אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אור ירוק: התאונות עולות למשק 16 מיליארד שקל בשנה צילום: חיים הורנשטיין

אור ירוק: התאונות עולות למשק 16 מיליארד שקל בשנה

לפי העמותה, תאונות הדרכים הקטלניות גורמות לנזק של 2 מיליארד שקל. היו"ר: נדרוש משר התחבורה לעמוד ביעד של 375 הרוגים ב-2009

10.05.2009, 17:24 | תומר הדר

תאונות הדרכים עולות למשק הישראלי כ-16 מיליארד שקל בשנה. כך עולה מנתוני דו"ח עלות תאונות הדרכים למשק הישראלי שהוכן עבור עמותת אור ירוק על ידי חברת א.ב.פלאן בע"מ.

הטיפול בתאונות דרכים יכולים אבל לא רוצים עשרות נהגים עבריינים חמקו מפסילת רישיון, בעוד שמשרד התחבורה ואגף התנועה במשטרה הצליחו למנוע מאזרחים להשיג רישיון בשל שורה של כשלים טכניים ומנהליים ליאור גוטמן, תגובה אחתלכתבה המלאה

לפי העמותה, שני מיליארד שקלים מתוך אותם 16 מיליארד נובעים מתאונות דרכים קטלניות, כלומר תאונות דרכים בהן נרשמו הרוגים. סכום כפול, בסך ארבעה מיליארד שקלים, אבד למשק כתוצאה מתאונות דרכים קשות, ואילו תאונות הדרכים הקלות עלו למשק שני מיליארד שקל.

הנזקים שגורמות תאונות הדרכים אינם מסתכמים רק בהרוגים. על פי אור ירוק, עיכובי דרך ופקקים הנגרמים כתוצאה מתאונות הדרכים, עולים למשק כמיליארד וחצי שקלים.

בנוסף, הודיע יו"ר אור ירוק, אבי ניאור, על שינוי אסטרטגיה, במסגרתו תדרוש העמותה בפרסומיה משר התחבורה לעמוד ביעד של 375 הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2009.

בסוף חודש אפריל פורסם ב"כלכליסט", כי העלות למשק מנפגעי תאונות דרכים הסתכמה ברבעון הראשון של השנה ב־682 מיליון שקל - ירידה של כ-30% לעומת הרבעון המקביל ב-2008. מחיר זה מתייחס לנזקי גוף בלבד, ואינו כולל נזקי רכוש, שמוערכים ביותר מ-2 מיליארד שקל ברבעון הנוכחי.

בחודש פברואר פורסם ב"כלכליסט", כי עלות תאונות הדרכים למשק הישראלי בשנה החולפת הסתכמה ב-12.9 מיליארד שקל - ירידה של אחוז ושליש ביחס לעלות שנרשמה ב-2007. למרות שמספר ההרוגים ב-2008 עלה ב-3.5% ביחס ל-2007, הירידה בעלות התאונות למשק מיוחסת לצמצום מספר הנפגעים קשה וקל בתאונות דרכים, בשיעור של שניים וארבעה אחוזים בכל פרמטר, בהתאמה. העלות למשק כוללת את תשלומי המדינה לנפגעי גוף, פיצויי רכוש, העברה למוסדות ואבדן כוח העבודה העתידי של כל הרוג ופצוע.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
וכמה הרוגים עולה למדינה ההתמקדות של אור ירוק באכיפת עבירת המהירות הזניחה?
הם ונציגיהם עלי אדמות, משטרת ישראל, מבזבזים משאבים על פעילות גבייה של עבירת מהירות במקומות שבהן היא הכי פחות מסוכנת. אין עוררין שמדובר בעבירה ושמהירות היא מסוכנת, אבל במקומות בהם הם אורבים מדובר בסכנה נמוכה יחסית. ובכלל, באיזה תחום ממשלתי אחר יש התערבות כל כך עמוקה של עמותה פרטית עם אג'נדה פרטית? גועל נפש.
11.05.09
2.
מדינת ישראל מעודדת תאונות דרכים
וזאת המסקנה היחידה שאליה אפשר להגיע. ובואו נבין למה. נניח שהתנגשת עם רכבך, מזדה 3 חדשה, ולמכונית נגרם אובדן מוחלט (טוטאל לוס). הביטוח ישלם לך את עלות הרכב, שהיא כ- 140000 ש"ח, ותקנה רכב חדש, שממנו המדינה מקבלת כ- 55%, כלומר כ- 75000 ש"ח. ואם קרתה רק תאונה קטנה, הרי שוב, בי 50% ל- 70% מעלות התיקון - מיסים. שוב המדינה הרוויחה. ואם חלילה נהרגת, לא נורא. מהביטוח שאנחנו משלמים, בן הזוג יקבל גימלה בגובה משכורתו, והמדינה לא תיפגע. להיפך. את המיסים על גימלתך תמשיך לגבות. ומדוע אני חושב כך? כי אם מדינת ישראל היתה רוצנ למנוע תאונות, כל מה שהיה צריך זה פשוט אכיפה. ובמקום שמשטרת ישראל יתפסו על מהירות בכביש החוף, או על רייונות לא תקינים בכביש י"ם - ת"א, היו המשטרה תופסים את העבריינים (!), אז לא היו תאונות. כמה פעמים נתקלתם בנהג משתולל, ומכונית משטרה שעוברת ליד לא עושה כלום? אם הם את הקופה שלה כבר עשו לאותו היום, אז לא מעניין אותם כלום. כמו שאמר חיים הכט, בתוכניתו על תאונות הדרכים - "כל מה שצריך זה ניידת, שני שוטרים, מצלמת וידאו, ושופט עצבני אחד, ואז, משוויץ יהואו לכאן ללמוד על זהירות בדרכים" פשוט, לא?
ראובן , ירושלים  |  10.05.09
1.
ביומיים האחרונים: 2 הרוגים, 4 פצועים קשה (וכרע בת 15 נדרסה ונפצעה קשה בקריות)
כמה עוד אלפי הרוגים ועשרות מליארדי ש"ח נזק כלכלי וחברתי למשק ידרשו כדי שהמדינה תבין שציפוף הכבישים ברכבים כדי לקבל מס זאת מדיניות מטורפת? ושהגיע זמן להשקיע אך ורק - אך ורק - בתחבורה ציבורית בהורדת כלי רכב מהכביש לא בניית עוד כבישים לעוד כלי רכב?? מתי נתעורר?? אובמה כבר התעורר הוא מאשר מאות רכבות בארה"ב, האם ישראל תרתי משמע תפספס את הרכבת??
ארז  |  10.05.09