קשה יותר ללכת ללונדון". אחד הקשיים, לדבריו, בהתמודדות עם קניונים בעולם הוא שהיום, כשבונים קניון בעולם, מי שמגיע עם מותג אחד נאלץ לשלם שכר דירה כפול לעומת מי שבא עם 20 מותגים. "אם לא נבוא ביחד כגוש עם עוד 10–15 מותגים בינלאומיים, הסיכוי שנצליח שם הוא אפסי".

תגיות