אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לין: "לבחון מחדש העלאת תעריפי הביטוח לאופנוענים" צילום: אוראל כהן

לין: "לבחון מחדש העלאת תעריפי הביטוח לאופנוענים"

נשיא איגוד לשכות המסחר במכתב לשרי האוצר והתחבורה: "חשוב שתהיה החלטה מושכלת על דעת כלל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר"

15.11.2009, 17:15 | שרון ביידר
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר פנה במכתב לשרי התחבורה והאוצר ובו הוא כותב כי "לאחר שיקולים רבים השתכנעתי כי נושא העלאת תעריפי דמי הביטוח עבור השימוש באופנועים חייב להיבחן לא רק במסגרת הראייה המקצועית, המצומצמת של אגף שוק ההון באוצר אלא בראייה רחבה, באשר לכלל ההשלכות החברתיות והתחבורתית בישראל".

האוצר מציע לאופנוענים 25% הנחה תמורת השתתפות עצמית של 10,000 שקל במטה מאבק הרוכבים טוענים כי ההצעה פוגעת בזכויות הסוציאליות של הרוכבים ומפלה אותם מול מבוטחים אחרים שרון ביידר, 20 תגובותלכתבה המלאה

לטענתו, ההעלאה התלולה של תעריפי הביטוח של רכב דו גלגלי, ללא שום ספק, תצמצם את השימוש ברכב דו גלגלי ויהיו לה השפעות רוחביות נוספות, בהן עלייה בעומסי התנועה, ריבוי כלי רכב גדולים, הארכת זמן ההגעה לעבודה. פגיעה בתחום השליחויות, מעמסה על התשתיות הקיימות והחמרת בעיית החנייה במרכזי הערים (במיוחד בערים הגדולות).

עוד טוען לין, כי הירידה בהיקף השימוש ברכב דו גלגלי והעלייה הצפויה בשימוש בכלי רכב גדולים תוביל לעלייה בזיהום האוויר ובנוסף תהיה פגיעה בשכבות החלשות כתוצאה ממניעת שימוש בדו גלגלי מאלה שידם אינם משגת לרכוש רכב. לין סיכם את דבריו בכך שלדעתו "בכל מקרה חשוב שתהיה החלטה מושכלת על דעת כלל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר".

היום חסמו כ-6,000 אופנוענים את הכניסות לתל אביב וגרמו לעומסי תנועה קשים. חסימות הכבישים באו בתגובה לכניסתה לתוקף של הרפורמה במחירי הביטוח שהעלתה את תעריפי ביטוח החובה לאופנוענים בשיעור ממוצע של כ-12%.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
לא כולם יכולים לעבור לרכב!!!
באוסטרליה הביטוח לרכב דו גלגלי עומד על כ 1500 ש"ח (לאופנוע מעל 500 סמ"ק) אז איפה ההיגיון במחירים האסטרונומים שהאוצר הציע?! בתור 20+ שרוצה ללמוד ולהצליח להגיע ללימודים עם משכורת רעב של פחות ממינימום דו"ג זו הברירה היחידה שיש (וגם כך לא כל כך פשוט לשלם את כל הוצאות המחייה בתור סטודנטית)
עדי , שרון  |  16.11.09
4.
אבל בטווח הקצר הכנסות המדינה ממיסים על דלק יגדלו, וזמן בפקקים ובחיפוש חניה לא עולה לאוצר גרוש
אולי אפילו יש להם "מס גודש" בשרוול, כי "פשוט חייבים לעשות משהו עם העומס בערים הגדולות, ועדיף משהו שממלא את כיסי האוצר" שלב א' מעלמים את האופנועים. שלב ב' ממציאים רפורמה חדשנית שתהפוך את התחבורה הציבורית לבילתי אפשרית אפילו יותר ממה שהיא היום. שלב ג' מחכים שצעקת האזרחים תגיע לשלב קריטי. שלב ד' משרד האוצר מושיע את כולם מהעומס ע"י מס גודש. בכל שלב אנחנו סובלים יותר והאוצר מרוויח יותר, תוכנית משרד האוצר קלסית. יגידו כולם "אבל בכל עיר בעולם עם מס גודש או מס זיהום אוויר-אופנועים פטורים, אז לאוצר אין בעיה לתת גם בארץ פתור לאופנועים מהמיסים החדשים, כי גם ככה מלבד כמה מיליונרים לאף אחד לא יהיה אופנוע כדי לנצל את הפתור.
אבי , מרכז  |  16.11.09
לכל התגובות