יאהו תמשיך להתחרות במיקרוסופט בתחום שירותי האינטרנט
חברת האינטרנט הגדולה בארה"ב הודיעה על שדרוג שירותי החיפוש, הדואר והמסרים המיידיים שלה. שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט יתמקד בטכנולוגיית החיפוש - עיצוב חוויית הגלישה יישאר בידי יאהו
יאהו הכריזה אתמול (ב') כי היא מרעננת את דף הבית שלה, ואיתו את שירותי החיפוש, הדואר והמסרים המיידיים שלה - בין השאר כדי לשמור על התחרות עם גוגל ועם שותפתה העתידית, מיקרוסופט.
בחודש יולי חתמו יאהו ומיקרוסופט על הסכם שיתוף פעולה ל-10 שנים שלפיו בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, יעמוד בלב אתר החיפוש של יאהו. אנליסטים רבים העריכו כי העסקה תפגע ביאהו, שנסוגה מהתחרות הטכנולוגית ותתמקד בשירותי תוכן, תחום שהיא מובילה בו.
עסקת החיפוש של יאהו ומיקרוסופט נוגעת לטכנולוגיה שפועלת מאחורי הקלעים במנוע החיפוש, זו שאחראית על סריקת האינטרנט, על שליפה מהירה של עמודים בהתאם למילות החיפוש, וקישור פרסומות אליהם. אך ברגע שתוצאות החיפוש חוזרות אל המשתמש, האחראית על חוויית השימוש היא יאהו, וכאן היא עדיין מתחרה במיקרוסופט ולא רק בגוגל.
בנוסף, ההסכם ציין במפורש כי למרות שיתוף הפעולה בטכנולוגיית החיפוש, ימשיכו מיקרוסופט ויאהו להתחרות בתחומים אחרים, כגון שירותי דואר והמסרים המיידיים. סוכנות הידיעות רויטרס הביאה דברים שאמר סמנכ"ל ביאהו, פרבקאר רגאבן, שלפיהם "אנחנו לא רק גרסה שונה של בינג. אנחנו משתפים פעולה במנוע, אבל מתחרים בממשק השימוש".
רוב האנליסטים פירשו את העסקה כפרישתה של יאהו מהמירוץ בתחום מנועי החיפוש, ואפילו מנכ"לית יאהו קרול בארץ אמרה כי יאהו תתמקד בתפקידה כספקית תוכן מקוון בתחום החדשות, בידור ופיננסים, תחום שבו היא מובילה. אך עם זאת, נראה כי העברת האחריות הטכנולוגית על החיפוש לידי מיקרוסופט מאפשרת לה להשקיע בשיפורים טכנולוגיים בתחומים אחרים.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה