חדש בישראל: ניסוי להפקת חשמל מפסי הרכבת
חברת אינוואטק שהציגה מודל להפקת חשמל שמקורו בתנועת מכוניות על הכביש החלה בניסוי דומה במסילת הרכבת שלצד תחנת לוד. מנכ"ל החברה: בתוך שעה ניתן להפיק כמות אנרגיה המאפשרת אספקת חשמל סדירה לכ-150 בתי אב בממוצע
חברת אינוואטק, שהציגה בתחילת אוקטובר מודל להפקת חשמל שמקורו בתנועת מכוניות על הכביש, החלה בניסוי דומה להפקת חשמל מתנועת הרכבות. הניסוי, שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", נערך בשיתוף רכבת ישראל והטכניון ומטרתו ייצור אנרגיה שמקורה בתנועת הרכבות על המסילה. הניסוי מבוצע במסילת הרכבת שלצד תחנת לוד, במסגרתו הותקנו במסלול המסילה אדנים סטנדרטיים בתוכם שובצו המערכות שפותחו ע"י החברה.
"באדני הרכבת החדשים משובצים גנרטורים ייעודיים המבוססים על חומרים פייזואלקטריים", מסבירה מנהלת הפרויקט ד"ר לוסי אדרעי-אזולאי, "תנועת הרכבת על פני המסילה המונחת על האדנים, מאפשרת המרה של האנרגיה המכאנית שמקורה במשקל הרכבת לאנרגיה חשמלית. לפני כחודשיים, ביצענו בשיתוף עם החברה הלאומית לדרכים, ניסוי דומה בכביש 4, במהלכו שובצו גנראטורים מתחת לשכבת האספלט העליונה. בניסוי זה הצגנו בהצלחה יכולת קצירת אנרגיה חשמלית מנסיעת כלי רכב".
לדברי מנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל, מספר הנוסעים הממוצע ברכבת אחת שווה ערך למספר הנוסעים ב-323 כלי רכב. "ייצור אנרגיה מתנועת הרכבות היא יוזמה שיש לברך עליה ואנו גאים להיות חלק בהובלת המהפך לייצור אנרגיה ירוקה", אמר.
12 תגובות לכתיבת תגובה