אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": אל על רשמה תפוסה של 87% באוקטובר צילום: סיון פרג'

בלעדי ל"כלכליסט": אל על רשמה תפוסה של 87% באוקטובר

בזכות החגים: אל על רשמה תפוסת נוסעים מהגבוהות בתולדותיה. התחזית לחורף: מלחמה עם חברת הטיסות המוזלות איזי ג'ט בדמות מבצעים ללונדון

04.11.2009, 06:57 | סיון איזסקו

במקביל לחילופי ההנהלה באל על הצליחה החברה לטפס לשיאים חדשים באוקטובר. בחודש האחרון רשמה אל על תפוסת נוסעים ממוצעת של 87% - מהגבוהים ביותר בתולדות החברה. כמו כן נרשמה עלייה של 18% בתנועת הנוסעים באל על לעומת התקופההמקבילה אשתקד, כך נודע ל"כלכליסט".

בחברות התעופה הסדירות, כולל אל על, נרשמה עלייה ממוצעת של 11% בתנועת הנוסעים לעומת אוקטובר 2008, וללא אל על נרשמה בחברות אלה עלייה של 8% בתנועת הנוסעים. עם זאת, תנועת הנוסעים בנתב"ג בחודש אוקטובר גדלה ב־1.3% בלבד לעומת השנה שעברה.

בענף התעופה מסבירים את העלייה במספר הנוסעים באל על בכך שמרבית החגים השנה היו בשבתות, ולכן החברה לא נאלצה לבטל טיסות בשל החגים. נוסף על כך מציינים בענף כי בחודש אוקטובר נרשמה התעוררות בתנועת הנוסעים העסקיים, בעיקר לצפון אמריקה ולמזרח אסיה. עם זאת, יצוין כי מנתוני הזמנת טיסות לחודשים דצמבר־ינואר, מסתמן בשלב הזה כי התנועה בחודשים אלו תהיה חלשה באופן יחסי, אם כי המצב עוד עשוי להשתנות שכן הנוסעים העסקיים נוטים להזמין טיסות בהתראה קצרה.

ובינתיים, באל על מכינים את הקרקע לקראת נחיתת חברת הטיסות המוזלות איזי ג'ט. פחות מיממה לאחר שאיזי ג'ט החלה להפעיל את הקו החדש שלה מלונדון לתל אביב, הודיעה אתמול אל על לסוכני הנסיעות על מבצעי "חודש לונדון באל על", הכוללים הנחות והטבות לטסים בקו. כך, למשל, תציע אל על טיסות ללונדון במחיר התחלתי של 399 דולר בשירות הבייסיק - שכולל תשלום נפרד על ארוחה ושליחת מזוודה.

עוד מציעה אל על חבילות לבירה הבריטית הכוללות הופעות או משחקי כדורגל, כרטיס חינם לרכבת מנמל התעופה לוטון למרכז לונדון, עד 25% הנחה לילדים והנחות לחברי מועדון הנוסע המתמיד.

בקו מתל אביב ללונדון וחזרה פועלות ארבע חברות תעופה - בריטיש איירווייס עם 14 טיסות שבועיות, bmi עם 12 טיסות שבועיות, אל על עם 17 טיסות שבועיות ואיזי ג'ט עם שש טיסות שבועיות.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
לאור ואלישע כנסו
אם קוראים את הכתבה היטב מבינים, כמו שהבנת אלישע שאוקטובר היה חודש מוצלח מאוד , בחודש שבו היה גידול של 18% בהשוואה לחודש אוקטובר שנה שעברה ובסה"כ גידול של 11% בסך תנועת הנוסעים בחברות ואומרים שתפוסת הנוסעים באוקטובר היתה 87% והיא הגבוהה מאי פעם לחודש זה אזי מבינים היטב שיש כאן ביצוע יעיל ומוצלח . לא הכול דבש באל על , אבל כשיש דבש לא צריך לזרות מלח בכוח . איזי ג'ט זה מוצר לא רע ולמנכ"ל אל על החדש תיהיה קבלת פנים מסחרית לא פשוטה מ Day No. One . אז בהצלחה .
ערן  |  04.11.09
3.
ל-2 לא הבנת את תוכן ההודעה
זה שתפושת המקומות עלתה זה לא אומר בהכרח שמספר הנוסעים עלה,זה אומר שירדו הרבה קווים ומטוסים אחרי אוגוסט..וגם המחירים ירדו קצת.. זה כמו תחשוב על זה שאני באמצע אוגוסט יוציא מטוס בינוני-צר גוף לטורקיה במחירים סבירים,אז תייהיה לי תפוסה של 100%,זה לא אומר שעשיתי משהו מיוחד וגם זה לא אומר שזה יצא לי רווחי וזה גם לא אומר שהיה לי מספר רב של נוסעים..
אור  |  04.11.09
2.
אל על שקדי
כרגיל החברה שומרת פחות או יותר על עלייה במספר הנוסעים כתוצאה מעובדים טובים מההנהלה טובה בחוויית הטיסה ובשירות ללקוחות. איזה קבלת פנים עושים לאליעזר. המנכ"ל היוצא חיים רומנו ודוד מימון גדולים. אל על זו חברה נהדרת עם אמינות, בטיחות ושירות, כן, שירות מהטובים בעולם יום טוב לכולם.
אלישע  |  04.11.09