אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אי קלאס 350 אוונגרד - המהפכה השקטה של מרצדס

מרצדס E Class הקודמת סבלה משלל תקלות. הדגם החדש 350 אוונגרד כבר מתמקד בנקודות היתרון המסורתיות של מרצדס: יכולת שיכוך מהמורות מצוינת, תאוצה עקבית ושקטה, והכל ביעילות מרבית. עיתוי ההשקה, בשל המיסוי הירוק, כבר פחות מוצלח

09.08.2009, 21:54 | תומר הדר

"אמינות מערכות החשמל גרועה. המכונית כמעט עלתה באש בגלל בעיה בצמת החשמל", טען בנימוס מר פירסונס משרופשייר שבוויילס. "מכונית שהנאת הנהיגה בה מתקלקלת בעקבות שלל בעיות שנובעות מחיסכון באיכות החלקים", הוסיף מר ביל פלויד מקנת. קל להניח שטענותיהם של הבריטים, שבדרך כלל קשה מאוד להוציא מהם מילה רעה על משהו חוץ ממזג האוויר, נוגעות למכונית ספורט ישנה. אבל לא: הטענות של האדונים פלויד ופירסונס נוגעות למרצדס E Class מהדור הקודם. והם אינם היחידים. טענות אלה ואחרות מופיעות בסקר שערך המגזין הבריטי "אוטו אקספרס" בשנת 2007 כדי לקבוע את שביעות הרצון של בעלי כלי רכב שונים בבריטניה. המרצדס, אגב, לא קיבלה מקום טוב. והבריטים לא היו היחידים. בשנים האחרונות צנחה מרצדס E Class בסקרי האמינות בעקביות שמאוד לא הלמה את מוצאה הגרמני וודאי לא את הכוכב שעל חרטומה.

אחד המקורות העיקריים להאשמות שהוטחו ב־E Class הקודמת, מלבד הקיצוץ הנרחב בעלויות הייצור, שהתבטאו גם באיכות החומרים, היה הקולוניאליזם של מרצדס. אי שם בשנות התשעים הוחלט בחברה להקים עוד ועוד מפעלי מרצדס במדינות עולם שלישי. כך יוצרה E Class הראשונה בשנות השמונים גם בהודו, מלבד גרמניה. הדור האחרון יוצר במלזיה, באיראן ואפילו בתאילנד. והתוצרת של אותם מפעלים לא תמיד התאימה למוניטין האיכות של המותג. אנשי מרצדס הפנימו את המסרים המבהילים של סקרי האיכות וכעת מגיעה אלינו E Class חדשה, שמוכנה להילחם בב.מ.וו ובאאודי באמצעות הערכים שעליהם חונכו לקוחות מרצדס בעשרות השנים האחרונות.

תא הנוסעים. ליקוייה של ה-E Class תוקנו ואיכות החומרים עלתה תא הנוסעים. ליקוייה של ה-E Class תוקנו ואיכות החומרים עלתה תא הנוסעים. ליקוייה של ה-E Class תוקנו ואיכות החומרים עלתה

שלום לקווים העגולים

סיבוב מהיר סביב E Class החדשה מבהיר היטב מה היה תוכנה של השיחה במטה העיצוב: "מי שעשה בדגם הקודם פנסים עגולים וצורה עגלגלה, עכשיו הוא קפוט", הכריזו הבוסים. "עכשיו תעשו הכל כמו פעם, יא? צורה חיצונית תעשו מרובע. שיידעו שזו מרצדס. אבל תעשו גם קצת דומה לדגם הקודם, שלא יגידו שפישלנו. יש במחסן שפע של סרגלים עוד מהימים שבנינו E Class ראשונה, מה שקראנו אז W124, שנסעה בלי להתקלקל. תזכירו לאדון פלויד ומר פירסונס שפעם בנינו E Class בלי שתיהפך למדורה".

בתא הנוסעים התמונה חוזרת על עצמה. אנשי מרצדס רוצים שנבין קודם כל שזוהי מרצדס אבל גם שנקלוט שבינה לבין E Class הקודמת אין הרבה נקודות משותפות. ותא הנוסעים של E Class באמת מצליח להעביר את המסר היטב. זה מתחיל במושבים המצוינים ומסתיים בלוח המחוונים הקודר שנשלט על ידי מסך גדול שבולט מעל צמד פתחי אוורור בצבע כסף. חושו באיכות החומרים. משיכה חזקה בידית האחיזה של הנוסע, והידית חוזרת למקומה לאט ובמלכותיות בעודה פולטת שריקה חלשה. דחיפה של מתג כיוון פתח האוורור, והמתג מתנגד לאצבעות אבל בדיוק במידה הנכונה, ערובה לכך שימשיך כנראה לפעול עוד שנים רבות.

גם העור שתפור בדלתות אינו עושה רושם כאילו שבכוונתו להתבלות בקרוב וגם לא ההגה, שמעט דק מדי לטעמי. אני גם אוהב לתת לחיצה קצרה למתז. כן, דווקא למתז. ישנן מכוניות יוקרה שמצוידות בשני נחיריים קטנים מקדימה שפולטים שני סילוני מים כחולים ועלובים שמרטיבים שטחים מסוימים בחלון ומשאירים למגבים את שאר העבודה המלוכלכת, וישנן מערכות כמו זו שמותקנת במרצדס, שמטביעות את החלון במסך סמיך של נוזל ניקוי ורק אחר כך מזמינות את המגבים לנקות את הרפש. אפרופו ניקוי שמשות, כמו בהרבה דגמי מרצדס, גם כאן תפעול המגבים מעצבן ומתבצע באמצעות ידית האורות. גם ליד ימין של הנהג אין די מקום.

כשהמכונית מרגישה שהנהג עייף, בלוח המחוונים מופיע סמל כוס קפה כשהמכונית מרגישה שהנהג עייף, בלוח המחוונים מופיע סמל כוס קפה כשהמכונית מרגישה שהנהג עייף, בלוח המחוונים מופיע סמל כוס קפה

מרצדס מזמינה לקפה

ועכשיו בא תורה של האלקטרוניקה. בימינו כמעט לא מתקבל על הדעת שיצרן רכב ייצר מכונית שהיא סתם טובה, סתם לא מתקלקלת, סתם בנויה היטב. צריך הרבה אלקטרוניקה, בעיקר כי יש גם למתחרים. זה מתחיל במערכת המושבים הדינמיים. זוהי מערכת שמסוגלת לנפח כריות שנמצאות בצדי המשענת במושבים הקדמיים של E Class. נדרש קצת זמן להתרגל למערכת שמנפחת לפתע את הצד של הכיסא, בייחוד כאשר הניפוח בא שבריר שנייה מאוחר מדי, אחרי שהמכונית כבר צוללת בתוך סיבוב והנהג זקוק לתמיכה. אבל זה לא נורא, כי מדובר במערכת שניתנת לכיבוי. חלק מהמערכות באמת שימושיות, למשל מערכת הפרי סייף, מערכת שמתריעה מפני קרבה למכוניות אחרות או עצמים מהסוג שיוצר חשבון מנופח אצל סוכן הביטוח.

וישנה גם מערכת העייפות. בדומה לבת זוג קפדנית גם המערכת הזו מסוגלת לעקוב אחרי עשרות פעולות שהנהג מבצע מדי שבריר שנייה ולקבוע אם הפעולות בוצעו לאט מדי או שראשו של הנהג נשמט. אם זה אכן המקרה, המערכת תציג סימן של כוס קפה בלוח השעונים. התרעת הרעלת קפאין לא מצאנו.

ואיך היא נוסעת? אנשי מרצדס הבינו שעם E Class לא כדאי לנסות ולהיות כמו המתחרים. אז את האופי הספורטיבי השאירו לב.מ.וו ובמקום זה בחרו להתמקד בנקודות היתרון המסורתיות של מרצדס. אמנם אין כאן התנהגות מושחזת במיוחד או כוח מתפרץ, אבל יש תחושת מוצקות והידוק שנובעות מיכולת שיכוך מהמורות מצוינת, תאוצה עקבית ושקטה ויכולת שיוט מצוינת; כל אלה מתבצעים כמובן בלי ציוץ, בלי רעש וביעילות מרבית.

מרצדס E Class נחתה בישראל בעיתוי גרוע. המיסוי הירוק שנכנס לתוקפו בשבוע שעבר גזר על מכוניות היוקרה עליות מחיר של עשרות אלפי שקלים ומכונית המבחן, שעלתה בחודש שעבר 511 אלף שקל ועולה כיום 560 אלף שקל, אינה יוצאת דופן. אך בל נשכח שבסופו של דבר המיתון יבוא אל סופו וגם תוספת המחיר תתקזז עם ההנחות שמקובל לתת באולמות התצוגה של רכבי היוקרה. וכל אלה אינם משנים את העובדה ש־E Class החדשה, לאחר זמן רב, ראויה באמת להיקרא מרצדס.

מרצדס E Class 350 אוונגרד

מנוע: בנזין, נפח 3,498 סמ"ק, הספק מרבי 272 כ"ס, מומנט מרבי 35.6 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 250 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־6.5 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 10.7 ק"מ לליטר. נתוני מבחן 7.1 ק"מ לליטר

בטיחות: 8 כריות אוויר, ABS, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

ציון ירוק: 230. קבוצת זיהום: 14

מחיר: 560 אלף שקל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
חברה, קחו את זה כביקורת בונה:
זה מבחן רכב עם וידאו ואתם כמעט היחידים בשוק שעושים את זה והלוואי שתמשיכו. אבל לא יכול להיות שמתוך 3 דקות ושש שניות קליפ רואים את המרצדס נוסעת נטו רק ב43 שניות. זה פחות מ25% מאורך הקליפ !!! זה משאיר ועם של עוד ובמקום לראות איך המרצדס נוסע אני מתבאס עם תמונות של כסאות חשמליים. זה לא מעניין !!! חוץ מזה הכל סבבה
פייטרו גונזלס , חדרה  |  10.08.09
1.
bmw סדרה 5 החדשה תהיה הרבה יותר טובה
מי שמבין במכוניות יודע שמרצדס זה רק פאר יופי חיצוני ולפעמים גם נתונים יבשים טובים. אבל מה לעשות שמכונית זה לא רק נתונים על דף זה לא רק כמה כוח סוס זה גם מה משדר לך ההגה, החדות, התגובות של האוטו וכולי... אני בטוח שסדרה 5 הנוכחית לא רחוקה בהרבה מזאת עם לא יותר טובה. המרצדס הכי טובה היא הs כי כמו שאמרתי מרצדס מצטיינת רק ביופי ופאר. ובשביל שלא תגידו שאני עובד בב.מ.וו אני יגיד לכם שיש עוד הרבה חברות יותר טובות ממרצדס כמו יגואר(מחכה כבר לxj החדשה),פורשה (שבקרוב תשיק בישראל את הפאנאמרה)ואאודי למי שמחפש אוטו שלא ימשוך צומת לב.
אחד ששונא מרצדס  |  10.08.09