אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: עוד תקלה בגשר המיתרים - יאט את נסיעת הרכבת הקלה צילום: ששון תירם

בלעדי: עוד תקלה בגשר המיתרים - יאט את נסיעת הרכבת הקלה

בדיקות בטיחות מצאו כי הגשר יושפע מתנאי מזג האוויר יותר מהמתוכנן. המשמעות - הרכבת הקלה תיאלץ להאט את נסיעתה בעת המעבר עליו

31.12.2008, 07:09 | גיא מי-טל

הרכבת הקלה בירושלים תיאלץ להאט את נסיעתה בכל פעם שתעבור על גשר המיתרים שבעיר. מתוצאות בדיקות שנערכו לאחרונה עולה כי ההשפעה של טמפרטורות גבוהות ונמוכות על מבנה הגשר, ומכאן גם על המסילות שיונחו עליו, גדולה מכפי שחזו המתכננים. ל"כלכליסט" נודע כי תוצאות הבדיקה, שהסתיימה לפני כשבוע, עדיין לא נותחו במלואן, אך כבר ידוע כי בעת נסיעתה על הגשר, תצטרך הרכבת להתאים את מהירותה למזג האוויר.

זכיינית הרכבת הקלה סיטיפס היתה אמורה לקבל את הגשר לידיה לפני ארבעה חודשים ולהתחיל בהנחת המסילה לאורך הגשר, אך היא סירבה לקבל אחריות עד לאחר השלמת בדיקות הבטיחות. הוויכוח בין סיטיפס בראשות יאיר נוה לבין משרדי האוצר והתחבורה ומינהלת פרויקט הרכבת הקלה הוליד תביעות הדדיות, שהסתיימו לאחרונה בפשרה.

גשר המיתרים. מתרחב בחום בשל מבנהו ההנדסי הייחודי, צילום: יואב גלאי גשר המיתרים. מתרחב בחום בשל מבנהו ההנדסי הייחודי | צילום: יואב גלאי גשר המיתרים. מתרחב בחום בשל מבנהו ההנדסי הייחודי, צילום: יואב גלאי

בדיקת העומסים שמימנה המדינה הוכיחה כי הגשר יציב ויכול לשאת את משקל הרכבת ללא בעיה בטיחותית. אולם הבדיקות העלו ממצא נוסף שאיש לא הביא בחשבון - בשל מבנהו המעוגל של הגשר, בימים חמים יתרחב הברזל ממנו הוא בנוי יותר מכפי שתוכנן.

שינויי הטמפרטורה ישפיעו על הפרשי הגבהים בין פסי הרכבת, מה שעלול לסכן את יציבותה. כעת ייאלצו המהנדסים לחשב את מהירות הנסיעה בהתאם לטמפרטורה, ולמצוא פתרון שבעזרתו יוכל הנהג לדעת באיזו מהירות לנסוע. על פי התוכנית אמורה הרכבת הקלה לנסוע במהירות של כ־20 קמ"ש בממוצע לאורך התוואי שאורכו כ-14 ק"מ.

עדיין לא ברור כיצד תשפיע ההאטה על הגשר על משך הנסיעה הכולל. המהנדס הראשי של סיטיפס, אלכס קרוסקין, מסר בתגובה: "אנו בודקים את המשמעויות של תוצאות הבדיקה". מהנהלת פרויקט הרכבת הקלה בירושלים נמסר בתגובה: "לאחר שובם של המהנדסים מחופשת חג המולד יתקיים דיון על תוצאות הבדיקה, והמסילות יונחו בהתאם לממצאים".

תגיות

56 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

56.
למה איש לא נותן דין- לכל ההתנהלות מבקר מדינה
המון אנשים כנראה מתפרנסים מהעקובים של הרכבת..כך שלא ממהרים לסיים הציבור לא נחשב. 2.רכבת שתשרת חלק קטן מי השכונות הצפוניות של ירושלים.. והיתר יעמדו בפקקים.. 3.רוב המעורבים שגזרו קופונים כנראה בתפקידים השונים כבר התברגו בתפקידים אחרים כנראה ועכשיו יש כברדיה חדשה שמתפרנסת .. מהעיקובים.. מעניין מה תקציב שתוכנן ומה העלות כרגע.. ומי יתן הדין.. 4.זה נושא דחוף לבדיקת מבקר המדינה.. או ועדה עם שיניים.. הרי מדובר בעיר הבירה של ישראל.. שגם רכבת מהירה מחוץ לעיר תקוע ושוב הרבה גוזרים קופונים.. ביזיון..
חיים , ירושלים  |  06.01.09
לכל התגובות