אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי לכלכליסט - יבואני רכבי הדיזל מציעים: להכניס צריכת דלק לנוסחת המיסוי הירוק

בלעדי לכלכליסט - יבואני רכבי הדיזל מציעים: להכניס צריכת דלק לנוסחת המיסוי הירוק

היבואנים פנו למספר שרים והציעו כי נוסחת חישוב המיסוי תחושב לפי צריכת הדלק. ועדת הכספים צפויה לדון השבוע בנושא המס הירוק

16.11.2009, 20:32 | תומר הדר

השבוע צפויה ועדת הכספים להתכנס ולדון בנושא שווי השימוש לרכב צמוד והמיסוי הירוק. יבואני רכבי הדיזל, עבורם מדובר בהזדמנות אחרונה לשנות את נוסחת המיסוי הירוק, הפוגעת ברכבי הדיזל, פנו היום (ב') אל מספר שרים והעלו אפשרות לפיה נוסחת חישוב המיסוי על הפליטה תחושב לפי צריכת הדלק של הרכב.

ל"כלכליסט" נודע כי שלוש יבואניות רכב: דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, קמור, יבואנית ב.מ.וו, וצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, פנו ישירות לשר האוצר יובל שטייניץ, לשר להגנת הסביבה גלעד ארדן ולשר התחבורה ישראל כץ במכתב רשמי, שנשלח באמצעות משרד עורכי הדין חיים צדוק ושות'. המכתב ממוען גם ליהודה נסרדישי מנהל רשות המיסים וליוסי ענב, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה.

מתוכנו של המכתב, שהגיע לידי "כלכליסט", עולה כי יבואניות רכבי הדיזל מבקשות לשנות את נוסחת חישוב המיסוי הירוק ומציעות אפשרות לפיה בנוסחת החישוב החדשה יתווסף סעיף חדש, שיהווה 50% מהרכבה של הנוסחה וישקף את צריכת הדלק הרשמית של מכונית, כפי שמופיעה במסמכי התקינה שמגיש היבואן למשרד התחבורה. בנוסף מעלים יבואני הרכב אפשרות של העלאת חשיבותה של פליטת פחמן דו חמצני בנוסחה.

כיום מחושב המיסוי הירוק על פי נתוני שקלול של חמישה מזהמים: תחמוצות חנקן (NOX ), פחמן חד חמצני (CO ) , פחמימנים (HC ) ,חלקיקים (PM ) ופחמן דו חמצני (CO2 ). מנועי דיזל מצטיינים בפליטה של כמות נמוכה של פחמן דו חמצני, אך בפליטה גבוהה של יתר המזהמים בחלק ניכר ממכוניות הדיזל.

עם זאת, ולמרות קביעותיהם החוזרות של יבואני רכבי הדיזל, שהמיסוי הירוק מפלה אותם לרעה, מנתוני רשות המיסים, שיוצגו השבוע בועדת הכספים עולה תמונה שונה. על פי נתונים אלה, גם לפני כניסתו של המיסוי הירוק לתוקף, רכבי דיזל פרטיים מעולם לא נהנו מפופולאריות גבוהה בשוק הרכב הישראלי. כך לדוגמה בשנת 1994, השנה הראשונה שבה ניתן לטעון למכירות רציניות של מכוניות דיזל, היוו מכוניות הדיזל הפרטיות רק0.3% מהיקף מכירות המכוניות הפרטיות בישראל. שנה לאחר מכן עלה אחוז מכוניות הדיזל הפרטיות ל0.5%. בשנת 2000 נרשם שיא של מכירות של מכוניות דיזל, אך אלה היוו בסופו של דבר רק 5.9% מהיקף המכירות הכללי של מכוניות פרטיות.

לאחר מכן, עד שנת 2009, נרשמה ירידה הדרגתית בהיקף מכירותיהן של מכוניות הדיזל, כאשר רק בשנת 2008 נרשמה עליה רגעית (ל-4.1%) במכירות מכוניות הדיזל הפרטיות, וגם זאת בשל הכללתם של רכבי השטח בשנת 2008 בקטיגוריית "רכבי נוסעים".

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
סוף סוף....
די להמציא את הגלגל בישראל כל פעם מחדש. המיסוי הירוק צריך להיתיחס ל-2 גורמים בלבד: 1)צריכת משאבים וזיהום באת יצור הרכב (עלות הרכב). 2)צריכת משאבים וזיהום בזמן שימוש ברכב (צריכת הדלק). כל השאר זה עיקום המציאות (היברידי, חשמלי, וכו'). מכונית היברידית היא בין ההרסניות ביותר לסביבה מפני שתהליך היצור שלה מצריך המון משאבים וכלל מצבר גדול ומזהם. מכוניות קטנות, אווירודינמיות, וקלות עם מנועים חסכוניים הן הכי פחות הרסניות לסביבה!!!!
ההיגיון , ינצח  |  20.11.09
10.
האוצר נדחף לכל חור איפה אפשר
לסחוט כסף מה אנשים, לא ילכו להכנסת צריכת דלק לנוסכה כי זה יפגע בהכנסות, סך הכל חוק הירוק (הירוקים) נועד להגדיל הכנסות המדינה ב400-600 מיליון ש"ח, לא להפחית זיהום אוויר וחס וחלילה להקטין צריכת דלק (מס BLU ומסים מ בז"ן) כנ"ל לא יפתחו תחבורה הציבית כי אז יהו פחות מסים מקנית רכב חדש וצריכת דלק מופחתת, כלכלית עדיף פקקים
שרן  |  17.11.09
לכל התגובות