אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בזן מאיימת להפסיק השקעות עקב המחלוקת על צינור הגז צילום: עמית שעל

בזן מאיימת להפסיק השקעות עקב המחלוקת על צינור הגז

החברה פנתה לראש הממשלה בבקשה שיתערב במחלוקת בין המשרדים לגבי תוואי הצינור, המעכבת את הגעת הגז לתעשייה בצפון; הפנייה נעשתה לאחר שהשר להגנת הסביבה דרש מהחברה להתקין מתקנים בעלות של 400-300 מיליון דולר

06.09.2009, 17:48 | רויטל חובל

בעלי השליטה בבזן ובמפעלים פטרוכימייםימליצו לעכב השקעות במחאה על עיכוב הגעת הגז הטבעי לתעשייה בצפון הארץ. במכתב שנשלח היום (א') פנו יו"ר בזן, יוסי רוזן, ודוד פדרמן, יו"ר כרמל אולפינים (שבשליטה שווה של בזן ומפעלים פטרוכימיים) לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול ולהתערב במחלוקת שבין משרדי הממשלה באשר לתוואי הגז הטבעי והמחלוקת על אדמות הדרוזים.

המכתב נשלח בהמשך להודעת השר להגנת הסביבה גלעד ארדן על עדכון והחמרת הצו האישי לבזן שמשמעותו התקנת מתקנים לטיפול בפליטות אוויר מארובות בהשקעה של 400-300 מיליון דולר תוך שנה וחצי. בבזן טענו כי החברה השקיעה 30 מיליון דולר בהיערכות לקליטת הגז הטבעי ולא אפשרי לדרוש ממנה להשקיע פעמיים סכומי עתק, הן בקליטת גז טבעי והן במתקנים חלופיים. על כן כתבו פדרמן ורוזן כי "באווירת אי וודאות זו בכוונתנו להמליץ לבעלי המניות לעצור את ההשקעות עד לקבלת תמונה רגולטורית ברורה".

ביוני השנה אישרה הנהלת בזן השקעה בהקמת מתקן הפצחן המימני בהיקף של חצי מיליארד דולר. המתקן, אשר מייצר בעיקר סולר וקרוסין (דלק סילונים) בהליך זיקוק נקי יותר, צפוי היה לפעול עד תחילת שנת 2012. זאת במקביל להשקעה סביבתית שאושרה בבזן למשך חמש שנים בגובה של 270 מיליון דולר. הפסקת הקפאת ההשקעות עשויה לעצור את קידום המהלכים הללו.

במכתב כיוונו השניים אצבע מאשימה לכיוונו של שר התחבורה, ישראל כץ, המסרב לשנות את התוואי של רכבת העמק, וטענו כי עמדתו היא שמונעת את התקדמות פרויקט הולכת הגז הטבעי

לפני כחודש פורסם ב"כלכליסט" על כוונת חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) להציג לשר התשתיות שלוש חלופות אפשריות להקמת צינור הגז הצפוני במקום הקו המקורי שעובר דרך קרקעות בבעלות תושבי דליית אל כרמל ועוספיה. אישור תוואי עוקף יביא לעיכוב של 30 חודשים בהנחת הצינור, כיוון שתכנון חדש דורש את שינוי תוכנית המתאר הארצית, בנייה ואישורים מקומיים. כמו כן, ארגונים סביבבתיים עשויים להתנגד לתוואי החדש כיוון שהוא עשוי לעבור בשמורות טבע הממוקמות בצפון הארץ.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה